Festileaks forum album top 100/250

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
En daar is ie dan:

10. Arctic Monkeys – Whatever People Say I Am, That’s What I Am Not (2006) 75/3 (-8)
9. Metallica – Master Of Puppets (1986) 78/5 (N)
8. Green Day – American Idiot (2004) 84/4 (N)
7. Muse – Origin of Symmetry (2001) 89/4 (+20)
6. Queen – Innuendo (1991) 91/4 (N)
5. Nirvana – Nevermind (1991) 94/6 (+12)
4. Bruce Springsteen – Born in the USA (1984) 97/4 (+6)
3. Pearl Jam – Ten (1991) 108/5 (-2)
2. Volbeat – Guitar Gangsters & Cadillac Blood (2008) 115/5 (N)
1. AC/DC – Back In Black (1980) 116/4 (N)

Born in the USA is de enige uit de top-10 van vorig jaar die is gestegen, van 10 naar 4. Ten (2 plaatsen) en Whatever People Say I Am, That’s What I Am Not (8 plaatsen) zijn binnen de top-10 gezakt. Origin of Symmetrie is de grootste stijger naar de top-10 (20 plaatsen) maar ook Nevermind doet het wat dat betreft prima (15 plaatsen). Opmerkelijk is natuurlijk dat zowel de nummer 1 als 2 nieuw zijn en dat er maar liefst drie albums uit 1991 in de top-10 staan.

Verder wil ik nog zeggen dat ik het weer erg leuk vond om te doen. Helaas dat er net iets minder meededen dan vorig jaar (terwijl er 17 mensen genomineerd hebben, hebben er maar 11 gestemd helaas). Ik wil dit volgend jaar weer doen en hopelijk doen er dan weer wat meer mee. De mensen die mee hebben gedaan wil ik bij deze nogmaals bedanken: Bedankt! Zonder jullie was er geen lijst. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en volgend jaar ook weer mee doen!

@WeckoJ bedankt! Uitstekend gedaan weer. Volgend jaar zal ik wel helpen door middel van wat te spammen in de actievere topics (Rock Werchter, Pinkpop...). Dit verdient meer deelnemers!

AC/DC op één, stonden ook hoog in mijn lijstje. Nog steeds het tweede best verkopende album aller tijden (na Thriller van Michael Jackson) en wat een rockplaat! Al schat ik Ten toch nog hoger in :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hallo allemaal. Het lijkt mij een leuk idee om dit jaar weer hetzelfde te gaan doen. Ik wil bij deze dan even kijken of er weer genoeg mensen mee willen doen. Ik wil het in principe hetzelfde gaan doen als vorig jaar. Iedereen mag eerst nomineren. Vervolgens krijgt iedereen de tijd om albums te luisteren en daarna gaan we onze stemmen uitbrengen.

Vorig jaar hadden we uiteindelijk 11 mensen die hebben gestemd. Ik hoop dat we dit jaar toch wel meer halen dus doe allemaal mee! Wie wil er (weer) mee doen? Het is mij iets teveel moeite om te gaan doen als er maar weinig mensen mee willen doen dus laat ff wat weten. Veel goede commentaren gehad vorig jaar dus als al die mensen weer mee doen komt het goed.

Als je vragen hebt stel ze dan gerust!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik doe wel mee!
Ben alleen wel bang dat het weer een classic lijstje gaat worden... Beetje gelijk aan de beste act verkiezing...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik doe wel mee!
Ben alleen wel bang dat het weer een classic lijstje gaat worden… Beetje gelijk aan de beste act verkiezing…

Nou nee, dit gaat niet om de act maar om albums. Lijkt me toch een wezenlijk verschil. Radiohead eindigde daar als eerste en hier was hun hoogste album vorig jaar op nr 14, Pink Floyd werd tweede en hun stonden vorig jaar met hun hoogste album op 33. Muse werd derde en stond met hun hoogste album op 7. Hoe dan ook, dat is dus wel wezenlijk wat anders. Maar ik ben blij dat je mee doet :)

Meedoenners: 3

WeckoJ
Wessel
bcmrmaybe
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Erg leuk om mee te doen, ik heb hetzelfde wat Wessel heeft...dat worden wel de meer klassiekere albums. Maar ik zal mijn collectie eens doorspitten.

De vorige keer moest ik wel wat albums weglaten dus die kunnen nu op herkansing.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Ik doe wel mee!
Ben alleen wel bang dat het weer een classic lijstje gaat worden… Beetje gelijk aan de beste act verkiezing…
Komt wel goed Wessel :) Ik doe ook mee daarbij is er een verschil tussen een classic act en een classic album.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.003
Ik doe mee dit jaar :) Ik denk dat er trouwens genoeg mensen op het forum zijn die ook albums van de laatste jaren zullen selecteren (ik alvast wel want ik ken niks van classics)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Begint al een beetje ergens op te lijken, bijna op de helft van vorig jaar.

Meedoenners: 5

WeckoJ
Wessel
bcmrmaybe
Yannick
Thijs

Ik ga gewoon eens iedereen taggen die vorige keer meedeed/aangaf volgende keer mee te willen doen: @Thooomash, @Everyknight, @Jvk, @JB7x, @black-lies, @Chileera, @rxmyf, @chris98, @visdave34, @Jole, @TheUncleG, @Dennisdewaard, @teakerooks, @dennisvdbr Doen jullie ook mee?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik doe wel mee!
Ben alleen wel bang dat het weer een classic lijstje gaat worden… Beetje gelijk aan de beste act verkiezing…

Dan doe ik ook wel mee. Kunnen we er hopelijk wat van maken. Dave en Yannick zullen ook niet op plebrock zoals Guns 'n Roses stemmen denk ik :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Kunnen we nu btw eens 50 albums selecteren, 25 is echt proppen en voelt aan als een short list. Is wel het dubbele werk, dat snap ik maar 25 is echt weinig. Je mist zoveel en je krijgt telkens dezelfde albums naar voren geschoven. (kijk naar de gigantische lijst aan afvallers van vorig jaar bv)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Ik doe mee.

En ik pleit mee voor 50 albums. Bij 25 moet ik echt te veel darlings killen. :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken