Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
Ze hadden vandaag toch wel even Faith No More mogen droppen.. Zou me niet verbazen dat die ook op Werchter tevoorschijn komt (op de SOAD dag?)

Als er niets meer overblijft voor Graspop, zal ik toch nog moeten gaan geloven in de dubbele constructie voor Metallica.
Vrijdag en zondag, net zoals op hun USA festivals! hahahaha
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Volbeat kon je een paar jaar geleden ook in de Little Devil zien in Tilburg, daar kunnen nog geen 200 man in.
Hetzelfde geldt voor Bullet For my Valentine en Alestorm, die stonden ook gewoon in kroegjes.
Dit jaar bijna zeker: Volbeat, Nightwish en Faith no More (punt, geen komma ;))
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
laine wrote:
Een vriend van mij was daar in ’77 (in Kontich)
Was inderdaad nogal wat – een oud dametje had de flikken gebeld omdat de fans in haar bloembakken aan het pissen waren……..als da nu nog ni mag zeg
1f609.svg

Politie kwam op het podium en zo – band bleef gewoon doorspelen………
God wat had ik daar graag bij geweest…
Heb het concertticket even mogen vasthouden van toen
1f609.svg


één van mijn mooiste herinneren aan AC/DC was toen ze in Parijs speelden (Stade de France)
Na For those about to rock speelden ze toen nog één nummer……….Ride On………..kippevel !

Dat waren inderdaad legendarische shows om bij te zijn! Al wie er bij was, beseft dat ook!!
Ik ben echt te laat geboren en heb dus al die fantastische periodes niet meegemaakt.
Opkomst van al die rock- en metalbands, het begin van de grunge, … ik had het allemaal graag meegemaakt.

Voorlopig moeten wij het houden op ‘in mijnen tijd gingen alle grote bands met pensioen of waren ze al te jong gestorven, maar we hebben ze wel kunnen aanschouwen en da’s al heel wat!’

Same, maar ben toch aardig goed op weg daarmee!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Volbeat kon je een paar jaar geleden ook in de Little Devil zien in Tilburg, daar kunnen nog geen 200 man in.
Hetzelfde geldt voor Bullet For my Valentine en Alestorm, die stonden ook gewoon in kroegjes.
Dit jaar bijna zeker: Volbeat, Nightwish en Faith no More (punt, geen komma ;))
Leuk tentje ja, alleen helaas kom ik daar altijd straalbezopen uit ivm al die speciaalbieren daar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Indiaantje89 wrote:
Ze hadden vandaag toch wel even Faith No More mogen droppen.. Zou me niet verbazen dat die ook op Werchter tevoorschijn komt (op de SOAD dag?)

Als er niets meer overblijft voor Graspop, zal ik toch nog moeten gaan geloven in de dubbele constructie voor Metallica.
Vrijdag en zondag, net zoals op hun USA festivals! hahahaha
Tsja je gaat langzaam een grote jongen verwachten... (ik denk sneller aan AC/DC dan aan Metallica dan).

Want de meeste Metal festivals zijn toch wel voorzien van hun headliners. Al kan ik me niet voorstellen dat Deftones niets boven zich krijgt op Hellfest.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
348
298
Nu we toch bezig zijn over de "goeie ouwe tijd". Deze is van 1984 te Poperinge, op het Heavy Sound festival.








En de prijzen van de tickets toen:


En toen kon je nog heel erg gemakkelijk backstage na een concert



 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Volbeat kon je een paar jaar geleden ook in de Little Devil zien in Tilburg, daar kunnen nog geen 200 man in.
Hetzelfde geldt voor Bullet For my Valentine en Alestorm, die stonden ook gewoon in kroegjes.
Dit jaar bijna zeker: Volbeat, Nightwish en Faith no More (punt, geen komma ;))

PUNT, GEEN KOMMA....

Maar je zegt wel: Dit jaar BIJNA zeker
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
DennisvdBr wrote:
Metallica geen Europa in 2020!!

Ik heb jou dat al erg vaak zien zeggen, maar hoe weet je dat?

Bevestigd door zowel Zegut als meerdere "insiders" op eFestivals. Dit, en dat Metallica hun 3 favoriete Europese festivals niet zomaar gaat overslaan bij een rondje zomershows.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Dr. Hannibal wrote:

DennisvdBr wrote:
Metallica geen Europa in 2020!!


Ik heb jou dat al erg vaak zien zeggen, maar hoe weet je dat?

Bevestigd door zowel Zegut als meerdere “insiders” op eFestivals. Dit, en dat Metallica hun 3 favoriete Europese festivals niet zomaar gaat overslaan bij een rondje zomershows.

Ondertussen had Zegut toch ook Foo Fighters op Hellfest gezet? Alles is mogelijk.
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
In other news today: Alcatraz kondigde Phil Anselmo aan met zijn Illegals: a vulgar display of Pantera

Ik heb deze dit jaar gemist op Graspop omdat ik pas de vrijdagochtend naar Dessel trok en Phil op donderdagavond optrad. Vraag aan iemand die erbij was die dag: is dit een beetje de moeite? En spelen ze effectief ‘a vulgar display of power’ nummers of ook andere Panterasongs?

Het programma van Alcatraz overtuigde me tot nu toe niet zo erg.. te veel black metal. Enkel Behemoth leek me interessant, maar nu ze met Anselmo aan komen zetten… is toch iets anders dan Down als het effectief Panterasongs zouden zijn.

Het was een geweldig optreden in de Marquee met louter Pantera songs. Tijdens het tweede nummer vloog ik ineens tien rijen achteruit door de hevige reacties van het publiek! Niemand kan waardig Dimbag Darrell vervangen, maar dit werd opgevangen door twee gitaristen die een overtuigende performance brachten en ook Phil Anselmo had er zin in... Het was een overzicht van het hele Pantera-oeuvre, het is pas volgend jaar dat ze het volledige A Vulgar Display of Power gaan spelen, hun beste album.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Kereltje wrote:

Dr. Hannibal wrote:

DennisvdBr wrote:
Metallica geen Europa in 2020!!


Ik heb jou dat al erg vaak zien zeggen, maar hoe weet je dat?


Bevestigd door zowel Zegut als meerdere “insiders” op eFestivals. Dit, en dat Metallica hun 3 favoriete Europese festivals niet zomaar gaat overslaan bij een rondje zomershows.

Ondertussen had Zegut toch ook Foo Fighters op Hellfest gezet? Alles is mogelijk.
klopt, daarom zei hij op zijn Facebook ook een paar dagen voor de lineup aankondiging dat Foo Fighters voor Hellfest onzeker was...
zit waarschijnlijk een verhaal achter? misschien staan Foo Fighters die dag toch ergens anders of zo?
dus wees voorzichtig met je conclusies.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Dr. Hannibal wrote:

DennisvdBr wrote:
Metallica geen Europa in 2020!!


Ik heb jou dat al erg vaak zien zeggen, maar hoe weet je dat?

Bevestigd door zowel Zegut als meerdere “insiders” op eFestivals. Dit, en dat Metallica hun 3 favoriete Europese festivals niet zomaar gaat overslaan bij een rondje zomershows.

Zegut heeft Metallica al zo vaak fout voorspeld, dat ik bijna zou denken dat ze er nu juist wel staan.
Maar Metallica hoeven we niet te verwachten imo.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Maximum capaciteit van hun grootste opstelling is 1000 man dacht ik, maar het was inderdaad wel uitverkocht.
Anyway, we zien binnen enkele jaren wel waar ze staan of niet staan
1f642.svg

Er was nog veel vraag naar kaarten op social media allesinds. En vergeet niet, tot enkele jaren geleden speelde parkway drive gewoon in die zaal en kijk waar ze nu staan. Ik heb Ghost nog gezien in de vooruit, denk een jaar of 4 geleden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
kaiser wrote:
Maximum capaciteit van hun grootste opstelling is 1000 man dacht ik, maar het was inderdaad wel uitverkocht.
Anyway, we zien binnen enkele jaren wel waar ze staan of niet staan
1f642.svg


Er was nog veel vraag naar kaarten op social media allesinds. En vergeet niet, tot enkele jaren geleden speelde parkway drive gewoon in die zaal en kijk waar ze nu staan. Ik heb Ghost nog gezien in de vooruit, denk een jaar of 4 geleden.

Kan heel goed 4 jaar terug zijn idd, zo'n beetje op de dag af. Ben ze rond die tijd ook in Utrecht gaan zien, TivoliVredenburg, zaal voor 2000 man. Geen idee of het uitverkocht was of niet, maar weet nog wel dat het precies op 5 december was. Leuke pakjesavond was dat, met onze Satanistische Sint!
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
durmey wrote:
In other news today: Alcatraz kondigde Phil Anselmo aan met zijn Illegals: a vulgar display of Pantera

Ik heb deze dit jaar gemist op Graspop omdat ik pas de vrijdagochtend naar Dessel trok en Phil op donderdagavond optrad. Vraag aan iemand die erbij was die dag: is dit een beetje de moeite? En spelen ze effectief ‘a vulgar display of power’ nummers of ook andere Panterasongs?

Het programma van Alcatraz overtuigde me tot nu toe niet zo erg.. te veel black metal. Enkel Behemoth leek me interessant, maar nu ze met Anselmo aan komen zetten… is toch iets anders dan Down als het effectief Panterasongs zouden zijn.

Het was een geweldig optreden in de Marquee met louter Pantera songs. Tijdens het tweede nummer vloog ik ineens tien rijen achteruit door de hevige reacties van het publiek! Niemand kan waardig Dimbag Darrell vervangen, maar dit werd opgevangen door twee gitaristen die een overtuigende performance brachten en ook Phil Anselmo had er zin in… Het was een overzicht van het hele Pantera-oeuvre, het is pas volgend jaar dat ze het volledige A Vulgar Display of Power gaan spelen, hun beste album.

Ik was er tijdens Aborted al stevig ingevlogen, maar tijdens de Anselmo show ben ik tijdens openingsnummer "Mouth For War" alleen al van rij 3 tegen de hekken terug naar rij 5 weer richting de hekken en weer terug gevlogen. Was een heftig showtje.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
wenteldave wrote:

kaiser wrote:
Jinjer is toch niet zo groot/populair? Stonden gisteren nog gewoon in de kavka in antwerpen.
Niks tegen die groep, maar lijkt me niet meteen een toekomstige headliner/wereldband.


Kan iemand even kijken in wat voor zalen AC/DC en Metallica toen stonden?

In 1977 stond AC/DC in Kontich (voor de Nederlanders of ook alle niet-Antwerpenaren op het forum, dat is een gemeente tussen Antwerpen en Mechelen waar helemaal niets te beleven valt) in zaal Thier Bräuhof (bestaat niet meer) op uitnodiging van de Outlaws van Mechelen. In kader van hun ‘Let there be rock’ tour. Het nummer ‘Bedlaw in Belgium’ is geschreven naar aanleiding van de gebeurtenissen die avond – politie deed daar een inval, hebben daar met wapens staan zwaaien enzo. Moet nogal wat geweest zijn…
Inkomprijs: 260 fr

Ik kende dat verhaal maar was dat al in 1977 gebeurd? Wow :) Ik dacht altijd dat dit begin jaren '80 gebeurd was omdat het nummer op 'Flick of the Switch' staat uit '83. Niet hun beste album als je't mij vraagt.

Ooit een interview gelezen met de rijkswachter waarnaar de band verwees in 'There was a cop with a gun who was running around insane'. Diene mens voelde zich enorm misbegrepen :lol: :-D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken