Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Het sportpaleis concert geraakt ook moeilijk uitverkocht ondanks dat veel mensen al tickets hadden door de verzetting.
Dat concert is al zo vaak verzet geweest, heb zelfs geen idee of ik nog wel goesting heb (heb dat gevoel eigenlijk bij meerdere concerten at this point).

Voor de grootte van je festival (ik lees daarin toch een soort Werchter-adept) lijkt 't me prima. Kan ook als sub natuurlijk.

Bon Iver als sub zou wel kunnen maar je hebt met Bon Iver, Green Day en War on Drugs wel al drie behoorlijk grote namen op 1 dag staan. Heb je dan Iver als tentafsluiter en War on Drugs en Green Day als co constructie?

Klinkt als echt een nice festivaldag haha.

• Leuk
Waarderingen: WesleyNoH
Dat concert is al zo vaak verzet geweest, heb zelfs geen idee of ik nog wel goesting heb (heb dat gevoel eigenlijk bij meerdere concerten at this point).
Blij dat ik daar bij de eerste verplaatsing meteen een refund voor heb gevraagd. In 2019 tickets kopen voor een concert dat uiteindelijk (hopelijk) eind 2022 doorgaat, begrijpelijk dat de goesting tegen dan al weg is.

• Leuk
Waarderingen: WesleyNoH en Timmetje
Blij dat ik daar bij de eerste verplaatsing meteen een refund voor heb gevraagd. In 2019 tickets kopen voor een concert dat uiteindelijk (hopelijk) eind 2022 doorgaat, begrijpelijk dat de goesting tegen dan al weg is.
Die mens gaat tegen dan gewoon een nieuwe plaat al klaar hebben, ik voel dat. Het stage design voor die show was toen 't gepresenteerd werd met zo die promotiefilmpjes wel héél erg vet maarja.

Voor de volgende band bestellen wij graag een lekkere 30 graden en zon. Een Cuba Libre in de hand en lekker meewiegen op de heerlijke tonen van "Chan Chan". Ondanks hun gezegende leeftijd, nog steeds fantastisch: BUENA VISTA SOCIAL CLUB.

Zaterdag 2 Juli
Main Stage: Lauryn Hill - Buena Vista Social Club
Marquee: Herbie Hancock - Grace Jones
Boogie Stage: Fela Kuti - Rufus ft Chaka Khan - Zita Swoon

More names coming soon!

763.jpeg

@mattman - @theblackmadness

Laatst bewerkt:
Bon Iver als sub zou wel kunnen maar je hebt met Bon Iver, Green Day en War on Drugs wel al drie behoorlijk grote namen op 1 dag staan. Heb je dan Iver als tentafsluiter en War on Drugs en Green Day als co constructie?

Klinkt als echt een nice festivaldag haha.

Ticketje kopen? Ik beloof dat er geen late cancels komen en ook geen uitstel ;).

• On fire
Waarderingen: Timmetje
Treedt deze baas eigenlijk ooit op? Jawel, op ons festival! Meester van sfeervolle soundscapes, maker van moderne klassieker Untrue en nog modernere EP's die elk najaar gedropt worden (Kindred!). Gelieve geen foto's te nemen.

Burial.

@theblackmadness

Schermafbeelding 2022-02-04 om 10.05.59.png

Hierbij nog de (uitgebreidere) aankondiging van Big Thief, want dat verdienen ze.
Deze Amerikaanse indie folkrockband rond Adrianne Lenker werd in 2015 opgericht, al voelt het alsof ze al veel langer meegaan. Als je je eerste album Masterpiece noemt zijn de verwachtingen uiteraard hooggespannen, maar deze zijn volledig waargemaakt. Het is de fijne combinatie tussen uitstekend gitaarwerk, prachtige lyrics en het herkenbare stemgeluid van Lenker dat samen aanvoelt als één groot warm bad. Na het debuutalbum kwamen met Capacity, U.F.O.F en Two Hands nog maar eens 3 prachtige albums uit in kort tijdsbestek. Over een week komt het nieuwst album uit, met maar liefst 20 nummers, waarvan intussen al 8 nummers zijn te beluisteren. Veel van deze plaat is meer opbeurend en hoopvol dan eerder werk aldus de frontvouw. Simulation Swarm past daar al goed in tenminste:

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en Brian
60_songs_breeders_getty_ringer_1.jpg

Effe tussen het werk door deze band aankondigen, be aware voor je oren zou ik zeggen want het kan er luid aan toe gaan op hun shows. The Breeders

@Timmetje

Had die graag gekozen maar die zie ik niet als anders dan headliner, en die had ik al. :)

Users who are viewing this thread