Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.591
4.952
Link hierboven:
In het kader van we hebben toch niets beters te doen: voor de liefhebbers (van met name groove metal) een livestream van de Surinaamse (ja, ze bestaan!) metalband ASYLUM (winnaars W:O:A Metal Battle Caribbean).


Genre
SRANAN METAL

Leden band
Andre Jantz - Bass
Chesron Yard - Guitar
Jose Terhoeven - Drums
Romeo Nanhekhan - Vocals

Geboorteplaats
Paramaribo (Suriname)

Info
Metal band formed in the small community of Suriname, South America, for the love of all things heavy.

Biografie
If you’re looking for heavy music in Suriname, you are most likely to come across the band ASYLUM. ASYLUM is a Surinamese metal band which plays a mixture of metalcore and heavy/groove metal with some hints of the Surinamese culture. “We like to call it SRANANMETAL” says lead vocalist Romeo Nanhekhan. The band is also strongly influenced by other bands such as Lamb of God, Pantera, Gojira, Killswitch Engage,Korn etc.
ASYLUM was formed in 2012, when lead guitarist Owen Junker and drummer Jose Terhoeven from former band SHADOWS AT DAWN decided to start a new project. Driven by their passion for music and the love for all things heavy, they began looking for new members. ASYLUM rapidly gained underground notice thanks to their impressive live performance and energy. In 2016 Guitarist Cherson Yard joined the band, replacing former guitarist Owen Junker. Since then the band has released an EP called DOMINATION in 2018. That same year the band also won the title of Wacken Caribbean Winner at the 2018 Wacken Caribbean metal battle and places 9th place in the international Wacken Metal Battle in Germany. In 2019 the band was named best newcomer for South-America at the Global Metal Apocalypse Awards.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.670
Hoe vind jij zulke kleine prachtbands? Klinkt wel goed. Twee nummers op Spotify, jammer genoeg, met vijftien luisteraars per maand of iets in die richting. Denk niet dat WOA Carribean een impuls geeft aan je carrière.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.591
4.952
Hoe vind jij zulke kleine prachtbands? Klinkt wel goed. Twee nummers op Spotify, jammer genoeg, met vijftien luisteraars per maand of iets in die richting. Denk niet dat WOA Carribean een impuls geeft aan je carrière.
Haha, kwam ik maar toevallig tegen op Facebook hoor.. :wink:
Normaal ook niet helemaal mijn (sub)genre, maar klonk zeker niet verkeerd inderdaad.
Het was overigens 2018 toen ze de Metal Battle Caribbean wonnen, en dat jaar stonden ze dan ook op Wacken voor de finaleronde (waar ze als ik het goed heb opgezocht 9e werden van 28 deelnemers).
Maar echt doorgebroken zullen ze inderdaad wel niet zijn. Maar wie weet, de laatste jaren lijken er steeds meer metalbands uit 'exotische' (niet-traditionele) landen door te breken, denk maar aan The Hu (Mongolië), Bloodywood (India), Alien Weaponry (Nieuw-Zeeland), Myrath (Tunesië), Orphaned Land, Scardust (Israël), Babymetal, Crossfaith, Crystal Lake, Coldrain (Japan).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
Even offtopic:

Aangezien Parkway Drive hun uptreden op Paaspop heeft gecanceld en hun tour heeft uitgesteld tot November/December vraag ik me af of hier nog een Nederlandse datum bij komt.

Ze hebben Hatebreed en Crystal Lake als voorprogramma. Als deze show bijvoorbeeld in de Afas komt zal ik er zeker bij zijn.
https://www.facebook.com/parkwaydrive/photos/a.177929499122/10158307960209123/?type=3&theater
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
515
618
maatregelen in nederland aangepast van 6 apr. naar 1 juni. belgie en andere landen zullen wel volgen !
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.510
4.352
maatregelen in nederland aangepast van 6 apr. naar 1 juni. belgie en andere landen zullen wel volgen !
Ik denk dat hier in België de maatregelen idd zullen worden verlengd, maar niet tot 1 juni, aangezien in Nederland gewoon veel later is gereageerd dan hier in België, waardoor het virus op dit moment reeds aan het minderen is (versta me niet verkeerd, wel nog niet weg).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.670
prins wrote:
maatregelen in nederland aangepast van 6 apr. naar 1 juni. belgie en andere landen zullen wel volgen !

Ik denk dat hier in België de maatregelen idd zullen worden verlengd, maar niet tot 1 juni, aangezien in Nederland gewoon veel later is gereageerd dan hier in België, waardoor het virus op dit moment reeds aan het minderen is (versta me niet verkeerd, wel nog niet weg).
Ik ben hier zo klaar mee, al is het niet het juiste topic om dit aan te kaarten. Je lult bijzonder uit je nek.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.510
4.352
theblackmadness wrote:

prins wrote:
maatregelen in nederland aangepast van 6 apr. naar 1 juni. belgie en andere landen zullen wel volgen !


Ik denk dat hier in België de maatregelen idd zullen worden verlengd, maar niet tot 1 juni, aangezien in Nederland gewoon veel later is gereageerd dan hier in België, waardoor het virus op dit moment reeds aan het minderen is (versta me niet verkeerd, wel nog niet weg).

Ik ben hier zo klaar mee, al is het niet het juiste topic om dit aan te kaarten. Je lult bijzonder uit je nek.
Ik zeg gwn dat ik niet denk dat het tot 1 juni zal verlengd worden, maar ik denk wel niet dat de festivals zullen doorgaan. In plaats van op deze manier uit de hoek te komen, zou het een veel fijnere en meer waardevolle inbreng zijn als je zegt wat je denkt ipv te zeggen dat ik uit mijn nek lul.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.693
wenteldave wrote:

theblackmadness wrote:

prins wrote:
maatregelen in nederland aangepast van 6 apr. naar 1 juni. belgie en andere landen zullen wel volgen !


Ik denk dat hier in België de maatregelen idd zullen worden verlengd, maar niet tot 1 juni, aangezien in Nederland gewoon veel later is gereageerd dan hier in België, waardoor het virus op dit moment reeds aan het minderen is (versta me niet verkeerd, wel nog niet weg).


Ik ben hier zo klaar mee, al is het niet het juiste topic om dit aan te kaarten. Je lult bijzonder uit je nek.

Ik zeg gwn dat ik niet denk dat het tot 1 juni zal verlengd worden, maar ik denk wel niet dat de festivals zullen doorgaan. In plaats van op deze manier uit de hoek te komen, zou het een veel fijnere en meer waardevolle inbreng zijn als je zegt wat je denkt ipv te zeggen dat ik uit mijn nek lul.

Ik denk dat Dave doelt op je terloopse opmerking dat Nederland deze crisis zoveel slechter zou aanpakken dan België, wat blijkbaar een populaire zienswijze is onder sommige Belgen hier, maar absolute bullshit is. De maatregelen lopen effectief behoorlijk gelijk op, iedereen doet zn best dit goed aan te pakken, dit moment gebruiken om jezelf boven je buurland te plaatsen is kortzichtig en ongepast. Ik ben er zelf in ieder geval helemaal klaar mee om met enige regelmaat dat soort onzin hier te lezen.

Maar laten we het verder weer gewoon over Graspop hebben. Niet dat er nog iets van mijn voorpret over is, maar daarom hou ik verder mn mond nu.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.552
7.205
Metallica gaat elke maandagavond (amerikaanse tijd, voor ons midden in de nacht) een concert livestreamen. Staat er nu ook al een op hun youtube kanaal.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.410
Ja, de voorpret is inderdaad aardig verdwenen zo. In mijn hoofd houd ik er al geen rekening meer mee dat het doorgaat, dan kan het altijd meevallen. De line-up zal er dan ook heel anders uit gaan zien. Daarom ook wat minder enthousiast mijn Graspop playlists aan het luisteren terwijl er met dat thuiswerken enorm veel tijd voor is.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.391
1.896
Ja, de voorpret is inderdaad aardig verdwenen zo. In mijn hoofd houd ik er al geen rekening meer mee dat het doorgaat, dan kan het altijd meevallen. De line-up zal er dan ook heel anders uit gaan zien. Daarom ook wat minder enthousiast mijn Graspop playlists aan het luisteren terwijl er met dat thuiswerken enorm veel tijd voor is.
Het is een raar gevoel inderdaad, mijn playlists zijn al meer dan een week stil. De, meestal zo hoge, nieuwsgierigheid naar nieuwe namen, timetables, clashkeuzes is volledig verdwenen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Graspop zet nu dit op facebook.


Graspop Metal Meeting
·
‼ WIJ HEBBEN JULLIE HULP NODIG ‼

Nemen jullie aub even de tijd om onderstaande vragenlijst van de Corona-studie in te vullen? Als we massaal deze korte vragenlijst invullen, geeft dat de experten de mogelijkheid om de evolutie van de coronacurve beter in te schatten. Stay Safe!

Vragenlijst: http://www.corona-studie.be/
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.510
4.352
theblackmadness wrote:

wenteldave wrote:

theblackmadness wrote:

prins wrote:
maatregelen in nederland aangepast van 6 apr. naar 1 juni. belgie en andere landen zullen wel volgen !


Ik denk dat hier in België de maatregelen idd zullen worden verlengd, maar niet tot 1 juni, aangezien in Nederland gewoon veel later is gereageerd dan hier in België, waardoor het virus op dit moment reeds aan het minderen is (versta me niet verkeerd, wel nog niet weg).


Ik ben hier zo klaar mee, al is het niet het juiste topic om dit aan te kaarten. Je lult bijzonder uit je nek.


Ik zeg gwn dat ik niet denk dat het tot 1 juni zal verlengd worden, maar ik denk wel niet dat de festivals zullen doorgaan. In plaats van op deze manier uit de hoek te komen, zou het een veel fijnere en meer waardevolle inbreng zijn als je zegt wat je denkt ipv te zeggen dat ik uit mijn nek lul.

Ik denk dat Dave doelt op je terloopse opmerking dat Nederland deze crisis zoveel slechter zou aanpakken dan België, wat blijkbaar een populaire zienswijze is onder sommige Belgen hier, maar absolute bullshit is. De maatregelen lopen effectief behoorlijk gelijk op, iedereen doet zn best dit goed aan te pakken, dit moment gebruiken om jezelf boven je buurland te plaatsen is kortzichtig en ongepast. Ik ben er zelf in ieder geval helemaal klaar mee om met enige regelmaat dat soort onzin hier te lezen.

Maar laten we het verder weer gewoon over Graspop hebben. Niet dat er nog iets van mijn voorpret over is, maar daarom hou ik verder mn mond nu.

Ik wil me boven niemand plaatsen hoor, excuses aan iedereen, die zich hierdoor aangevallen voelde en in het bijzonder aan dave. Het kwam bij ons in de media, dat er eerst over groepsimmuniteit werd gesproken in nederland en de maatregelen pas later kwamen. Vandaar mijn reactie. Excuses dus
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.591
4.952
Ik denk dat Dave doelt op je terloopse opmerking dat Nederland deze crisis zoveel slechter zou aanpakken dan België, wat blijkbaar een populaire zienswijze is onder sommige Belgen hier, maar absolute bullshit is. De maatregelen lopen effectief behoorlijk gelijk op, iedereen doet zn best dit goed aan te pakken, dit moment gebruiken om jezelf boven je buurland te plaatsen is kortzichtig en ongepast. Ik ben er zelf in ieder geval helemaal klaar mee om met enige regelmaat dat soort onzin hier te lezen.
Inderdaad, en het is ook nog eens aantoonbaar onjuist.
Gerelativeerd naar inwoneraantal heeft Nederland minder besmettingen dan België (278 resp. 326 per miljoen inwoners).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.670
Ik wil me boven niemand plaatsen hoor, excuses aan iedereen, die zich hierdoor aangevallen voelde en in het bijzonder aan dave. Het kwam bij ons in de media, dat er eerst over groepsimmuniteit werd gesproken in nederland en de maatregelen pas later kwamen. Vandaar mijn reactie. Excuses dus
Merci, ouwe dibbes. Schoot zelf ook wat uit mijn slof, dus ook van mijn kant excuses.
Nu terug naar Graspop, voor zover daarover te praten valt?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.552
7.205
Je moet er toch het beste van maken. Ook als het niet doorgaat.

Mocht het niet doorgaan, dan slaan we gewoon een berg hamburgers, pizza’s, friet en spareribs in (als je bier drinkt neem je daar ook wat kratten van mee). En dan gewoon de hele dag concertopnames kijken van de bands die er zouden spelen.

Alle meubels in de woonkamer aan de kant, wat kussens en andere zachte materialen op de grond en je hebt een moshpitruimte.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Het is niet zo zeer dat Nederland het slechter doet dan België.

De strategie van Nederland (en UK) is inzetten op groepsimmuniteit.
Mensen blijven geleidelijk besmet worden, zodat de zorgsector de druk aan blijft kunnen.
In Brabant weet met al voldoende afstand te bewaren
De strategie van de andere landen 'Lockdown', is ook niet effectief...want hoe land ga je je grenzen op slot gooien?
Een jaar? Langer dan één jaar? Als er één buitenlander met het virus in je land komt, kun je weer in lockdown.
Daarom is het inzetten op groepsimmuniteit, ondanks dat het nog niet bewezen is, wellicht een beter vooruitzicht.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
maand geleden maakte iedereen zich nog gewoon druk over de vrijdag headliner... goeie oude tijd.... :cry:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken