Festileaks forum album top 100/250

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Mocht het eventjes op de homepage komen en gedeeld worden op Facebook zou dat aantal toch aanzienlijk naar omhoog kunnen lijkt me, maar moet inderdaad mogen van de Festileaks redactie :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.853
5.991
Denk dat het cooler is moest dat gebeuren bij de shortlist, dan krijg je een pak meer stemmers en zal het er dus meer om spannen (of juist een verwacht resultaat zijn, uhum Ten haha). Maar in de praktijk denk ik dat dit moeilijk is. Je kan niet verwachten van een gemiddelde bezoeker op de site van FL om een top 25/50 te maken uit die short list en ook nog is te ordenen, althans dat denk ik.
Het systeem van dat hot or nah bij verschillende dingen die ze doen werkt volgens mij goed maar daar kun je enkel tussen "ja" of "nee" en kun je dus geen deftig punten systeem ineen steken of je moet de mensen van het forum meer laten bijdragen in het punten systeem. Bv wij kunnen een album 50-49-48 etc etc punten geven terwijl de bezoeker van de site/Fb gewoon kan kiezen tussen "ja" aka 1 punt of "nee" geen punt voor de albums in de shortlist. Maar dat lijkt me niet echt eerlijk ofwel?
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik zal ook nog wel een lijstje van 50 albums een deze dagen maken. Zie het alleen zo gebeuren dat ik weer wat vergeet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.326
1.775
Heb ook mijn lijstje ingediend.

Albums per decennium:

60: 1
70: 4
80: 9
90: 15
00: 11
10: 10
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Denk dat het cooler is moest dat gebeuren bij de shortlist, dan krijg je een pak meer stemmers en zal het er dus meer om spannen (of juist een verwacht resultaat zijn, uhum Ten haha). Maar in de praktijk denk ik dat dit moeilijk is. Je kan niet verwachten van een gemiddelde bezoeker op de site van FL om een top 25/50 te maken uit die short list en ook nog is te ordenen, althans dat denk ik.
Het systeem van dat hot or nah bij verschillende dingen die ze doen werkt volgens mij goed maar daar kun je enkel tussen “ja” of “nee” en kun je dus geen deftig punten systeem ineen steken of je moet de mensen van het forum meer laten bijdragen in het punten systeem. Bv wij kunnen een album 50-49-48 etc etc punten geven terwijl de bezoeker van de site/Fb gewoon kan kiezen tussen “ja” aka 1 punt of “nee” geen punt voor de albums in de shortlist. Maar dat lijkt me niet echt eerlijk ofwel?

Ja, maar ik hoop dat iedereen die nomineert ook gaat stemmen straks (hopelijk wil festileaks dan weer een berichtje plaatsen :) ) En nee ja of nee hebben we niks aan en kwa punten moet ik nog ff bedenken hoe ik dat precies wil doen. Ik denk dat het nog steeds handig is om de nummers 1-5 iets meer te geven (dus niet steeds maar een puntje meer). Ik kom hier nog op terug.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.949
510
Mijn lijstje is door! Noem me een cultuurbarbaar, maar ik heb echt niet veel ‘oude’ albums – mijn muziekvoorkeur situeert zich vooral in de 90’s en 00’s
1f642.svg

Zo ook hier, heeft er gewoon mee te maken dat dat de releases zijn die ik bewust heb meegemaakt en daarom voor mij nog steeds het belangrijkste zijn. Maar ik ga wel proberen om het eerste 60's album er doorheen te krijgen!

60's: 1
70's: 3
80's: 2
90's: 10
00's: 25
10's: 9
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.853
5.991
http://pitchfork.com/features/lists-and-guides/the-200-best-albums-of-the-1960s/

Volgens Pitchfork zijn dit de 200 beste uit een lijstje dat vandaag was uitgekomen hahaha
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb contact gehad met Jos. van Festileaks en ze willen een berichtje gaan plaatsen op facebook. Ik ga daarvoor even een nieuw topic openen zodat de mensen die mee willen doen ook daadwerkelijk snappen wat er moet gebeuren. Vanaf straks kunnen we daar dus verder praten.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hier het nieuwe topic: http://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-album-lijst/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken