Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Ik zou Cash als hij nog had geleefd vergeleken met een Dylan qua status. Samen met Springsteen misschien een beetje teveel van het goede, maar inderdaad een co-headline constructie lijkt mij prima.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Cash stond in de 80's draft als headliner op het festival van mattman. Springsteen lijkt me zelfs nog groter dan Cash. The Boss vult toch stadions, en nu nog zelfs?
Dit is reactie op randy?
Ik denk dat hij bedoelt dat het wel kan als coheadliner maar dan bij een kleinere naam dan The Boss.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en Yannick
Johnny Cash als sub moet wel kunnen denk ik. Zou die nu een groot festival hebben afgesloten?

Al zijn die keuzes inderdaad enorm lastig in te schatten. Denk dat we ons hierin soms wel wat creatieve vrijheid moeten kunnen veroorloven.
Eens wel met dit. De poel van iconen is heel groot en dus ga je altijd wel grote namen op line-ups krijgen.

• Leuk
Dit zal inderdaad een draft zijn om net wat ruimer te gaan, omdat er zoveel extra namen zijn. En het gesprek er gewoon over open te houden. De reacties zijn gemengd, dus dan zal het wel op het randje zijn. Het is nou ook niet zo dat ie Johnny Cash midden op de dag neerzet. Zolang we het maar niet te gek maken. Aan de hand van het ergens in het benoemde populariteit/status tegenwoordig zal Johnny Cash denk ik niet kunnen opboksen tegen Springsteen voornamelijk op het gebied van populariteit?

• Leuk
En er moest toch iemand de eerste zijn om een subheadliner en headliner van een dag bekend te hebben. Dat bepaalt uiteindelijk pas de norm voor de rest en wie weet kunnen er nu mensen terug naar de tekentafel om nog even wat grote namen in te kopen

En er moest toch iemand de eerste zijn om een subheadliner en headliner van een dag bekend te hebben. Dat bepaalt uiteindelijk pas de norm voor de rest en wie weet kunnen er nu mensen terug naar de tekentafel om nog even wat grote namen in te kopen
Mwa, da's toch net deel van de fun? Keuzes maken en proberen een 'realistische' line-up op te stellen. Als je gewoon de grote namen aaneen kan rijgen, is er ook niet veel aan.

Eens dat het wel enigszins "realistisch" moet blijven en niet enkel en alleen grote namen. Maar Bruce is in dit geval imo eerder headliner dan Cash. Kantje boord misschien omdat Bruce zo groot is maar Cash als sub is imo niet heel onrealistisch.

Mwa, da's toch net deel van de fun? Keuzes maken en proberen een 'realistische' line-up op te stellen. Als je gewoon de grote namen aaneen kan rijgen, is er ook niet veel aan.

Nee klopt, bedoel ook niet dat je nu gewoon 7 knallers van namen achter elkaar kan zetten, maar had zelf bijvoorbeeld wel subheadliners voor ogen die wat kleiner waren nog

Dank voor alle reacties! Bevestigt ook mijn twijfel. Bij sommige artiesten is de legende inmiddels groter dan de artiest gedurende een groot deel van zijn carriere daadwerkelijk geweest is. Met name in de jaren 80 en 90 was Cash vergane glorie. Daarnaast is het een groot artiest in een subgenre die voor het grote publiek weinig tot geen herkenbare nummers (meer) heeft.

Mijn conclusie: sub kan maar niet voor een grote naam als Bruce. Cash kan wel als sub/co headliner met een kleinere headliner dan Bruce. Dan pas ik de dag aan waarop hij staat, namelijk op de openingsdag! Headliner voor die dag nog aan te kondigen.

Nee klopt, bedoel ook niet dat je nu gewoon 7 knallers van namen achter elkaar kan zetten, maar had zelf bijvoorbeeld wel subheadliners voor ogen die wat kleiner waren nog
Ik zelf ook. Johnny cash is bijv groter dan Bill withers. Maar laten we de algemene tendens voelen en die is volgens mij dat het wel kan bij een kleinere headliner. Dus misschien is met Bruce iets te, maar Johnny cash als sub mag wel.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Maar prachtige naam Jos. Daar ging mijn tweede backup headliner. Nog 3 te gaan, hopelijk blijft mijn eerste keus erin

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bij deze een naam waar iets minder discussie over zal zijn. Waar de concurrent-collega festivals komen met legendarische stadionheadliners zal Once Upon A Time In The West een groot aantal middelgrote namen presenteren. Na Woodkid en Ben Howard zal ook James Blake aan het affiche worden toegevoegd.

@Oasiss

Na Beyoncé mogen we nog een prachtige dame aankondigen voor het Live Forever Festival. Soul en R&B gaan deze editie een prominente rol innemen.
Met dat streven is het een godsgeschenk dat we dit natuurtalent hebben mogen boeken voor de 2022 editie. Ze heeft samengewerkt met grootheden als Prince en dat is zeker terug te zien. Als het vrouwelijk equivalent van voorgenoemde, met een vleugje Michael Jackson, kunt u alleen spijt krijgen als u haar niet gaat zien!

JANELLE MONAÉ.

@HollandiaFCB Next

Seg Oasiss, jij hebt toch mijn Excelbestandje met namen niet gestolen he? Dat is nu al 3 op 3 :cry:

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
New York Lol GIF by Lifetime

Als moest het zo zijn, voortbordurend op voorgaande bekendmaking en het vleugje Michael Jackson.
De immer vrolijke Joe Jackson verbood zijn huis vol kinderen om op zijn gitaar te spelen, maar toen hij op een dag zijn instrument met een gebroken snaar aantrof was hij toch benieuwd naar wat ze konden spelen. Zie daar het begin van wat leidde tot onder andere I want you back, Blame it on the boogie en.... ABC! (The) Jackson(s) 5

Jackson_5_tv_special_1972.jpg

@Brian

Het is tijd voor de eerste headliner. Vol trots kunnen we deze act het podium geven op de vrijdag en extra fijn is de combinatie met Bill Withers natuurlijk. Het is the Hardest working man in show business. Niet alleen een de Godfather of Soul, maar ook belangrijk voor de Funk. En natuurlijk staat zijn rol als priester in the Blues Brothers ons nog op het netvlies. Hij zet het podiumin vuur en vlam met nummers als I Got You (I Feel Good), It's a Man's Man's Man's World en toegevoegde persoonlijke favoriet. Ladies and gentlemen, please welcome

James-Brown.png

@koekdoos en daarna @werchter12 om hem af te sluiten

Users who are viewing this thread