Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.772
6.516
Dan hadden ze dat er in het persbericht bij aankodiging van de Graspop namen wel bij gezet....
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.371
Deep Purple in de ZiggoDome… sorry jongens.. maar die gaan gewoon headlinen hoor.

Als plan B is het inderdaad een prima optie. Maar als het de initiële bedoeling was om ze te laten headlinen, dan was dit direct zo aangekondigd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Er zijn wel meer bands die in de ziggo dome staan die gewoon geen headliner zijn op graspop hoor
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
En dan zouden ze in de omslagfoto op Facebook verwerkt zijn én een aparte aankondiging krijgen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:
Er zijn wel meer bands die in de ziggo dome staan die gewoon geen headliner zijn op graspop hoor


Zoals?

dropkick murphys, steven wilson ?
Steven Wilson heeft sinds dien nooit op Graspop gestaan. Dropkick daar heb je me... maar wel een heel ander format band dan Deep Purple hoor. Ik durf er wel een biertje op te wedden dat Deep Purple de headliner is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
xydroh wrote:

Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:
Er zijn wel meer bands die in de ziggo dome staan die gewoon geen headliner zijn op graspop hoor


Zoals?


dropkick murphys, steven wilson ?

Steven Wilson heeft sinds dien nooit op Graspop gestaan. Dropkick daar heb je me… maar wel een heel ander for,at band dan Deep Purple hoor. Ik durf er wel een biertje op te wedden dat Deep Purple de headliner is.

nee, maar als ze er staan dan ben ik zeker dat steven wilson geen headliner is. We zullen eerst de kaartverkoop van deep purple afwachten. Ik blijf er bij dat er een headliner boven komt omdat ze niet als headliner aangekondigd waren. Zelfs al is deze headliner bijvoorbeeld nightwish isdie in mijn ogen niet groter is dan deep purple.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vind het inderdaad ook wel bijzonder dat ze Deep Purple niet in hun omslagfoto zouden verwerken indien ze bedoeld zijn als headliner. Ik vermoed zoals de meesten hier dat Deep Purple een back-up headliner is en ze wel proberen om nog een grotere vis binnen te halen. Maar het moet natuurlijk lukken. Ik hoop alvast nog op een grote vis, een combo Faith no more - Deep purple zou wel geslaagd zijn hoor!

Ik zou durven zeggen dat deze week Rock Werchter alle aandacht zal opeisen (en misschien Alcatraz ook nog wel) en volgende week Graspop opnieuw verder kan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
xydroh wrote:

Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:
Er zijn wel meer bands die in de ziggo dome staan die gewoon geen headliner zijn op graspop hoor


Zoals?


dropkick murphys, steven wilson ?

Steven Wilson heeft sinds dien nooit op Graspop gestaan. Dropkick daar heb je me… maar wel een heel ander for,at band dan Deep Purple hoor. Ik durf er wel een biertje op te wedden dat Deep Purple de headliner is.
Mooi, trakteer je de hele weide dan?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:

Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:
Er zijn wel meer bands die in de ziggo dome staan die gewoon geen headliner zijn op graspop hoor


Zoals?


dropkick murphys, steven wilson ?


Steven Wilson heeft sinds dien nooit op Graspop gestaan. Dropkick daar heb je me… maar wel een heel ander for,at band dan Deep Purple hoor. Ik durf er wel een biertje op te wedden dat Deep Purple de headliner is.

Mooi, trakteer je de hele weide dan?
Aan de middentoog wel te verstaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:

Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:
Er zijn wel meer bands die in de ziggo dome staan die gewoon geen headliner zijn op graspop hoor


Zoals?


dropkick murphys, steven wilson ?


Steven Wilson heeft sinds dien nooit op Graspop gestaan. Dropkick daar heb je me… maar wel een heel ander for,at band dan Deep Purple hoor. Ik durf er wel een biertje op te wedden dat Deep Purple de headliner is.

Mooi, trakteer je de hele weide dan?
Nee, gewoon een biertje... voor wie die is moet die gene zelf uitzoeken ;).
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
GMM staat ook niet bekend om een grote naam speciaal te boeken.
Ze hebben al een XXL editie aangekondigd, één extra dag, waar ze zichzelf mee willen profileren tegenover Hellfest.
Faith no More, Nightwish en Volbeat zullen waarschijnlijk worden aangekondigd als aanvullende grote namen.
Swedenrock is het zoveelste EU-festival wat ook Nighwish en Volbeat aangekondigd heeft als highlights.
Grote namen zijn al jaren schaars, dus deze bands zijn gewoonweg de nieuwe headliners.
Beide bands hebben al vaker geheadlined, deal with it people.
GMM heeft zichzelf alvast ingedekt door Maiden en Priest aan te kondigen voor de mogelijke dagen dat SYSTEM OF A DOWN en VOLBEAT zou kunnen komen.
Jun 18 (GMM Iron Maiden)
JUN 19 SOAD in Hallenstadion Zurich, Switzerland __Volbeat Hellfest
Jun 20 (GMM Judas Priest)
JUN 21 SOAD op Hellfest Open Air Clisson, France__Volbeat Landgraaf
In het meest gunstige geval, komt naast Faith No More en Nightwish, volbeat nog op de 21e over vanuit Nederland. Daar headlinen ze niet, waardoor ze nog tijd zouden hebben om naar Belgie te reizen. In 1 uur 2o minuten ben je daar.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Inderdaad, Volbeat staat wellicht gewoon op Werchter.

Laat Faith No More en Nightwish maar gerust komen. Al hebben die laatste wel aan een ticketverkoop openstaan voor de Lotto Arena.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Inderdaad, Volbeat staat wellicht gewoon op Werchter.

Laat Faith No More en Nightwish maar gerust komen. Al hebben die laatste wel aan een ticketverkoop openstaan voor de Lotto Arena.

Als dit de 4 headliners zijn vrees ik toch een beetje voor de ticketverkoop. dan gaat het bordje sold out er niet voor staan
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Dat hoeft toch ook niet.

Die zondag verkoopt wel vlot uit, de Maiden dag traditioneel ook.

Al denk ik ook wel dat het de bedoeling is om er vooral op vrijdag toch nog een grotere naam bij te krijgen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
GMM staat ook niet bekend om een grote naam speciaal te boeken.
Ze hebben al een XXL editie aangekondigd, één extra dag, waar ze zichzelf mee willen profileren tegenover Hellfest.
Faith no More, Nightwish en Volbeat zullen waarschijnlijk worden aangekondigd als aanvullende grote namen.
Swedenrock is het zoveelste EU-festival wat ook Nighwish en Volbeat aangekondigd heeft als highlights.
Grote namen zijn al jaren schaars, dus deze bands zijn gewoonweg de nieuwe headliners.
Beide bands hebben al vaker geheadlined, deal with it people.
GMM heeft zichzelf alvast ingedekt door Maiden en Priest aan te kondigen voor de mogelijke dagen dat SYSTEM OF A DOWN en VOLBEAT zou kunnen komen.
Jun 18 (GMM Iron Maiden)
JUN 19 SOAD in Hallenstadion Zurich, Switzerland __Volbeat Hellfest
Jun 20 (GMM Judas Priest)
JUN 21 SOAD op Hellfest Open Air Clisson, France__Volbeat Landgraaf
In het meest gunstige geval, komt naast Faith No More en Nightwish, volbeat nog op de 21e over vanuit Nederland. Daar headlinen ze niet, waardoor ze nog tijd zouden hebben om naar Belgie te reizen. In 1 uur 2o minuten ben je daar.
Het is geen kwestie van 'dealen', of van naïef optimisme.
Niet dat ik perse klakkeloos geloof wat al die orakels beweren, maar er is toch meerdere keren door verschillende mensen 'bevestigd' dat GMM aan het onderhandelen is met in ieder geval één grote naam. Of die onderhandelingen daadwerkelijk slagen, is een ander verhaal, maar er is dus wel degelijk aanleiding om aan te nemen dat een grote headliner tot de mogelijkheden behoort.
Ook de aankondigingen laten geen twijfel over wie wel en wie niet headliner is, dus 'doorschuiven' van bands naar de headlinerpositie is geheel voorbarig en ongegrond.

Aan de andere kant acht men bands als SOAD en (in mindere mate) Volbeat nog steeds geloofwaardiger, terwijl die juist intussen vrijwel uitgesloten lijken om logistieke redenen.
Nightwish en Faith No More zijn inderdaad waarschijnlijk, Volbeat is dat niet (meer).
Faith No More verwacht ik als headliner op zondag (boven Deep Purple).
Nightwish verwacht ik als subheadliner op de donderdag (onder Iron Maiden) óf vrijdag.
Een grote headliner op vrijdag is nog steeds aannemelijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken