Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Het besef begint bij mij te komen dat dit jaar Graspop niet gaat kunnen doorgaan.
Ik heb voor de eerste keer ook tickets gekocht voor Alcatraz, vrees er ook voor.
Om depri van te worden :-x
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604
ben ook bang dat graspop dit jaar echt gecancelled gaat worden, iron maiden heeft hun eerste paar concerten (in mei) in australie en nieuw zeeland al gecancelled.
denk dat we voor 6 apr. geen bericht meer krijgen vanwege de lockdown, maar daarna vrees ik het ergste, ondanks hun statement op de graspopsite.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
ken19 heeft het volgende te zeggen over werchter:

For the moment Rock Werchter is still going on. A lot of scenarios are on the table.
On this moment we are downscaling the festival. I don’t expect any foreigners on the festival too.


dit is zelfs na graspop, zie het dus niet te rooskleurig in. er kan misschien ook zo'n regeling getroffen worden maar ik vraag me dan echt af welke belgische bands in metal er kunnen komen die een weide kunnen vullen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik dacht ook op die manier maar blijkbaar bedoelde hij met any foreigners vooral geen buitenlands publiek.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
ken19 heeft het volgende te zeggen over werchter:

For the moment Rock Werchter is still going on. A lot of scenarios are on the table.
On this moment we are downscaling the festival. I don’t expect any foreigners on the festival too.

dit is zelfs na graspop, zie het dus niet te rooskleurig in. er kan misschien ook zo’n regeling getroffen worden maar ik vraag me dan echt af welke belgische bands in metal er kunnen komen die een weide kunnen vullen.

Ik denk geen enkele band om eerlijk te zijn, Channel zero en voor de rest zou ik niets kunnen bedenken, dat echt groot genoeg is om volk te trekken.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
xydroh wrote:
ken19 heeft het volgende te zeggen over werchter:

For the moment Rock Werchter is still going on. A lot of scenarios are on the table.
On this moment we are downscaling the festival. I don’t expect any foreigners on the festival too.

dit is zelfs na graspop, zie het dus niet te rooskleurig in. er kan misschien ook zo’n regeling getroffen worden maar ik vraag me dan echt af welke belgische bands in metal er kunnen komen die een weide kunnen vullen.

Ik denk geen enkele band om eerlijk te zijn, Channel zero en voor de rest zou ik niets kunnen bedenken, dat echt groot genoeg is om volk te trekken.
Misschien als ze Diablo Blvd bij elkaar weten te krijgen dat die erbij kunnen helpen. Fleddy groeit ook. Maar die kunnen misschien de Metal Dome beetje vullen, meer dan dat zal 't denk ik niet zijn
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Sorry, met alle respect, maar voor een veredelde kermis met enkel wat Belgische bandjes pas ik.
Dan vraag ik mijn geld terug en ga ik liever naar wat festivals/concerten in het najaar (die dan hopelijk wel doorgaan).

Als GMM moet cancellen, hoop ik dat ze verplaatsen naar het najaar (voor mijn part oktober/ november ofzo, of een GMM winter edition :wink: ).
Als ze dat doen met andere grote festivals, moet er zeker alsnog een mooie line-up mogelijk zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Ik dacht ook op die manier maar blijkbaar bedoelde hij met any foreigners vooral geen buitenlands publiek.
Dit klinkt nog vager.
Ik zie geen situatie waarin de Nederlanders, Duitsers Fransen enz. niet naar Graspop kunnen komen terwijl er wel bands over de hele wereld kunnen invliegen en spelen.



ken19 heeft het volgende te zeggen over werchter:

For the moment Rock Werchter is still going on. A lot of scenarios are on the table.
On this moment we are downscaling the festival. I don’t expect any foreigners on the festival too.

dit is zelfs na graspop, zie het dus niet te rooskleurig in. er kan misschien ook zo’n regeling getroffen worden maar ik vraag me dan echt af welke belgische bands in metal er kunnen komen die een weide kunnen vullen.
Als de Nederlandse bands nog de grens over mogen kunnen we tenminste nog een mooie symfonische metaldag neerzetten met Within Temptation en Epica als headliners
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Timmetje wrote:
Ik dacht ook op die manier maar blijkbaar bedoelde hij met any foreigners vooral geen buitenlands publiek.

Dit klinkt nog vager.
Ik zie geen situatie waarin de Nederlanders, Duitsers Fransen enz. niet naar Graspop kunnen komen terwijl er wel bands over de hele wereld kunnen invliegen en spelen.


xydroh wrote:
ken19 heeft het volgende te zeggen over werchter:

For the moment Rock Werchter is still going on. A lot of scenarios are on the table.
On this moment we are downscaling the festival. I don’t expect any foreigners on the festival too.

dit is zelfs na graspop, zie het dus niet te rooskleurig in. er kan misschien ook zo’n regeling getroffen worden maar ik vraag me dan echt af welke belgische bands in metal er kunnen komen die een weide kunnen vullen.

Als de Nederlandse bands nog de grens over mogen kunnen we tenminste nog een mooie symfonische metaldag neerzetten met Within Temptation en Epica als headliners

met het oog op de manier waarop de nederlands regering met deze crisis omgaat denk ik niet dat nederland hier een uitzondering op kan krijgen eerlijkgezegd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
In deze tijden kijk ik toch graag nog naar de lichtpuntjes, ook al zijn ze soms wat minder makkelijk te vinden. Concert half april van Heathen in Baroeg is gecanceld, maar bij de tekst staat dat het wordt verplaatst naar de zomer. Heathen staat ook op Graspop. Verplaatsing naar de zomer betekent naar mijn idee dat men er nog vanuit gaat dat deze festivals doorgaan en niet stiekem achter de schermen al afgezegd zijn. Geeft toch een beetje hoop.

En de kaartjes voor Infected Rain eind juli in Baroeg zijn binnen. Omdat het een goede band is maar ook om de sector te steunen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
In deze tijden kijk ik toch graag nog naar de lichtpuntjes, ook al zijn ze soms wat minder makkelijk te vinden. Concert half april van Heathen in Baroeg is gecanceld, maar bij de tekst staat dat het wordt verplaatst naar de zomer. Heathen staat ook op Graspop. Verplaatsing naar de zomer betekent naar mijn idee dat men er nog vanuit gaat dat deze festivals doorgaan en niet stiekem achter de schermen al afgezegd zijn. Geeft toch een beetje hoop.

En de kaartjes voor Infected Rain eind juli in Baroeg zijn binnen. Omdat het een goede band is maar ook om de sector te steunen.
Bij mij zijn ze ook binnen! Kom jij eigenlijk nog wel ergens anders dan de Baroeg?

Zullen daarentegen vast bands tussen zitten die Graspop al wel hebben afgezegd.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Bij mij zijn ze ook binnen! Kom jij eigenlijk nog wel ergens anders dan de Baroeg?

O, zeer zeker, maar Baroeg is zo lekker dichtbij. Rotown kom ik ook vaak, verder zijn 013 (goede metalconcerten) en AFASLive plekken waar ik vaker ben. De nieuwe RTM Stage begint ook veelbelovend met een speciale show van De Staat. Dus dat ook maar gekocht.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ik heb vandaag wel wat goed nieuws gezien:
https://www.kerrang.com/the-news/hims-ville-valo-releases-new-ep-gothica-fennica-vol-1/?fbclid=IwAR2ET46Nd6B344MVqqiLiFV2RK5jDcppnkSJ9UYhtPVTZkFmZujpjlK9XRE

heb jammergenoeg nooit HIM live kunnen zien, maar deze ep is wel veelbelovend, ik ben fan.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
iron maiden, parkway drive, lamb of god en andere bands hebben hun tour afgezegd of uitgesteld.

Zijn er bands die op graspop staan die hun tour hebben afgezegd of uitgesteld behalve iron maiden. Weet iemand dat?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
iron maiden, parkway drive, lamb of god en andere bands hebben hun tour afgezegd of uitgesteld.

Zijn er bands die op graspop staan die hun tour hebben afgezegd of uitgesteld behalve iron maiden. Weet iemand dat?
iron maiden heeft nog geen europese datums uitgesteld. Tot zover denk ik dat iedereen zo'n beetje de kat uit de boom aan het kijken is.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
507
604
airbourne heeft hun tour data van apr./mei in amerika en canada gecancelled/uitgesteld. denk dat bands/festivals in europa wachten tot na 6 april. (nieuwe maatregelen)
wel vreemd dat paaspop nog niet officieel is gecancelled, waar parkway drive en lamb of god zouden staan.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
airbourne heeft hun tour data van apr./mei in amerika en canada gecancelled/uitgesteld. denk dat bands/festivals in europa wachten tot na 6 april. (nieuwe maatregelen)
wel vreemd dat paaspop nog niet officieel is gecancelled, waar parkway drive en lamb of god zouden staan.

Ook apart dat ze nog gewoon bij de line-up op de website staan en dat ze nog steeds tickets verkopen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844

Geen GMM erbij, maar wel o.a. Greenfield, Full Force (juni), Dynamo Metalfest, Metaldays (juli) en Into The Grave (augustus).
Prima intentie, maar we moeten maar afwachten wat het waard blijkt te zijn..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken