Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Jeff buckley, Jimi Hendrix, Joy Division zijn natuurlijk topnamen, maar de mijne (en de eerste en tweede backup) zit er nog in. Laten we dat zo houden!

Jeff buckley, Jimi Hendrix, Joy Division zijn natuurlijk topnamen, maar de mijne (en de eerste en tweede backup) zit er nog in. Laten we dat zo houden!
Nog veel iconen die beginnen met een 'J' hier eigenlijk.

6nTGTsG.png

Punk, garage, glam en hard rock.. Ze kan en doet het allemaal; Joan Jett & The Blackhearts.

@Timmetje > @Martijn

Country is niet het eerste genre waar de meeste mensen aan denken bij JoZZFest maar zwart des te meer. Deze Man in Black is een absolute legende en heeft veel zieltjes weten te bereiken buiten het country genre. Baanbrekend geweest op meerdere vlakken, onder meer door zijn aandacht voor gedetineerde met verschillende shows in gevangenissen. De live cd's hiervan zijn legendarisch en geven een goed voorproefje wat we mogen verwachten. Een carrière van ruim 5 decennia van Ring of Fire tot de ontroerende cover van 'Hurt'. Eén van de favoriete nummers van de organisatie. Van opzwepende country tot breekbare ouderdom. Johnny Cash zal zijn opwachting maken op JoZZFest op de zaterdag van Bruce Springsteen als sub. Misschien zit er wel een gezamenlijk nummer in?

@warriorandweirdo
@Paddy

NB: het is verdomd lastig om de inschatting te maken van de grootte van sommige artiesten. Mocht iemand aangeven dat dit echt niet kan verander ik mijn keuze nog.

Ik heb ook moeite met de grote van acts, maar Johnny cash als sub? Ik kan hem zelf niet minder zien dan een headliner

• Leuk
Waarderingen: werchter12
Country is niet het eerste genre waar de meeste mensen aan denken bij JoZZFest maar zwart des te meer. Deze Man in Black is een absolute legende en heeft veel zieltjes weten te bereiken buiten het country genre. Baanbrekend geweest op meerdere vlakken, onder meer door zijn aandacht voor gedetineerde met verschillende shows in gevangenissen. De live cd's hiervan zijn legendarisch en geven een goed voorproefje wat we mogen verwachten. Een carrière van ruim 5 decennia van Ring of Fire tot de ontroerende cover van 'Hurt'. Eén van de favoriete nummers van de organisatie. Van opzwepende country tot breekbare ouderdom. Johnny Cash zal zijn opwachting maken op JoZZFest op de zaterdag van Bruce Springsteen als sub. Misschien zit er wel een gezamenlijk nummer in?

NB: het is verdomd lastig om de inschatting te maken van de grootte van sommige artiesten. Mocht iemand aangeven dat dit echt niet kan verander ik mijn keuze nog.
Heerlijke booking. Het is inderdaad moeilijk om ze juist te plaatsen, maar waar mogelijk baseer ik mij op de spot die ze hadden op een glastonbury of Werchter op hun hoogtepunt. Vullen ze stadions, etc...
Bij de acts die geen festivals speelden wordt het echt lastig :). Een beetje aanvoelen hé.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Johnny Cash als sub moet wel kunnen denk ik. Zou die nu een groot festival hebben afgesloten?

Al zijn die keuzes inderdaad enorm lastig in te schatten. Denk dat we ons hierin soms wel wat creatieve vrijheid moeten kunnen veroorloven.

Waar we tot nu toe op de vlakte waren gebleven wat betreft headliners, zijn we nu erg blij om onze eerste headliner te mogen aankondigen.

Zoals menigen weten is de organisatie van Cabin In The Woods erg grote fan van vrouwelijke singer-songwriters. Die liefde startte toen we voor de eerste keer de magische muziek hoorde van een welbepaalde Canadese, die naam maakte in de folkscène van de jaren 60 en 70. We zijn dan ook ongelooflijk vereerd om te kunnen aankondigen dat niemand minder dan Joni Mitchell onze eerste headlinerplek zal invullen.

@Paddy
@Rikkie

Kan misschien wel als co-headliner met een iets kleinere naam als Bruce Springsteen.

Cash stond in de 80's draft als headliner op het festival van mattman. Springsteen lijkt me zelfs nog groter dan Cash. The Boss vult toch stadions, en nu nog zelfs?

Users who are viewing this thread