Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:

Devin’s “European Empath Vol. 2 Tour” kicks off this summer as a mix of festival and club performances. Only two of the club show are co-headline with the mighty Meshuggah and we’re pleased to announce that Wheel has been added as special guests!

June 23rd – Luxembourg, Esch-Sur-Alzete, Rockhal
June 24th – Switzerland, Zurich, X-TRA

More info / tickets on all confirmed future shows can be found here: http://www.hevydevy.com/tourdates/


Dat betekent dus waarschijnlijk helaas geen Meshuggah op GMM.
Jammer, had ze vrijwel zeker geacht en ook op gehoopt..

Kan nog steeds toch? Staat alleen dat ze twee keer samen co-headlinen in een club, niet dat dit de enige keer is dat ze samen ergens op de bill staan. Ik heb nog steeds hoop!
Hm, bij nader inzien slaat die mededeling inderdaad alleen op de club shows, niet op de festivals.
Wat natuurlijk ook niet kan, aangezien ze ook samen op o.a. Copenhell en Hellfest staan.
Vreemd is dan wel dat ze voor GMM nog niet samen aangekondigd zijn.
Als ze komen, zou dat dus op donderdag of zaterdag moeten zijn, laat maar komen!
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Op de Facebook van Metalheads Nederland heeft iemand een foto geplaatst van een shirt van de huidige Saxon tour en daar staat als onderdeel van deze tour 20/06/20 Graspop festival Dessel. Dat we spelen wellicht op Graspop is dus gewoon geacteerd, want anders neem ik aan dat je dat niet al op je tourshirts zet :p. Staan nog op m’n wishlist om live te zien, dus toffe toevoeging. Nu Epica en Bad Religion nog dan ben ik helemaal tevreden. Mocht Epica niet komen dan heb ik ondertussen iig kaartjes voor de Epic Apocalypse tour eind dit jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Op de Facebook van Metalheads Nederland heeft iemand een foto geplaatst van een shirt van de huidige Saxon tour en daar staat als onderdeel van deze tour 20/06/20 Graspop festival Dessel. Dat we spelen wellicht op Graspop is dus gewoon geacteerd, want anders neem ik aan dat je dat niet al op je tourshirts zet :p. Staan nog op m’n wishlist om live te zien, dus toffe toevoeging. Nu Epica en Bad Religion nog dan ben ik helemaal tevreden. Mocht Epica niet komen dan heb ik ondertussen iig kaartjes voor de Epic Apocalypse tour eind dit jaar.
Nog meer data op dat shirt?
Ik ga afwachten of ze op Graspop staan, anders ga ik ook kaartjes kopen voor Epic Apocalypse. Mooie combinatie ook, zo met Apocalyptica.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Op de Facebook van Metalheads Nederland heeft iemand een foto geplaatst van een shirt van de huidige Saxon tour en daar staat als onderdeel van deze tour 20/06/20 Graspop festival Dessel. Dat we spelen wellicht op Graspop is dus gewoon geacteerd, want anders neem ik aan dat je dat niet al op je tourshirts zet :p. Staan nog op m’n wishlist om live te zien, dus toffe toevoeging. Nu Epica en Bad Religion nog dan ben ik helemaal tevreden. Mocht Epica niet komen dan heb ik ondertussen iig kaartjes voor de Epic Apocalypse tour eind dit jaar.
Vreemd genoeg dan dus wel op de zaterdag i.p.v. de vrijdag.
Ik vind het in ieder geval prima, mooi optreden op Alcatraz afgelopen jaar.
Maar de kans is groot dat ze clashen met een van de Marquee-bands (Opeth, Devin Townsend, Anathema), in welk geval ik ze waarschijnlijk laat schieten.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Moniek wrote:
Op de Facebook van Metalheads Nederland heeft iemand een foto geplaatst van een shirt van de huidige Saxon tour en daar staat als onderdeel van deze tour 20/06/20 Graspop festival Dessel. Dat we spelen wellicht op Graspop is dus gewoon geacteerd, want anders neem ik aan dat je dat niet al op je tourshirts zet :p. Staan nog op m’n wishlist om live te zien, dus toffe toevoeging. Nu Epica en Bad Religion nog dan ben ik helemaal tevreden. Mocht Epica niet komen dan heb ik ondertussen iig kaartjes voor de Epic Apocalypse tour eind dit jaar.

Vreemd genoeg dan dus wel op de zaterdag i.p.v. de vrijdag.
Ik vind het in ieder geval prima, mooi optreden op Alcatraz afgelopen jaar.
Maar de kans is groot dat ze clashen met een van de Marquee-bands (Opeth, Devin Townsend, Anathema), in welk geval ik ze waarschijnlijk laat schieten.

Is toch niet zo heel vreemd, er moeten voor alle dagen nog bands bijkomen. Geen idee of we voor vrijdag nog echt iets speciaals mogen verwachten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Set Abominae wrote:

Moniek wrote:
Op de Facebook van Metalheads Nederland heeft iemand een foto geplaatst van een shirt van de huidige Saxon tour en daar staat als onderdeel van deze tour 20/06/20 Graspop festival Dessel. Dat we spelen wellicht op Graspop is dus gewoon geacteerd, want anders neem ik aan dat je dat niet al op je tourshirts zet :p. Staan nog op m’n wishlist om live te zien, dus toffe toevoeging. Nu Epica en Bad Religion nog dan ben ik helemaal tevreden. Mocht Epica niet komen dan heb ik ondertussen iig kaartjes voor de Epic Apocalypse tour eind dit jaar.


Vreemd genoeg dan dus wel op de zaterdag i.p.v. de vrijdag.
Ik vind het in ieder geval prima, mooi optreden op Alcatraz afgelopen jaar.
Maar de kans is groot dat ze clashen met een van de Marquee-bands (Opeth, Devin Townsend, Anathema), in welk geval ik ze waarschijnlijk laat schieten.

Is toch niet zo heel vreemd, er moeten voor alle dagen nog bands bijkomen. Geen idee of we voor vrijdag nog echt iets speciaals mogen verwachten.

Ik vind het wel degelijk vreemd dat de meeste grote namen die nog aangekondigd worden, precies níet op vrijdag staan, terwijl die dag het nog het meest nodig heeft. Een naam als Mastodon uit het vorige pakketjes had bijvoorbeeld ook niet verkeerd gestaan na FNM denk ik, maar die hebben ze toch ook niet daar kunnen zetten. Of niet wíllen zetten, omdat ze daar toch nog iets anders voor in de hoge hoed hebben zitten? Het kan pure pech zijn hoor, maar het houdt bij mij toch ergens de hoop dat er nog een grotere acts is vastgelegd als vrijdag afsluiter levend.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Moniek wrote:
Op de Facebook van Metalheads Nederland heeft iemand een foto geplaatst van een shirt van de huidige Saxon tour en daar staat als onderdeel van deze tour 20/06/20 Graspop festival Dessel. Dat we spelen wellicht op Graspop is dus gewoon geacteerd, want anders neem ik aan dat je dat niet al op je tourshirts zet :p. Staan nog op m’n wishlist om live te zien, dus toffe toevoeging. Nu Epica en Bad Religion nog dan ben ik helemaal tevreden. Mocht Epica niet komen dan heb ik ondertussen iig kaartjes voor de Epic Apocalypse tour eind dit jaar.

Nog meer data op dat shirt?
Ik ga afwachten of ze op Graspop staan, anders ga ik ook kaartjes kopen voor Epic Apocalypse. Mooie combinatie ook, zo met Apocalyptica.

De tourdata op het shirt zijn van Saxon. Staan dus de recente shows van Trix en Doornroosje op en verder komen ze morgen naar Düsseldorf en na Graspop op 24/06 spelen ze in Oberhausen. Ziet er wel realistisch uit vind ik.

Wat betreft Epica, zeker gave combi met Apocaliptica! Voor alleen Epica zou ik niet naar Amsterdam reizen, de combinatie maakt dat wel de moeite en kosten waard voor mij.
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
73
58
@hannibal. Wheel klinkt vet, thanks! Klinkt wel erg als Tool maar dat is zeker geen minpunt.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
kaiser wrote:

Set Abominae wrote:

Moniek wrote:
Op de Facebook van Metalheads Nederland heeft iemand een foto geplaatst van een shirt van de huidige Saxon tour en daar staat als onderdeel van deze tour 20/06/20 Graspop festival Dessel. Dat we spelen wellicht op Graspop is dus gewoon geacteerd, want anders neem ik aan dat je dat niet al op je tourshirts zet :p. Staan nog op m’n wishlist om live te zien, dus toffe toevoeging. Nu Epica en Bad Religion nog dan ben ik helemaal tevreden. Mocht Epica niet komen dan heb ik ondertussen iig kaartjes voor de Epic Apocalypse tour eind dit jaar.


Vreemd genoeg dan dus wel op de zaterdag i.p.v. de vrijdag.
Ik vind het in ieder geval prima, mooi optreden op Alcatraz afgelopen jaar.
Maar de kans is groot dat ze clashen met een van de Marquee-bands (Opeth, Devin Townsend, Anathema), in welk geval ik ze waarschijnlijk laat schieten.


Is toch niet zo heel vreemd, er moeten voor alle dagen nog bands bijkomen. Geen idee of we voor vrijdag nog echt iets speciaals mogen verwachten.

Ik vind het wel degelijk vreemd dat de meeste grote namen die nog aangekondigd worden, precies níet op vrijdag staan, terwijl die dag het nog het meest nodig heeft. Een naam als Mastodon uit het vorige pakketjes had bijvoorbeeld ook niet verkeerd gestaan na FNM denk ik, maar die hebben ze toch ook niet daar kunnen zetten. Of niet wíllen zetten, omdat ze daar toch nog iets anders voor in de hoge hoed hebben zitten? Het kan pure pech zijn hoor, maar het houdt bij mij toch ergens de hoop dat er nog een grotere acts is vastgelegd als vrijdag afsluiter levend.
Dit dus inderdaad.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Op vrijdag staan al 31 bands. Dus verwacht ik er niet zo veel meer bij. In ieder geval niet qua aantal.... misschien nog 1 naam op de vrijdag maar veel meer niet. Hopelijk wordt het nog 1 wat grote naam.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Bij Mayan helaas geen Graspop bevestiging. Wel een zeer dikke show met een gigantische dosis speelplezier op een veel te klein podium. Schitterend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Bij Mayan helaas geen Graspop bevestiging. Wel een zeer dikke show met een gigantische dosis speelplezier op een veel te klein podium. Schitterend.
Sluit ik me volledig bij aan. Dit was wel het beste concert dat ik van ze heb gezien. Wat een energie!
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Ik verheugde me erop om Beyond the Black te zien op Graspop dit jaar..
totdat ze gisteren met dit nummer kwamen:
https://www.youtube.com/watch?v=IvCNGnd3jsM

Wat is hier gebeurt :( :( :(
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik verheugde me erop om Beyond the Black te zien op Graspop dit jaar..
totdat ze gisteren met dit nummer kwamen:

Wat is hier gebeurt ? ? ?

Oej. Dat begin kan ook zomaar van April Lavigne zijn. Het refrein wordt wel iets beter, wat zwaarder aangezet. Maar net als jij, ik wilde hen ook wel gaan zien. Maar dan moeten ze niet teveel gaan lurren met makkelijke electropop. Jammer!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Joslittel wrote:
Bij Mayan helaas geen Graspop bevestiging. Wel een zeer dikke show met een gigantische dosis speelplezier op een veel te klein podium. Schitterend.

Sluit ik me volledig bij aan. Dit was wel het beste concert dat ik van ze heb gezien. Wat een energie!

Jep, was echt te gek! Het minizaaltje + podium maakte het voor mij juist nog mooier. Deed me herinneren aan de tijd dat ik Epica in de kleinere zalen zag. Inmiddels niet meer denkbaar. Na afloop ook weer ouderwets de fanboy uitgehangen en wat foto's gemaakt met de band. Alleen helemaal vergeten te vragen of ze nog naar Graspop komen.

Follow in the Cry was trouwens een onverwacht hoogtepunt. Blijft een geweldig nummer, die ik al jaren niet meer had gehoord. En Laura Macri deed het fantastish.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Afgelopen weekend maar eens tickets gehaald voor Epica in AFASLive en Alien Weaponry in Gebr de Nobel. Bij deze laatste stond tot mijn grote verrassing op het kaartje ook The Raven Age erbij als support op het kaartje. Dit staat nog niet online. Dit maakt het opeens tot een erg vette combi. Wees er snel bij!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Afgelopen weekend maar eens tickets gehaald voor Epica in AFASLive en Alien Weaponry in Gebr de Nobel. Bij deze laatste stond tot mijn grote verrassing op het kaartje ook The Raven Age erbij als support op het kaartje. Dit staat nog niet online. Dit maakt het opeens tot een erg vette combi. Wees er snel bij!
Schrok me dood, ja. Wat een enorm goed optreden was dat s support van Alter Bridge. En dat voor een eurootje of twintig. Epica staat ook nog op mijn lijstje als ze niet naar Graspop komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken