Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Dat hoeft toch ook niet.

Die zondag verkoopt wel vlot uit, de Maiden dag traditioneel ook.

Al denk ik ook wel dat het de bedoeling is om er vooral op vrijdag toch nog een grotere naam bij te krijgen.

Een zondag met Deep Purple, FNM/Nightwish en The Offspring als publiekstrekkers zie ik niet uitverkopen. Niet vlot, ook niet met veel moeite.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Het is geen kwestie van ‘dealen’, of van naïef optimisme.
Niet dat ik perse klakkeloos geloof wat al die orakels beweren, maar er is toch meerdere keren door verschillende mensen ‘bevestigd’ dat GMM aan het onderhandelen is met in ieder geval één grote naam. Of die onderhandelingen daadwerkelijk slagen, is een ander verhaal, maar er is dus wel degelijk aanleiding om aan te nemen dat een grote headliner tot de mogelijkheden behoort.
Ook de aankondigingen laten geen twijfel over wie wel en wie niet headliner is, dus ‘doorschuiven’ van bands naar de headlinerpositie is geheel voorbarig en ongegrond.

Aan de andere kant acht men bands als SOAD en (in mindere mate) Volbeat nog steeds geloofwaardiger, terwijl die juist intussen vrijwel uitgesloten lijken om logistieke redenen.
Nightwish en Faith No More zijn inderdaad waarschijnlijk, Volbeat is dat niet (meer).
Faith No More verwacht ik als headliner op zondag (boven Deep Purple).
Nightwish verwacht ik als subheadliner op de donderdag (onder Iron Maiden) óf vrijdag.
Een grote headliner op vrijdag is nog steeds aannemelijk.[/quote]
Men roept Aerosmith, Slipknot en Motley Crue...dat is niet bepaald geloofwaardig..mede doordat ze geen enkel ander festival bevestigd hebben.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Een bloemlezing van de voorspellingen van Ken19:
No Metallica for Graspop.
Metallica will happen, some day. Herman will fix that before Metallica announces their retirement. But not this year.
Just to make some things clear. Graspop is a live nation festival. The biggest bands are booked by Herman and his crew. Sometimes you have a band that’s possible on both festivals. Like Tool. But after years of lobbying and hard work, it’s obvious that they wanted Tool back in Werchter. In the Future they will play Graspop, they were an option for this year, but they will focus on the arena tour.

A perfect circle was not touring in 2018 in the Werchter weekend. Do the math..
A big band that is worth the delay ...
The big band (reason of the delay), earlier mentioned, is not in the announcement. Hopefully they follow one of the next weeks.
No RATM for GMM normally. But bigger size than the usual headliners.
Hi - not my usual thread, but why is there a thought of AC DC for GP? Cause 2 of the most trustworthy insiders Ken19 and Kusy said they'll be there That is something that i have never said :).
Sunday they have 4 potential ms2 headliners: deftones, disturbed, the offspring and deep purple.
I expect a smaller, cheaper, headliner this day. Nightwish is a realistic option.

On Friday they have room for a very big name.
Bob Schoenmaekers, the man who is coordinating the program of Graspop, said in multiple interviews that one of his dreams was booking Motley Crue. In 2009 it happened, but they were not professional (Vince Neill arrived drunk), really crashed the backstage (old school), had problems with Graspop crew... and their show was not that good.

Never again he said.
No Volbeat for Graspop normally. I’ve expected them there but their agent wants to do something else next summer.
It looks like SOAD is the sunday headliner of Hellfest.
And if so, no SOAD for GMM.
SOAD will only play as a MS1 headliner/closing act on Graspop. Werchter is something else, bigger festival, more visitors...

You can not compare these two.

On Sunday they will have a strong line up with a lot of big acts, and a smaller headliner. Faith No More is perfect. On Saturday you will have the same situation. They will ad some strong names there. On friday you have normally the big headliner. That was the situation more than a week ago.

Why no SOAD on Graspop. A combination of some things. Better offer from other festivals the same weekend? A little bit too expensive (because they already have Maiden and the unknown big name)? They choose to play Werchter, because they loved it in 2017? Herman was happy about 2017 and wanted them back? No idea...
You think [RATM] might still play some shows in Europe over the summer? Yeah, there is something going on. But that is with so many artists, and sometimes something is very close (Coldplay) and finally doesn't happen anyway. Vampire Weekend on Rock Werchter last year for example. Or Roger Waters on TW Classic some years ago (divorce issues).
SOAD and Judas Priest play together on sunday, so I still hope they do the same at Graspop on saturday... No
Als we Ken mogen geloven, lijkt AC/DC dus misschien wel de beste papieren te hebben om die headline-positie op vrijdag in te vullen. :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
je geld zo inzetten op AC DC lijkt me toch riskant, zou zeker niet de eerste keer zijn dat ze heel hun planning afblazen en gewoon niks doen en dan staat graspop daar met de slechtste headliners in jaren.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Het is geen kwestie van ‘dealen’, of van naïef optimisme.
Niet dat ik perse klakkeloos geloof wat al die orakels beweren, maar er is toch meerdere keren door verschillende mensen ‘bevestigd’ dat GMM aan het onderhandelen is met in ieder geval één grote naam. Of die onderhandelingen daadwerkelijk slagen, is een ander verhaal, maar er is dus wel degelijk aanleiding om aan te nemen dat een grote headliner tot de mogelijkheden behoort.
Ook de aankondigingen laten geen twijfel over wie wel en wie niet headliner is, dus ‘doorschuiven’ van bands naar de headlinerpositie is geheel voorbarig en ongegrond.

Aan de andere kant acht men bands als SOAD en (in mindere mate) Volbeat nog steeds geloofwaardiger, terwijl die juist intussen vrijwel uitgesloten lijken om logistieke redenen.
Nightwish en Faith No More zijn inderdaad waarschijnlijk, Volbeat is dat niet (meer).
Faith No More verwacht ik als headliner op zondag (boven Deep Purple).
Nightwish verwacht ik als subheadliner op de donderdag (onder Iron Maiden) óf vrijdag.
Een grote headliner op vrijdag is nog steeds aannemelijk.
Men roept Aerosmith, Slipknot en Motley Crue…dat is niet bepaald geloofwaardig..mede doordat ze geen enkel ander festival bevestigd hebben.
Waarom niet? Het is pas begin december, er kunnen nog genoeg bands een tour aankondigen.
Deze 3 namen zijn inderdaad niet de meest aannemelijke (wat ook vrijwel iedere keer erbij wordt vermeld), om uiteenlopende redenen, maar kanshebbers zijn ze wel degelijk.
Deze namen volgen gewoon uit een collectieve 'brainstormsessie', en daarvoor gelden bepaalde regels:
Stel je oordeel uit – alle ideeën zijn goed, worden aanvaard en opgeschreven.
Focus op kwantiteit – streef naar zoveel mogelijk ideeën.
Freewheel – spring gerust van het ene idee op het andere.
Hitch-hike – lift mee op andermans ideeën.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
je geld zo inzetten op AC DC lijkt me toch riskant, zou zeker niet de eerste keer zijn dat ze heel hun planning afblazen en gewoon niks doen en dan staat graspop daar met de slechtste headliners in jaren.
Dat risico is zeker aanwezig, ja.
Maar ik kan me toch goed voorstellen dat ze het graag proberen.
Hopelijk hebben ze echter wel nog een plan B (en C?) achter de hand..
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
je geld zo inzetten op AC DC lijkt me toch riskant, zou zeker niet de eerste keer zijn dat ze heel hun planning afblazen en gewoon niks doen en dan staat graspop daar met de slechtste headliners in jaren.

Dat risico is zeker aanwezig, ja.
Maar ik kan me toch goed voorstellen dat ze het graag proberen.
Hopelijk hebben ze echter wel nog een plan B (en C?) achter de hand..

Zoals vele jaren is volbeat steevast hun plan B maar dit lijkt nu ook uitgesloten. Voor de zondag zou ik graag the Who zien, zelfde categorie deep purple, en niet super duur.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Slipknot staat wel op wacken, dus het is niet ondenkbaar dat ze nog wel enkele festivals in europa doen dan. En met hun indoor tour volgend voorjaar komen ze niet naar Belgie. Dus ondanks dat ze er vorig jaar stonden zie ik ze nog wel terug komen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Wat Slipknot betreft, klopt het bovenstaande argument dat ze nog geen ander festival bevestigd hebben niet helemaal. Slipknot is al aangekondigd als hoofdact van Wacken Open Air en een Spaans festival, beide in de eerste helft van augustus 2020. Gezien die data en het feit dat ze dit jaar reeds op Graspop stonden, lijkt een optreden op de Lokerse Feesten, misschien Alcatraz (al lijkt Slipknot me daar te duur voor) of zelfs Pukkelpop me iets waarschijnlijker dan een snelle terugkeer naar Graspop, aangezien er tussen eind juni en begin augustus een flink gat zit (voor een Amerikaanse band). Maar in tegenstelling tot bij Aerosmith en Mötley Crüe is dus al wel zeker dat Slipknot in de zomer van 2020 wat Europese festivalshows zal doen en daar zou zomaar een Belgische datum bij kunnen komen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Slipknot staat wel op wacken, dus het is niet ondenkbaar dat ze nog wel enkele festivals in europa doen dan. En met hun indoor tour volgend voorjaar komen ze niet naar Belgie. Dus ondanks dat ze er vorig jaar stonden zie ik ze nog wel terug komen.

Laat natuurlijk de kans voor lokerse feesten groter worden, alcatraz kan ook maar lokerse feesten heeft gewoon veel meer budget.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Ik zie ze niet snel staan op de Lokerse feesten, maar die hebben in het verleden nog al wel verbaasd. Zou wel een mooie headliner zijn voor hun metaldag.
Voor alcatraz lijkt me slipknot toch iets te duur/groot.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Wat Slipknot betreft, klopt het bovenstaande argument dat ze nog geen ander festival bevestigd hebben niet helemaal. Slipknot is al aangekondigd als hoofdact van Wacken Open Air en een Spaans festival, beide in de eerste helft van augustus 2020. Gezien die data en het feit dat ze dit jaar reeds op Graspop stonden, lijkt een optreden op de Lokerse Feesten, misschien Alcatraz (al lijkt Slipknot me daar te duur voor) of zelfs Pukkelpop me iets waarschijnlijker dan een snelle terugkeer naar Graspop, aangezien er tussen eind juni en begin augustus een flink gat zit (voor een Amerikaanse band). Maar in tegenstelling tot bij Aerosmith en Mötley Crüe is dus al wel zeker dat Slipknot in de zomer van 2020 wat Europese festivalshows zal doen en daar zou zomaar een Belgische datum bij kunnen komen.

pukkelpop had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, zou wel een heel sterke boeking zijn. Ik dacht aan lokerse feesten maar dit is inderdaad maar een kleine weide voor dit soort band.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
je geld zo inzetten op AC DC lijkt me toch riskant, zou zeker niet de eerste keer zijn dat ze heel hun planning afblazen en gewoon niks doen en dan staat graspop daar met de slechtste headliners in jaren.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Zou ze graag terug op pukkelpop zien, maar lijkt me niet meer echt te passen op het huidige pukkelpop (jammer genoeg)
Maar je weet nooit, indien slipknot niet te duur is kan het nog wel natuurlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Toch denk ik dat het geweldig goed tot zijn recht zou komen op die festivals. Maar vrees dat ze het niet aandurven.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Motley crue will be having an announcement at 3pm (Texas time) tomorrow, I think that's 10PM in Belgium.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken