Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
4gdFH6f.png

Tijd voor één van de beste rapgroepen.. ooit? De knotsgekke Beastie Boys.

@Timmetje > @Martijn

@Brian kunnen we een update krijgen in de OP?

Hmm, mijn gedroomde naam (geen eens headliner) zit er nog in terwijl ik al had gesetteld voor minder. Misschien heb ik nog kans want er zitten er ook nog een paar hele grote in voor deze letter.

Hmm, mijn gedroomde naam (geen eens headliner) zit er nog in terwijl ik al had gesetteld voor minder. Misschien heb ik nog kans want er zitten er ook nog een paar hele grote in voor deze letter.
Ik kon op zich kiezen voor een headliner hier, denk dat Dave die bedoelde (al zullen we dat achteraf pas weten), of een kleinere naam.. Maar dacht dat deze te uniek was om te laten liggen.

Het boeken van bands is een onvoorspelbare business zoals elke organisator je kunt vertellen. Soms denk je geen kans te hebben op een bepaalde artiest en dan wordt deze je opeens wel aangeboden, totaal onverwacht. Deze Amerikaanse grootheid heeft nog nooit op JozzFest gestaan. We durfde er niet van te dromen maar toch is het ons gelukt. Eén van de absolute all-time favorite live artiesten van de organisatie. Al circa 10 keer live gezien en gelukkig ook nog in de originele bezetting van de band. Gelukkig nog de Jungleland sax solo kunnen horen van The Big Man himself. Natuurlijk is het met deze woorden geen verrassing meer wie er komt. Eén van de beste live bands die op deze aarde rondloopt komt voor een marathonconcert naar JozzFest! Op de zaterdag staat Bruce Springsteen & The E Street Band op het programma! Laat de verzoeknummers maar doorkomen, welke willen jullie horen? Backstreets? Candy's Room? Seeds? Jersey Girl? Tougher Than The Rest? Jungleland? Of toch deze klassieker?

@warriorandweirdo
@Paddy

Bruce Springsteen nog kunnen boeken, echt het laatste wat ik verwacht had met deze positie. Wel een andere schitterende headliner moeten opofferen maar daar was de kans ook erg klein op.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Daar komen de headliners! Mooie keuzes allemaal, persoonlijk had ik ook gehoopt Brittany Howard nog te kunnen binnenhalen in de tweede B-ronde, maar helaas.

Bruce Springsteen nog kunnen boeken, echt het laatste wat ik verwacht had met deze positie. Wel een andere schitterende headliner moeten opofferen maar daar was de kans ook erg klein op.

Nu begint het spannend, mijn vooraf opgeschreven lijst met 'buffer'-namen begint uit te dunnen, nog 6 keuzes zien te overleven en hopen dat mijn naam er niet tussen zit.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ondanks dat velen van onze concullega's al minstens één headliner hebben gelost, houden we ons bij Cabin In The Woods nog even rustig wat betreft grote namen. Wel mogen we weer een fantastische naam aankondigen, die al enkele jaren hoog op ons verlanglijstje stond.

Eind 2018 brachten beste vriendinnen en singer-songwriters Julien Baker, Phoebe Bridgers en Lucy Dacus gezamenlijk een EP uit, waarmee ze ook een korte Amerikaanse tour maakten. In Europa hadden we jammer genoeg niet het genoegen om ze live te bewonderen, tot nu.. Met de gepaste trots kunnen we aankondigen dat Boygenius op Cabin In The Woods een exclusieve set zal spelen, gevuld met de EP en ander moois van wat de dames reeds uitbrachten.

@Paddy
@Rikkie

Jaja, Bruce. Hij is je gegund Jos! Ik had hem zelf niet opgeschreven want buiten mijn concept en al gehad, maar het is natuurlijk de naam op je festival om te hebben. Wat die allemaal live brengt is niet normaal.

Mijn gedachte sub en nog een hele grote headliner zitten erin. Zal het dan toch zover komen?

(PS, ik hoop dat Boygenius ooit naar Europa komt. Man, dat zou toch ook fantastisch zijn)

• Geweldig
Waarderingen: Joslittel
(PS, ik hoop dat Boygenius ooit naar Europa komt. Man, dat zou toch ook fantastisch zijn)
Morgen brengt Angel Olsen een nieuw nummer uit met Julien Baker en Sharon Van Etten hehe. Denk eerlijk gezegd dat we die beetje bij beetje wat moeten opbergen die droom aangezien ze alle drie intussen zo succesvol zijn geworden + grote, lange tournee's doen. Maar who knows.

• Geweldig
Waarderingen: Brian
Morgen brengt Angel Olsen een nieuw nummer uit met Julien Baker en Sharon Van Etten hehe. Denk eerlijk gezegd dat we die beetje bij beetje wat moeten opbergen die droom aangezien ze alle drie intussen zo succesvol zijn geworden + grote, lange tournee's doen. Maar who knows.
Ah nice. Dus Like I Used To krijgt een soort van vervolg. Benieuwd. Dit is het goede nieuws.

Tweede naam voor het ?Paddy Powerfestival? is de begeleidingsband van Bob Dylan. Simpelweg the Band genaamd. Een erg invloedrijke band, maar bij het grote publiek toch wat minder bekend.

Hier legt Leo Blokhuis vol enthousiasme uit waarom hij hun als 1 van de beste bands ooit beschouwd:

https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/251658

En hier nog even live:

@Rikkie —> @Oasiss

Users who are viewing this thread