Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Ben ik de enige die dit was zonde zou vinden van de schaarse overgebleven mainstageplekken? Cesar Zuiderwijk is een baas, dat zeker. Maar dit is een veredelde coverband. Er tourt zoveel moois rond momenteel dat nog niet door Graspop bevestigd is. Wel een mooie boeking voor het cafe lijkt me!
Nee, hoor. Ik vind het zelf ook zonde. Vraag is wel of ze daadwerkelijk op de mainstage zouden staan. Ik denk nu nog van niet. Ben het eens met je laatste opmerking. Het café heeft ook wat bandjes nodig.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438

Meshuggah komt toch ook steeds akeliger dicht bij GMM, zowel qua datums als locaties, en nog steeds geen datum in België. Optelsommetje, toch? :wink:

Jun 23, 2020 - Rockhal - Belval, Luxembourg
Jun 25, 2020 - Live Music Hall - Cologne, Germany
Jun 26, 2020 - JERA ON AIR - Ysselsteyn, Netherlands
Jun 27, 2020 - With Full Force Festival - Gräfenhainichen, Germany
Jun 29, 2020 - La Belle Electrique - Grenoble, France
Jun 30, 2020 - LE BIKINI - Ramonville St Agne, France
Jul 2, 2020 - VOA Heavy Rock Festival - Lisboa, Portugal
Jul 4, 2020 - Resurrection Fest - Viveiro, Spain
Jul 5, 2020 - Le Rocher de Palmer - Cenon, France
Jul 9, 2020 - Gefle Metal Festival - Gävle, Sweden
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.172
Wat houdt die warmste week in? Zag t al een tijdje voorbij komen op de fb pagina van Alcatraz.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Meshuggah komt toch ook steeds akeliger dicht bij GMM, zowel qua datums als locaties, en nog steeds geen datum in België. Optelsommetje, toch?

Jun 23, 2020 – Rockhal – Belval, Luxembourg
Jun 25, 2020 – Live Music Hall – Cologne, Germany
Jun 26, 2020 – JERA ON AIR – Ysselsteyn, Netherlands
Jun 27, 2020 – With Full Force Festival – Gräfenhainichen, Germany
Jun 29, 2020 – La Belle Electrique – Grenoble, France
Jun 30, 2020 – LE BIKINI – Ramonville St Agne, France
Jul 2, 2020 – VOA Heavy Rock Festival – Lisboa, Portugal
Jul 4, 2020 – Resurrection Fest – Viveiro, Spain
Jul 5, 2020 – Le Rocher de Palmer – Cenon, France
Jul 9, 2020 – Gefle Metal Festival – Gävle, Sweden
Ik heb nog een datum voor Luxemburg nodig en dan wil ik het wel aan. Al hoewel, wellicht staan ze op de zondag, al zit die dag al aardig vol.
Devin Townsend en Meshuggah is wel een combinatie van jewelste, hoor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.392
#356565REACTIE | QUOTE

koekdoos
Posts: 390
Wat houdt die warmste week in? Zag t al een tijdje voorbij komen op de fb pagina va

Ook echt een vette combinatie die twee bands! Meshuggah erbij als Marque headliner op vrijdag zie ik heel erg zitten!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.710
3.496
Wat houdt die warmste week in? Zag t al een tijdje voorbij komen op de fb pagina van Alcatraz.

De warmste week is een inzamelactie van Studio Brussel voor Belgische vzw's. Een benefietactie zoals bij jullie “Serious Request” is / was. Ooit hadden beide zenders 'het glazen huis', maar ondertussen is het format wat aangepast.
Dit jaar wordt er uitgezonden vanuit Kortrijk en vindt er voor 'de warmste week' komende zaterdag een metalparty plaats, georganiseerd door Alcatraz. Vandaar de link en meldingen die ze errond doen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Wat houdt die warmste week in? Zag t al een tijdje voorbij komen op de fb pagina van Alcatraz.

