Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
xydroh wrote:
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DfibHhuqVPpr3TsLSrTosY-650-80.jpg

whitesnake, foreigner en europe tour in europa 2020, zou dit de vrijdag nog wat kunnen vullen?

Alsjeblieft niet zeg. Whitesnake was echt belabberd slecht dit jaar. Europe in 2017 (dacht ik) al gezien. Aardige show maar iedereen staat er eigenlijk maar voor 1 nummer. Foreigner staat er al, die hadden op Bospop dit jaar dan weer een hele leuke show. Pak ik denk ik nog een keer mee dit jaar.

goed of niet trekt deze combinatie weer een stuk volk die anders niet ging komen die dag
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Pim wrote:
Bad Religion staat tussen de nieuwe namen van Nova Rock. Al hebben we al een grote punkrock naam met Offspring, ik zou echt gelukkig worden met de toevoeging van die band. Al mogen ze ook naar Werchter komen!

Bad Religion is toch een tandje lichter dan The Offspring, dus beiden kan zeker. RW zal geen interesse tonen. De band staat ook wel al op Punk Rock Holiday midden augustus, dus Pukkelpop kan ook.
Hoezo? The Offspring is zowat de meest commerciële punkrock band (samen met Green Day) die er is. Bad Religion zou ik echt niet als lichter durven omschrijven. Ik zou BR op Graspop echt toejuichen, zou een verfrissende act zijn om in de namiddag op de main te spelen. Laat maar komen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Bad Religion vind ik oude mensen punk (sorry voor de liefhebbers). Maar kan echt niet meer. Vorig jaar nog gezien op Punk In Drublic in Köln en het was echt zeer saai.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Pim wrote:
Bad Religion staat tussen de nieuwe namen van Nova Rock. Al hebben we al een grote punkrock naam met Offspring, ik zou echt gelukkig worden met de toevoeging van die band. Al mogen ze ook naar Werchter komen!

Bad Religion is toch een tandje lichter dan The Offspring, dus beiden kan zeker. RW zal geen interesse tonen. De band staat ook wel al op Punk Rock Holiday midden augustus, dus Pukkelpop kan ook.
Bad Religion een tandje lichter dan The Offspring?
The Offspring hoor je nog vaker op de radio omdat het meer commercieel klinkt.
Bad Religion zijn gewoon oude mannen die lekker "In Your Face" punk spelen. Fast pace, stage diven, moshpits. Heerlijk!
En snap als het niet ieders ding is, maar het zou geen verkeerde naam zijn!
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Whitesnake lijkt me wel een mooie toevoeging op Graspop, hoewel ik weinig positieve verhalen over hun vorige show hoor èn ze er vorig jaar ook al stonden dus ik betwijfel of die weer naar GMM komen volgend jaar. Ik zag een Clashfinder langskomen in dit forum (die er overigens best geloofwaardig uitziet denk ik!), en toen ik het donderdagprogramma zag leek Alice Cooper mij wel een geschikte dag voor het lege tijdslot daar.

Hoewel het oude lullengehalte daarmee wel erg hoog komt op de donderdag lijkt het mij wel een keuze die de Graspop zou kunnen maken. Hij heeft nog geen shows bevestigd voor juni volgend jaar, dus het kan nog alle kanten op met zijn tourschema. Wat vinden jullie van dit idee?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
door de komst van aerosmith is de kans al kleiner dat het de hollywood vampires worden maar ergens vind ik dat eigenlijk beter . vond hem solo een stuk sterker
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.525
6.391
door de komst van aerosmith is de kans al kleiner dat het de hollywood vampires worden maar ergens vind ik dat eigenlijk beter . vond hem solo een stuk sterker

Ach ja, Steve Harris staat natuurlijk ook gewoon de dag na Maiden met British Lion op het podium. Dus dat moet best kunnen allemaal. Weet alleen niet hoe groot de kans op Hollywood Vampires was om mee te beginnen? Vond het ook wel een vermakelijke act maar zeker niet sterker dan Aerosmith trouwens...
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Dat soort supergroepjes als Hollywood Vampires...ik vind het om eerlijk te zijn altijd sneu om die hoog op de affiche te zien staan.
Meestal hebben ze een tot twee matige albums uitgebracht - die door de critici soms zelfs tot op het bot afgekraakt worden - maar louter omwille van de naamsbekendheid van de individuele leden worden ze als "topact" aangekondigd. Hetzelfde gevoel heb ik een beetje met bijvoorbeeld een band als Prophets of Rage.

Nu ja...dat ben ik dan weer. Veel andere festivalgangers vinden dit dan ongetwijfeld wel erg leuk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.525
6.391
Dat soort supergroepjes als Hollywood Vampires…ik vind het om eerlijk te zijn altijd sneu om die hoog op de affiche te zien staan.
Meestal hebben ze een tot twee matige albums uitgebracht – die door de critici soms zelfs tot op het bot afgekraakt worden – maar louter omwille van de naamsbekendheid van de individuele leden worden ze als “topact” aangekondigd. Hetzelfde gevoel heb ik een beetje met bijvoorbeeld een band als Prophets of Rage.

Nu ja…dat ben ik dan weer. Veel andere festivalgangers vinden dit dan ongetwijfeld wel erg leuk.

Klopt hoor. Ben ook niet enthousiast over een terugkeer, puur om de hoge spot die ze zouden innemen. Maar ben vorige keer wel even gaan kijken en het viel me alles mee. Waar bij de Prophets de sfeer volledig ruk was, heel erg een slap aftreksel van RATM, vond ik dat de persoonlijkheden binnen de Vampires de sfeer nog wel goed maakten. Veel meer karakter. Dus vandaar dat ik er redelijk positief over ben.

Maar verder wel met je eens.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
97
10
Jochen De Smet wrote:

Pim wrote:
Bad Religion staat tussen de nieuwe namen van Nova Rock. Al hebben we al een grote punkrock naam met Offspring, ik zou echt gelukkig worden met de toevoeging van die band. Al mogen ze ook naar Werchter komen!


Bad Religion is toch een tandje lichter dan The Offspring, dus beiden kan zeker. RW zal geen interesse tonen. De band staat ook wel al op Punk Rock Holiday midden augustus, dus Pukkelpop kan ook.

Hoezo? The Offspring is zowat de meest commerciële punkrock band (samen met Green Day) die er is. Bad Religion zou ik echt niet als lichter durven omschrijven. Ik zou BR op Graspop echt toejuichen, zou een verfrissende act zijn om in de namiddag op de main te spelen. Laat maar komen!
Met lichter bedoel ik minder duur & een minder hoog slot. Zoals je zelf aangeeft is Bad Religion idd erg geschikt om in de namiddag op de main te spelen, terwijl The Offspring zal subben ofzo. Vandaar dat beiden perfect kunnen. Ik heb het dus niet over de muziek.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.172
Niet echt relevant voor Graspop 2020, maar misschien 2021... (waarschijnlijk ook niet)

Dokken / Lynch Reunion tour binnenkort data. Uiteraard allemaal USA data verwacht ik. Maar wel ook al voor een langere periode berichten over een nieuw album bij het platenlabel van de eigenaar van Wacken of iets dergelijks. Wacken hebben ze in 2018 ook gestaan, dus hopelijk zetten ze door en komen ze ooit naar Europa. Misschien zelfs net als Ratt nu dit jaar zo'n mooie exclusieve boeking voor Alcatraz.

En wie weet, als de data en steden een beetje goed uitpakken een vakantie'tje naar de USA :lol:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Niet echt relevant voor Graspop 2020, maar misschien 2021… (waarschijnlijk ook niet)

Dokken / Lynch Reunion tour binnenkort data. Uiteraard allemaal USA data verwacht ik. Maar wel ook al voor een langere periode berichten over een nieuw album bij het platenlabel van de eigenaar van Wacken of iets dergelijks. Wacken hebben ze in 2018 ook gestaan, dus hopelijk zetten ze door en komen ze ooit naar Europa. Misschien zelfs net als Ratt nu dit jaar zo’n mooie exclusieve boeking voor Alcatraz.

En wie weet, als de data en steden een beetje goed uitpakken een vakantie’tje naar de USA ?

goed gespot, zou zomaar eens kunnen voor alcatraz 2021 . Wel jammer dat graspop nagenoeg nooit met zo'n exclusieve shows komt. enige die ik kan herinneren is ayreon.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Ik lees net een stukje over de band (Sloper) van César Zuiderwijk in het AD, waarin staat dat Sloper al geboekt is voor Paaspop, maar ook voor Graspop. Dat is raar, aangezien ze nog niet op de site staan. Oftewel, ik neem aan dat we die er ook bij kunnen zetten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Ik lees net een stukje over de band (Sloper) van César Zuiderwijk in het AD, waarin staat dat Sloper al geboekt is voor Paaspop, maar ook voor Graspop. Dat is raar, aangezien ze nog niet op de site staan. Oftewel, ik neem aan dat we die er ook bij kunnen zetten.

mooi gespot, kan misschien betekenen dat er weldra een aankondiging komt?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Ik lees net een stukje over de band (Sloper) van César Zuiderwijk in het AD, waarin staat dat Sloper al geboekt is voor Paaspop, maar ook voor Graspop. Dat is raar, aangezien ze nog niet op de site staan. Oftewel, ik neem aan dat we die er ook bij kunnen zetten.

net even opgezocht en dit klinkt wel echt goed. 2 drummers maakt het ook net dat tikkeltje anders, laat dit maar de mainstage openen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
wenteldave wrote:
Ik lees net een stukje over de band (Sloper) van César Zuiderwijk in het AD, waarin staat dat Sloper al geboekt is voor Paaspop, maar ook voor Graspop. Dat is raar, aangezien ze nog niet op de site staan. Oftewel, ik neem aan dat we die er ook bij kunnen zetten.

mooi gespot, kan misschien betekenen dat er weldra een aankondiging komt?
Laten we het hopen. Zou een mooi cadeautje voor onder de boom zijn. Ik ga zelf even luisteren als ik terugkom.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik lees net een stukje over de band (Sloper) van César Zuiderwijk in het AD, waarin staat dat Sloper al geboekt is voor Paaspop, maar ook voor Graspop. Dat is raar, aangezien ze nog niet op de site staan. Oftewel, ik neem aan dat we die er ook bij kunnen zetten.
Goed gevonden! Lijkt dus een echte zelfbevestiging.
Interessante band, met 2 drummers (naast Cesar ook de drummer van Triggerfinger) en 2 gitaristen (geen bassist vreemd genoeg), die covers spelen, maar blijkbaar ook al bezig zijn met een nieuwe EP en album.
In ieder geval een mooie toevoeging voor vroeg in de middag op main, Cesar is een baas! :cool:

https://www.ad.nl/show/earring-drummer-cesar-zuiderwijk-begint-nieuw-bandje-zelf-mijn-drumstel-in-elkaar-zetten~af7ac08c/
Sloper, dat uiteraard gitaarrock met een stevige beat serveert, brengt in 2020 eerst een EP en later een album uit. De band is ook al geboekt voor festivals als Paaspop en Graspop, een metalfestival in België waar Aerosmith en Iron Maiden staan. ,,Zie ik de jongens van Iron Maiden ook weer eens’’, zegt Zuiderwijk. ,,Zij zijn fan van de Earring, wist je dat? Steve Harris (oprichter, red.) is een groot liefhebber. Ze komen weleens over voor een van onze concerten. Steve is een aardige gast. Het zijn allemaal aardige kerels.’’
Hint hij hier nu ook al dat ze op de donderdag met Iron Maiden staan (of op de vrijdag met British Lion)?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.392
wenteldave wrote:
Ik lees net een stukje over de band (Sloper) van César Zuiderwijk in het AD, waarin staat dat Sloper al geboekt is voor Paaspop, maar ook voor Graspop. Dat is raar, aangezien ze nog niet op de site staan. Oftewel, ik neem aan dat we die er ook bij kunnen zetten.

Goed gevonden! Lijkt dus een echte zelfbevestiging.
Interessante band, met 2 drummers (naast Cesar ook de drummer van Triggerfinger) en 2 gitaristen (geen bassist vreemd genoeg), die covers spelen, maar blijkbaar ook al bezig zijn met een nieuwe EP en album.
In ieder geval een mooie toevoeging voor vroeg in de middag op main, Cesar is een baas!
1f60e.svg


https://www.ad.nl/show/earring-drummer-cesar-zuiderwijk-begint-nieuw-bandje-zelf-mijn-drumstel-in-elkaar-zetten~af7ac08c/

Sloper, dat uiteraard gitaarrock met een stevige beat serveert, brengt in 2020 eerst een EP en later een album uit. De band is ook al geboekt voor festivals als Paaspop en Graspop, een metalfestival in België waar Aerosmith en Iron Maiden staan. ,,Zie ik de jongens van Iron Maiden ook weer eens’’, zegt Zuiderwijk. ,,Zij zijn fan van de Earring, wist je dat? Steve Harris (oprichter, red.) is een groot liefhebber. Ze komen weleens over voor een van onze concerten. Steve is een aardige gast. Het zijn allemaal aardige kerels.’’

Hint hij hier nu ook al dat ze op de donderdag met Iron Maiden staan (of op de vrijdag met British Lion)?

Ben ik de enige die dit was zonde zou vinden van de schaarse overgebleven mainstageplekken? Cesar Zuiderwijk is een baas, dat zeker. Maar dit is een veredelde coverband. Er tourt zoveel moois rond momenteel dat nog niet door Graspop bevestigd is. Wel een mooie boeking voor het cafe lijkt me!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken