Fortarock 2015

King810? Wie zijn dat dan?

Hoop dat ik het een beetje overleef op 6 juni. Staan wel een paar leuke namen, maar vind het ook wel prima als we er pas vanaf Godsmack zijn :p.

<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Land Graaf wrote:</div>
http://www.fortarock.nl/festival-info/nieuws/blokkenschema-fortarock-2015-bekend

Jammer van King 810…

Ik las juist vrij veel blije reacties over King810. Vooral omdat ze een niet zo’n sterk verleden hebben.

Je hebt gelijk. Bij het vastleggen veel negatieve reacties en nu veel blije.
King 810 zat in een package deal met SlipKnot.

carach angren is iig beter dan king 810.
Heb trwns van de organisator gehoord dat ze verwachten maar 10.000 kaarten te kunnen verkopen, dat is niet veel iig!
Ze zullen volgend jaar met iets beters moeten komen om het weer een beetje op te krikken

De nieuwe single van Lamb of God belooft veel goeds voor het nieuwe album, hoop in ieder geval dat ze deze live spelen want dat gaat genieten worden. http://www.lambofgodvii.com/#

carach angren is iig beter dan king 810.
Heb trwns van de organisator gehoord dat ze verwachten maar 10.000 kaarten te kunnen verkopen, dat is niet veel iig!
Ze zullen volgend jaar met iets beters moeten komen om het weer een beetje op te krikken

Hebben ze dit jou verteld? Wat ik begreep is FortaRock nogal terughoudend met het noemen van aantallen.

Met dit programma vind ik 10.000 een reëel aantal. Ga ik toch gelijk krijgen met mijn schatting van 10.000 en echt max. 15.000.
Al denk ik dat het programma voor € 49,00 super is.
Ik noem het een blunder van de bovenste plank van MOJO om de headliner een paar maanden voor het festival een los concert
te laten spelen. Dat kost kaarten.

Ik neem aan dat geleerd wordt van fouten want ook de datum is matig gekozen. Grote metal festivals in Scandinavië zorgen ervoor
dat veel bands die men had willen vragen niet kunnen. Men had o.a. Nightwish en 5FDP willen hebben die in resp. Finland en Zweden spelen op die dag, aldus de organisatie op FB een aantal maanden geleden.

6/6 is natuurlijk een mooie datum voor een metalfestival. Maar dit jaar is inderdaad wel verkeerd ingestoken. Slipknot is te klein voor een los concert en headlinen van Fortarock. Jammer ook dat Kiss en bodycount losse concerten geven. Waren een leuke toevoeging geweest.

6/6 is natuurlijk een mooie datum voor een metalfestival. Maar dit jaar is inderdaad wel verkeerd ingestoken. Slipknot is te klein voor een los concert en headlinen van Fortarock. Jammer ook dat Kiss en bodycount losse concerten geven. Waren een leuke toevoeging geweest.

Met een uitverkochte Ziggo Dome was ik voor System Of A Down gegaan. Maar ja, ze moeten ook beschikbaar zijn...

NIJMEGEN - Gynaecoloog Bertho Nieboer van het Radboudumc is niet blij met de bandnaam Dying Fetus (stervende foetus) op de posters van metalfestival Fortarock, op zaterdag 6 juni in het Goffertpark. Nieboer uitte zijn onvrede op Twitter. "Het grenst aan het onbetamelijke", laat Nieboer weten in een reactie.
De band bestaat al een poos en heeft weinig van doen met stervende foetussen
"De posters hangen onder andere rondom het ziekenhuis. Als iemand net een kindje is verloren kan het heel heftig zijn om zo groot die bandnaam te zien. Een kind kwijtraken is erg ingrijpend."

Nieboer roept de gemeente op de posters weg te halen. "Maar daar gaan wij helemaal niet over", aldus een woordvoerder.

'Onderaan de poster'
Robert Korstanje van Fortarock: "De band bestaat al een poos en heeft weinig van doen met stervende foetussen. Ik snap het punt van Nieboer wel, maar de bandnaam staat klein onderaan de poster. Iemand die niet is geïnteresseerd in het festival zal dat niet aandachtig lezen. Dying Fetus is populair, daarom zijn ze geboekt, en daarom staat de band op de poster."
http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o/nijmegen/arts-radboudumc-niet-blij-met-bandnaam-dying-fetus-1.4952629

Ja die posters hangen echt overal in Nijmegen. Kan ik wel begrijpen, maar het is sowieso niet zo'n mooie poster met al die lelijke logo's van die herriebands. Weet niet of het überhaupt zin heeft om die posters overal te hangen, het is niet zo dat je denkt 'hee dat zou wel eens leuk kunnen zijn, ik zet thuis eens even slipknot aan; hee wauw wat klinkt dat relaxt zeg'. Mensen die metal luisteren weten wel wat fortarocque is.

Ja die posters hangen echt overal in Nijmegen. Kan ik wel begrijpen, maar het is sowieso niet zo’n mooie poster met al die lelijke logo’s van die herriebands. Weet niet of het überhaupt zin heeft om die posters overal te hangen, het is niet zo dat je denkt ‘hee dat zou wel eens leuk kunnen zijn, ik zet thuis eens even slipknot aan; hee wauw wat klinkt dat relaxt zeg’. Mensen die metal luisteren weten wel wat fortarocque is.

Ja en mensen die Classic Rock luisteren weten wat Bospop is, mensen die 3FM luisteren weten wat Pinkpop is.
Dan zou je nooit meer posters hoeven te maken of op te hangen ofwel reclame te maken.

Wat een mierenneuker, sorry hoor. Dan zou je alle kinderreclames, babyreclames, en andere reclames waarin een bepaalde doelgroep een rol speelt kunnen verwijderen van de televisie, radio en het internet omdat iedereen wel eens iemand uit die doelgroep is verloren. Die vent moet blij zijn dat de band Kutschurft niet op de affiche staat met een van hun prachtige albumhoezen. Onze dokter Bertho leeft in het verleden.

Nog een paar dagen! Ik heb er zin in, word mijn eerste keer fortarock dus ben benieuwd,
zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden omtrent het verkeer richting het festival terein, moet vanuit kerkrade komen dus zal rond een uur of 9 vertrekken.

Nog een paar dagen! Ik heb er zin in, word mijn eerste keer fortarock dus ben benieuwd,
zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden omtrent het verkeer richting het festival terein, moet vanuit kerkrade komen dus zal rond een uur of 9 vertrekken.

In 2013 stonden er flinke file's (50.000 man). Ik ben vorig jaar vanuit Heerlen vertrokken rond half 10 en was voor half 12 binnen. Vorig jaar viel het reuze mee met de drukte op de wegen (25.000 mensen) en dit jaar met niet meer dan rond de 15.000 mensen zal het op de wegen goed te doen zijn.
Zoek wel van tevoren uit waar je de auto gaat zetten dan bespaar je wat zoekwerk.

Voor mij ook eerste keer dit jaar. Ik heb geluk, ik woon in Nijmegen:)
Veel plezier aan iedereen die zaterdag ook gaat!!!

Zijn er parkeergelegenheden in de buurt? Of kan dat bij het stadion? Anders ga ik straks google maps erbij pakken en ga ik de woonwijken af haha

Goffertpark, geen probleem aangezien daar vaak grote festivals/concerten zijn. Minuutje of 10 lopen was het de vorige keer voor mij.

De organisatie gaat uit van max. 15.000 mensen.
Uit de plattegrond blijkt dat het terrein een stuk kleiner is gemaakt dan de vorige edities.
Ook lijkt er geen tent te komen maar drie normale 'stages'.
Papa Roach is verhuisd naar het hoofdpodium in plaats van Parkway Drive die nu podium 2 afsluiten.
Dit vanwege logistieke redenen. Populair woord tegenwoordig als het om verschuivingen/afgelastingen gaat.

Vanaf de middag zonnig en aangename temperaturen! Ik zie er naar uit! Spoorboekje:

Leprous - Enforcer - Godsmack - Flotsam & Jetsam - Papa Roach - Exodus - Lamb Of God - Hatebreed of Clutch - Epica - Venom - SlipKnot.

Ik ga toch echt voor: caranch angren, dying fetus, exodus, lamb of god, venom en SLIPKNOT! Ik heb er in ieder geval veel zin in!

Users who are viewing this thread