Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0


Op de tourposter van Alter Bridge staat Mastodon als voorprogramma, dan lijkt het me dat ze op Graspop ook een latere spot krijgen en een langere speeltijd toch?

Alter Bridge en Airbourne zijn special guests gedurende de Iron Maiden Tour. Daarnaast doet Alter Bridge blijkbaar een tour met Mastodon en co.
Of dit veel zegt qua speeltijd, lijkt me niet. GMM is afhankelijk van de paraatheid van de bands. Als de bands logistiek pas later aan kunnen komen, zullen ze later spelen.
De set kan dus altijd nog veranderen he. Op het eerste gezicht (als je naar de poster kijkt, lijken ze beiden laat te spelen)..AB als voorlaatste naam voor Maiden, Mercyful Fate als Mainstage 2 headliner, Mastodon als voorlaatste naam op main 2?
Mercyful Fate lijkt em headliner van main 2, omdat er bij de info staat 'Bovendien beloven ze een gloednieuwe stageshow mee te brengen die groter zal zijn dan ooit. Voor elke fan van de band een droom die uitkomt dus!'. Vind hen ook beter passen in het rijtje headliners dan bijv. Alter Bridge.

Ik schat dat beide bands later op de dag zullen spelen, als begrijp ik de mastodon-hype nog altijd niet.

Avantasia staat met zijn '20TH ANNIVERSARY HISTORY TOUR' voor GMM in Spanje en na GMM in Italie.
Wellicht een kanshebber? De band zou niet misstaan naast FNM op vrijdag.
Ook Infections Grooves en Incubus zouden opties kunnen zijn?
The Gathering is met hun 30TH ANNIVERSARY TOUR bezig, wellicht een mooie naam.

https://www.podiuminfo.nl/concertagenda/?input_zoek=&Date_Day=09&Date_Month=06&Date_Year=2020&input_genre=2&input_podium=&input_plaats=
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
idd erg jammer van amon amarth, had ik wel gaaf gevonden als ms2 headliner op vrijdag, avantasia is ook een leuke optie (spelen volgens mij NA graspop 25/6 in spanje) .
denk zelf dat within temptation nog een optie kan zijn (support van maiden in spanje/portugal).

laten we vooral hopen dat die klote virus geen invloed gaat hebben, begint nu wel een beetje uit de hand te lopen.
maar goed het duurt nog 3 maanden. en als we de temperaturen van vorig jaar hebben, zitten we goed :cool:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Prognosis is verplaatst naar 4 en 5 september. Katatonia en Anathema zijn dan beschikbaar, dus dat is al mooi. Ik kan deze datum (gelukkig) nog.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Alter Bridge en Airbourne zijn special guests gedurende de Iron Maiden Tour. Daarnaast doet Alter Bridge blijkbaar een tour met Mastodon en co.

Ik schat dat beide bands later op de dag zullen spelen, als begrijp ik de mastodon-hype nog altijd niet.
Die tour heeft meerdere guests. Airbourne en Alter Bridge zijn dan toevallig de guests in Weert.

Verder hebben ze nog Within Temptation, Avatar, Disturbed, Lord Of The Lost en Tempt. Hebben maar 2 shows samen met Alter Bridge, waardoor ze gewoon een eigen tour hebbem.
En de hype om Mastodon ligt in mijn ogen vooral bij het lekkere complexe spel wat ze makkelijk laten lijken, het hebben van meerdere vocalisten (alle bandleden hebben leadvocalen) en gewoon heel erg strak en op elkaar ingespeeld.
https://www.youtube.com/watch?v=8R-3pDmbhT8
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
schmorc wrote:
Ik verheugde me erop om Beyond the Black te zien op Graspop dit jaar..
totdat ze gisteren met dit nummer kwamen:

Wat is hier gebeurt
1f641.svg
1f641.svg
1f641.svg


Over vreemde koerswijzigingen gesproken, wat dacht je hiervan dan
...

Dat nummer Harvest had zo op dark passion play kunnen staan.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
kregen vorige week al een ticket alert voor de zaterdag, nu is de zaterdag nog niet uitverkocht !!! was dit een lokkertje of worden mensen voorzichtiger met tickets kopen ??
maar goed, vrijdag de 13de, leuke dag om de laatste namen aan te kondigen lijkt me.
trouwens visions of atlantis support van powerwolf in frankrijk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
kregen vorige week al een ticket alert voor de zaterdag, nu is de zaterdag nog niet uitverkocht !!! was dit een lokkertje of worden mensen voorzichtiger met tickets kopen ??
maar goed, vrijdag de 13de, leuke dag om de laatste namen aan te kondigen lijkt me.
trouwens visions of atlantis support van powerwolf in frankrijk.

denk dat de huidige situatie de ticketverkoop voor heel wat evenementen in die periode voorlopig heeft lamgelegd
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
alcatraz is al wel met een bericht naar buiten gekomen over alle geruchten en vragen: alcatraz gaat voor als nog gewoon door zoals gepland.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
alcatraz is al wel met een bericht naar buiten gekomen over alle geruchten en vragen: alcatraz gaat voor als nog gewoon door zoals gepland.
Tja, dat festival is ook pas in augustus. Zou nogal vreemd zijn om dat nu al te cancellen..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Helaas voor mij concert vanavond van Sisters Of Mercy in Muziekgieterij Maastricht uitgesteld naar september.
En ook Durbuy Rock Festival (17-18 april) al zo goed als zeker afgelast (waarschijnlijk eveneens verplaatst naar september, hopelijk niet tijdens mijn vakantieweek..). :(
Maar als het hier bij zou blijven, en in ieder geval vanaf juni (GMM) weer alles gewoon door kan gaan, kan ik er aardig mee leven..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Helaas voor mij concert vanavond van Sisters Of Mercy in Muziekgieterij Maastricht uitgesteld naar september.
En ook Durbuy Rock Festival (17-18 april) al zo goed als zeker afgelast (waarschijnlijk eveneens verplaatst naar september, hopelijk niet tijdens mijn vakantieweek..). ?
Maar als het hier bij zou blijven, en in ieder geval vanaf juni (GMM) weer alles gewoon door kan gaan, kan ik er aardig mee leven..
Durbuy uitgesteld, dat is wel zonde. Geen Saltatio Mortis :wink: Hoe ga je dat met huisje doen dan? Neem aan dat je daar je geld niet voor terugkrijgt, wat best weggegooid geld is.
Wel benieuwd hoeveel er van de line-up overblijft, zelfde geldt voor Prognosis.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:
Helaas voor mij concert vanavond van Sisters Of Mercy in Muziekgieterij Maastricht uitgesteld naar september.
En ook Durbuy Rock Festival (17-18 april) al zo goed als zeker afgelast (waarschijnlijk eveneens verplaatst naar september, hopelijk niet tijdens mijn vakantieweek..). ?
Maar als het hier bij zou blijven, en in ieder geval vanaf juni (GMM) weer alles gewoon door kan gaan, kan ik er aardig mee leven..

Durbuy uitgesteld, dat is wel zonde. Geen Saltatio Mortis ? Hoe ga je dat met huisje doen dan? Neem aan dat je daar je geld niet voor terugkrijgt, wat best weggegooid geld is.
Wel benieuwd hoeveel er van de line-up overblijft, zelfde geldt voor Prognosis.
Gelukkig kan ik tot 3 april kosteloos annuleren.
Aflasting/uitstel is nog niet officieel, dus ik wacht nog heel even af, hoewel dat vergeefs zal zijn afgaande op het bericht:
Gisterochtend waren we nog steeds optimistisch, we dachten dat we het festival zonder problemen konden organiseren omdat de lente dit verdomde virus zou doden. Maar vandaag wordt iedereen meegesleept en wordt het moeilijk om de 24e DRF op de geplande data te houden, slechts twee weken na de huidige sluiting in België en elders.
We zullen dus binnenkort de opdracht krijgen om het festival af te gelasten of in ieder geval uit te stellen naar een latere datum, waarschijnlijk in september.
We houden u op de hoogte zodra de beslissing is genomen in overleg met de autoriteiten en groepen.
Bedankt voor je begrip en steun!

Wat het programma betreft ben ik ook zeer benieuwd in welke mate dat gaat veranderen. Zou zonde zijn om bands als Turilli/Lione Rhapsody, Jinjer, Cellar Darling, Skindred, Eluveitie, Delain, Equilibrium te moeten missen dan. Maar wie weet, wellicht komen er ook wel mooie namen bij/voor in de plaats, zoals het eerder gecancelde Infected Rain.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik zou naar Paaspop gaan met o.a. Lamb of God, Parkway Drive, Delain en Skindred van 10 t/m 12 april maar die eerste twee bands zijnzijn gecanceld en nu zal het hele festival ook wel verplaatst worden of niet doorgaan... en dan is Rose Tattoo ook nog verplaatst. Hopelijk houdt dit gezeik snel op...
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
paaspop heeft de opbouw op het terrein stil gelegd, a.s. maandag word een beslissing genomen. was gisteren op tvbrabant.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Ik begin me wel zorgen te maken over Graspop. Normaal gesproken moet het virus in juni wel (zo goed als) weg zijn. Maar het is de vraag of alle artiesten niet hun tours af gaan blazen voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld Aerosmith een jaartje weg blijft uit Europa.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik begin me wel zorgen te maken over Graspop. Normaal gesproken moet het virus in juni wel (zo goed als) weg zijn. Maar het is de vraag of alle artiesten niet hun tours af gaan blazen voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld Aerosmith een jaartje weg blijft uit Europa.
Mja, die behoren wel duidelijk tot de doelgroep, ja (evenals o.a. Deep Purple, Judas Priest, Iron Maiden, Mercyful Fate, Foreigner, Michael Schenker, Cesar Zuiderwijk).. :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Even over Fleddy Melculy's nieuwe album. Had iets heel indrukwekkends verwacht bij Geschrapt Klimaatnummer, maar het mocht niet baten. Voor de rest wel een redelijk album. Wat jullie?
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Ik begin me wel zorgen te maken over Graspop. Normaal gesproken moet het virus in juni wel (zo goed als) weg zijn. Maar het is de vraag of alle artiesten niet hun tours af gaan blazen voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld Aerosmith een jaartje weg blijft uit Europa.
Velen denken hier dat het binnen een paar maanden weer allemaal voorbij zal zijn, maar daar ben ik niet zeker van. En zoals je aangeeft, veel bands zullen wachten ...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken