Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Headliner alert!

Zometeen wordt de laatste headliner voor Classic Wings aangekondigd, het werd ook de langste tijd ;)

• Wow
Waarderingen: Yannick
Tijd voor onze laatste headliner. En wat voor een. Een unieke verhalenverteller. Luister maar eens goed naar het eerste bijgevoegde nummer. Niet alleen wordt de koude oorlog vanuit het perspectief van een Rus en Amerikaan bezongen, je hoort ook een hele muzikale verandering als de point of view verandert. En dit is slechts een van de vele voorbeelden over de geniale kwaliteiten van deze enige echte Piano Man!

Billy Joel.png

Nog even een persoonlijke side-note. Ik heb me tot niet lang geleden niet zo verdiept in de catalogus van deze muzikant. Mijn vriendin is er echter ontzettend fan van, dus we zijn ooit met ons tweetjes naar een concert in Hamburg geweest van hem. Sindsdien verkocht. Wat een muziek heeft deze man gemaakt. Niet alleen ontelbaar veel hits, maar die albumtracks van hem. Pfff. Blij (en verwonderd) dat ik deze headliner nog kon strikken nu we al zolang onderweg zijn.

@koekdoos en @ThijsDB

Tijd voor onze laatste headliner. En wat voor een. Een unieke verhalenverteller. Luister maar eens goed naar het eerste bijgevoegde nummer. Niet alleen wordt de koude oorlog vanuit het perspectief van een Rus en Amerikaan bezongen, je hoort ook een hele muzikale verandering als de point of view verandert. En dit is slechts een van de vele voorbeelden over de geniale kwaliteiten van deze enige echte Piano Man!

Bekijk bijlage 1069

Nog even een persoonlijke side-note. Ik heb me tot niet lang geleden niet zo verdiept in de catalogus van deze muzikant. Mijn vriendin is er echter ontzettend fan van, dus we zijn ooit met ons tweetjes naar een concert in Hamburg geweest van hem. Sindsdien verkocht. Wat een muziek heeft deze man gemaakt. Niet alleen ontelbaar veel hits, maar die albumtracks van hem. Pfff. Blij (en verwonderd) dat ik deze headliner nog kon strikken nu we al zolang onderweg zijn.

@koekdoos en @ThijsDB

Dat is niet lief. Op zoek naar een nieuwe headliner.

• Wow
  • Confetti
Waarderingen: Joslittel en Brian
Dat is niet lief. Op zoek naar een nieuwe headliner.
Oh wauw. Ik wist niet dat we op hetzelfde spoor zaten hier.

Episode 4 Abc GIF by The Bachelor

Bekijk bijlage 1069

@koekdoos en @ThijsDB
Hopelijk komt ie nog een keer naar Europa (i.p.v. drie 3 shows in 2018 en 2 in 2016). Ik heb me al neergelegd bij een niet uitgebreide tour, maar zodra ie ook maar ergens in de buurt staat, moet ik daarheen!

Oh wauw. Ik wist niet dat we op hetzelfde spoor zaten hier.

Episode 4 Abc GIF by The Bachelor

Ook niet erg, maakt het spel leuk. Moet even mijn plannen aanpassen nu alleen, voordat ik met een naam kan komen! Ik had in mijn hoofd nog wel wat reserve namen met de B, maar heb even een blackout omdat ik ze niet had opgeschreven.

Ook niet erg, maakt het spel leuk. Moet even mijn plannen aanpassen nu alleen, voordat ik met een naam kan komen! Ik had in mijn hoofd nog wel wat reserve namen met de B, maar heb even een blackout omdat ik ze niet had opgeschreven.
Ik weet nog wel een wazige headliner beginnend met een B.

Na het wegvallen van onze laatste headliner, weten we even niet wat we moeten doen met dat headlinerslot. Gelukkig hebben we nog een persoonlijke favoriet als alternatief gevonden. Een band uit Boston:

Boston

Nu alleen even de vraag; welke positie zou het beste bij hun passen? Maar 1 keer in Nederland gestaan in 1979... Ze hebben voornamelijk in Amerika opgetreden. Ik ga er vanuit dat het geen headliner niveau is. Maar kan ze wel als sub of "pre-sub" zetten.

@ThijsDB en daarna @werchter12

Na het wegvallen van onze laatste headliner, weten we even niet wat we moeten doen met dat headlinerslot. Gelukkig hebben we nog een persoonlijke favoriet als alternatief gevonden. Een band uit Boston:

Boston

Nu alleen even de vraag; welke positie zou het beste bij hun passen? Maar 1 keer in Nederland gestaan in 1979... Ze hebben voornamelijk in Amerika opgetreden. Ik ga er vanuit dat het geen headliner niveau is. Maar kan ze wel als sub of "pre-sub" zetten.

@ThijsDB en daarna @werchter12
Ik had ze ook bijna gekozen en stonden bij mij als pre sub. Twee hits maar zeker niet erg bekend bij het brede publiek.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik zit met de band/artiest die ik hopelijk zo mag kiezen wat in de onzekerheid van plek.
Wie wil even meedenken via pm? :)

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Big Thief liep plots weg van de onderhandelingstafel, nu weten we dus welke concurrent daar verantwoordelijk voor is. We worden dus genoodzaakt om iets anders te proberen, en met 'iets anders' bedoel ik ook iets dat misschien wel zal verrassen. Ik ga niet eens een verkoopspraatje doen voor deze aankondiging want, eerlijk gezegd, ik luister er zelf niet naar en daarnaast spreekt de naam voor zichzelf. Maar ik weet dat er hier veel metalfans rondlopen, ik heb ook een internationaal podium, ik hou van popmuziek en mijn concept past perfect bij hun. 1+1+1+1 betekent dus dat er maar 1 mogelijkheid bestaat: Babymetal!

@werchter12 > @WesleyNoH

PWFestivalboniver.png

De zaterdag van het PurpleWhiteFestival had nog geen Marquee Headliner en daar is nu verandering in gekomen. Bon Iver zal namelijk die dag de stage mogen afsluiten. Zo komt hij na Years & Years en PJ Harvey. De band rond Justin Vernon komt over uit Amerika en dat doet het niet zo heel vaak voor de Belgische festivals. Do you need power? Die zal er absoluut zijn tijdens de songs van deze band.

VR: The Vamps - John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: The Radar Station - Sylvie Kreusch - Dotan - The Hives - Zwangere Guy - Olivia Rodrigo - Years&Years - PJ Harvey - Norah Jones - Bon Iver - The War on Drugs - Green Day
ZO: Meskerem Mees - IBE - The Used - The Van Jets - Band of Horses - The 1975 -Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran

De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman

Laat me dan nog even deze keuze verdedigen. Ik ben echt in de historie van line up's gaan kijken en daar stond Bon Iver al meermaals als derde laatste op main stage of zelfs voorlaatste op een tweede stage of laatste. Ik denk dat dit dus absoluut wel moet kunnen. De twee personen die ik privé stuurde konden ook niet helemaal uitsluitsel geven. Het sportpaleis concert geraakt ook moeilijk uitverkocht ondanks dat veel mensen al tickets hadden door de verzetting. Ik ben er dus absoluut van overtuigd dat deze keuze verdedigbaar is. Tenslotte komt het ook nog eens het beste tot zijn recht in een tent :D.

Users who are viewing this thread