Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Graspop gaat niet door hoor.
Lijkt me stug dat ze na juni opeens zeggen 'Nu kunnen we weer met 40000 mensen bij elkaar gaan staan'.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Ik blijf toch nog altijd hopen dat het doorgaat.
Voor Amerika is het nu pas echt begonnen: 102073 besmettingen.
Wie weet komt er voor de komende festival of concerten die nog doorgaan dit jaar zo'n systeem zoals in China. Een apparaat die vlug kan kijken of je koorts hebt. Heb je koorts, kan je niet in het evenement. Ook is er zo'n waarmee ze het virus willen opsporen. Maar dat zou in Europa mss schending tot privacy zijn.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.443
2.922
Lijkt me best een gedoe. Wat als je iemand weigert omdat die koorts heeft? Maakt die persoon dan aanspraak op een schadevergoeding? Bij het kopen van het ticket stond geen voorbehoud dat je niet ziek mag zijn.

Gewoon doorgaan ja! Kijk er echt heel het jaar al naar uit en zo’n virusje kan toch niet roet in het eten gaan gooien!?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Het is maar een idee. Kheb het op het nieuw gezien. Die koorts meten gaat in letterlijk 1 a 2 seconden. En er bestaat nu ook al een heel snelle vorm voor coronatesten. Alles is onvoorspelbaar. België en Italië is lichtjes aan het afvlakken. Maar beide laanden zijn er nog lang niet. België is nu toch 19 april en een grote kans tot 3 mei. Daarna kan versoepeling misschien stilaan komen.
Als Amerika daarentegen zo doorgaat zouden er misschien geen Amerikaanse artiesten en toeschouwers naar graspop kunnen. Of zou het daardoor worden afgelast. Ik wil niet politiek correct zijn, maar ik hoef geen uitleg te geven voor de president? Mij maakt het niet uit of je pro of anti Amerika bent. Gewoon een vaststelling.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.591
4.951
Het is maar een idee. Kheb het op het nieuw gezien. Die koorts meten gaat in letterlijk 1 a 2 seconden. En er bestaat nu ook al een heel snelle vorm voor coronatesten. Alles is onvoorspelbaar. België en Italië is lichtjes aan het afvlakken. Maar beide laanden zijn er nog lang niet. België is nu toch 19 april en een grote kans tot 3 mei. Daarna kan versoepeling misschien stilaan komen.
Als Amerika daarentegen zo doorgaat zouden er misschien geen Amerikaanse artiesten en toeschouwers naar graspop kunnen. Of zou het daardoor worden afgelast. Ik wil niet politiek correct zijn, maar ik hoef geen uitleg te geven voor de president? Mij maakt het niet uit of je pro of anti Amerika bent. Gewoon een vaststelling.
België aan het afvlakken? Dan heb je vandaag zeker de cijfers niet gecheckt?:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Het is maar een idee. Kheb het op het nieuw gezien. Die koorts meten gaat in letterlijk 1 a 2 seconden. En er bestaat nu ook al een heel snelle vorm voor coronatesten. Alles is onvoorspelbaar. België en Italië is lichtjes aan het afvlakken. Maar beide laanden zijn er nog lang niet. België is nu toch 19 april en een grote kans tot 3 mei. Daarna kan versoepeling misschien stilaan komen.
Als Amerika daarentegen zo doorgaat zouden er misschien geen Amerikaanse artiesten en toeschouwers naar graspop kunnen. Of zou het daardoor worden afgelast. Ik wil niet politiek correct zijn, maar ik hoef geen uitleg te geven voor de president? Mij maakt het niet uit of je pro of anti Amerika bent. Gewoon een vaststelling.

Blijven dromen ... Cijfers zeggen trouwens weinig. Er zijn ook veel mensen die besmet zijn zonder zelf ziek te zijn. Maar ... die kunnen wel andere besmetten. Stel je maar eens voor dat Graspop (of Werchter, of TML, of eender welk festival) doorgaat, zelfs alleen met Belgen. Dan besmet je binnen de kortste keren weer een pak mensen, en begin je van vooraf aan. Leg je er maar bij neer, dit jaar geen festivals. We gaan al blij mogen zijn als er nog concerten zullen plaats vinden. Want als alles bij ons onder controle is, dan is dat nog niet het geval in het buitenland. Kijk maar wat er nu gebeurt in de USA.

 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Gewoon doorgaan ja! Kijk er echt heel het jaar al naar uit en zo’n virusje kan toch niet roet in het eten gaan gooien!?
Ik nodig je eens uit om op een spoedgevallendienst of intensieve zorgen mee te draaien nu. Dan zal je zien dat het niet zomaar een "virusje" is. We werken ons kapot dezer dagen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
515
618
of "gewoon"door laten gaan of cancellen ! maar niet ten koste van alles door willen laten gaan met allerlei rare maatregelen.
mocht het niet door gaan (wat zeer waarschijnlijk is ) is iedereen even teleurgesteld, boos enz !!!! maar dan gaan we weer verder met ouwehoeren over de line up van 2021.
komt weer genoeg nieuwe albums/ tour aan van o.a. iron maiden, scorpions, helloween, en ac/dc.
lijkt me niet dat ze deze line-up 1 op 1 kunnen overzetten naar 2021.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.699
1.856
Op dit moment is 43 procent van de bedden in België, die voorbehouden zijn voor Covid-19 patiënten, ingenomen. Dat zegt viroloog Steven Van Gucht. ,,Het is dan ook heel belangrijk dat we ervoor zorgen dat de capaciteit niet overbelast wordt, door de maatregelen goed op te volgen. Ook indien we binnen enkele dagen of weken het aantal besmettingen in neerwaartse richting zien gaan, zullen de maatregelen aangehouden moeten worden."

Het lijkt me het beste dat ze de boel gewoon afzeggen. Weet iedereen waar die aan toe is....
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Op dit moment is 43 procent van de bedden in België, die voorbehouden zijn voor Covid-19 patiënten, ingenomen. Dat zegt viroloog Steven Van Gucht. ,,Het is dan ook heel belangrijk dat we ervoor zorgen dat de capaciteit niet overbelast wordt, door de maatregelen goed op te volgen. Ook indien we binnen enkele dagen of weken het aantal besmettingen in neerwaartse richting zien gaan, zullen de maatregelen aangehouden moeten worden.”

Het lijkt me het beste dat ze de boel gewoon afzeggen. Weet iedereen waar die aan toe is….
Dat gaan ze wellicht niet uit hun eigen doen he.
Maakt in feite ook niet echt uit of dat morgen officieel is of binnen 2 maand. Het is niet dat we ondertussen iets anders gaan plannen...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Wat is er toch aan de hand met dit forum?
Buiten de gebruikelijke problemen met bewerken van comments e.d., word ik nu zelfs na plaatsen van reacties naar andere pagina’s geleid, ofwel een pagina ‘vooruit’ (die nog niet bestaat) of zojuist nog drie pagina’s acheruit… ?

Ja, precies hetzelfde probleem
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Ben er allemaal mee akkoord. Gelijk het er nu naar uit ziet is het logisch om graspop niet te laten doorgaan. één ding wil ik eerst nog verduidelijken: Of heb ik verkeerd verwoord.
Is de curve aan het afvlakken? Ja, nee, niet echt.
Is de piek al bereikt? nee
Verdubbelt het aantal ziekenhuisopnames nog om de 2 a 3 dagen? Niet meer. Net als Italië.
Wil dat zeggen dat de maatregelen versoepeld kunnen worden? Absoluut niet.
Vanaf 19 april? Waarschijnlijk niet.
Vanaf 3 mei? Kans zit er in.
Is Amerika verschrikkelijk bezig? 116326 gevallen, "slechts" 1943 doden. Ze testen veel meer.
Een gemiddeld griepseizoen dus zo'n virus zoals sdit is gemiddeld 10 weken op zijn sterkst dacht ik. Dus tot midden mei.
Dit virus zou ieder jaar kunnen terugkeren.
conclusie: Er is een kans dat graspop zou doorgaan, maar het zou nipt zijn en eventueel met maatregelen. Maar tot nu toe is het niet verantwoord.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
...
Gewoon doorgaan ja! Kijk er echt heel het jaar al naar uit en zo’n virusje kan toch niet roet in het eten gaan gooien!?

Goh, @Rockbeer zit nog in het eerste stadium van rouw. Benieuwd wanneer woede, marchanderen, verdriet en uiteindelijk aanvaarding komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.634
Wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten. Ik weet wat ik Tweede Paasdag ga doen. Vergeet niet te stemmen, jongens.
https://kink.nl/nieuws/breng-je-stem-uit-voor-de-kink-heavy-100
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Toppie, dat paasweekend gaat dan toch wat in petto hebben.

Op StuBru presenteren ze op paaszondag namelijk de zwaarste lijst, vanaf wanneer je kan stemmen kan ik helaas niet meteen vinden.

https://stubru.be/dezwaarstelijst
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.634
Oh, kijk eens aan. Dat is lekker.
Kan het zelf ook niet vinden, aangezien die site op mobiel niet heel geweldig werkt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
DANK VOOR JOUW STEM!
HEAVY 100
SLIPKNOT - LEFT BEHIND
SLAYER - ANGEL OF DEATH
PANTERA - WALK
METALLICA - HIT THE LIGHTS
CHANNEL ZERO - BLACK FUEL
MEGADETH - HOLY WARS... THE PUNISHMENT DUE
ANTHRAX - DEATHRIDER
IRON MAIDEN - HALLOWED BY THE NAME
JUDAS PRIEST - PAINKILLER
SEPULTURA - ROOTS BLOODY ROOTS

Wel heel wat bands die ontbreken in de lijst van mogelijkheden...
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Jeej, nog iemand die left behind het leukste nummer van Slipknot vindt. Ik herinner me nog de TMF tijden, wachten op dat nummer. :D
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.634
Ook maar gestemd. Wat jij zegt Joe. Er bestaan wel vrije keuzes waar je ze alsnog kan toevoegen, maar dan weet je eigenlijk al dat ie er niet in gaat komen. Zelf niet op Left Behind gestemd, al is dat wel een van de betere nummers. Ook tof dat een nummer als Memento Mori in de keuzelijst staat, terwijl dat pas twaalf dagen geleden is uitgebracht.

SLIPKNOT - NERO FORTE
TOOL - SCHISM
SYSTEM OF A DOWN - PRISON SONG
LAMB OF GOD - MEMENTO MORI
AVATAR - HAIL THE APOCALYPSE
WOLFMOTHER - WOMAN
VAN HALEN - RUNNIN' WITH THE DEVIL
THE HU - YUVE YUVE YU (FEAT. FROM THE ASHES TO NEW)
SABATON - GHOST DIVISION
ALTER BRIDGE - IN LOVING MEMORY
BLACK SABBATH - WAR PIGS
METALLICA - THE UNFORGIVEN II
BEHEMOTH - BARTZABEL
PANTERA - COWBOYS FROM HELL
GOJIRA - L'ENFANT SAUVAGE
ELUVEITIE - THE CALL OF THE MOUNTAIN
SLIPKNOT - IF RAIN IS WHAT YOU WANT
LAMB OF GOD - GHOST WALKING
THERAPY? - HELLBELLY
ANTHRAX - ONLY
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
288
228
Tof, dank hiervoor. Besef nu pas dat ik met mijn stomme kop Psychosocial alleen helemaal vergeten ben, maar die zal toch wel hoog eindigen.
Heb ze alfabetisch ingevoerd, en zo merkte ik dat de nummers die je als vrije keuze toevoegt vervolgens onderaan komen te staan.
Je mag trouwens 20 nummers invoeren, dat is een stuk minder lastig dan er maar 10 kiezen.

ANTHRAX - A.I.R.
KORN - HERE TO STAY
MACHINE HEAD - DAVIDIAN
MEGADETH - SYMPHONY OF DESTRUCTION
METALLICA - SPIT OUT THE BONE
OZZY OSBOURNE - NO MORE TEARS
PANTERA - WALK
RAMMSTEIN - WOLLT IHR DAS BETT IN FLAMMEN SEHEN?
SLAYER - RAINING BLOOD
SUICIDAL TENDENCIES - YOU CAN'T BRING ME DOWN
AC/DC - THUNDERSTRUCK
STEEL PANTHER - DEATH TO ALL BUT METAL
BODY COUNT - THERE GOES THE NEIGHBORHOOD
DANZIG - DIRTY BLACK SUMMER
DREAM THEATER - TAKE THE TIME
FAITH NO MORE - EPIC
PRONG - SNAP YOUR FINGERS, SNAP YOUR NECK
TESTAMENT - ELECTRIC CROWN
VAN HALEN - UNCHAINED
FEAR FACTORY - SELF BIAS RESISTOR
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken