Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
RM2Gz3y.png

Portie zware metal? Portie zware metal. Voivod.

@Martijn

Björk is gewoon een headliner, en die komt voor niet minder. Dacht dat je met Tool, The Smiths, Radiohead en Kendrick wel alles had gestrikt.

Zonder extreem veel onderzoek te hebben gedaan naar de posities die Björk door de jaren innam, had ik de naam ook wel als optie voor headliner opgeschreven (die vergeven is aan Daft Punk in mijn geval)

Bjork is toch allang geen absolute headliner meer op een groot festival? Zij zou hier BKS kunnen headliner, maar een Lowlands zou totaal niet werken. Op Primavera in 2018 droeg ze ook samen met Cave een dag.

• Leuk
Waarderingen: Rikkie
Bjork is toch allang geen absolute headliner meer op een groot festival? Zij zou hier BKS kunnen headliner, maar een Lowlands zou totaal niet werken. Op Primavera in 2018 droeg ze ook samen met Cave een dag.
Ik baseer mij toch nog altijd op hun top positie. En dan is Björk wel echt een headliner natuurlijk.

Ik baseer mij toch nog altijd op hun top positie. En dan is Björk wel echt een headliner natuurlijk.
Ik dacht dat we er juist begin van de week uit waren dat we met de populariteit van nu werken. Maar bon, als er zoveel discussie over is kom ik zo met een andere naam.

Ik dacht dat we er juist begin van de week uit waren dat we met de populariteit van nu werken. Maar bon, als er zoveel discussie over is kom ik zo met een andere naam.
Het verschilt per artiest voor op welk moment we werken heb ik de indruk ? . Maar ook nu headlined Björk nog overal hoor. Primavera idd co met Nick Cave en All Points East droeg ze ook de dag. Ze is niet de grootste headliner die je kunt boeken, maar zeker wel een head. Een late-night slot na Radiohead, hoe had je die in gedachten? Ik bedoel, als je een RW achtig festival maakt. Die hadden in 2019 Tool na The Cure spelen. In zo'n soort constructie zal ik het nog geen eens heel gek vinden.

• Leuk
Waarderingen: Rikkie en Joslittel
Ik zou Primavera zelf niet zo snel als maatstaaf nemen. Daar zetten ze soms zelf 4 headliners op één dag, waar dat in een festival in Nederland of België totaal ondenkbaar is. Ik dacht dat we met name naar Benelux festivals keken als vergelijking, of zit ik ernaast en doen jullie dat niet?

Ik zou Primavera zelf niet zo snel als maatstaaf nemen. Daar zetten ze soms zelf 4 headliners op één dag, waar dat in een festival in Nederland of België totaal ondenkbaar is. Ik dacht dat we met name naar Benelux festivals keken als vergelijking, of zit ik ernaast en doen jullie dat niet?
Ik weet niet of ik met mijn headliners James Brown en Thin Lizzy geschikt ben om op te antwoorden. Ik ga voor het onderbuik gevoel ;)

Ah joh, ik denk ook dat iedereen gewoon moet plannen wat hij zelf heeft bedacht. Dat The Beatles en Pearl Jam waarschijnlijk niet op één dag kunnen, is wel helder denk ik. Kennelijk bestaat hier wat twijfel over.

Mijn bericht eerder was ook alleen bedoeld om aan te geven waar ik haar had in gedachten had voor mijn festival.

Het hangt van het totaalplaatje af denk ik. Als je Radiohead en Bjork zet, moet je hier wel rekening me houden qua sub of tent headliner misschien.

Moet wel zeggen dat Rock Werchter ooit eens Björk met daarna nog Radiohead had. Redelijk zieke combo

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Ik weet niet of ik met mijn headliners James Brown en Thin Lizzy geschikt ben om op te antwoorden. Ik ga voor het onderbuik gevoel ;)
Ja, ik vind het ook gigantisch lastig. Ik heb nu b.v. Leonard Cohen als headliner en vraag me soms ook af of ik die positie wel juist heb ingeschat.
Het is allemaal wat aanvoelen inderdaad.

Een festival als Primavera betitelt een act ook een stuk sneller als headliner dan het gemiddelde Nederlandse festival. Volgens mij vult iedereen dat op een eigen manier: met dit format kom je al snel uit op een heel groot festival, en dan wordt het beperkingsmateriaal al snel beperkt.

Het verschilt per artiest voor op welk moment we werken heb ik de indruk ? . Maar ook nu headlined Björk nog overal hoor. Primavera idd co met Nick Cave en All Points East droeg ze ook de dag. Ze is niet de grootste headliner die je kunt boeken, maar zeker wel een head. Een late-night slot na Radiohead, hoe had je die in gedachten? Ik bedoel, als je een RW achtig festival maakt. Die hadden in 2019 Tool na The Cure spelen. In zo'n soort constructie zal ik het nog geen eens heel gek vinden.
Ik had haar nu in mijn clashfinder staan voor 01:00 tot 02:30, lijkt mij geen verkeerde plek anno 2022.

Is het anders een idee als ik the Smiths laat vallen, en ga schuiven? Ik was bij die letter toch als laatste, dus daar heeft niemand last van. Ik zou dan voor de combi Tool - Bjork / Kendrick / Radiohead gaan. Volgens mij is alles dan in evenwicht.

Inhoudelijk qua Björk kan ik absoluut niet meepraten, maar als er een draft is waar we wat ruimer kijken, dan is het deze wel.

Ja, ik vind het ook gigantisch lastig. Ik heb nu b.v. Leonard Cohen als headliner en vraag me soms ook af of ik die positie wel juist heb ingeschat.
Het is allemaal wat aanvoelen inderdaad.
Leonard Cohen als headliner laten staan natuurlijk. Machtig mooi!

• Geweldig
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread