Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Op een festival van formaat Werchter is Björk natuurlijk geen absolute headliner, tegenwoordig is die toch formaat Vorst? Akkoord wel dat de combi met Radiohead bijzonder sterk aanvoelt, maar in de fantasiewereld van deze draft vind ik het nog net acceptabel, zeker als je voor Radiohead geen gigantische sub meer hebt gepland.

Radiohead en daarachter Björk late night special anderhalf uur moet kunnen denk ik (en proef ik ook uit de bovenstaande reacties)

Moet wel zeggen dat Rock Werchter ooit eens Björk met daarna nog Radiohead had. Redelijk zieke combo
Haha idd, op de 2de stage dan nog (met Neil Young erna nog op de Main). Weliswaar nog een RH zonder Kid A en OK Computer, maar moet machtig mooi geweest zijn.

Wat betreft deze Björk-discussie: In een andere Draft had het niet gekunnen natuurlijk, maar bij verschillende festivals is het al "op het randje", dus deze moet wel kunnen imo.

Ik denk dat het zeker kan hoor en daarnaast op Primavera zetten ze een Beck of Jorja Smith als headliner dit jaar en op Werchter liggen we te zagen dat Beck te hoog staat en Jorja Smith is niet eens de afsluiter van de Barn.

• Leuk
Waarderingen: Rikkie
Oké, zolang niemand er pijn van in zijn buik krijgt laat ik het zo staan. Het is mijn bedoeling om relatief weinig acts op mijn hoofdpodium te laten spelen, waardoor ik alleen op the Smiths dag met een 'echte' sub werk in Nick Drake. Voor de overige twee dagen denk ik aan een slag kleiner voor de bands voor de headliner(s).

Oké, zolang niemand er pijn van in zijn buik krijgt laat ik het zo staan. Het is mijn bedoeling om relatief weinig acts op mijn hoofdpodium te laten spelen, waardoor ik alleen op the Smiths dag met een 'echte' sub werk in Nick Drake. Voor de overige twee dagen denk ik aan een slag kleiner voor de bands voor de headliner(s).
Ik kan er ook prima mee leven. Het gaat uiteindelijk ook om de balans in het hele affiche. Dan kan één wat zwaardere dag wel, en Bjork als midnight spot is gewoon goed geboekt!

De organisatie van JozzFest mag weer een mooie naam voor The Pit bekend maken! We staan opeens hoog bij de B wat ons even aan het twijfelen heeft gemaakt maar we houden vast aan het originele plan. Elk podium heeft nu eenmaal een beestachtige opener nodig. Er staat nog weinig death metal op ons festival maar de fans hoeven zich niet ongerust te maken. Deze opkomende Deense band speelt een hele straffe pot old school kettingzaag death metal uit het vaatje waar bijvoorbeeld Bloodbath ook uit tapt. De organisatie kan dit bijzonder erg waarderen en we weten dat de vaste bezoeker van JozzFest hier ook wel raad mee weet. Kijk onderstaand filmpje voor sfeerbeelden over hoe een metalfestival eruit hoort te zien! We geven deze band ook direct de eer om The Pit te openen op de eerste dag, want we weten dat ze dit kunnen. Het magnifieke Baest komt erbij op JozzFest. We hopen dat dit leidt tot hun definitieve doorbraak!

@warriorandweirdo
@Paddy

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en Brian
Onze volgende aankondiging is een Canadese cultgroep, die alles wat goed is uit de indiescene van Toronto bijeenbrengt om samen heerlijke indierock te maken. Met leden uit Feist, Metric, Stars, etc. mogen zij zich zelfs, met recht en rede, een ware supergroep noemen. Wij verwelkomen met enorm veel plezier de 17 (!) leden van Broken Social Scene om een exclusieve show te spelen op Cabin In The Woods 2022.

@Paddy
@Rikkie

Alhoewel de B nog genoeg mooie en bekende namen heeft, is de keuze dit keer gevallen op een nieuwe Nederlandse naam: Beachdog!
Beachdog, de nieuwe luide rockband onder aanvoering van David Achter de Molen (ex-John Coffey) levert grunge en hardcore. Dus hou je biertje stevig vast, vuist in de lucht en gaan!

Users who are viewing this thread