een "fuif" met metal dj's fleddy, franky de smet, goe veur in den oto. heel de week blijft el presidio open op het nelson mandelaplein (de rock bar van op alcatraz) waarbij de opbrengsten naar de MS liga gaan en vermoedelijk wel nog een paar andere particuliere evenementen.


edit: trouwens hoera voor mij en mijn 1000 ste bericht
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ben niet zo bekend met Hollywood Vampires, maar het lijkt me dat zij niet komen spelen aangezien Aerosmith op zondag speelt (hoewel dat het niet helemaal 100% uitsluit natuurlijk). Spelen zij, net als Alice Cooper, met veel "showelementen/shock rock"? Dat vind ik echt lachen bij Alice Cooper namelijk.

César Zuiderwijk is een topdrummer, heb hem al een aantal keer gezien met Golden Earring en dat is altijd leuk. Hoop inderdaad ook dat die niet een te hoge main stage spot krijgt... niet dat ik het hem niet gun hoor, maar er zijn een paar bands die ik daar misschien nog wel liever wil zien. Sloper mag dan van mij gerust een mooie spot in de Metal Dome of Marquee krijgen (misschien op donderdag?).
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Set Abominae wrote:

wenteldave wrote:
Ik lees net een stukje over de band (Sloper) van César Zuiderwijk in het AD, waarin staat dat Sloper al geboekt is voor Paaspop, maar ook voor Graspop. Dat is raar, aangezien ze nog niet op de site staan. Oftewel, ik neem aan dat we die er ook bij kunnen zetten.


Goed gevonden! Lijkt dus een echte zelfbevestiging.
Interessante band, met 2 drummers (naast Cesar ook de drummer van Triggerfinger) en 2 gitaristen (geen bassist vreemd genoeg), die covers spelen, maar blijkbaar ook al bezig zijn met een nieuwe EP en album.
In ieder geval een mooie toevoeging voor vroeg in de middag op main, Cesar is een baas!
1f60e.svg


https://www.ad.nl/show/earring-drummer-cesar-zuiderwijk-begint-nieuw-bandje-zelf-mijn-drumstel-in-elkaar-zetten~af7ac08c/

Sloper, dat uiteraard gitaarrock met een stevige beat serveert, brengt in 2020 eerst een EP en later een album uit. De band is ook al geboekt voor festivals als Paaspop en Graspop, een metalfestival in België waar Aerosmith en Iron Maiden staan. ,,Zie ik de jongens van Iron Maiden ook weer eens’’, zegt Zuiderwijk. ,,Zij zijn fan van de Earring, wist je dat? Steve Harris (oprichter, red.) is een groot liefhebber. Ze komen weleens over voor een van onze concerten. Steve is een aardige gast. Het zijn allemaal aardige kerels.’’


Hint hij hier nu ook al dat ze op de donderdag met Iron Maiden staan (of op de vrijdag met British Lion)?

Ben ik de enige die dit was zonde zou vinden van de schaarse overgebleven mainstageplekken? Cesar Zuiderwijk is een baas, dat zeker. Maar dit is een veredelde coverband. Er tourt zoveel moois rond momenteel dat nog niet door Graspop bevestigd is. Wel een mooie boeking voor het cafe lijkt me!

Volledig mee eens. De drummers van Golden Earring en Triggerfinger starten een zijprojectje en dat zou al meteen een MainStage plek moeten krijgen?
Ik heb al eerder aangehaald dat ik niet zo te vinden ben voor het aankondigen van nog weinig bekende of in de studio matig presterende "supergroepen" als "topact" en ik val niet graag in herhaling, maar ja: op de MainStage hoort mijn inziens een band te staan die als band zijn strepen al flink verdiend heeft.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ben niet zo bekend met Hollywood Vampires, maar het lijkt me dat zij niet komen spelen aangezien Aerosmith op zondag speelt (hoewel dat het niet helemaal 100% uitsluit natuurlijk). Spelen zij, net als Alice Cooper, met veel “showelementen/shock rock”? Dat vind ik echt lachen bij Alice Cooper namelijk.

César Zuiderwijk is een topdrummer, heb hem al een aantal keer gezien met Golden Earring en dat is altijd leuk. Hoop inderdaad ook dat die niet een te hoge main stage spot krijgt… niet dat ik het hem niet gun hoor, maar er zijn een paar bands die ik daar misschien nog wel liever wil zien. Sloper mag dan van mij gerust een mooie spot in de Metal Dome of Marquee krijgen (misschien op donderdag?).
Metal Dome of Classic Rock Café is voor mij ook dikke prima, hoor. :wink:
Maar als het goed is, zijn ze tegen die tijd dus meer dan (alleen) een coverband, met een EP en album op zak, dus dan zou het CRC wat onwaarschijnlijker zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Set Abominae wrote:
Meshuggah komt toch ook steeds akeliger dicht bij GMM, zowel qua datums als locaties, en nog steeds geen datum in België. Optelsommetje, toch?

Jun 23, 2020 – Rockhal – Belval, Luxembourg
Jun 25, 2020 – Live Music Hall – Cologne, Germany
Jun 26, 2020 – JERA ON AIR – Ysselsteyn, Netherlands
Jun 27, 2020 – With Full Force Festival – Gräfenhainichen, Germany
Jun 29, 2020 – La Belle Electrique – Grenoble, France
Jun 30, 2020 – LE BIKINI – Ramonville St Agne, France
Jul 2, 2020 – VOA Heavy Rock Festival – Lisboa, Portugal
Jul 4, 2020 – Resurrection Fest – Viveiro, Spain
Jul 5, 2020 – Le Rocher de Palmer – Cenon, France
Jul 9, 2020 – Gefle Metal Festival – Gävle, Sweden

Ik heb nog een datum voor Luxemburg nodig en dan wil ik het wel aan. Al hoewel, wellicht staan ze op de zondag, al zit die dag al aardig vol.
Devin Townsend en Meshuggah is wel een combinatie van jewelste, hoor.
Nu ook nog 24 juni in Zürich erbij, dat betekent dat ze dan dus al 5 (!) dagen achter elkaar spelen.
Maar tussen GMM zit sowieso tenminste één dag rust, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Zou heel blij worden van Meshuggah. Stonden een paar jaar terug tegelijk met Ozzy, en die om die aanfluiting maar te ontwijken de marquee ingelopen, was wel een hoogtepuntje dat weekend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.827
12.164
Zou heel blij worden van Meshuggah. Stonden een paar jaar terug tegelijk met Ozzy, en die om die aanfluiting maar te ontwijken de marquee ingelopen, was wel een hoogtepuntje dat weekend.
En toch, ik zou Ozzy nog wel een keertje willen zien. Maakt niet uit hoe slecht ie is, maar gewoon om de legende die om zijn persoon hangt. Ik ben toch iets te jong om hem in zijn goede jaren te hebben meegemaakt, dus ik moet het maar hebben van video's en herinneringen (van jullie).
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Ik vind dat Ozzy solo zeker wel een paar prima albums heeft uitgebracht; al was het natuurlijk vooral het gitaarwerk dat daar de show stal. Live heb ik een uurtje van hem meegepikt, maar buiten 50 keer "I can't hear you!" kermen iedere 10 minuten kweelde de man er toch voornamelijk naast.

Meshuggah heb ik volledig meegepikt en stelde zoals gewoonlijk niet teleur. Altijd een zeer strakke set en de moshpit tijdens "Bleed" was ook zoals vanouds weer een gevecht op leven en dood. Met andere woorden: zoals het hoort dus :)

Dus Meshuggah, laat maar komen!
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Joslittel wrote:

op de MainStage hoort mijn inziens een band te staan die als band zijn strepen al flink verdiend heeft.

Dat mag je vinden, maar de praktijk is anders. Lauren Harris als mainstage opener? Voodoo Six? Six Hour Sundown? The Pink Slips? Like a Storm?
Er zijn veel uitzonderingen. Vaak bands die gekoppeld zijn aan de hoofdact, zoals de dochter/zoon/landgenoot als support van de hoofdact.
Het ligt ook aan de omstandigheden, waar wil een band staan? hoe laat is de band beschikbaar? is er een bandlid die vaker die dag moet optreden?
Je kunt wat mij betreft beter halverwege de dag staan op een kleiner podium (18:30 uur Jupilerstage, zoals Emmure als eens deed) dan in de ochtend de mainstage openen, terwijl de helft van het festival nog niet eens wakker is. Een erg ondankbare taak.
Ik geloof ook niet dat Sloper een erg hoge positie zal innemen. In het interview staat tussen de regels door ook te lezen dat de band niet de ambitie heeft om de band groots te promoten.
Supergroups zijn nu eenmaal duurder, omdat ze een bekende artiest hebben. Maar er komen er genoeg voorbij de laatste jaren. Hollywood vampires (covers), Basterd Sons (Motorhead covers), Bloodbath, Rockstar, Lock Up, Sarke, God Seed, The Damned Things.
Het ding is, wanneer is iets nog een supergroup. Het is een vaag begrip, een band bestaande uit bekende artiesten van andere bands. Guns n Roses met alleen Axel Rose kun je dan ook een supergroup noemen. Bijna geen enkele band heeft nog dezelfde bezetting, dus in hoeverre zijn dat geen supergroups die covers spelen...



Dit vind ik ook bij Dool, waar ik niet van begreep waarom iedereen die band zo hypet. De zangeres schijnt echter bekend te zijn van een of ander Nederlands programma. Irritant figuur vind ik het, maar wellicht is het gewoon niet mijn ding.
Devils Blood was ook niet helemaal mijn straatje, maar heeft ook succes gekend.
Maar los daar van.



 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.447
11.392
thekillingjoke wrote:

Joslittel wrote:

op de MainStage hoort mijn inziens een band te staan die als band zijn strepen al flink verdiend heeft.

Dat mag je vinden, maar de praktijk is anders. Lauren Harris als mainstage opener? Voodoo Six? Six Hour Sundown? The Pink Slips? Like a Storm?
Er zijn veel uitzonderingen. Vaak bands die gekoppeld zijn aan de hoofdact, zoals de dochter/zoon/landgenoot als support van de hoofdact.
Het ligt ook aan de omstandigheden, waar wil een band staan? hoe laat is de band beschikbaar? is er een bandlid die vaker die dag moet optreden?
Je kunt wat mij betreft beter halverwege de dag staan op een kleiner podium (18:30 uur Jupilerstage, zoals Emmure als eens deed) dan in de ochtend de mainstage openen, terwijl de helft van het festival nog niet eens wakker is. Een erg ondankbare taak.
Ik geloof ook niet dat Sloper een erg hoge positie zal innemen. In het interview staat tussen de regels door ook te lezen dat de band niet de ambitie heeft om de band groots te promoten.
Supergroups zijn nu eenmaal duurder, omdat ze een bekende artiest hebben. Maar er komen er genoeg voorbij de laatste jaren. Hollywood vampires (covers), Basterd Sons (Motorhead covers), Bloodbath, Rockstar, Lock Up, Sarke, God Seed, The Damned Things.
Het ding is, wanneer is iets nog een supergroup. Het is een vaag begrip, een band bestaande uit bekende artiesten van andere bands. Guns n Roses met alleen Axel Rose kun je dan ook een supergroup noemen. Bijna geen enkele band heeft nog dezelfde bezetting, dus in hoeverre zijn dat geen supergroups die covers spelen…

Dit vind ik ook bij Dool, waar ik niet van begreep waarom iedereen die band zo hypet. De zangeres schijnt echter bekend te zijn van een of ander Nederlands programma. Irritant figuur vind ik het, maar wellicht is het gewoon niet mijn ding.
Devils Blood was ook niet helemaal mijn straatje, maar heeft ook succes gekend.
Maar los daar van.

Ik weet niet hoe dit gaat maar dit is absoluut niet mijn quote! Mainstagebands hoeven van mij niet perse strepen verdiend te hebben, kan ook een prachtige manier zijn om jonge acts te laten doorbreken. Maar een band zonder cd met wat bekende namen vind ik een ander verhaal.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Zojuist eindelijk mijn combi xl pro plus aangeschaft. Ik heb absoluut geen trek in dat gestress van 2018, waarbij ik toch wel een drietal bands miste die ik inplande vooraf door de drukte.

Als we woensdag moeten aanschuiven, is dat hooguit een biertje minder vóór de tent. Dat overleef ik nog wel...
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
graspop20 wrote:

thekillingjoke wrote:

Joslittel wrote:

op de MainStage hoort mijn inziens een band te staan die als band zijn strepen al flink verdiend heeft.


Dat mag je vinden, maar de praktijk is anders. Lauren Harris als mainstage opener? Voodoo Six? Six Hour Sundown? The Pink Slips? Like a Storm?
Er zijn veel uitzonderingen. Vaak bands die gekoppeld zijn aan de hoofdact, zoals de dochter/zoon/landgenoot als support van de hoofdact.
Het ligt ook aan de omstandigheden, waar wil een band staan? hoe laat is de band beschikbaar? is er een bandlid die vaker die dag moet optreden?
Je kunt wat mij betreft beter halverwege de dag staan op een kleiner podium (18:30 uur Jupilerstage, zoals Emmure als eens deed) dan in de ochtend de mainstage openen, terwijl de helft van het festival nog niet eens wakker is. Een erg ondankbare taak.
Ik geloof ook niet dat Sloper een erg hoge positie zal innemen. In het interview staat tussen de regels door ook te lezen dat de band niet de ambitie heeft om de band groots te promoten.
Supergroups zijn nu eenmaal duurder, omdat ze een bekende artiest hebben. Maar er komen er genoeg voorbij de laatste jaren. Hollywood vampires (covers), Basterd Sons (Motorhead covers), Bloodbath, Rockstar, Lock Up, Sarke, God Seed, The Damned Things.
Het ding is, wanneer is iets nog een supergroup. Het is een vaag begrip, een band bestaande uit bekende artiesten van andere bands. Guns n Roses met alleen Axel Rose kun je dan ook een supergroup noemen. Bijna geen enkele band heeft nog dezelfde bezetting, dus in hoeverre zijn dat geen supergroups die covers spelen…

Dit vind ik ook bij Dool, waar ik niet van begreep waarom iedereen die band zo hypet. De zangeres schijnt echter bekend te zijn van een of ander Nederlands programma. Irritant figuur vind ik het, maar wellicht is het gewoon niet mijn ding.
Devils Blood was ook niet helemaal mijn straatje, maar heeft ook succes gekend.
Maar los daar van.




Ik weet niet hoe dit gaat maar dit is absoluut niet mijn quote! Mainstagebands hoeven van mij niet perse strepen verdiend te hebben, kan ook een prachtige manier zijn om jonge acts te laten doorbreken. Maar een band zonder cd met wat bekende namen vind ik een ander verhaal.

Ik denk dat ze de quotes omgedraaid hebben, want "op de MainStage hoort mijn inziens een band te staan die als band zijn strepen al flink verdiend heeft." was inderdaad mijn quote :wink:

Hoe dan ook blijf ik erbij: persoonlijk zie ik op de MainStage liever een band staan die als band al enige storm opgeroepen heeft. Het hoeft voor mij geen oude rot te zijn; een jonge band met een zekere hype is ook prima. Een groep op de MainStage neerplanten louter omwille van een of meerdere bekende individuen daarentegen, valt bij mij principieel minder in de smaak.

Dat gezegd zijnde, wat ik daarvan denk zal vele anderen worst wezen :)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
558
678
laatste dag voor de kerstvakantie, denk toch dat we tot januari moeten wachten op nieuwe namen en poster.
en wat sloper betreft, ze zijn nog niet officieel bekend gemaakt, en aangezien ze alleen een EP maken en de rest covers spelen denk ik: woensdagavond rockcafe of metaldome.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken