Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
wenteldave wrote:
Ah, jij bent ook afgehaakt?

Oh ja hoor. Maar Ik denk dat zanger Tobias Forge eerst afgehaakt is. ?

Triestige muziek tegenwoordig zeg. Hij werkt enkel nog met popproducers

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar twee dingen staan wat mij betreft toch wel vast:
1. Ghost is vanaf het begin af aan voornamelijk een theatrale act geweest, in muziek en in show
2. Ze hebben zich daarin alleen maar verder ontwikkeld en zijn enorm gegroeid
Dat jullie afhaken moeten jullie weten, maar wijt dat niet aan de intenties of kwaliteiten van Forge. Die heeft vanaf het begin af aan inspiratie genomen van zowel metal acts als ABBA en dergelijken. Hij is er alleen maar beter in geworden die dingen te combineren en de juiste mensen daarvoor te vinden; als je ergens onderweg bent afgehaakt dan wilde je blijkbaar iets anders van de act dan wat Forge er zelf mee wilde.

en zette zijn oude bandleden financieel zwaar in’t zak. Verklaart veel

Dit is een verdraaiing van de feiten, ik weet niet wat je zou willen dat het verklaart maar het klopt gewoon niet. Forge is altijd de mastermind geweest, die "Nameless Ghouls" inhuurde om met hem te werken. Nooit een "band" als zodanig geweest. Deze mensen hebben gewoon hun contractuele salaris ontvangen, maar wilden naderhand meer hebben, en sleepten Forge voor de rechter om meer geld. Daar is echter geen contractuele basis voor, dus die zaak is verworpen door de rechter. De Ghouls gaan daar natuurlijk tegen in beroep, maar het lijkt me duidelijk dat de zaken heel anders liggen dan hoe jij ze schetst. Wat er precies aan de hand is weet natuurlijk niemand, maar de uitspraak van de rechter bij het verwerpen was vrij duidelijk, en in het voordeel van Forge.

Anyway, dat helpt allemaal natuurlijk niks als de muziek je gewoon niet ligt. Your loss, I guess... Maar ik moest als Ghost fan wel even rechtzetten wat ik zie als onwaarheden :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
durmey wrote:

wenteldave wrote:
Ah, jij bent ook afgehaakt?


Oh ja hoor. Maar Ik denk dat zanger Tobias Forge eerst afgehaakt is. ?

Triestige muziek tegenwoordig zeg. Hij werkt enkel nog met popproducers

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar twee dingen staan wat mij betreft toch wel vast:
1. Ghost is vanaf het begin af aan voornamelijk een theatrale act geweest, in muziek en in show
2. Ze hebben zich daarin alleen maar verder ontwikkeld en zijn enorm gegroeid
Dat jullie afhaken moeten jullie weten, maar wijt dat niet aan de intenties of kwaliteiten van Forge. Die heeft vanaf het begin af aan inspiratie genomen van zowel metal acts als ABBA en dergelijken. Hij is er alleen maar beter in geworden die dingen te combineren en de juiste mensen daarvoor te vinden; als je ergens onderweg bent afgehaakt dan wilde je blijkbaar iets anders van de act dan wat Forge er zelf mee wilde.


durmey wrote:
en zette zijn oude bandleden financieel zwaar in’t zak. Verklaart veel

Dit is een verdraaiing van de feiten, ik weet niet wat je zou willen dat het verklaart maar het klopt gewoon niet. Forge is altijd de mastermind geweest, die “Nameless Ghouls” inhuurde om met hem te werken. Nooit een “band” als zodanig geweest. Deze mensen hebben gewoon hun contractuele salaris ontvangen, maar wilden naderhand meer hebben, en sleepten Forge voor de rechter om meer geld. Daar is echter geen contractuele basis voor, dus is die zaak is verworpen door de rechter. De Ghouls gaan daar natuurlijk tegen in beroep, maar het lijkt me duidelijk dat de zaken heel anders liggen dan hoe jij ze schetst. Wat er precies aan de hand is weet natuurlijk niemand, maar de uitspraak van de rechter bij het verwerpen was vrij duidelijk, en in het voordeel van Forge.

Anyway, dat helpt allemaal natuurlijk niks als de muziek je gewoon niet ligt. Your loss, I guess… Maar ik moest als Ghost fan wel even rechtzetten wat ik zie als onwaarheden ?
Helemaal mee eens! :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Anyway, dat helpt allemaal natuurlijk niks als de muziek je gewoon niet ligt. Your loss, I guess… Maar ik moest als Ghost fan wel even rechtzetten wat ik zie als onwaarheden
1f609.svg
Impliceer je hier niet gewoon dat het wel waar is? Je zegt alleen dat je het zelf ziet als onwaarheden, maar dat zou in moeten houden dat het dus wel degelijk het geval is. Een iets duidelijkere formulering zal wel op z'n plaats zijn.

Ikzelf ben overigens al gauw afgehaakt: na het eerste album. Daarna vond ik eigenlijk alleen Dance Macabre nog wel een redelijk nummer. Ghost heeft iets om zich heen hangen dat me niet bepaald trekt. Kan er alleen mijn vinger niet op leggen.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
thekillingjoke wrote:
Ik meen ergens gelezen te hebben – volgens mij zelfs in dit forum – dat Avantasia niet op Graspop kan staan omdat het GMM management hen niet op het festival vinden passen.
Niet dat ik een liefhebber van de band ben – integendeel zelfs, aangezien die sound doorgaans niet mijn ding is – maar dat ze “niet op GMM zouden passen”…daar moet iemand me toch eens een degelijke verklaring en beargumentatie voor geven
1f606.svg


Aan de korte rij aan de WC’s en hamburgerkraam te zien waren ze wel populair op Alcatraz deze zomer! Kwam me heel goed uit!
1f609.svg

Hahaha
Ik zou ze zelf ook niet gaan kijken, maar als Sabaton kan, dan moet Avantasia ook kunnen, toch?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Dr. Hannibal wrote:
Anyway, dat helpt allemaal natuurlijk niks als de muziek je gewoon niet ligt. Your loss, I guess… Maar ik moest als Ghost fan wel even rechtzetten wat ik zie als onwaarheden
1f609.svg


Impliceer je hier niet gewoon dat het wel waar is? Je zegt alleen dat je het zelf ziet als onwaarheden, maar dat zou in moeten houden dat het dus wel degelijk het geval is.

Nope. Ik hou gewoon een slag om de arm. Met de kennis die ik heb, zie ik de zaken anders. Maar dat betekent niet dat ik 100% zeker gelijk heb. Of dat de uitspraak "Hij (...) zette zijn oude bandleden financieel zwaar in’t zak" 100% zeker onwaar is. Je kunt er zo naar kijken. Ik kijk er anders naar. De rechter ook. Dat andere perspectief wilde ik even meegeven. Met name omdat dat "Verklaart veel" op het einde impliciet Forge zijn hele karakter zwartmaakt. En dat is gewoon niet op de feiten gebaseerd. Dus vandaar :)

Edit: dat ik iets zie als onwaarheid impliceert sws niks over of het daadwerkelijk waar is of niet. De uitspraak "Five Finger Death Punch maakt goede muziek" zie ik als onwaarheid, maar dat zegt niks over de eventuele werkelijke waarheid van die uitspraak. Dat is gewoon hoe ik het zie. Houdt niet in dat ze wel degelijk goeie muziek maken of wat dan ook.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
402
585
Heb Ghost afgelopen zomer gezien als support voor Metallica in Brussel.
Moet wel zeggen dat ik op zich best teleurgesteld was. Dat kwam wellicht niet door de band zelf, hoewel Tobias wel erg nasaal klonk live, maar omdat ze volop in het licht geprogrammeerd stonden. Erg jammer, want ik keek er wel naar uit om ze live te zien omdat ik enkele oude nummers echt apprecieer.
Het nieuwe werk ligt me echter ook wat minder. Te rustig naar mijn mening, maar Ghost is gewoon een populaire naam die volk trekt.

Even over hetgeen ik eerder zei: ik ben zelf geen enorme 5FDP-fan en zie ze ook zelf liever niet als headliner hoor! Maar aangezien zij nog altijd geen tour aangekondigd hebben en Graspop wel eens verrassende posities voor bands kan zetten...
Ben overigens wel benieuwd, weet er iemand ongeveer wanneer we een nieuw pakje namen kunnen ontvangen? Zou het midden december kunnen zijn?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Heb Ghost afgelopen zomer gezien als support voor Metallica in Brussel.
Moet wel zeggen dat ik op zich best teleurgesteld was. Dat kwam wellicht niet door de band zelf, hoewel Tobias wel erg nasaal klonk live, maar omdat ze volop in het licht geprogrammeerd stonden. Erg jammer, want ik keek er wel naar uit om ze live te zien omdat ik enkele oude nummers echt apprecieer.
Het nieuwe werk ligt me echter ook wat minder. Te rustig naar mijn mening, maar Ghost is gewoon een populaire naam die volk trekt.

Even over hetgeen ik eerder zei: ik ben zelf geen enorme 5FDP-fan en zie ze ook zelf liever niet als headliner hoor! Maar aangezien zij nog altijd geen tour aangekondigd hebben en Graspop wel eens verrassende posities voor bands kan zetten…
Ben overigens wel benieuwd, weet er iemand ongeveer wanneer we een nieuw pakje namen kunnen ontvangen? Zou het midden december kunnen zijn?
Als we dat wisten, zaten we nu niet inmiddels op 126 pagina's.. :wink:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Five Finger Death Punch, ik vind het een heerlijke band, maar headliner? Alcatraz misschien als een kleine headliner. Ze zijn inderdaad groot geworden, maar als je dan nog niet eens met een pakket als FFDP, Megadeth en Bad Wolves een AFAS Live uitverkoopt binnen eerste weken, nahh. Evanescence werd ook genoemd, die hebben nu 2 shows in de Ziggo Dome zo goed als uitverkocht (1 show nog wat staanplaatsen), en die stonden uit eindelijk als sub.

Laatste keer GMM stond FFDP volgens mij zonsondergang als MS2 sub. Ik verwacht ze niet op een hogere spot dan deze, aangezien ze ook veel "haters" hebben, als je ze dan een te hoge spot geeft op GMM krijg je als festival zo veel commentaar naar je hoofd gegooid. Vooral, aangezien er al bands tussen de huidig aangekondigde namen staan die het in mijn ogen eerder zouden verdienen dan zij (Alter Bridge, Mercyful Fate, Deep Purple, Korn)
Een naam als FFDP dan als headliner neerzetten word het festival ineens een lachertje...

Nieuwe namen zullen denk ik over 2 weken zoiets zijn, halverwege december, of richting kerst, dat ze vlak voor of vlak na kerst een nieuw lijstje droppen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Nieuwe namen zullen denk ik over 2 weken zoiets zijn, halverwege december, of richting kerst, dat ze vlak voor of vlak na kerst een nieuw lijstje droppen.
Ik denk ook begin december, halverwege december of eind december. Of anders wellicht januari.. :p :wink:
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Maar ik moest als Ghost fan wel even rechtzetten wat ik zie als onwaarheden ?

Hm. Ik heb een volledig ander verhaal gehoord van één van die zogenaamde nameless Ghouls. Ze deden hem heus niet zomaar een proces aan hoor? Enfin, ik steek er geen energie in om neer te typen wat die Ghoul allemaal beweerde.

Je hebt immers meer dan gelijk wanneer je dit typte:

als je ergens onderweg bent afgehaakt dan wilde je blijkbaar iets anders van de act dan wat Forge er zelf mee wilde.

Zo waar!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Tobias Forge gaf zelf al aan dat het van te voren ook niet de bedoeling was om zo’n ballad-heavy album te maken. Volgende gaat dat minder worden in ieder geval.

Over de rechtzaak: er zijn zo vaak dingen waar de ene partij dit beweert en de andere dat. Zoals bij Nightwish bij de wissel van vorige zangeres naar Floor. Dat zij beweert dat ze eruit is gezet, omdat ze zwanger was en de band daar niet op wilde wachten. En dat dan Floor een paar jaar later om diezelfde reden gewoon in de band kan blijven.

Volgens mij bij Slipknot ook een en al gezeur over wat er nou met die ene gozer aan de hand is. Op nieuwssite blabbermouth heb je een paar vaste klanten gehad. Ratt was er ook zo een en op dit moment heb je KK Downing van Judas Priest (of hoe ie precies heet)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Pim wrote:
Nieuwe namen zullen denk ik over 2 weken zoiets zijn, halverwege december, of richting kerst, dat ze vlak voor of vlak na kerst een nieuw lijstje droppen.

Ik denk ook begin december, halverwege december of eind december. Of anders wellicht januari.. ? ?
Wie weet hebben we tegen juni meer namen, hopelijk...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Tobias Forge gaf zelf al aan dat het van te voren ook niet de bedoeling was om zo’n ballad-heavy album te maken. Volgende gaat dat minder worden in ieder geval.

Over de rechtzaak: er zijn zo vaak dingen waar de ene partij dit beweert en de andere dat. Zoals bij Nightwish bij de wissel van vorige zangeres naar Floor. Dat zij beweert dat ze eruit is gezet, omdat ze zwanger was en de band daar niet op wilde wachten. En dat dan Floor een paar jaar later om diezelfde reden gewoon in de band kan blijven.

Volgens mij bij Slipknot ook een en al gezeur over wat er nou met die ene gozer aan de hand is. Op nieuwssite blabbermouth heb je een paar vaste klanten gehad. Ratt was er ook zo een en op dit moment heb je KK Downing van Judas Priest (of hoe ie precies heet)
Grappig trouwens dat Judas Priest (zoals ik net lees) blijkbaar een van de enige/weinige bands is die al voor hun eerste album geen enkel origineel lid meer in de band hebben:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Judas_Priest_band_members#Timeline
:lol: :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Set Abominae wrote:

Pim wrote:
Nieuwe namen zullen denk ik over 2 weken zoiets zijn, halverwege december, of richting kerst, dat ze vlak voor of vlak na kerst een nieuw lijstje droppen.


Ik denk ook begin december, halverwege december of eind december. Of anders wellicht januari.. ? ?

Wie weet hebben we tegen juni meer namen, hopelijk…
Dat zou mooi zijn! :p
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
koekdoos wrote:
Tobias Forge gaf zelf al aan dat het van te voren ook niet de bedoeling was om zo’n ballad-heavy album te maken. Volgende gaat dat minder worden in ieder geval.

Over de rechtzaak: er zijn zo vaak dingen waar de ene partij dit beweert en de andere dat. Zoals bij Nightwish bij de wissel van vorige zangeres naar Floor. Dat zij beweert dat ze eruit is gezet, omdat ze zwanger was en de band daar niet op wilde wachten. En dat dan Floor een paar jaar later om diezelfde reden gewoon in de band kan blijven.

Volgens mij bij Slipknot ook een en al gezeur over wat er nou met die ene gozer aan de hand is. Op nieuwssite blabbermouth heb je een paar vaste klanten gehad. Ratt was er ook zo een en op dit moment heb je KK Downing van Judas Priest (of hoe ie precies heet)

Grappig trouwens dat Judas Priest (zoals ik net lees) blijkbaar een van de enige/weinige bands is die al voor hun eerste album geen enkel origineel lid meer in de band hebben:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Judas_Priest_band_members#Timeline
? ?

Grappig weetje inderdaad! Al heb ik wel de neiging pas echt te gaan tellen vanaf het eerste album, en in dat geval zijn Rob Hallford, Glenn Tripton en Ian Hill gewoon OG's haha. Maar wel grappig dat er daarvoor zoveel gewisseld is. Maar liefst 4 keer van drummer gewisseld voor het eerste album werd opgenomen!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2704897982900216&id=118834371506603


Leuke lineup van full force, hoop toch zeker dat boysetsfire eindelijk eens over komt, zalige band wat mij betreft.

 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
402
585
Voor de liefhebber van metalcore: Bury Tomorrow heeft eergisteren een nieuwe single gedropt. Klinkt allemaal weer heel veelbelovend.
Heb deze heren al tweemaal live mogen zien: Graspop 2016 en dit jaar op Alcatraz en geven altijd live een gigantische performance (Sound altijd top, zeer energiek, betrekken het publiek enorm, etc). Zijn ook volgens mij één van de betere bands uit het genre, hoewel ze eigenlijk zeker niet bekend zijn.
Voor wie de nieuwe single wil luisteren, deze vind je hier terug: https://www.youtube.com/watch?v=9g-cDhxUNjc
En als algemene tip, als je toevallig een gaatje vrij hebt op zondag en je ziet deze naam verschijnen, ga zeker even kijken. Echt de moeite! :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
...
Over de rechtzaak: er zijn zo vaak dingen waar de ene partij dit beweert en de andere dat. Zoals bij Nightwish bij de wissel van vorige zangeres naar Floor. Dat zij beweert dat ze eruit is gezet, omdat ze zwanger was en de band daar niet op wilde wachten. En dat dan Floor een paar jaar later om diezelfde reden gewoon in de band kan blijven.
...

Ze is er dan ook vooral uitgezet, omdat ze een kwalitatief mindere zangeres was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken