<div class="d4p-bbt-quote-title">
Land Graaf wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
Loveless wrote:</div>
Blijkbaar, dat doe je iig niet als ze als warme broodjes over de toonbank vliegen.
Beetje het nadeel van een headliner die (iig in Nederland) toch niet heel erg tot de verbeelding spreekt (minder dan een Metallica, Maiden of Rammstein), paar maandjes eerder nog in de HMH staat (met een van je andere acts), en verder in Europa op zo’n beetje ieder hardrock/metal festival staat. In de breedte is het ook niet echt geweldig…
Klopt helemaal. Ik snap ook niet dat SlipKnot ook nog eens in de HMH staat. Toen dat bekend werd had ik SlipKnot al zo goed als afgeschreven voor FortaRock. De breedte spreekt inderdaad ook niet echt tot de verbeelding. Er zullen echt 6 sterke namen bij moeten komen anders laat het publiek het afweten. Bijna alle bands staan ook op GMM en daarbij komen daar meer bands en grotere namen. Velen kiezen daar voor. FortaRock onderscheidde zich in het verleden maar sinds de bemoeienis van MOJO en het niet kunnen boeken van acts die voor Graspop niet haalbaar zijn (Metallica, Rammstein, ACDC) is er minder reden voor het toch al zeer kritische Nederlandse hardrock- en metal publiek om een dag FortaRock mee te pikken.
FortaRock gaat niet echt voor massa publiek maar zullen toch voor zeker 15.000 man gaan. Ik vrees dat 10.000 eerder een reëel aantal is op dit moment. Op deze manier gaat het Fields Of Rock achterna en is het over en sluiten.
Ja, precies mijn idee. Nu is het ook lastig, zeker dit jaar met 4 hardrock festivals over de grens in Duitsland, en GMM die een degelijke line-up heeft. Maar er zal toch nog wel iets bij moeten willen ze geen modderfiguur slaan. 10k bezoekers is eigenlijk gewoon te weinig en vraag me af of ze dan geen verlies draaien. En ik denk dat die vraag al beantwoord wordt door het feit dat stilzwijgend ook de early bird actie doorloopt en die 4=5 actie.
Er tourt ook genoeg, maar ze weten ook gewoon niet echt een sterke combi neer te zetten. Pak dan 2 á 3 goeie ‘subs’ als je geen ultieme headliner hebben. Zet een Faith No More erbij en iets als Alice Cooper en/of Motley Crue, en het zag er al anders uit. Of pak idd dingen als Body Count op Forta, zet het niet in Doornroosje.