Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.172
Interessant. Verwacht nu inderdaad wel zo’n Evanescence / Scorpions moment. Verklaart misschien ook wel waarom er nog geen poster is? Omdat ze Faith No More niet zo hoog op de poster willen hebben eigenlijk en wachten totdat er een ietsie grotere band zou staan. Scorpions zou ik prachtig vinden: 4 wat meer klassiekere rock/metal bands.

Er zal toch echt, zoals iedereen al aangeeft, nog flink wat sterks bij moeten.
 

rdirks

Playlistbediener
8 feb 2019
22
0
Guns N Roses sluit 21 juni pinkpop af. Kunnen in mijn ogen best op vrijdag langskomen?.

Edit: gaat niet. Spelen all ergens anders
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.172
Guns N Roses sluit 21 juni pinkpop af. Kunnen in mijn ogen best op vrijdag langskomen
1f60e.svg
.

Dacht voorbij te zien komen dat die vrijdag al ergens anders stonden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.172
Interessant. Faith No More stond in 2015 ook op Werchter, ook op Graspop dacht ik. Misschien normaal voor hun. Maakt het er alsnog niet beter op dat ze headliner zijn dan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Toch wel interessant dat GMM volgens de geruchten met zowel SOAD en (later?) GnR bezig was.
Het blijft toch blijkbaar een lang, lastig schaakspel waarbij veel verschillende belangen meespelen.
Ik vind het dan ook niet echt terecht om te spreken van 'gemiste kans' o.i.d.
Als je immers als festival alles eraan gedaan hebt om een band binnen te halen, maar dat dat door onvoorziene/oncontroleerbare/onmachtige redenen niet lukt, kun je dan wel spreken van een gemiste kans?

De kaarten liggen nu eenmaal zoals ze zijn gedeeld, en GMM moet er het beste van maken naar hun mogelijkheden.
De aankondiging van FNM op Werchter zullen ze bij GMM ook ongetwijfeld niet blij mee geweest zijn, maar hebben ze maar te accepteren klaarblijkelijk.

Het positieve dat ik hier toch maar uit probeer te halen, is dat er blijkbaar wel een aardig budget klaar lag voor grote, dure headliners als GnR (ik weet niet of Aerosmith daarbij was mee begroot, of dat die dan pas later in the picture kwamen).
Dat zou kunnen betekenen dat er nog genoeg geld is om een paar mooie, (semi-)grote namen binnen te halen om het mislopen van de klapper(s) te compenseren.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
339
601
Ik ben nog altijd aan mijn ontdekkingstocht bezig.
Deze morgen bij Blues Pills aanbeland. Ik dacht wat doet dit nu op Graspop on wou het na een minuut afzetten.
Ik ben blij dat ik dat ik verder geluisterd heb. Ondertussen ben ik meer gaan beluisteren. Hoe goed zijn die?
Wat een ontdekking!
Dat is wat ik nu echt leuk vind aan Graspop. Elk jaar opnieuw ontdek ik zo een paar nieuwe bands.
1000 keer liever zoiets dan GNR of Scorpions
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Ik ben nog altijd aan mijn ontdekkingstocht bezig.
Deze morgen bij Blues Pills aanbeland. Ik dacht wat doet dit nu op Graspop on wou het na een minuut afzetten.
Ik ben blij dat ik dat ik verder geluisterd heb. Ondertussen ben ik meer gaan beluisteren. Hoe goed zijn die?
Wat een ontdekking!
Dat is wat ik nu echt leuk vind aan Graspop. Elk jaar opnieuw ontdek ik zo een paar nieuwe bands.
1000 keer liever zoiets dan GNR of Scorpions
Veel plezier met de ontdekkingstocht. Over blues pills kan ik zeggen dat ze even goed live zijn als op plaat!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.485
1.989
Ik ben nog steeds de logica hiervan aan het zoeken.
Iemand enig idee? Er staat nog een andere dikke band voor de vrijdag te wachten?
De logica? Guns moesten de vrijdag hier doen, deal ketste af, FNM werd ook op Graspop gezet en kregen de primeur van aankondigen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.485
1.989
Interessant. Faith No More stond in 2015 ook op Werchter, ook op Graspop dacht ik. Misschien normaal voor hun. Maakt het er alsnog niet beter op dat ze headliner zijn dan.
FNM werd op Werchter speciaal ingevlogen als vervanger van Foo Fighters nadat Grohl zen been brak.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.044
xydroh wrote:
Faith No More op Werchter. Hier schiet livenation toch onder hun eigen veren? Die Graspop vrijdag gaat nooit dicht bij uitverkopen geraken

Voor Graspop valt het dan te hopen dat de gemiddelde Faith no more fan kiest voor de Graspopmuziek ipv een Werchterdag waar je het ocharme met 21 pilots en Kendrick moet stellen.

Ik weet niet wat er 'ocharme' is aan Kendrick Lamar. Het kan je ding niet zijn, maar het is wel een heel kwalitatieve boeking. In de hiphop misschien wel de grootste ter wereld op het moment, en bovendien door critici bejubeld. Zelf vind ik de combo Faith No More en Kendrick Lamar heerlijk. Ben grote fan van beide.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Joe wrote:

xydroh wrote:
Faith No More op Werchter. Hier schiet livenation toch onder hun eigen veren? Die Graspop vrijdag gaat nooit dicht bij uitverkopen geraken


Voor Graspop valt het dan te hopen dat de gemiddelde Faith no more fan kiest voor de Graspopmuziek ipv een Werchterdag waar je het ocharme met 21 pilots en Kendrick moet stellen.

Ik weet niet wat er ‘ocharme’ is aan Kendrick Lamar. Het kan je ding niet zijn, maar het is wel een heel kwalitatieve boeking. In de hiphop misschien wel de grootste ter wereld op het moment, en bovendien door critici bejubeld. Zelf vind ik de combo Faith No More en Kendrick Lamar heerlijk. Ben grote fan van beide.
Had je iets anders op het forum van Graspop verwacht?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.710
3.496
mattman wrote:
Ik weet niet wat er ‘ocharme’ is aan Kendrick Lamar. Het kan je ding niet zijn, maar het is wel een heel kwalitatieve boeking. In de hiphop misschien wel de grootste ter wereld op het moment, en bovendien door critici bejubeld. Zelf vind ik de combo Faith No More en Kendrick Lamar heerlijk. Ben grote fan van beide.

Had je iets anders op het forum van Graspop verwacht?
Denk idd dat deze gedachte op een forum als Graspop niet zo verrassend mag zijn. Volgens mij een beetje een The Cure - Tool verhaal (met dan nog een hoger contrast qua muziek).
Waar een groot deel van de Tool fans ook echt wel houden van The Cure, krijgt de redenering andersom een veel minder hoog percentage.
In dit geval, waar er volgens mij méér fans van Kendrick zijn die FNM ook kunnen waarderen, zie ik dat percentage van FNM fans die Kendrick ook graag horen veel lager liggen. En sowieso ligt de gemeenschappelijke deler qua aantal mensen bij FNM - Kendrick lager dan die bij The Cure - Tool. Voelt meer aan als een allegaartje, zeker als je TOP daar ook nog eens bovenop gooit.
Maar bon, da's eigenlijk voer voor een ander forum!
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Ik ben nu zelf niet meteen een Kendrick Lamar fan - geef mij maar de agressievere hiphop van Wu-Tang Clan of Mobb Deep - maar het is een eersteklas boeking voor RW. Er zijn tal van mensen die alleen voor hem al een ticket zullen kopen.

Ik denk hoe dan ook dat GMM zich niet direct zorgen hoeft te maken over de ticketverkoop. Die combi's geraken naar mijn gevoel gewoon weer uitverkocht. Het negativisme op Facebook is niet voor de volle 100% representatief en als er iets is wat Vlamingen veel en graag doen - en ik zeg dit als Vlaming zelf - dan is het wel publiekelijk zeiken, zagen en klagen over allerhande zaken :wink:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.710
3.496
Ik ben nu zelf niet meteen een Kendrick Lamar fan – geef mij maar de agressievere hiphop van Wu-Tang Clan of Mobb Deep – maar het is een eersteklas boeking voor RW. Er zijn tal van mensen die alleen voor hem al een ticket zullen kopen.

Er werd dan ook nergens gezegd dat hij geen eersteklasboeking zou zijn voor Werchter. Ging enkel over Joe's opmerking dat FNM fans het op werchter 'ocharme moeten stellen met Lamar en TOP'. Dat er velen voor Kendrick alleen al een ticket kopen zegt niets over Faith No More fans die nu keuze hebben tussen Graspop of Werchter.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
thekillingjoke wrote:
Ik ben nu zelf niet meteen een Kendrick Lamar fan – geef mij maar de agressievere hiphop van Wu-Tang Clan of Mobb Deep – maar het is een eersteklas boeking voor RW. Er zijn tal van mensen die alleen voor hem al een ticket zullen kopen.

Er werd dan ook nergens gezegd dat hij geen eersteklasboeking zou zijn voor Werchter. Ging enkel over Joe’s opmerking dat FNM fans het op werchter ‘ocharme moeten stellen met Lamar en TOP’. Dat er velen voor Kendrick alleen al een ticket kopen zegt niets over Faith No More fans die nu keuze hebben tussen Graspop of Werchter.

Sorry, misverstandje.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.172
Heeft Brussel nog leuke of grote concertzalen? Ben niet zo bekend in Belgie :p

Edit: Vorst Nationaal gevonden in ieder geval, zag al Sportpaleis is Antwerpen. Misschien wat kleinere zalen? Formaat 013 of gewoon random kleine zaaltjes?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Heeft Brussel nog leuke of grote concertzalen? Ben niet zo bekend in Belgie
1f61b.svg
Natuurlijk Ancienne Belgique. Je hebt ook nog het Vorst Nationaal, wat net iets buiten Brussel ligt. Deze komen dan als eerste bij me op, maar ik ben zelf ook niet zo bekend in "la Belgique" hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken