Fortarock 2015

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Snot heef zojuist data voor hun Europese tour bekend gemaakt. Nog geen nederlandse datum er tussen. De toer valt wel wat vroeg voor FortaRock maar wie weet?
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
That means bands like Slipknot and Judas Priest will be touring this spring, possibly together? That would be a pretty crazy bill. Or maybe Slipknot will continue taking out 90s alt-metal acts like they did with Korn this past fall and then the bill would be Slipknot and Marilyn Manson for this spring. That certainly makes sense and seems like a great sell for fans of both.

Babymetal will also be playing the fest, so will they be actively touring, or just doing a few festival stops? We know Volbeat and Anthrax are touring together, adding to our theory. Some other bands that stick out on the bill are In Flames, The Dillinger Escape Plan and Periphery. Imagine if that was a tour? Or maybe Judas Priest, In Flames and Sabaton? That seems like a fun bill, plus Priest and In Flames share a label. Hatebreed is also on there and I could see them touring with Upon A Burining Body.



Wellicht wat namen voor fortarock?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
SYLOSIS is dus de volgende naam. Nog zeven te gaan.
Hoop dat er nog wat sterke namen bijkomen. Tot dusver nog niet echt onder de indruk.
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Ensiferum brengt in februari volgend jaar een nieuw album uit én staat op Hellfest, kanshebbertje voor fortarock?

EDIT: Parkway drive is net bevestigd voor het Bråvalla Festival (met o.a A Day to Remember, Arch Enemy) in Zweden, ze spelen op 25 juni 2015. Ik ben er nu wel zeker van dat ze op FortaRock staan, ik heb ze in 2013 live gezien op Jera, geweldige show dus ik ze zie graag terug!
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Helaas body count ook maar afschrijven voor fortarock, de week erop 12 juni eigen concert in doornroosje Nijmegen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
En er is een Fortarock in the City, de avond voorafgaand aan Fortarock in Doornroosje, met een band of 10/11. Eerste act: Igorrr
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik las overigens op de FortaRock site dat er een 'vriendenkorting' is ingevoerd. Houdt in dat als je vier kaarten besteld
de vijfde gratis is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.714
Ik las overigens op de FortaRock site dat er een ‘vriendenkorting’ is ingevoerd. Houdt in dat als je vier kaarten besteld
de vijfde gratis is.
Gaat de vvk zo slecht?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Blijkbaar, dat doe je iig niet als ze als warme broodjes over de toonbank vliegen.

Beetje het nadeel van een headliner die (iig in Nederland) toch niet heel erg tot de verbeelding spreekt (minder dan een Metallica, Maiden of Rammstein), paar maandjes eerder nog in de HMH staat (met een van je andere acts), en verder in Europa op zo'n beetje ieder hardrock/metal festival staat. In de breedte is het ook niet echt geweldig...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Blijkbaar, dat doe je iig niet als ze als warme broodjes over de toonbank vliegen.

Beetje het nadeel van een headliner die (iig in Nederland) toch niet heel erg tot de verbeelding spreekt (minder dan een Metallica, Maiden of Rammstein), paar maandjes eerder nog in de HMH staat (met een van je andere acts), en verder in Europa op zo’n beetje ieder hardrock/metal festival staat. In de breedte is het ook niet echt geweldig…

Klopt helemaal. Ik snap ook niet dat SlipKnot ook nog eens in de HMH staat. Toen dat bekend werd had ik SlipKnot al zo goed als afgeschreven voor FortaRock. De breedte spreekt inderdaad ook niet echt tot de verbeelding. Er zullen echt 6 sterke namen bij moeten komen anders laat het publiek het afweten. Bijna alle bands staan ook op GMM en daarbij komen daar meer bands en grotere namen. Velen kiezen daar voor. FortaRock onderscheidde zich in het verleden maar sinds de bemoeienis van MOJO en het niet kunnen boeken van acts die voor Graspop niet haalbaar zijn (Metallica, Rammstein, ACDC) is er minder reden voor het toch al zeer kritische Nederlandse hardrock- en metal publiek om een dag FortaRock mee te pikken.
FortaRock gaat niet echt voor massa publiek maar zullen toch voor zeker 15.000 man gaan. Ik vrees dat 10.000 eerder een reëel aantal is op dit moment. Op deze manier gaat het Fields Of Rock achterna en is het over en sluiten.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>
Blijkbaar, dat doe je iig niet als ze als warme broodjes over de toonbank vliegen.

Beetje het nadeel van een headliner die (iig in Nederland) toch niet heel erg tot de verbeelding spreekt (minder dan een Metallica, Maiden of Rammstein), paar maandjes eerder nog in de HMH staat (met een van je andere acts), en verder in Europa op zo’n beetje ieder hardrock/metal festival staat. In de breedte is het ook niet echt geweldig…


Klopt helemaal. Ik snap ook niet dat SlipKnot ook nog eens in de HMH staat. Toen dat bekend werd had ik SlipKnot al zo goed als afgeschreven voor FortaRock. De breedte spreekt inderdaad ook niet echt tot de verbeelding. Er zullen echt 6 sterke namen bij moeten komen anders laat het publiek het afweten. Bijna alle bands staan ook op GMM en daarbij komen daar meer bands en grotere namen. Velen kiezen daar voor. FortaRock onderscheidde zich in het verleden maar sinds de bemoeienis van MOJO en het niet kunnen boeken van acts die voor Graspop niet haalbaar zijn (Metallica, Rammstein, ACDC) is er minder reden voor het toch al zeer kritische Nederlandse hardrock- en metal publiek om een dag FortaRock mee te pikken.
FortaRock gaat niet echt voor massa publiek maar zullen toch voor zeker 15.000 man gaan. Ik vrees dat 10.000 eerder een reëel aantal is op dit moment. Op deze manier gaat het Fields Of Rock achterna en is het over en sluiten.

Ja, precies mijn idee. Nu is het ook lastig, zeker dit jaar met 4 hardrock festivals over de grens in Duitsland, en GMM die een degelijke line-up heeft. Maar er zal toch nog wel iets bij moeten willen ze geen modderfiguur slaan. 10k bezoekers is eigenlijk gewoon te weinig en vraag me af of ze dan geen verlies draaien. En ik denk dat die vraag al beantwoord wordt door het feit dat stilzwijgend ook de early bird actie doorloopt en die 4=5 actie.

Er tourt ook genoeg, maar ze weten ook gewoon niet echt een sterke combi neer te zetten. Pak dan 2 á 3 goeie 'subs' als je geen ultieme headliner hebben. Zet een Faith No More erbij en iets als Alice Cooper en/of Motley Crue, en het zag er al anders uit. Of pak idd dingen als Body Count op Forta, zet het niet in Doornroosje.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Loveless wrote:</div>
Blijkbaar, dat doe je iig niet als ze als warme broodjes over de toonbank vliegen.

Beetje het nadeel van een headliner die (iig in Nederland) toch niet heel erg tot de verbeelding spreekt (minder dan een Metallica, Maiden of Rammstein), paar maandjes eerder nog in de HMH staat (met een van je andere acts), en verder in Europa op zo’n beetje ieder hardrock/metal festival staat. In de breedte is het ook niet echt geweldig…


Klopt helemaal. Ik snap ook niet dat SlipKnot ook nog eens in de HMH staat. Toen dat bekend werd had ik SlipKnot al zo goed als afgeschreven voor FortaRock. De breedte spreekt inderdaad ook niet echt tot de verbeelding. Er zullen echt 6 sterke namen bij moeten komen anders laat het publiek het afweten. Bijna alle bands staan ook op GMM en daarbij komen daar meer bands en grotere namen. Velen kiezen daar voor. FortaRock onderscheidde zich in het verleden maar sinds de bemoeienis van MOJO en het niet kunnen boeken van acts die voor Graspop niet haalbaar zijn (Metallica, Rammstein, ACDC) is er minder reden voor het toch al zeer kritische Nederlandse hardrock- en metal publiek om een dag FortaRock mee te pikken.
FortaRock gaat niet echt voor massa publiek maar zullen toch voor zeker 15.000 man gaan. Ik vrees dat 10.000 eerder een reëel aantal is op dit moment. Op deze manier gaat het Fields Of Rock achterna en is het over en sluiten.


Ja, precies mijn idee. Nu is het ook lastig, zeker dit jaar met 4 hardrock festivals over de grens in Duitsland, en GMM die een degelijke line-up heeft. Maar er zal toch nog wel iets bij moeten willen ze geen modderfiguur slaan. 10k bezoekers is eigenlijk gewoon te weinig en vraag me af of ze dan geen verlies draaien. En ik denk dat die vraag al beantwoord wordt door het feit dat stilzwijgend ook de early bird actie doorloopt en die 4=5 actie.

Er tourt ook genoeg, maar ze weten ook gewoon niet echt een sterke combi neer te zetten. Pak dan 2 á 3 goeie ‘subs’ als je geen ultieme headliner hebben. Zet een Faith No More erbij en iets als Alice Cooper en/of Motley Crue, en het zag er al anders uit. Of pak idd dingen als Body Count op Forta, zet het niet in Doornroosje.

Helemaal mee eens. Bodycount was echter helaas niet beschikbaar op 6 juni; vandaar Doornroosje. Hoop dat ze in plaats daarvan Biohazard pakken.
De namen die je noemt zouden het festival nog kunnen redden. Zeer verontrustend vond ik het bericht dat de 'early bird' actie 2000 tickets bevat. Het feit dat de 'early birds' niet uitverkocht zijn zou dan (als dit klopt) een dramatische voorverkoop betekenen waarvan de gevolgen wel eens groot kunnen zijn.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Dream Theater aangekondigd voor 2 duitse festivals, waaronder Wacken. Dat zou ook echt wel mooi zijn voor Forta.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Dream Theater aangekondigd voor 2 duitse festivals, waaronder Wacken. Dat zou ook echt wel mooi zijn voor Forta.

Dream Theater is dus een band die mij over de streep zou kunnen trekken, en ik denk dat dit voor nog veel meer mensen zo is.
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Dream Theather zou inderdaad goed zijn voor de verkoop van kaarten maar ik vraag me af of ze niet op headline positie zouden staan als ze kwamen.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Dream Theather zou inderdaad goed zijn voor de verkoop van kaarten maar ik vraag me af of ze niet op headline positie zouden staan als ze kwamen.

Lijkt me wel inderdaad, de kans groot is dat ze een eigen show neerzetten. Ik denk dat ze met gemak de Ziggo Dome uitverkopen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken