Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Zonet bericht geweest van Graspop dat ze 2 talentvolle Belgische bands zoeken voor op donderdag 18 juni in de Red Bull Metal Dome.
Er zullen dus op donderdag slechts 2 Belgische bands spelen in plaats van 3.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Zonet bericht geweest van Graspop dat ze 2 talentvolle Belgische bands zoeken voor op donderdag 18 juni in de Red Bull Metal Dome.
Er zullen dus op donderdag slechts 2 Belgische bands spelen in plaats van 3.

Ben benieuwd of ze de Marquee nog dicht gaan houden dan. Zou toch jammer zijn.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
jvandeweyer wrote:
Zonet bericht geweest van Graspop dat ze 2 talentvolle Belgische bands zoeken voor op donderdag 18 juni in de Red Bull Metal Dome.
Er zullen dus op donderdag slechts 2 Belgische bands spelen in plaats van 3.

Ben benieuwd of ze de Marquee nog dicht gaan houden dan. Zou toch jammer zijn.
Als ze de volle pot vragen voor een dagticket mogen ze toch op zen minst een volwaardige festivaldag organiseren.
Werchter dacht daar ook mee weg te geraken dit jaar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
koekdoos wrote:

jvandeweyer wrote:
Zonet bericht geweest van Graspop dat ze 2 talentvolle Belgische bands zoeken voor op donderdag 18 juni in de Red Bull Metal Dome.
Er zullen dus op donderdag slechts 2 Belgische bands spelen in plaats van 3.


Ben benieuwd of ze de Marquee nog dicht gaan houden dan. Zou toch jammer zijn.

Als ze de volle pot vragen voor een dagticket mogen ze toch op zen minst een volwaardige festivaldag organiseren.
Werchter dacht daar ook mee weg te geraken dit jaar.
Ik begrijp ook niet goed hoe festivals dit menen te moeten kunnen doen.
Pinkpop heeft dit ook jaren gedaan, de 1e dag was vaak een uur of 3 korter dan de 3e dag.
Gewoon iedere dag zelfde tijd beginnen en zelfde tijd eindigen, met een gelijk aantal bands, óf ticketprijzen proportioneel aanpassen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Joe wrote:

koekdoos wrote:

jvandeweyer wrote:
Zonet bericht geweest van Graspop dat ze 2 talentvolle Belgische bands zoeken voor op donderdag 18 juni in de Red Bull Metal Dome.
Er zullen dus op donderdag slechts 2 Belgische bands spelen in plaats van 3.


Ben benieuwd of ze de Marquee nog dicht gaan houden dan. Zou toch jammer zijn.


Als ze de volle pot vragen voor een dagticket mogen ze toch op zen minst een volwaardige festivaldag organiseren.
Werchter dacht daar ook mee weg te geraken dit jaar.

Ik begrijp ook niet goed hoe festivals dit menen te moeten kunnen doen.
Pinkpop heeft dit ook jaren gedaan, de 1e dag was vaak een uur of 3 korter dan de 3e dag.
Gewoon iedere dag zelfde tijd beginnen en zelfde tijd eindigen, met een gelijk aantal bands, óf ticketprijzen proportioneel aanpassen.
Tgoh. Dagen mogen al eens wat langer doorgaan maar hele podia gesloten houden en/of een beperkt programma op de main zou dan inderdaad niet mogen.
Zeker gezien het excuus dat ze daar in Werchter gebruikten is het gewoon uw bezoekers in hun gezicht uitlachen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Weet iemand of Alcatraz ook dagtickets gaat verkopen? Hoe zat dat vorig jaar?

Alcatraz verkoopt jaarlijks ook dagtickets. Vorig jaar was dit 70 euro dacht ik.
Een campingticket is wel het hele weekend geldig. Meestal gaan we 1 dag naar alcatraz, maar we maken er een weekendje van door de dag voordien al naar de camping te trekken. Deze is namelijk erg goed geregeld en heeft voldoende opties om tijd te verdrijven met je vriendengroep.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Alcatraz heeft op de website nu de bands anders neergezet. Eerder stonden ze nog op volgorde van aankondiging. Nu lijken ze op volgorde te staan van de poster van groot naar klein. Namen die je hoog verwacht staan bovenaan: Behemoth, Anthrax, (Dirkschneider,) Eluveitie.

Voor mij staan er toch ineens nog een handjevol namen best hoog, dus hopen dat er veel van die bands op 1 dag gaan spelen.
Dirkschneider, Anthrax, Gotthard, Ratt, The Darkness, Tarja, Gloryhammer, Kobra and the Lotus.
 

sleepinggiant

Nieuw lid
24 apr 2019
4
0
ZZ Top speelt een aantal shows in Duitsland. 17de juni nog in Hamburg en dan een gat in het tourschema tot 1 juli(Munchen). Zie ze nog wel op Graspop staan.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
ZZ-Top is een redelijk grote naam. Zou enigszins de mainstage 2 kunnen afsluiten, helemaal wanneer Faith No More en Judas Priest headliners zijn.
ZZ-Top is niet helemaal mijn straatje, maar heeft enkele bekende hits die iedereen kan meezingen.
Een beetje een headliner ala Whitesnake of Scorpions, al denk ik dat Scorpions toch wat meer status heeft in Europa.
Incubus heeft ook weinig data, zou ook een unieke toevoeging zijn, al krijgen we dit jaar wel een 'Golden Oldies Edition'.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Na de zelfbevestiging van Sloper, toch even de muziek geluisterd. De zanger heeft een beetje weg van Buckcherry.
Klinkt wel lekker, maar denk dat het eerder op de jupilerstage staat.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=hyB7RMRjh-I&feature=emb_title[/video]
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ZZ Top speelt een aantal shows in Duitsland. 17de juni nog in Hamburg en dan een gat in het tourschema tot 1 juli(Munchen). Zie ze nog wel op Graspop staan.

please, laat dit op de vrijdag staan
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
ZZ Top op de donderdag of vrijdag lijkt me best cool! Heb ze twee keer gezien, en vooral de eerste keer was wel echt heel leuk. Ze zijn wel eens op Hellfest geweest dus dan kan Graspop ook wel lijkt me? Ik vind ze zelf echter een beetje schommelen tussen subheadliner of headliner dus weet niet zo heel goed waar ik ze moet plaatsen...

Toch lijkt een aankondiging van Scorpions mij nog net iets leuker. We zullen wel zien wat het wordt!
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
van mij mogen ze allebei wel komen, (zie zz top meer als subheadliner) ik verwacht op vrijdag ms2 toch echt nightwish.
maar scorpions op donderdag ms2 en dan zz top als sub op zondag voor aerosmith, zou wel heel gaaf zijn !!!
en er mag wel wat meer thrash bands bij: megadeth, metal church, overkill.
we zullen wel zien wat er verder komt, verwacht deze maand geen aankondigingen meer.

alvast fijne feestdagen en een heavy new year.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
van mij mogen ze allebei wel komen, (zie zz top meer als subheadliner) ik verwacht op vrijdag ms2 toch echt nightwish.
maar scorpions op donderdag ms2 en dan zz top als sub op zondag voor aerosmith, zou wel heel gaaf zijn !!!
en er mag wel wat meer thrash bands bij: megadeth, metal church, overkill.
we zullen wel zien wat er verder komt, verwacht deze maand geen aankondigingen meer.

alvast fijne feestdagen en een heavy new year.

op zondag komen er geen grote namen meer bij hoor, die is al stacked enkel donderdag en vrijdag kan nog wat gebruiken
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
inderdaad staat de zondag al vol !! maar van bands als the offspring, deftones en body count, word ik persoonlijk niet erg vrolijk .
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
inderdaad staat de zondag al vol !! maar van bands als the offspring, deftones en body count, word ik persoonlijk niet erg vrolijk .
Ach ja smaken verschillen, ik zit dan weer totaal niet de wachten op een ZZ top of Scorpions. Ik hoop zelf dat de laatste (sub) headliners wat jongere bands zullen zijn.

Maar goed we gaan het zien
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
hoeft van mij ook niet echt zz top of scorpions te worden (zou er geen probleem mee hebben),maar deze werden alleen als gerucht genoemd! ik had zelf meer gehoopt als subs op blind guardian, helloween, arch enemy, ffdp of megadeth. alleen deze namen ben ik nergens nog tegen gekomen als gerucht.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Na de zelfbevestiging van Sloper, toch even de muziek geluisterd. De zanger heeft een beetje weg van Buckcherry.
Klinkt wel lekker, maar denk dat het eerder op de jupilerstage staat.
De Jupiler Stage is juist zo ongeveer de minst waarschijnlijke plek voor deze band (daar staan vrijwel uitsluitend punk-, hardcore- en metalcore-bands).
Ik denk Metal Dome of opener op Main Stage, of misschien Classic Rock Café.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
aan allen fijne feestdagen gewenst, ik zie iedereen wel binnen een paar dagen/weken om terug te gaan speculeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken