Fortarock 2015

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Prachtige dag in het Goffert Park. Goed weer, goed volk en goede muziek!
De bijna traditionele geluidsproblemen op main waren ook weer van de partij met name bij Enforcer.
Daarna ging het een stuk beter. Ook doordat het festival terrein niet te groot was viel de invloed van de
altijd door het Park waaiende wind mee. Absolute topper vond ik Lamb Of God.
Hoogtepunten van de dag verder voor mij: Godsmack, Venom, Epica incl. een meet and greet met de bandleden die ik gewonnen had plus
slotact SlipKnot. Verder genoten van Enforcer, Exodus, Flotsam, Hatebreed. Papa Roach was vermakelijk met een biertje erbij maar niet meer dan dat.
Het terrein was heel goed gevuld dus die geschatte 15.000 waren er ongeveer wel. Veel last minute beslissers vanwege het goede weer.
Ik vond het prima. Dat massale hoeft voor mij niet zo. Bovendien snel bij een volgdende podium en niet een kwartier onderweg.

Voor de meet and greet heb ik met iemand van de organisatie gesproken. Aangegeven werd dat FortaRock niet zo wakker ligt van deze editie met wat minder grote namen en dus minder volk. Men had de intentie er een leuke festival dag van te maken en daar is men zeker in geslaagd. Uiteraard wordt wel bekeken wat er beter kan. Wellicht een datum die niet samen valt met enkele metal festivals in Scandinavië.

Op naar volgend jaar! :)
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Mooi om te lezen Land Graaf!

Ik heb ook een mooie dag gehad, met wat mij betreft het hoogtepunt aan het begin van de dag: Leprous. Wat een geweldige band is dat. Alles loepzuiver gezongen en (ook ritmisch) perfect uitgevoerd (en dat is nogal ingewikkeld bij hun muziek). Verder erg genoten van Slipknot en Clutch. Verassing van de dag was Godsmack. Vooraf had ik niet zoveel met die band, vond het nogal catchy. Live was het een mooie ervaring, en zeker de medley met zo ongeveer alle rockklassiekers erin verwerkt vond ik fantastisch. Lamb of God vond ik zelf iets tegenvallen (misschien ook wel iets te hoge verwachtingen).
Die geluidsproblemen waren heb ik ook gemerkt ja, vooral aan de zijkant van de mainstage was het geluid niet al te best. En bij bijna elk optreden op de main stond aan het begin de microfoon te zacht.
Maar een fantastisch dag gehad, nu al zin in volgend jaar!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Mooi zo Oreon!

Je omschrijft Leprous goed. Inderdaad een strak optreden. Ik kan echter niets met hun muziek.
Ik gaf het een kans maar 'kwam er niet doorheen'. Goed echter dat je genoten hebt. Clutch helaas aan me voorbij laten
moeten gaan omwille van Hatebreed. Godsmack was gaaf ja al vond ik die drumsessie van ongeveer 10 minuten te lang duren.
Op een optreden van 55 minuten vind ik dat persoonlijk te lang. Maar goed, het enige kleine minpuntje dan ook.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Review in OOR: http://oor.nl/#!/search/fortarock_overtuigt_ook_zonder_grote_namen/concert?q=fortarock
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jammer dat het veld zo leeg liep voor Slipknot,

Had ik echt niet verwacht eerlijk gezegd. Maar ik heb Metal fans altijd wel een beetje van dat koppig publiek aangezien die echt komen voor een aantal acts en verder nergens een kloot om geven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Mooie reviews hier. Ik moet toch echt eens naar FortaRock. Volgend jaar maar eens goed in de gaten houden wat ze van plan zijn.
Mooi te lezen hoe iedereen (incl Jeroen ;) ) zich geamuseerd heeft!! Top!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Jammer dat het veld zo leeg liep voor Slipknot,

Had ik echt niet verwacht eerlijk gezegd. Maar ik heb Metal fans altijd wel een beetje van dat koppig publiek aangezien die echt komen voor een aantal acts en verder nergens een kloot om geven.

Mij viel het pas op nadat ik tegen het einde van het SlipKnot concert wat naar achteren liep. Het veld voor het podium was goed gevuld met ik denk 8.000 - 10.000 mensen. Naar achteren toe aan de zijkanten viel het me inderdaad op. De band en nog aanwezige mensen trokken zich er echter weinig van aan! Het bleef een feest!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Niet iedereen vindt Slipknot (live) boeiend, dus niet echt verrassend. Slipknot is ook de reden dat wij dit jaar er niet bij waren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Vandaag in het AD: Fortarock heeft geprobeerd om Metallica te boeken. Maar de band kreeg in Duitsland het dubbele betaald...
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Had me op FortaRock aangemeld voor een enquête, net even ingevuld. Kwamen verdacht veel vragen in voor over wat ik er van zou vinden als FortaRock een meerdaags festival wordt, ben benieuwd wat ze volgend jaar doen. Wellicht schuift MOJO alle 'harde' bands van Pinkpop door naar FortaRock en vullen ze zo 2 dagen vol.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Vandaag in het AD: Fortarock heeft geprobeerd om Metallica te boeken. Maar de band kreeg in Duitsland het dubbele betaald…

Wat redelijk gelul is, maar Mojo probeert al vanaf dag 1 z'n straatje schoon te vegen vwb Metallica dit jaar. Ze zouden exclusief op Der Ring cs. staan, wat niet waar is, aangezien ze nog tig andere shows hebben toegevoegd uiteindelijk. Toen was het weer het verhaal van de dubbele gage. Ze zouden zogezegd 1,5mio gehad hebben voor Pinkpop, Mojo had nu meer geboden, maar in Duitsland kregen ze 'het dubbele'. Leuk verhaal, creatief boekhouden wellicht, in de Duitse pers was overal te lezen dat Metallica 5 miljoen ving voor 3 (!) shows op de DEAG festivals (Rock im Revier, Rockavaria, Rock in Vienna). Dus wel iets meer dan die 1,5 mio, maar zeker niet het dubbele. Of je moet 1 show afzetten tegen 3.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken