Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Verwijderd lid 38703

Playlistbediener
9 nov 2019
13
0
omanido wrote:
Dragonforce zou leuk zijn maar die zie ik in Februari al. Black Stone Cherry en Shinedown staan hoog op mijn lijstje. Hun tourdata hebben een groot gat na April. ZzTop … ook leuk maar meer onder het motto “heb ik die ook een keer gezien” maar voor de rest ben ik al dik tevreden met de lijst.

Dat gevoel van “heb ik die ook eens gezien” heb ik juist bij Shinedown en Black Stone Cherry, omdat ik die al redelijk vaak heb gezien. Ze vervelen gelukkig alleen nooit. ZZ Top nog nooit gezien en die wil ik dus juist nog wel eens zien.
Dat bedoelde ik. Shinedown en BSC al regelmatig gezien maar altijd weer een feestje (vooral BSC) en ZZTop wil ik ook graag eens een keertje zien maar als je me zou vragen....noem eens drie nummers........dan kwam ik niet verder dan Give me all your loving, Give me all your loving en Give me all your loving......
Ik neem aan dat iedereen de baardgrap van ZZTop kent ?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
wenteldave wrote:

omanido wrote:
Dragonforce zou leuk zijn maar die zie ik in Februari al. Black Stone Cherry en Shinedown staan hoog op mijn lijstje. Hun tourdata hebben een groot gat na April. ZzTop … ook leuk maar meer onder het motto “heb ik die ook een keer gezien” maar voor de rest ben ik al dik tevreden met de lijst.


Dat gevoel van “heb ik die ook eens gezien” heb ik juist bij Shinedown en Black Stone Cherry, omdat ik die al redelijk vaak heb gezien. Ze vervelen gelukkig alleen nooit. ZZ Top nog nooit gezien en die wil ik dus juist nog wel eens zien.

Dat bedoelde ik. Shinedown en BSC al regelmatig gezien maar altijd weer een feestje (vooral BSC) en ZZTop wil ik ook graag eens een keertje zien maar als je me zou vragen….noem eens drie nummers……..dan kwam ik niet verder dan Give me all your loving, Give me all your loving en Give me all your loving……
Ik neem aan dat iedereen de baardgrap van ZZTop kent ?
Die van de naam van het enige bandlid zonder baard?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.425
6.119
wenteldave wrote:

omanido wrote:
Dragonforce zou leuk zijn maar die zie ik in Februari al. Black Stone Cherry en Shinedown staan hoog op mijn lijstje. Hun tourdata hebben een groot gat na April. ZzTop … ook leuk maar meer onder het motto “heb ik die ook een keer gezien” maar voor de rest ben ik al dik tevreden met de lijst.


Dat gevoel van “heb ik die ook eens gezien” heb ik juist bij Shinedown en Black Stone Cherry, omdat ik die al redelijk vaak heb gezien. Ze vervelen gelukkig alleen nooit. ZZ Top nog nooit gezien en die wil ik dus juist nog wel eens zien.

Dat bedoelde ik. Shinedown en BSC al regelmatig gezien maar altijd weer een feestje (vooral BSC) en ZZTop wil ik ook graag eens een keertje zien maar als je me zou vragen….noem eens drie nummers……..dan kwam ik niet verder dan Give me all your loving, Give me all your loving en Give me all your loving……
Ik neem aan dat iedereen de baardgrap van ZZTop kent ?

Sharp Dressed Man natuurlijk!
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
ZZ-Top heeft enkele hits gekend, net als vele voormalige headliners van Graspop. Al s ik ze er naast zet, kom ik ongeveer net zo ver als iedere andere rockband.

ZZtop: Sharp Dressed Man, LA Grange, Gimme All Your Lovin' en 'Legs'
Whitesnake: Here I Go Again, Is this the love, Fool for loving you,
Aerosmith: Dream on, Crazy, I Don't Want To Miss A Thing, Pink, Walk This Way, Crying
Scorpions: Wind of Change, Still Loving You, Rock you like a Hurricane, Send me an Angel, We built this House
Kiss: Detroit rock City, I Was Made...(?)
Deep Purple: Smoke on the Water, Hush, Child in Time, Black Night

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.425
6.119
Deep Purple: Smoke on the Water, Hush, Child in Time, Black Night

... Highway Star, Lazy, Space Truckin', Fireball, Strange Kind Of Woman, Woman From Tokyo, Speed King, When A Blind Man Cries...

Of ben ik nou de enige die bij Deep Purple toch wel een stuk verder komt dan al die andere bands? Aerosmith ook wel trouwens hoor. Toch net ff een stapje hoger in de rangorde allebei.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.489
graspop20 wrote:
Deep Purple: Smoke on the Water, Hush, Child in Time, Black Night

… Highway Star, Lazy, Space Truckin’, Fireball, Strange Kind Of Woman, Woman From Tokyo, Speed King, When A Blind Man Cries…

Of ben ik nou de enige die bij Deep Purple toch wel een stuk verder komt dan al die andere bands? Aerosmith ook wel trouwens hoor. Toch net ff een stapje hoger in de rangorde allebei.
Die vent... Hoe kan je nou zo zijn? Deep Purple, The Scorpions, KISS; daar moet je gewoon meerdere nummers van kennen. Die staan dan hoger in de pikorde bij mij, maar toch. Als het over iets stevigers gaat, moet je dat gewoon kennen. Of zie ik dat ook verkeerd?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.425
6.119
Dr. Hannibal wrote:

graspop20 wrote:
Deep Purple: Smoke on the Water, Hush, Child in Time, Black Night


… Highway Star, Lazy, Space Truckin’, Fireball, Strange Kind Of Woman, Woman From Tokyo, Speed King, When A Blind Man Cries…

Of ben ik nou de enige die bij Deep Purple toch wel een stuk verder komt dan al die andere bands? Aerosmith ook wel trouwens hoor. Toch net ff een stapje hoger in de rangorde allebei.

Die vent… Hoe kan je nou zo zijn? Deep Purple, The Scorpions, KISS; daar moet je gewoon meerdere nummers van kennen. Die staan dan hoger in de pikorde bij mij, maar toch. Als het over iets stevigers gaat, moet je dat gewoon kennen. Of zie ik dat ook verkeerd?

Och, ik wil niet zeggen dat je het moet kennen, Scorpions en Kiss zijn minder mijn ding dus daar ken ik zelf ook vrij weinig van. Maar volgens mij zijn we het erover eens dat al die bands een stukje populairder zijn dan ZZ Top :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.489
wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:

graspop20 wrote:
Deep Purple: Smoke on the Water, Hush, Child in Time, Black Night


… Highway Star, Lazy, Space Truckin’, Fireball, Strange Kind Of Woman, Woman From Tokyo, Speed King, When A Blind Man Cries…

Of ben ik nou de enige die bij Deep Purple toch wel een stuk verder komt dan al die andere bands? Aerosmith ook wel trouwens hoor. Toch net ff een stapje hoger in de rangorde allebei.


Die vent… Hoe kan je nou zo zijn? Deep Purple, The Scorpions, KISS; daar moet je gewoon meerdere nummers van kennen. Die staan dan hoger in de pikorde bij mij, maar toch. Als het over iets stevigers gaat, moet je dat gewoon kennen. Of zie ik dat ook verkeerd?

Och, ik wil niet zeggen dat je het moet kennen, Scorpions en Kiss zijn minder mijn ding dus daar ken ik zelf ook vrij weinig van. Maar volgens mij zijn we het erover eens dat al die bands een stukje populairder zijn dan ZZ Top
1f642.svg
Doelde met "die vent" ook niet op jou, hoor. Meer op graspop20, vanwege zijn gebrekkige kennis van deze bands. Jammer genoeg. Hij mist wat...
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
"Die vent'' noemt zo even wat nummers op. Als je er voor gaat zitten, kun je van iedere band wel 20 of meer nummers opnoemen.
Ik doelde op de hits die echt iedereen, dus ook non-metalfans kunnen opnoemen.
Ik heb zelf ook meer met Heavy Metal dan met Rock en Hardrock.
The Scorpions het ik overigens nooit van gehoord...maar agh, wat weet "die vent" er van. ;)

Even wat anders. Ik las dat Kirk Windstein weer bij Down speelt in 2020.
Volgens blabbermouth viert de band 25-jarig jubileum van "NOLA". Hopelijk spelen ze dan heel het album.

Ook Michael Schenker's Temple of Rock wordt speciaal aangeduid op de website van Michael Schenker waar tot nu toe alleen GMM onder valt.
Wellicht ook een speciale show? Op Hellfest staat Schenker, onder de naam Michael Schenker met dezelfde bezetting...



 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Hellfest heeft nog enkele namen die naar GMM over kunnen komen:
Running Wild, Incubus, Infectious Grooves, Doro, At The Gates, The Toy Dolls, Entombed A.D., Walls of Jericho, Suicidal Tendencies, Unleashed, Grave, Thy Art is Murder, Kontrust, Danko Jones, Delain, Leprous

Rock am Ring:
Billy Talent, Amaranthe, Skillet, We Came as Romans
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.687
https://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-tijdloze-top-100-2/

Graag nog even de aandacht voor dit topic van festileaks.
Kwam t ook pas eergisteren tegen. Te veel posts rond alle aankondigingen, beetje onder gesneeuwd, maar het is wel leuk om in te vullen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.489
“Die vent” noemt zo even wat nummers op. Als je er voor gaat zitten, kun je van iedere band wel 20 of meer nummers opnoemen.
Ik doelde op de hits die echt iedereen, dus ook non-metalfans kunnen opnoemen.
Ik heb zelf ook meer met Heavy Metal dan met Rock en Hardrock.
The Scorpions het ik overigens nooit van gehoord…maar agh, wat weet “die vent” er van.
1f609.svg
Twintig nummers is wellicht iets teveel van het goede, maar tien moet echt wel lukken. Ook al ben je niet van de metal, iedereen kent deze bands en kan daar ook echt wel nummers van opnoemen, aangezien ze nog genoeg op de radio en dergelijke media voorbijkomen. Snap best dat je minder nummers kent, omdat je meer van de heavy metal bent, maar ik neem aan dat iedereen die uiteindelijk bij dat genre is uitgekomen, een transitiefase met (hard)rock heeft doorgemaakt. Of is dat een hele makkelijke conclusie? Ik hoor in mijn omgeving namelijk niets anders.
Ben je overigens echt beledigd omdat ik je "die vent" noemde?
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
" Die vent " is niet echt heel beledigend toch? Tenzij het tegen een wijf is, dan natuurlijk wel
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.489
” Die vent ” is niet echt heel beledigend toch? Tenzij het tegen een wijf is, dan natuurlijk wel
In deze tijden mag je natuurlijk niet zoveel meer zeggen, hè.
In ieder geval, als ik iemand gekwetst heb met mijn opmerking(en), bied ik daar graag mijn excuses voor aan. Echter zal ik niet beloven dat ik ze niet vaker zal maken. Fijn 2019 nog!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.425
6.119
pisser wrote:
” Die vent ” is niet echt heel beledigend toch? Tenzij het tegen een wijf is, dan natuurlijk wel

In deze tijden mag je natuurlijk niet zoveel meer zeggen, hè.
In ieder geval, als ik iemand gekwetst heb met mijn opmerking(en), bied ik daar graag mijn excuses voor aan. Echter zal ik niet beloven dat ik ze niet vaker zal maken. Fijn 2019 nog!

Haha nog even voor het einde van het jaar alles rechtzetten wat eventueel nog dwars zit, love it

Maar ja nee "die vent" lijkt me nu niet de meest kwalijke opmerking die je kunt maken. En ik had door dat ie niet op mij doelde hoor haha.

On topic: mijn vriendin, als non-metalfan, kent denk ik nauwelijks de namen van al die ouwe lullen bands waar we het over hebben. Ze zal wat nummers en refreintjes herkennen, ja, van radio en Top 2000 enzo. Of van wat ik thuis aan heb staan misschien. Maar echt niet meer dan een handvol in totaal. Om maar te zeggen: wij zitten er wel tot over onze oren in allemaal en vinden dit soort kennis de gewoonste zaak van de wereld (of doen alsof), maar dat is echt niet het geval voor de doorsnee persoon. Zo groot zijn dat soort bands simpelweg niet.

Goed, onder metalheads zal het wat anders liggen, maar nog steeds zijn in mijn ogen bands als ZZ Top en Whitesnake op het gebied van hits toch een stuk kleiner dan Deep Purple en Aerosmith. Maar verder ben ik ook een beetje kwijt welk punt we hier met zn allen dan aan het maken zijn. Joe.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.489
wenteldave wrote:

pisser wrote:
” Die vent ” is niet echt heel beledigend toch? Tenzij het tegen een wijf is, dan natuurlijk wel


In deze tijden mag je natuurlijk niet zoveel meer zeggen, hè.
In ieder geval, als ik iemand gekwetst heb met mijn opmerking(en), bied ik daar graag mijn excuses voor aan. Echter zal ik niet beloven dat ik ze niet vaker zal maken. Fijn 2019 nog!

Haha nog even voor het einde van het jaar alles rechtzetten wat eventueel nog dwars zit, love it

Maar ja nee “die vent” lijkt me nu niet de meest kwalijke opmerking die je kunt maken. En ik had door dat ie niet op mij doelde hoor haha.

On topic: mijn vriendin, als non-metalfan, kent denk ik nauwelijks de namen van al die ouwe lullen bands waar we het over hebben. Ze zal wat nummers en refreintjes herkennen, ja, van radio en Top 2000 enzo. Of van wat ik thuis aan heb staan misschien. Maar echt niet meer dan een handvol in totaal. Om maar te zeggen: wij zitten er wel tot over onze oren in allemaal en vinden dit soort kennis de gewoonste zaak van de wereld (of doen alsof), maar dat is echt niet het geval voor de doorsnee persoon. Zo groot zijn dat soort bands simpelweg niet.

Goed, onder metalheads zal het wat anders liggen, maar nog steeds zijn in mijn ogen bands als ZZ Top en Whitesnake op het gebied van hits toch een stuk kleiner dan Deep Purple en Aerosmith. Maar verder ben ik ook een beetje kwijt welk punt we hier met zn allen dan aan het maken zijn. Joe.
Het is natuurlijk maar wat je rechtzetten noemt. Geef m'n fouten natuurlijk niet toe. 'k Zou wel gek zijn. :wink:
Als ik in mijn (jonge) vriendengroep kijk, kennen de meesten wel al die ouwelullenbands en ook nog best veel nummers (soms tot mijn verbazing), maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen opgaat. Ik geloof overigens niet dat we een punt aan het maken waren, maar meer een vruchteloze discussie aan het houden waren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.398
5.119
pisser wrote:
” Die vent ” is niet echt heel beledigend toch? Tenzij het tegen een wijf is, dan natuurlijk wel

In deze tijden mag je natuurlijk niet zoveel meer zeggen, hè.
In ieder geval, als ik iemand gekwetst heb met mijn opmerking(en), bied ik daar graag mijn excuses voor aan. Echter zal ik niet beloven dat ik ze niet vaker zal maken. Fijn 2019 nog!
Je hebt mij erg gekwetst door je excuses aan te bieden. Ik scherpe mening die heilige huisjes omver blaast is altijd welkom. En als er iemand niet tegen kan, pech voor hun. Gekweste mensen in 2019 waren vaak zelf de pestkoppen. Fuck hun.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.238
10.688
Unleashed staat op Dokkem. Stuur maar door, leuk ergens op de middag in de marquee.

Lekker bezig! Heel subtiel dit forum weer on-topic brengen :)

Van Dokkem hoop ik vooral op Haken en Epica.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken