Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Ik hoop er zelf ook nog steeds op hoor, zodat die zure appel van SOAD niet te hebben uiteindelijk toch een friszoete smaak krijgt.
Aangezien Tool nog steeds niets bekend heeft gemaakt ivm hun april-tour en zij op de meeste festivals al gestaan hebben, vind ik hen nog steeds een mogelijkheid, AC/DC en Metallica lijken me toch wat lastigerv Gn’R zou nog een 2018bis zijn en dus ook allesbehalve een wauw-gevoel geven.

Eens met alles wat je hier over de specifieke namen zegt. Voor mij zou met name Metallica echt een droom zijn, maar verwacht dat zij in die lege periode in hun schema gewoon lekker thuis blijven. Heb laatst gelezen dat die ruime pauzes tussen hun tour legs plannen tegenwoordig, om lekker thuis te zijn en uit te rusten. Ouwe lullen zijn het ook :wink:

En dan de andere twee die veel genoemd worden, RATM en Aerosmith: allebei voor zover ik weet nog geen indicatie dat ze in de buurt gaan zijn? RATM lijkt me minder waarschijnlijk, Aerosmith lijkt me nog wel een kansje maken. Waren in 2010 voor het laatst en op Hellfest laatste keer nog best goed, dus zou ik wel een sterke boeking vinden.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
Ik verwacht eigenlijk ook gewoon te eindigen met bijvoorbeeld een Nightwish en Scorpions op de vrijdag en een Faith No More en Deep Purple op de zondag.
Zou wat mij betreft ook helemaal prima zijn.

Dat zou op zich geen slechte affiche zijn, maar dan bleek die SOAD appel voor mij persoonlijk gedrenkt in citroenzuur te zijn :p

En dan de andere twee die veel genoemd worden, RATM en Aerosmith: allebei voor zover ik weet nog geen indicatie dat ze in de buurt gaan zijn? RATM lijkt me minder waarschijnlijk, Aerosmith lijkt me nog wel een kansje maken. Waren in 2010 voor het laatst en op Hellfest laatste keer nog best goed, dus zou ik wel een sterke boeking vinden.

Nee, inderdaad. RATM lijkt me ook geen optie door hun herstart met een té politieke inslag. Het is op dit moment niet interessant voor hen om naar Europa te komen.
Aerosmith kan in theorie perfect, maar zit zoals Tool in de groep kanshebbers-zonder-aankondigingen. Zou ik ook een goede boeking vinden om nog eens langs te laten komen.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Verwacht nou niet te veel. Gaat waarschijnlijk toch gewoon nightwish en faith no more.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Snap alleen niet waarom het zo lang moet duren om dat bekend te maken

Precies, dus lijkt er toch nog iets te gebeuren achter de schermen?

Ik probeer zeker niet teveel te verwachten, sluit juist Metallica, AC/DC en RATM zo goed als uit. Aerosmith en Tool lijken mogelijk, maar daarmee is ook alles gezegd. Ik verwacht op het moment helemaal niks eigenlijk, behalve idd Nightwish en FNM. Die gaan denk ik sowieso wel op het affiche staan.

Maar inderdaad, waarom duurt het dan zo lang? Loopt er toch nog een onderhandeling met iets groters dan dat? Wat ik vooral frappant vind is dat er met de laatste lading namen geen poster kwam, en nu vervolgens een vrij lange radiostilte. Normaal gesproken komt er toch vrij snel een mooi plaatje naar buiten, met alle tot dan toe bevestigde namen. Goed stukje reclame, ziet er leuk uit en makkelijk te delen.

Dat is nu dus nog afwezig. Niet direct met de grote lading gelost, dus dat doet mij denken dat er nog een flinke aankondiging vlak achteraan moest komen. Maar die is er natuurlijk nog niet geweest. Eerder is ook al bedacht dat die Hellfest vrijdag er waarschijnlijk wat rommelig uitziet (kleinere headliners, "special guests" TBA) vanwege last minute veranderingen; een afzegging dus? Wellicht een tour gecanceld van de act die ook de voorlopige Graspop poster had moeten vervolmaken? En men is nu achter de schermen naarstig op zoek naar een mooiere oplossing dan wat Hellfest geeft?

Of die tour is nog niet volledig gecanceld, maar staat wel even op losse schroeven. En Graspop kijkt de kat uit de boom. Dit klinkt voor mij allemaal erg als Tool-achtige praktijken, maar dat lijkt niet te rijmen met de missende Hellfest headliner (2 jaar op rij? Misschien ook wel hoor). Misschien toch Aerosmith. Misschien Slipknot een jaartje op retour gevraagd? Kijken of dat kan voor een redelijk losse show? Ik weet het niet...
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Zou wel grappig zijn als Faith No More opduikt in Werchter en Nightwish op Alcatraz, dan zou het helemaal een mysterie worden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Zou wel grappig zijn als Faith No More opduikt in Werchter en Nightwish op Alcatraz, dan zou het helemaal een mysterie worden.

Machtig! maar wel jammer van Nightwish in dat geval.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
rpspeed wrote:
Tour ends in May in the US



fuck wat een heerlijke lineup, die mag voor mij integraal over komen . ice nine kills staat al ruime tijd op mijn must see list

Is er ook een headline-show, waarvan Ice Nine Kills het voorprogramma NIET invult?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik snap niet zo goed wat het probleem is met hoge verwachtingen scheppen. Ook niet met te hoge verwachtingen, want over dat woordje 'te' kun je lang discussiëren: wat de een als mogelijk acht, acht een ander als volstrekt onrealistisch.

We hopen natuurlijk allemaal op het beste, maar waarom zou je dat niet uit mogen spreken? Of zijn we zo bang om op ons tere zieltje getrapt te worden?
Als die grote klapper zou uitblijven zou ik dat wel jammer vinden, maar ik slaap er geen minuut slechter door. Net zoals velen hier is voor mij immers de rest van het programma nu al dik de moeite waard, ongeacht de headliners. Een grote headliner zou echter wel de mooie kers op de taart zijn, die GMM wel verdient, zeker voor dit jubileum (wat heus wel een rol speelt).

Naïef of niet, een grote, (semi-)exclusieve naam is wel degelijk mogelijk, en zou zelfs vrij logisch zijn, gezien de al bekende namen en het lange(re) wachten.
Ik houd niet zo van die 'verwacht niet teveel, dan kan het alleen maar meevallen'-instelling, of die 'ga maar alvast liggen voor je valt'-mentaliteit.
Ik blijf dan ook gewoon lekker geloven in AC/DC of Metallica (misschien wel beiden? :p :wink: ), totdat het tegendeel bewezen is.
Als me dat dan op een paar 'told you so's' komt te staan, so be it. :wink:
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Rockbeer wrote:
Is er ook een headline-show, waarvan Ice Nine Kills het voorprogramma NIET invult?

Die van Ice Nine Kills zelf.

Strike! :lol:

Maar inderdaad, waarom duurt het dan zo lang? Loopt er toch nog een onderhandeling met iets groters dan dat? Wat ik vooral frappant vind is dat er met de laatste lading namen geen poster kwam, en nu vervolgens een vrij lange radiostilte. Normaal gesproken komt er toch vrij snel een mooi plaatje naar buiten, met alle tot dan toe bevestigde namen. Goed stukje reclame, ziet er leuk uit en makkelijk te delen.

Dat is nu dus nog afwezig. Niet direct met de grote lading gelost, dus dat doet mij denken dat er nog een flinke aankondiging vlak achteraan moest komen. Maar die is er natuurlijk nog niet geweest. Eerder is ook al bedacht dat die Hellfest vrijdag er waarschijnlijk wat rommelig uitziet (kleinere headliners, “special guests” TBA) vanwege last minute veranderingen; een afzegging dus? Wellicht een tour gecanceld van de act die ook de voorlopige Graspop poster had moeten vervolmaken? En men is nu achter de schermen naarstig op zoek naar een mooiere oplossing dan wat Hellfest geeft?

Of die tour is nog niet volledig gecanceld, maar staat wel even op losse schroeven. En Graspop kijkt de kat uit de boom. Dit klinkt voor mij allemaal erg als Tool-achtige praktijken, maar dat lijkt niet te rijmen met de missende Hellfest headliner (2 jaar op rij? Misschien ook wel hoor). Misschien toch Aerosmith. Misschien Slipknot een jaartje op retour gevraagd? Kijken of dat kan voor een redelijk losse show? Ik weet het niet…

Mooie redeneringen! Ik snap er ook niets meer van. De vrees is reëel dat een grote headliner niet doorgaat en ze nu met n probleem zitten.

Hadden ze gewoon SOAD gebookt dan was er geen probleem geweest! Dit was een hele mooie headliner geweest. Ik vrees dat we het nu moeten doen met n Nightwish en Faith No More. Misschien een Volbeat of terug Sabaton want da's ook een huisorkest geworden. Mooi voor de vele fans van deze bands, maar mij doen deze niets.

Ik hoop dan maar op een sterke marquee dit jaar. Rotting Christ, Avatar, Meshuggah, enz.. namen genoeg van bands die daar zouden kunnen schitteren. Komt wel goed dan :)

Persoonlijk schat ik de kans nog steeds hoog in dat Slipknot alsnog die vrijdag komt spelen hoor. Zou ik alvast mee kunnen leven :) En waarom zou Gojira niet eens headliner kunnen zijn? Die gasten zijn echt groot geworden. Magma vind ik het beste metalalbum van het voorbije decennium. Op Metallica, AC/DC, RATM en Tool hoeven we niet te hopen.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Ik snap niet zo goed wat het probleem is met hoge verwachtingen scheppen. Ook niet met te hoge verwachtingen, want over dat woordje ‘te’ kun je lang discussiëren: wat de een als mogelijk acht, acht een ander als volstrekt onrealistisch.

We hopen natuurlijk allemaal op het beste, maar waarom zou je dat niet uit mogen spreken? Of zijn we zo bang om op ons tere zieltje getrapt te worden?
Als die grote klapper zou uitblijven zou ik dat wel jammer vinden, maar ik slaap er geen minuut slechter door. Net zoals velen hier is voor mij immers de rest van het programma nu al dik de moeite waard, ongeacht de headliners. Een grote headliner zou echter wel de mooie kers op de taart zijn, die GMM wel verdient, zeker voor dit jubileum (wat heus wel een rol speelt).

Naïef of niet, een grote, (semi-)exclusieve naam is wel degelijk mogelijk, en zou zelfs vrij logisch zijn, gezien de al bekende namen en het lange(re) wachten.
Ik houd niet zo van die ‘verwacht niet teveel, dan kan het alleen maar meevallen’-instelling, of die ‘ga maar alvast liggen voor je valt’-mentaliteit.
Ik blijf dan ook gewoon lekker geloven in AC/DC of Metallica (misschien wel beiden?
1f61b.svg
1f609.svg
), totdat het tegendeel bewezen is.
Als me dat dan op een paar ‘told you so’s’ komt te staan, so be it.
1f609.svg

Prima hoor. Moet je zelf weten.
Je mag dromen wat je wilt uiteraard. En dat doet de rest hier stiekem ook maar je mag wel een beetje realistisch blijven natuurlijk. Ac/dc en metallica kun je gewoon vergeten maar je mag natuurlijk lekker blijven geloven dat die komen hoor.
Geloof je zeker ook nog in sinterklaas?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Set Abominae wrote:
Ik snap niet zo goed wat het probleem is met hoge verwachtingen scheppen. Ook niet met te hoge verwachtingen, want over dat woordje ‘te’ kun je lang discussiëren: wat de een als mogelijk acht, acht een ander als volstrekt onrealistisch.

We hopen natuurlijk allemaal op het beste, maar waarom zou je dat niet uit mogen spreken? Of zijn we zo bang om op ons tere zieltje getrapt te worden?
Als die grote klapper zou uitblijven zou ik dat wel jammer vinden, maar ik slaap er geen minuut slechter door. Net zoals velen hier is voor mij immers de rest van het programma nu al dik de moeite waard, ongeacht de headliners. Een grote headliner zou echter wel de mooie kers op de taart zijn, die GMM wel verdient, zeker voor dit jubileum (wat heus wel een rol speelt).

Naïef of niet, een grote, (semi-)exclusieve naam is wel degelijk mogelijk, en zou zelfs vrij logisch zijn, gezien de al bekende namen en het lange(re) wachten.
Ik houd niet zo van die ‘verwacht niet teveel, dan kan het alleen maar meevallen’-instelling, of die ‘ga maar alvast liggen voor je valt’-mentaliteit.
Ik blijf dan ook gewoon lekker geloven in AC/DC of Metallica (misschien wel beiden?
1f61b.svg
1f609.svg
), totdat het tegendeel bewezen is.
Als me dat dan op een paar ‘told you so’s’ komt te staan, so be it.
1f609.svg


Prima hoor. Moet je zelf weten.
Je mag dromen wat je wilt uiteraard. En dat doet de rest hier stiekem ook maar je mag wel een beetje realistisch blijven natuurlijk. Ac/dc en metallica kun je gewoon vergeten maar je mag natuurlijk lekker blijven geloven dat die komen hoor.
Geloof je zeker ook nog in sinterklaas?
Pessimisten vinden altijd van zichzelf dat ze realistisch zijn. :wink:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
Ik wou nergens beweren dat je die verwachtingen, hoop, of verlangens niet mag hebben of uitspreken (ik doe er zelf nog aan mee met mijn Tool-hoop...).
Wou gewoon even de contradictie boven brengen tussen al die 'top of the bill' namen en de vaak gemelde verhalen over graspop-onderhandelingen.

Het feit dat hier door velen al enthousiast gereageerd is op de undercard en de meesten hun tickets gewoon al gekocht hebben, toont dat een wat mindere headliner niet zomaar afbreuk zou doen aan de volledige affiche. Het wordt hier vaak genoeg genoemd hoeveel moois we vinden in de undercard en hoe handig het soms is om een minder interessante headliner (algemeen of heel persoonlijk) te hebben zodat je de bovenkaart van de tenten kan gaan bewonderen. Het is inderdaad wat je zegt; een mooie headliner zou de kerst op de taart zijn en sommigen die hier genoemd zijn zouden er een kersentaart van maken . :-D
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
dingskewhiskas wrote:
Zou wel grappig zijn als Faith No More opduikt in Werchter en Nightwish op Alcatraz, dan zou het helemaal een mysterie worden.

Machtig! maar wel jammer van Nightwish in dat geval.

Ik vind die wel bij Alcatraz horen. Heb het idee dat symphonische powermetal daar altijd meer aanhang heeft dan op Graspop.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik snap niet zo goed wat het probleem is met hoge verwachtingen scheppen. Ook niet met te hoge verwachtingen, want over dat woordje ‘te’ kun je lang discussiëren: wat de een als mogelijk acht, acht een ander als volstrekt onrealistisch.

We hopen natuurlijk allemaal op het beste, maar waarom zou je dat niet uit mogen spreken? Of zijn we zo bang om op ons tere zieltje getrapt te worden?
Als die grote klapper zou uitblijven zou ik dat wel jammer vinden, maar ik slaap er geen minuut slechter door. Net zoals velen hier is voor mij immers de rest van het programma nu al dik de moeite waard, ongeacht de headliners. Een grote headliner zou echter wel de mooie kers op de taart zijn, die GMM wel verdient, zeker voor dit jubileum (wat heus wel een rol speelt).

Naïef of niet, een grote, (semi-)exclusieve naam is wel degelijk mogelijk, en zou zelfs vrij logisch zijn, gezien de al bekende namen en het lange(re) wachten.
Ik houd niet zo van die ‘verwacht niet teveel, dan kan het alleen maar meevallen’-instelling, of die ‘ga maar alvast liggen voor je valt’-mentaliteit.
Ik blijf dan ook gewoon lekker geloven in AC/DC of Metallica (misschien wel beiden?
1f61b.svg
1f609.svg
), totdat het tegendeel bewezen is.
Als me dat dan op een paar ‘told you so’s’ komt te staan, so be it.
1f609.svg

Helemaal mee eens! Laat Aerosmith maar doorkomen! Dan ben ik op zondag wel tevreden met FNM (maar liever Tool ;))
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
koekdoos wrote:

dingskewhiskas wrote:
Zou wel grappig zijn als Faith No More opduikt in Werchter en Nightwish op Alcatraz, dan zou het helemaal een mysterie worden.


Machtig! maar wel jammer van Nightwish in dat geval.


Ik vind die wel bij Alcatraz horen. Heb het idee dat symphonische powermetal daar altijd meer aanhang heeft dan op Graspop.
Ik ben dit jaar op Alcatraz bij Avantasia geweest, en dat viel me toch wel een beetje tegen.
Had ze eerder in april in een zaal in Oberhausen gezien, en daar was de sfeer echt fenomenaal.
Op Alcatraz vond ik de sfeer echter maar heel lauwtjes. Ik had er zelf echt enorm veel zin in, en stond dan ook op een hele mooie plek vooraan, maar het grootste deel van het publiek om me heen stond er maar wat bij alsof ze naar een film stonden te kijken of zoiets..
Dit duidelijk ook ter frustratie van Toby en de rest van de band, die herhaaldelijk (maar vergeefs) probeerden het publiek op te zwepen.
Gek genoeg ging de dag ervoor bij Avatar wel het publiek helemaal los..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken