wenteldave wrote:
Ah, jij bent ook afgehaakt?
Oh ja hoor. Maar Ik denk dat zanger Tobias Forge eerst afgehaakt is. ?
Triestige muziek tegenwoordig zeg. Hij werkt enkel nog met popproducers
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar twee dingen staan wat mij betreft toch wel vast:
1. Ghost is vanaf het begin af aan voornamelijk een theatrale act geweest, in muziek en in show
2. Ze hebben zich daarin alleen maar verder ontwikkeld en zijn enorm gegroeid
Dat jullie afhaken moeten jullie weten, maar wijt dat niet aan de intenties of kwaliteiten van Forge. Die heeft vanaf het begin af aan inspiratie genomen van zowel metal acts als ABBA en dergelijken. Hij is er alleen maar beter in geworden die dingen te combineren en de juiste mensen daarvoor te vinden; als je ergens onderweg bent afgehaakt dan wilde je blijkbaar iets anders van de act dan wat Forge er zelf mee wilde.
en zette zijn oude bandleden financieel zwaar in’t zak. Verklaart veel
Dit is een verdraaiing van de feiten, ik weet niet wat je zou willen dat het verklaart maar het klopt gewoon niet. Forge is altijd de mastermind geweest, die "Nameless Ghouls" inhuurde om met hem te werken. Nooit een "band" als zodanig geweest. Deze mensen hebben gewoon hun contractuele salaris ontvangen, maar wilden naderhand meer hebben, en sleepten Forge voor de rechter om meer geld. Daar is echter geen contractuele basis voor, dus die zaak is verworpen door de rechter. De Ghouls gaan daar natuurlijk tegen in beroep, maar het lijkt me duidelijk dat de zaken heel anders liggen dan hoe jij ze schetst. Wat er precies aan de hand is weet natuurlijk niemand, maar de uitspraak van de rechter bij het verwerpen was vrij duidelijk, en in het voordeel van Forge.
Anyway, dat helpt allemaal natuurlijk niks als de muziek je gewoon niet ligt. Your loss, I guess... Maar ik moest als Ghost fan wel even rechtzetten wat ik zie als onwaarheden :wink: