Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.486
8.728
@Martijn hoe wordt gekeken naar de optredens van songfestival acts? Moet het daadwerkelijk een volledige show zijn, of mogen dat ook tv-optredens of van die Eurovision shows zijn waar acts dan een enkel of enkele nummers hebben gespeeld op een avond?
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.103
1.327
Heel groot is de moeilijkheidsgraad nog niet per se, dus meer uniek lijkt me beter. Heb net even de eerste shortlist daadwerkelijk opgesteld en ben al door de helft van de criteria heen volgens mij. Meer deelnemers zal dat natuurlijk moeilijker maken, maar Pinkpop heeft een rijke geschiedenis vol acts om alle criteria af te tikken en dan heb je nog bergen aan acts over die je kan kiezen die niet eens ooit op Pinkpop gespeeld hoeven te hebben!
Oké, die oefening had ik nog niet gedaan en jouw bericht stelt me wel gerust. Ik laat het vallen 😉
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.633
1.925
@Martijn hoe wordt gekeken naar de optredens van songfestival acts? Moet het daadwerkelijk een volledige show zijn, of mogen dat ook tv-optredens of van die Eurovision shows zijn waar acts dan een enkel of enkele nummers hebben gespeeld op een avond?
Ik had bij het opstellen van de regel de laatste soort shows in mijn hoofd ja. Volgens mij is hij daardoor prima te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.103
1.327
[...]
4. Als oudste popfestival van Nederland kan Pinkpop zich buigen over een rijke geschiedenis. Van de acts die op de eerste Pinkpops in de jaren 70 en 80 stonden zijn helaas weinig nog tourende acts overgebleven, maar vanaf de jaren 90 is dit anders. Om recht te doen aan deze geschiedenis, moeten de affiches bevatten:
- 5 acts die in de jaren 90 (1990 t/m 1999) voor de eerste keer op Pinkpop hebben gestaan;
- 5 acts die in de jaren nul (2000 t/m 2009) voor de eerste keer op Pinkpop hebben gestaan en
- 5 acts die in de jaren tien (2010 t/m 2019) voor de eerste keer op Pinkpop hebben gestaan.
5. Voor de editie van dit jaar heeft Pinkpop voor de campingbezoekers vaste gast tickets geïntroduceerd. Door de jaren zijn er ook veel bands die we als vaste gast van Pinkpop kunnen beschouwen, waarbij Anouk de absolute recordhouder. Dit heeft inspiratie geboden voor de volgende regels:
- 2 acts die 3 of meer keer op Pinkpop hebben gestaan en
- 8 acts die 2 keer op Pinkpop hebben gestaan.
6. De afgelopen jaren is veelvuldig geput uit de Nederlandse markt om de poster te vullen. Om deze trend in stand te houden moeten in ieder geval 10 Nederlandse acts worden geboekt.
7. Het bijzondere aan de afgelopen editie was dat er veel (oud)songfestivalacts waren geboekt. Om met deze populariteit mee te gaan moeten in ieder geval 2 van dit soort acts worden geboekt.
8, Tot slot: in de acts die we vanwege regels 4 tot en met 7 boeken kan overlap zitten. Dat is niet erg, deze acts tellen dan voor beide regels mee.
Geldt voor al deze regels dat het vermelde aantal het minimum is? Of moeten we precies zoveel artiesten hebben in dat geval? En voor de 8 acts die 2x op Pinkpop gestaan hebben: moeten die 8 precies 2x op Pinkpop gestaan hebben of is dit ook een minimum? Stel dat ik 3 acts heb die er 4x gestaan hebben, mag ik die dan meetellen voor de 2 acts die 3/meer keer er gestaan hebben én 1 act die er 2 keer gestaan heeft?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.633
1.925
Geldt voor al deze regels dat het vermelde aantal het minimum is?
Ja; je mag uiteraard zoveel Pinkpop alumni boeken als je wil.
Of moeten we precies zoveel artiesten hebben in dat geval? En voor de 8 acts die 2x op Pinkpop gestaan hebben: moeten die 8 precies 2x op Pinkpop gestaan hebben of is dit ook een minimum? Stel dat ik 3 acts heb die er 4x gestaan hebben, mag ik die dan meetellen voor de 2 acts die 3/meer keer er gestaan hebben én 1 act die er 2 keer gestaan heeft?
Nee, het gaat bij deze echt om precies twee keer. Gedachte achter deze regel is dat we de acts die drie keer of meer op Pinkpop hebben gestaan en die de afgelopen drie jaar hebben getoerd grotendeels zullen uitspelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.103
1.327
Dus als ik het goed begrijp, boek je minstens 8 acts die precies 2x op Pinkpop gestaan hebben. En dus ook minstens 2 acts die 3x of meer op Pinkpop gestaan hebben. Het is dus altijd minimum (behalve dat van die stadionact, dat is maximum) ?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.486
8.728
Nee, het gaat bij deze echt om precies twee keer

Woof. Dat wordt even mijn lijstje controleren 😅😅

Edit: Ik twijfel wel of we genoeg bands gaan hebben die exact 2x er hebben gestaan om iedereen de 8 bands te laten halen, maar we gaan het meemaken!

Edit 2: Ik heb 140 bands geteld die er exact 2x hebben gestaan :p
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.450
4.758
Ik doe graag ook weer een keertje mee.

Heb nu al een idee voor mijn poster. 😂
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.633
1.925
Woof. Dat wordt even mijn lijstje controleren 😅😅

Edit: Ik twijfel wel of we genoeg bands gaan hebben die exact 2x er hebben gestaan om iedereen de 8 bands te laten halen, maar we gaan het meemaken!

Edit 2: Ik heb 140 bands geteld die er exact 2x hebben gestaan :p
Laten we even afwachten hoeveel mensen zich inschrijven. Op basis daarvan kan ik het getal naar beneden bijstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.103
1.327
Woof. Dat wordt even mijn lijstje controleren 😅😅

Edit: Ik twijfel wel of we genoeg bands gaan hebben die exact 2x er hebben gestaan om iedereen de 8 bands te laten halen, maar we gaan het meemaken!

Edit 2: Ik heb 140 bands geteld die er exact 2x hebben gestaan :p
Ik kom aan 158, maar heb nog niet gecheckt of ze allemaal in BE/NL hebben gespeeld sinds 2022. Koekdoos zijn getal zal dus wel kloppen en als iedereen 8 exclusieve namen kiest, dan mogen we maar max met 17 zijn (17x8 = 136)
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.103
1.327
Wat als een act sinds 2022 een optreden heeft gegeven in België of Nederland, maar intussen overleden is? Mag ik die kiezen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken