Set Abominae wrote:
Aan de metalcore-fans/-kenners:
Hoe zouden jullie de aangekondigde metalcore-band rangschikken qua bekendheid/’grootheid’ in België (ik heb wel eens begrepen dat dat best wel regio-gebonden is)? Oftewel, als ze allen op één dag op één podium zouden staan, in welke volgorde zou GMM ze dan neerzetten?
En welke verwachten jullie op Main Stage resp. Jupiler Stage (of ander podium)?
August Burns Red
Bury Tomorrow
Chelsea Grin
Crystal Lake
Heaven Shall Burn
Killswitch Engage
Motionless In White
Northlane
Of Mice & Men
SHVPES
En wat is eventueel jullie persoonlijke top-1/3/5/10?
Ik probeer steeds wat meer erin te komen, wat af en toe wel eens begint te lukken met bepaalde bands (zoals Parkway Drive).
Sluit me zeker aan bij Xydroh. Heaven shall Burn en Killswitch Engage zijn zeker de grootste uit de lijst. Deze verwacht ik zeker op de mainstage. Heaven shall Burn is wat aan de hevigere kant, Killswitch ook; maar ik ervaar bij deze toch wat meer melodie. Ik ben geen enorm grote kenner, ik hoor het genre echter wel graag. August Burns Red is ook een grote naam, maar ik zie deze eerder de Jupiler afsluiten dan vroeg op de mainstage staan. Geen idee waarom, gewoon feeling.
Verder blijft mijn aanrader Bury Tomorrow. Hebben recent ook weer een single gedropt. Als je Parkway Drive kan bekoren, zijn deze heren zeker super. Zanger komt op het einde van zijn show ook altijd foto’s maken met de fans (of een babbeltje slaan). Echt de moeite. Ik ben enorm biased naar deze band toe omdat ik ze écht top vind, maar vind dit persoonlijk de beste band uit de lijst. Nogmaals; persoonlijke mening. Deze band is live ook echt vol energie, nog net niet zoveel als Fever333, maar ze staan zeker niet stil. Ook enorm veel interactie met het publiek.
OM&M heeft sinds enkele jaren een nieuwe zanger waarmee het nieuwe werk in het begin eigenlijk nogal tegenviel, maar hun laatste album is zeker terug een gigantische plaat. (Aanrader: Mushroom Cloud) Zeker de moeite om eens te checken en zullen ook ofwel vroeg op de main staan ofwel laat op de jupiler.
Motionless in White is ook een bekendere naam die we zeker hoog op de Jupiler mogen verwachten. Denk niet dat deze op de main staan, maar who knows.
Northlane is ook een soortgelijke naam.
Chelsea Grin is zeer stevige metalcore (neigt eerder naar deathcore, vooral eerder werk). Heb ze al eens gezien, maar zij zullen idd vroeg staan. Zijn niet zo bekend, hoewel ze zeker de moeite zijn. SHVPES en Crystal Lake ken ik niet goed genoeg om mijn mening over te geven.
Top 5 :
1) Bury Tomorrow
2) Heaven Shall Burn
3) Chelsea Grin
4) Of Mice & Men
5) Motionless in White