Ik heb eens gekeken naar het aantal bands dat per dag geboekt staat tot nu toe:
Donderdag: 13
Vrjdag:18
Zaterdag: 25
Zondag: 20
Ik gok dat er rond de 30 bands per dag zullen staan aangezien de organisatie het heeft over “more than 120 bands”
De donderdag komt dus als het goed is nog redelijk wat bij, terwijl bijvoorbeeld de zaterdag al bijna vol staat. Vond dit wel interessant.
Toevallig dit weekend ook naar gekeken.
Ik verwacht eigenlijk niet dat de donderdag echt een volledige dag wordt. Net als in 2018.
in 2019:
donderdag 11
vrijdag 32
zaterdag 32
zondag 31
2018 XL:
donderdag 18 (geen Marquee, GNR 3,5 uur show)
vrijdag 33
zaterdag 33
zondag 33
(snel extra nog geteld: 2017 ook vrijdag en zaterdag 32-34 namen)
Classic Rock Cafe en tributes/DJ's buiten beschouwing gelaten.
in 2018 had je met de XL dus 117 bands + classic rock cafe en dj/tributes. Weet niet of ze die meetellen binnen de 120 bands. Anders kan je vergelijkbare aantallen verwachten lijkt me.
Op zich logisch, de dagen waar nog de headliner ontbreekt, komen nog de meeste namen bij.
Laten we stellen dat voor de vrijdag t/m zondag het volgende aantal er ongeveer nog bij komt.
vrijdag: 15
zaterdag: 8
zondag: 13
en de donderdag is maar net afwachten hoe gevuld ze t maken. Maar verwacht daar in ieder geval nog wel 7 namen om in ieder geval vergelijkbaar uit te komen met 2018. Misschien meer.
Edit:
Iets wat ook in onderstaande clashfinder te vinden is. Vrijdag nog 13, zaterdag nog 7 en zondag nog 11 ontbrekende namen. Donderdag nog 18, maar wel de volledige Metal Dome ontbreekt, wat 7 namen zijn en dan kom je nog maar op 11 uit, als die gesloten zou blijven. Volgens mij de clashfinder van Rockbeer.
https://clashfinder.com/m/graspop20forecast/?user=0n6cfn.oq