Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
imac wrote:
Ik wil hier niemands plezier vergallen, maar we gaan er serieus rekening mee moeten houden dat we geen Graspop gaan zien dit jaar. Velen onder ons denken dat het Corona virus tegen dan wel zal bestreden zal zijn. De grote piek zal al achter de rug zijn, de gevolgen niet. Het is nu nog maar net begonnen.

Heb hier net in het Corona topic ook iets over geschreven. Na de speech van Rutte (eerlijk en goed verhaal) zie ik het ook minder zonnig in inmiddels. Heb al stiekem naar Summer Breeze zitten kijken. Zijn nog tickets voor. Dan ga ik in augustus maar voor into the grave, Summer Breeze en Pukkelpop om de pijn te verlichten.

Maar ik blijf voorlopig nog goede hoop houden, kijk er nog steeds enorm naar uit! Maar dit zorgt er wel voor dat de voorpret wat geremd wordt.
Zet mijn reactie op je bericht in het Coronatopic maar hier neer, omdat het meer inhoudelijk is. Keurig van je Jos dat je de scene gaat steunen door kaarten voor Baroeg te kopen. Overigens ook wel lekker om een paar daagjes rust te hebben na Into The Grave en dan gelijk naar Duitsland af te reizen. Die line-up is goed te doen. Als je gaat, check Carbon Killer dan ook even. Vond het optreden in DOOR wel goed te doen. En wie weet koop ik dan ook nog wel een kaartje als Graspop definitief wordt uitgesteld/afgelast.
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
81
81
Bad news! Blijkbaar is Jason Rainey, gitarist van Sacred Reich vandaag overleden. Blijkbaar overleden aan een hartaanval. Hij werd 53 jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Bad news! Blijkbaar is Jason Rainey, gitarist van Sacred Reich vandaag overleden. Blijkbaar overleden aan een hartaanval. Hij werd 53 jaar.
Godsamme, zeg... Dan zie je maar dat het zo voorbij kan zijn.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Glastonbury afgelast (zou na Graspop plaatsvinden). Ik maak me geen illusies meer over Graspop.

https://www.glastonburyfestivals.co.uk/a-statement-from-glastonbury-festival/
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
521
626
daar gaan we dus !!!! ondanks het statement van graspop, "gaat door zoals gepland" heb ik er weinig hoop in.
enige wat ik nog kan hopen is dat glastonbury is gecancelled omdat b.v. paul mc cartney zelf heeft gecancelled, en de organisatie dit een te groot verlies vind om door te laten gaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
daar gaan we dus !!!! ondanks het statement van graspop, “gaat door zoals gepland” heb ik er weinig hoop in.
enige wat ik nog kan hopen is dat glastonbury is gecancelled omdat b.v. paul mc cartney zelf heeft gecancelled, en de organisatie dit een te groot verlies vind om door te laten gaan.
Huh?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Due to the reason you know, the DRF has been postponed to September 11 + 12, presales remain valid, most of planned bands have already confirmed their presence (16/24), including 6 main headliners : Jinjer, Skindred and Bernard Minet Metal Band on Friday + Lacuna Coil, Saltatio Mortis and Eluveitie on Saturday. Delain and NYTT LAND have already confirmed their presence next year. We hope to have 1 or 2 other planned bands coming back and we're working hard to confirm new headliners for outdoor stage asap.
Dat is goed nieuws uit België, zeg (Durbuy Rock Fest)! Wel jammer van Delain en Nytt Land dat die er dus dit jaar niet bij zijn. Zit toch heel erg te twijfelen om te gaan...
Zes heerlijke namen in ieder geval en de volledige line-up zag er sowieso al sterk uit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Due to the reason you know, the DRF has been postponed to September 11 + 12, presales remain valid, most of planned bands have already confirmed their presence (16/24), including 6 main headliners : Jinjer, Skindred and Bernard Minet Metal Band on Friday + Lacuna Coil, Saltatio Mortis and Eluveitie on Saturday. Delain and NYTT LAND have already confirmed their presence next year. We hope to have 1 or 2 other planned bands coming back and we’re working hard to confirm new headliners for outdoor stage asap.

Dat is goed nieuws uit België, zeg (Durbuy Rock Fest)! Wel jammer van Delain en Nytt Land dat die er dus dit jaar niet bij zijn. Zit toch heel erg te twijfelen om te gaan…
Zes heerlijke namen in ieder geval en de volledige line-up zag er sowieso al sterk uit.
Ook even gekeken, Set en Jos (en andere geïnteresseerden), maar Cellar Darling komt niet en Turilli/Lione Rhapsody ook niet. Iemand heeft op Facebook een reactie geplaatst met "Would be great if Equilibrium can make it after all" waar DRF op zijn beurt reageert dat het mogelijk is... Klinkt alsof die ook bij de zestien namen zitten die wel kunnen. Zelfde geldt wellicht voor Moonsorrow, als ik die reacties zorgvuldig lees.
DRF zegt ook dat er dus sowieso zestien bands van het affiche komen, mogelijk 17 en misschien 18 of 19. Dan heb je het ontzettend netjes gedaan als organisatie en ook mijn complimenten aan alle bands die er zo soepel mee omgaan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
Ja, heel netjes gedaan inderdaad (hoewel veel van de bevestigingen natuurlijk ook tot de 'kleintjes' behoren, zoals de 4 bandjes die de 4 voorrondes van lokaal talent hebben gewonnen, maar toch..).
In ieder geval blij dat ze Jinjer en Skindred hebben weten te behouden, plus ook Eluveitie en Lacuna Coil (ook al ga ik die mogelijk nog op Alcatraz zien, waarvoor ik waarschijnlijk toch nog wel tickets ga kopen).
Jammer vind ik met name Rhapsody, daar had ik toch wel aardig naar uitgekeken (mooi nieuw album vorig jaar, en nog nooit gezien in welke incarnatie dan ook). Cellar Darling is ook jammer, vooral mijn vrouw is daar groot fan van, maar die hebben we gelukkig vorig jaar al 2x gezien, dus is dat iets minder erg.
Equilibrium hoort nog niet bij de 16 bevestigde namen, dat is waarschijnlijk nr. 17 (en Primordial en Moonsorrow 18 en 19?).
Ben vooral benieuwd wat er voor in de plaats komt, zeker voor headliner Rhapsody (ze hinten ze naar 'een leuke vervanger in dezelfde stijl').
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Is Graspop net als Glastonbury al drie maanden van te voren bezig met het opbouwen van het festival?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Ja, heel netjes gedaan inderdaad (hoewel veel van de bevestigingen natuurlijk ook tot de ‘kleintjes’ behoren, zoals de 4 bandjes die de 4 voorrondes van lokaal talent hebben gewonnen, maar toch..).
In ieder geval blij dat ze Jinjer en Skindred hebben weten te behouden, plus ook Eluveitie en Lacuna Coil (ook al ga ik die mogelijk nog op Alcatraz zien, waarvoor ik waarschijnlijk toch nog wel tickets ga kopen).
Jammer vind ik met name Rhapsody, daar had ik toch wel aardig naar uitgekeken (mooi nieuw album vorig jaar, en nog nooit gezien in welke incarnatie dan ook). Cellar Darling is ook jammer, vooral mijn vrouw is daar groot fan van, maar die hebben we gelukkig vorig jaar al 2x gezien, dus is dat iets minder erg.
Equilibrium hoort nog niet bij de 16 bevestigde namen, dat is waarschijnlijk nr. 17 (en Primordial en Moonsorrow 18 en 19?).
Ben vooral benieuwd wat er voor in de plaats komt, zeker voor headliner Rhapsody (ze hinten ze naar ‘een leuke vervanger in dezelfde stijl’).

Rhapsody of Fire? :lol: Zou wel de perfecte vervanging zijn haha.

Maar hebben ze goed opgelost daar. Als het niet samen viel met Baroeg Open Air zou ik het serieus overwegen. Om alleen voor de vrijdag 3 uur te rijden vind ik net wat teveel van het goede.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Ja, heel netjes gedaan inderdaad (hoewel veel van de bevestigingen natuurlijk ook tot de ‘kleintjes’ behoren, zoals de 4 bandjes die de 4 voorrondes van lokaal talent hebben gewonnen, maar toch..).
In ieder geval blij dat ze Jinjer en Skindred hebben weten te behouden, plus ook Eluveitie en Lacuna Coil (ook al ga ik die mogelijk nog op Alcatraz zien, waarvoor ik waarschijnlijk toch nog wel tickets ga kopen).
Jammer vind ik met name Rhapsody, daar had ik toch wel aardig naar uitgekeken (mooi nieuw album vorig jaar, en nog nooit gezien in welke incarnatie dan ook). Cellar Darling is ook jammer, vooral mijn vrouw is daar groot fan van, maar die hebben we gelukkig vorig jaar al 2x gezien, dus is dat iets minder erg.
Equilibrium hoort nog niet bij de 16 bevestigde namen, dat is waarschijnlijk nr. 17 (en Primordial en Moonsorrow 18 en 19?).
Ben vooral benieuwd wat er voor in de plaats komt, zeker voor headliner Rhapsody (ze hinten ze naar ‘een leuke vervanger in dezelfde stijl’).
Had nog een kaartje gekocht voor TL Rhapsody met Cellar Darling in de Effenaar in april, maar die is jammer genoeg ook afgelast. Alcatraz ziet er ook weer netjes uit. 't Is dat ik al naar ITG ga, maar anders was ik daar wel heengegaan.
Wat betreft DRF, zou het programma zoveel mogelijk op dezelfde dag spelen als dat ze gepland waren of denken jullie dat daar nog verandering in komt?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
Had nog een kaartje gekocht voor TL Rhapsody met Cellar Darling in de Effenaar in april, maar die is jammer genoeg ook afgelast. Alcatraz ziet er ook weer netjes uit. ’t Is dat ik al naar ITG ga, maar anders was ik daar wel heengegaan.
Wat betreft DRF, zou het programma zoveel mogelijk op dezelfde dag spelen als dat ze gepland waren of denken jullie dat daar nog verandering in komt?
Ik denk gewoon op dezelfde dag inderdaad, tenzij het echt niet anders zou kunnen voor een of enkele bands.

Into The Grave heb ik zeker ook al eens overwogen (nog nooit geweest), maar ik geef dan toch de voorkeur aan Alcatraz, omdat dat een stuk groter is (90+ vs. 33 namen op de line-up), en omdat de 3 headliners van ITG (Paradise Lost, Alestorm, Devin Townsend) allen al op GMM staan. Maar ja, dat laatste kunnen we dus vermoedelijk wel vergeten... :(
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
wenteldave wrote:
Had nog een kaartje gekocht voor TL Rhapsody met Cellar Darling in de Effenaar in april, maar die is jammer genoeg ook afgelast. Alcatraz ziet er ook weer netjes uit. ’t Is dat ik al naar ITG ga, maar anders was ik daar wel heengegaan.
Wat betreft DRF, zou het programma zoveel mogelijk op dezelfde dag spelen als dat ze gepland waren of denken jullie dat daar nog verandering in komt?

Ik denk gewoon op dezelfde dag inderdaad, tenzij het echt niet anders zou kunnen voor een of enkele bands.

Into The Grave heb ik zeker ook al eens overwogen (nog nooit geweest), maar ik geef dan toch de voorkeur aan Alcatraz, omdat dat een stuk groter is (90+ vs. 33 namen op de line-up), en omdat de 3 headliners van ITG (Paradise Lost, Alestorm, Devin Townsend) allen al op GMM staan. Maar ja, dat laatste kunnen we dus vermoedelijk wel vergeten… ?
Ik verleden jaar alleen, hoor, maar dat beviel me wel. Zeer begrijpelijke redenering, al weet ik onderhand dat die headliners voor jou niet het belangrijkste zijn. Bij Alcatraz heb je natuurlijk wel meer keus.

Ik wacht wel even op de nieuwe timetable voor DRF om de knoop door te hakken.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
ga nu ook denken om naar Alcatraz te gaan als graspop niet doorgaat.

Weet iemand of er al een dag indeling bekend is van Alcatraz?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
ga nu ook denken om naar Alcatraz te gaan als graspop niet doorgaat.

Weet iemand of er al een dag indeling bekend is van Alcatraz?

Nog niet. Heb begin februari mail gehad dat er op “25 januari” de dagindeling zou komen of iets dergelijks dus “houd de komende weken de site in de gaten”. 25 februari niks, dus nu zet ik mn geld in op 25 maart, tenzij ze alles nu uitstellen nog ff.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken