Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Heeft hier iemand al het nieuwe album van Blood Incantation gehoord? Zouden van mij ook mogen doorkomen.

Een van mijn favoriete metal albums van het jaar; en de concurrentie is op dat vlak niet klein te noemen (ik heb zo'n 44 metal albums gekocht die in 2019 gereleased werden).

Spectral Voice, het zijproject van de gasten van Blood Incantation, is overigens ook de moeite waard. Heb ze vorig jaar in Brussel nog aan het werk gezien waar ze samen met Demilich geprogrammeerd stonden.
 

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
koekdoos wrote:

Over de rechtzaak: er zijn zo vaak dingen waar de ene partij dit beweert en de andere dat. Zoals bij Nightwish bij de wissel van vorige zangeres naar Floor. Dat zij beweert dat ze eruit is gezet, omdat ze zwanger was en de band daar niet op wilde wachten. En dat dan Floor een paar jaar later om diezelfde reden gewoon in de band kan blijven.



Ze is er dan ook vooral uitgezet, omdat ze een kwalitatief mindere zangeres was.

Dit.

Daarnaast vermoed ik dat het bij Floor wel kon, omdat ze voor gezinsuitbreiding kozen nadat ze als band hadden besloten er een jaar tussenuit te gaan, niet andersom. Dus het kan natuurlijk ook te maken hebben gehad met de manier waarop de communicatie toen der tijd (niet goed) verliep binnen de band. Maar inmiddels is dat alweer bijna ancient history en zit Floor al langer bij Nightwish dan Anette erbij heeft gezeten haha.
Lekker off-topic dit trouwens ;)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Lacuna Coil naar Alcatraz, jammer ... Prima namiddag act voor Graspop, maar passen uiteraard ook perfect op Alcatraz.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Lacuna Coil naar Alcatraz, jammer … Prima namiddag act voor Graspop, maar passen uiteraard ook perfect op Alcatraz.
lacuna coil is een graaggeziene gast op graspop, allesinds genoeg kansen om hen één van de komende jaren op graspop te zien
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
Ik heb eens gekeken naar het aantal bands dat per dag geboekt staat tot nu toe:
Donderdag: 13
Vrjdag:18
Zaterdag: 25
Zondag: 20

Ik gok dat er rond de 30 bands per dag zullen staan aangezien de organisatie het heeft over "more than 120 bands"

De donderdag komt dus als het goed is nog redelijk wat bij, terwijl bijvoorbeeld de zaterdag al bijna vol staat. Vond dit wel interessant.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik heb eens gekeken naar het aantal bands dat per dag geboekt staat tot nu toe:
Donderdag: 13
Vrjdag:18
Zaterdag: 25
Zondag: 20

Ik gok dat er rond de 30 bands per dag zullen staan aangezien de organisatie het heeft over “more than 120 bands”

De donderdag komt dus als het goed is nog redelijk wat bij, terwijl bijvoorbeeld de zaterdag al bijna vol staat. Vond dit wel interessant.

Dit is elk jaar wel, sommige dagen beginnen veel dichtbevolkter qua bands dan anderen. Tegen het einde balanceert dit zichzelf wel uit
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Pearl Jam have announced their EU tour, they are playing Werchter. So no GMM, I guess?
Pearl Jam wouldn't be a band for GMM in the first place, I believe. I don't really see why GMM would or should have booked them.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.038
Ik heb eens gekeken naar het aantal bands dat per dag geboekt staat tot nu toe:
Donderdag: 13
Vrjdag:18
Zaterdag: 25
Zondag: 20

Ik gok dat er rond de 30 bands per dag zullen staan aangezien de organisatie het heeft over “more than 120 bands”

De donderdag komt dus als het goed is nog redelijk wat bij, terwijl bijvoorbeeld de zaterdag al bijna vol staat. Vond dit wel interessant.

Toevallig dit weekend ook naar gekeken.
Ik verwacht eigenlijk niet dat de donderdag echt een volledige dag wordt. Net als in 2018.

in 2019:
donderdag 11
vrijdag 32
zaterdag 32
zondag 31

2018 XL:
donderdag 18 (geen Marquee, GNR 3,5 uur show)
vrijdag 33
zaterdag 33
zondag 33

(snel extra nog geteld: 2017 ook vrijdag en zaterdag 32-34 namen)

Classic Rock Cafe en tributes/DJ's buiten beschouwing gelaten.

in 2018 had je met de XL dus 117 bands + classic rock cafe en dj/tributes. Weet niet of ze die meetellen binnen de 120 bands. Anders kan je vergelijkbare aantallen verwachten lijkt me.

Op zich logisch, de dagen waar nog de headliner ontbreekt, komen nog de meeste namen bij.

Laten we stellen dat voor de vrijdag t/m zondag het volgende aantal er ongeveer nog bij komt.
vrijdag: 15
zaterdag: 8
zondag: 13

en de donderdag is maar net afwachten hoe gevuld ze t maken. Maar verwacht daar in ieder geval nog wel 7 namen om in ieder geval vergelijkbaar uit te komen met 2018. Misschien meer.

Edit:
Iets wat ook in onderstaande clashfinder te vinden is. Vrijdag nog 13, zaterdag nog 7 en zondag nog 11 ontbrekende namen. Donderdag nog 18, maar wel de volledige Metal Dome ontbreekt, wat 7 namen zijn en dan kom je nog maar op 11 uit, als die gesloten zou blijven. Volgens mij de clashfinder van Rockbeer.

https://clashfinder.com/m/graspop20forecast/?user=0n6cfn.oq
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Wat een heerlijke lineup, mag wat mij betreft integraal over komen naar hier.
Ice nine kills staat al ruime tijd op mijn must see lijst
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Five Finger Death Punch mag alleen komen als ze hun voorprogramma's meenemen. Dat maakt het wel een erg vette combi.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.269
6.361
Ik heb een gevoel dat Graspop een exclusieve headliner voor de vrijdag heeft die bij geen andere festival speelt. Dus misschien niet zo erg dat SOAD niet op Graspop speelt.
wat zou het kunnen zijn die vrijdag dan?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.038
jppp wrote:
Ik heb een gevoel dat Graspop een exclusieve headliner voor de vrijdag heeft die bij geen andere festival speelt. Dus misschien niet zo erg dat SOAD niet op Graspop speelt.

wat zou het kunnen zijn die vrijdag dan?

Op dit moment kunnen de andere grote namen allemaal nog:
AC/DC, Guns N Roses, Aerosmith, Metallica, RATM. Zullen er vast nog wat zijn.

Ga ervan uit dat Metallica en RATM bijvoorbeeld al niet zullen komen, maar deze 5 namen staan in Europa nog niet ergens anders op een festival. Zou op dit moment dus allemaal een exclusieve headliner zijn.

Hoeveel festivallen missen er nog een headliner? Graspop voor de vrijdag en zondag, Pinkpop voor de zondag. Verder geen idee... Hellfest is klaar, Copenhell heeft volgens mij de namen al wel, RaR en RiP hebben hun headliners?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.484
Er worden hier wel heel hoge verwachtingen gecreëerd!
Als je verhalen hoort over graspop 'achter de schermen' wordt er toch dikwijls vermeld dat graspop het onderste uit de kan probeert te halen
om hun namen zo goedkoop mogelijk te boeken. Sluiten geen exclusiviteit voor België af omdat ze daar extra voor moeten betalen, etc.
Toch verwacht iedereen hier een naam die dan zelfs op geen enkel ander (metal)festival in de buurt staat?!
Dan moeten ze dus een band met stadium/arenatour kunnen overtuigen om in België toch een festivalshow te doen... Lijkt me niet zo evident.

Ik hoop er zelf ook nog steeds op hoor, zodat die zure appel van SOAD niet te hebben uiteindelijk toch een friszoete smaak krijgt.
Aangezien Tool nog steeds niets bekend heeft gemaakt ivm hun april-tour en zij op de meeste festivals al gestaan hebben, vind ik hen nog steeds een mogelijkheid, AC/DC en Metallica lijken me toch wat lastigerv Gn'R zou nog een 2018bis zijn en dus ook allesbehalve een wauw-gevoel geven.

Het is een vreemde puzzel om te maken dit jaar door de 2 headliners die wel al bekend zijn en de reeds geweten namen van andere festivals.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.038
Er worden hier wel heel hoge verwachtingen gecreëerd!
Als je verhalen hoort over graspop ‘achter de schermen’ wordt er toch dikwijls vermeld dat graspop het onderste uit de kan probeert te halen
om hun namen zo goedkoop mogelijk te boeken. Sluiten geen exclusiviteit voor België af omdat ze daar extra voor moeten betalen, etc.
Toch verwacht iedereen hier een naam die dan zelfs op geen enkel ander (metal)festival in de buurt staat?!
Dan moeten ze dus een band met stadium/arenatour kunnen overtuigen om in België toch een festivalshow te doen… Lijkt me niet zo evident.

Ik hoop er zelf ook nog steeds op hoor, zodat die zure appel van SOAD niet te hebben uiteindelijk toch een friszoete smaak krijgt.
Aangezien Tool nog steeds niets bekend heeft gemaakt ivm hun april-tour en zij op de meeste festivals al gestaan hebben, vind ik hen nog steeds een mogelijkheid, AC/DC en Metallica lijken me toch wat lastigerv Gn’R zou nog een 2018bis zijn en dus ook allesbehalve een wauw-gevoel geven.

Het is een vreemde puzzel om te maken dit jaar door de 2 headliners die wel al bekend zijn en de reeds geweten namen van andere festivals.

Ik verwacht eigenlijk ook gewoon te eindigen met bijvoorbeeld een Nightwish en Scorpions op de vrijdag en een Faith No More en Deep Purple op de zondag.
Zou wat mij betreft ook helemaal prima zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken