graspop20 wrote:
thekillingjoke wrote:
Joslittel wrote:
op de MainStage hoort mijn inziens een band te staan die als band zijn strepen al flink verdiend heeft.
Dat mag je vinden, maar de praktijk is anders. Lauren Harris als mainstage opener? Voodoo Six? Six Hour Sundown? The Pink Slips? Like a Storm?
Er zijn veel uitzonderingen. Vaak bands die gekoppeld zijn aan de hoofdact, zoals de dochter/zoon/landgenoot als support van de hoofdact.
Het ligt ook aan de omstandigheden, waar wil een band staan? hoe laat is de band beschikbaar? is er een bandlid die vaker die dag moet optreden?
Je kunt wat mij betreft beter halverwege de dag staan op een kleiner podium (18:30 uur Jupilerstage, zoals Emmure als eens deed) dan in de ochtend de mainstage openen, terwijl de helft van het festival nog niet eens wakker is. Een erg ondankbare taak.
Ik geloof ook niet dat Sloper een erg hoge positie zal innemen. In het interview staat tussen de regels door ook te lezen dat de band niet de ambitie heeft om de band groots te promoten.
Supergroups zijn nu eenmaal duurder, omdat ze een bekende artiest hebben. Maar er komen er genoeg voorbij de laatste jaren. Hollywood vampires (covers), Basterd Sons (Motorhead covers), Bloodbath, Rockstar, Lock Up, Sarke, God Seed, The Damned Things.
Het ding is, wanneer is iets nog een supergroup. Het is een vaag begrip, een band bestaande uit bekende artiesten van andere bands. Guns n Roses met alleen Axel Rose kun je dan ook een supergroup noemen. Bijna geen enkele band heeft nog dezelfde bezetting, dus in hoeverre zijn dat geen supergroups die covers spelen…
Dit vind ik ook bij Dool, waar ik niet van begreep waarom iedereen die band zo hypet. De zangeres schijnt echter bekend te zijn van een of ander Nederlands programma. Irritant figuur vind ik het, maar wellicht is het gewoon niet mijn ding.
Devils Blood was ook niet helemaal mijn straatje, maar heeft ook succes gekend.
Maar los daar van.
Ik weet niet hoe dit gaat maar dit is absoluut niet mijn quote! Mainstagebands hoeven van mij niet perse strepen verdiend te hebben, kan ook een prachtige manier zijn om jonge acts te laten doorbreken. Maar een band zonder cd met wat bekende namen vind ik een ander verhaal.