Fortarock 2015

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Pijnlijk hoor, helemaal omdat het natuurlijk ook niet geheel waar is dat er niks is, met in dezelfde maand 2 dubbelfestivals over de grens, en Graspop aan de andere kant. Maar goed, de 'grote' acts zullen ook niet happig zijn op een festival te spelen wat z'n tickets aan de straatstenen niet kwijt kan. Plus vanuit Forta damage control. Je moet dan misschien flink investeren in een paar goede extra acts, en dan maar hopen dat je dat er uitkrijgt met je (hopelijk aangetrokken) kaartverkoop ipv dat het nog een grotere schadepost wordt.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
€ 49 (excl. 2,50 servicekosten) voor Slipknot en de rest van het programma??
Dat is net zo veel als de goedkoopste tickets van de HMH show?
Pijnlijk, vooral deze zin:

Dit heeft met name te maken met de sterke internationale concurrentie en het beschikbare aanbod op 6 juni. Er worden zoals gezegd nog enkele bands toegevoegd aan het programma, maar hele grote namen zitten er niet meer in, hoezeer we dat ook gewenst hadden.

MOJO heeft dit verkloot Dennis. Zie mijn post in het Pinkpop topic. Bij Pinkpop kom je ermee weg vanwege de headliners dus dat zal wel uitverkopen. Het kritische metal publiek blijft nu massaal weg en op deze manier hopen ze het festival te redden. Ben benieuwd....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.464
6.707
MOJO heeft dit verkloot Dennis. Zie mijn post in het Pinkpop topic. Bij Pinkpop kom je ermee weg vanwege de headliners dus dat zal wel uitverkopen. Het kritische metal publiek blijft nu massaal weg en op deze manier hopen ze het festival te redden. Ben benieuwd….
Juist, het was dom om de HMH naast de FortaRock gig te doen.
Mijn mening is nog altijd dat Slipknot een uitstekende headliner is, wat andere er ook van vinden!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>
MOJO heeft dit verkloot Dennis. Zie mijn post in het Pinkpop topic. Bij Pinkpop kom je ermee weg vanwege de headliners dus dat zal wel uitverkopen. Het kritische metal publiek blijft nu massaal weg en op deze manier hopen ze het festival te redden. Ben benieuwd….


Juist, het was dom om de HMH naast de FortaRock gig te doen.
Mijn mening is nog altijd dat Slipknot een uitstekende headliner is, wat andere er ook van vinden!

Niet in Nederland. Zie Duitsland, daar headlinen ze RaR wat met 90.000 (!) tickets gewoon uitverkocht is. Hier is gewoon te klein om een festival te headlinen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Top dat ze dit doen, mag Pinkpop een voorbeeld aan nemen. Die mogen zelfs de toegangsprijs halveren als ze willen vangen wat de lineup waard is.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Misschien wel pijnlijk, maar vooral knap dat ze over hun trots heen stappen en niet stug blijven volhouden dat het een fantastische line-up is. Ik vind het een goede actie.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.465
4.787
Bodycount doet een los concert in Nijmegen,
Kiss eigen show in Amsterdam
Slipknot is niet exclusief, maar doet nog zijn eigen show.

Kijkend naar de line up van GMM: iedere dag ziet er beter uit dan Fortarock.

Maar deze stap is wel een symphatieke. Hopelijk komen ze volgend jaar sterker terug.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Ohja ik ga hier ook heen, lekker naar Slipknot. En Epica is ook wel leuk. Verder ben ik niet echt met hardrock/metal bezig dus zou niet weten of dit een goede of slechte lineup is.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ohja ik ga hier ook heen, lekker naar Slipknot. En Epica is ook wel leuk. Verder ben ik niet echt met hardrock/metal bezig dus zou niet weten of dit een goede of slechte lineup is.

Godsmack is behoorlijk mainstream en die zin dat het toegankelijk klinkt. Leprous is behoorlijk rustige prog rock en heeft een eigen sound ontwikkeld vind ik. Clutch/Red Fang is 'stoner rock' en is ook niet heel hard. Queens Of The Stone Age heeft er wel wat raakvlakken mee.

Het overige is een flink stuk harder.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.464
6.707
Euhm, eens zien wat hiervan de gevolgen zijn voor de rest van de tour?
http://www.metronieuws.nl/showbizz/2015/03/gitarist-slipknot-in-hoofd-gestoken-door-broer
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Met venom ben ik heel blij!
Maar stel slipknot zou zich afmelden omtrent de gitarist, welke groep zou dan kunnen haedlinen?
Metallica is in europa maar of ze naar fortarock zouden komen lijkt mij niet aangezien ze niet maar nederland wilde komen dit jaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Ohja ik ga hier ook heen, lekker naar Slipknot. En Epica is ook wel leuk. Verder ben ik niet echt met hardrock/metal bezig dus zou niet weten of dit een goede of slechte lineup is.

Godsmack is behoorlijk mainstream en die zin dat het toegankelijk klinkt. Leprous is behoorlijk rustige prog rock en heeft een eigen sound ontwikkeld vind ik. Clutch/Red Fang is ‘stoner rock’ en is ook niet heel hard. Queens Of The Stone Age heeft er wel wat raakvlakken mee.

Het overige is een flink stuk harder.

Godsmack klonk ook wel lekker ja. Jammer alleen dat we sowieso Parkway Drive moeten gaan zien, dat wil iemand dan, die vond ik niet echt tof.

Waarom zou Slipknot afmelden? Als die niet komen zou dat behoorlijk kut zijn aangezien ik 90% voor Slipknot een kaartje heb gekocht.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Nieuws niet mee gekregen over de gitarist van slipknot?
Hij is gister avond in zijn hoofd gestoken ( buiten levensgevaar )
Maar goed toch altijd een reden voor een band om rustiger aan te doen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nieuws niet mee gekregen over de gitarist van slipknot?
Hij is gister avond in zijn hoofd gestoken ( buiten levensgevaar )
Maar goed toch altijd een reden voor een band om rustiger aan te doen.

SlipKnot heeft op dit moment geen optredens. Aangezien er niets vitaals geraakt is dus voldoende
tijd om (lichamelijk) te herstellen. Is hij niet hersteld dan komt er wellicht een vervanger.

Vanavond op de Live Nation Twitter kunnen vragen gesteld worden aan "Clown" die ter ere van vrijdag de 13de
wat vraagjes zal beantwoorden. Het zal wellicht ook gaan over het incident.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken