Festileaks Draft XIII: De mini-mini draft

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.340
Een drietal namen en een verschuiving van bands per podium om de mainstage compleet te maken voor alle drie de dagen.

Armored Saint

Kissin' Dynamite

Dirty Honey


Een overzicht van de mainstages per dag, genieten van een reeks klassiekers om de dag af te sluiten in de nacht met jonge feestbeesten!

Vrijdag: British Lion > Phil Campbell and the Bastard Sons plays Motörhead > Mr. Big > Bruce Dickinson > Feuerschwanz > The Darkness

Zaterdag: Armored Saint > Y&T > Vandenberg > Europe > Gloryhammer > Nanowar of Steel

Zondag: Skid Row > Glenn Hughes performs Deep Purple classic live > Extreme > Gene Simmons > Beast in Black > Wind Rose

@Martijn
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.340
Pfoe, het einde van de shortlist, moeten we ineens creatief gaan worden...

Laten we er maar even een berg covers tegenaan gooien en daarna de tijd nemen om verder te denken voor de (ik denk?) laatste zes exclusieve namen:

Frog Leap als een van de afsluiters op de zaterdag.


Bizkit Park als een van de afsluiters op de zondag.


Steve 'N' Seagulls ergens op de vrijdag


@MadMandra27 en daarna @Bob105 als hij inmiddels heeft ingehaald, anders door naar @mattman
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.588
Precies, Bob lijkt zijn inlog kwijt te zijn oid, dus ga ik maar door.

Driemaal mooie black metal.

dodsrit-band-photo-scaled.jpeg

Dödsrit

DODHEIMSGARD-scaled.jpg

Dødheimsgard

vbe.jpg

Ved Buens Ende


@RubenJS > @team-0
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.953
2.701
Collignon vervangt haar!

Hoeveel rondes moeten we nog? Moet zeggen dat ik wel langzaam door mijn inspiratiebronnen ben.
Moet ook zeggen, als kijker, hadden de line ups best wat minder groot kunnen zijn. Geldt misschien voor mij, maar er komen nauwelijks nog namen voorbij waar ik speciaal een ticket in overweging voor zou nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.588
Moet ook zeggen, als kijker, hadden de line ups best wat minder groot kunnen zijn. Geldt misschien voor mij, maar er komen nauwelijks nog namen voorbij waar ik speciaal een ticket in overweging voor zou nemen.
Dat noemen wij een gebrek aan smaak ;)

Nee maar zonder dollen, ik denk dat het enorm verschilt. Ik zie dat sommigen nu echt moeten gaan zoeken naar namen. Terwijl ik zelf nog een longlist heb staan waarmee ik nog zo de hele vrije keuze kan vullen, en moet gaan afwegen welke namen ik nog exclusief wil hebben. Zal er net aan liggen of er veel bands in je favoriete genres kwalificeren voor dit concept, of niet...
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
231
404
Een trio van diverse wereldmuziek dan speciaal om @Sjakie de Wit over te halen wellicht, want dat is nog flink onderbelicht in deze draft. Helaas zit ik nog steeds op locaties met vrij slechte wifi en is het onmogelijk even wat lekkere filmpjes er bij te zoeken maar ga dit alsjeblieft ontdekken:

Fanfare Ciocarlia, de 12 Roma uit Noordoost Roemenië zijn grootheden in de Balkan brass scene en touren al bijna 30 jaar rond de wereld. Je weet nooit hoe lang een optreden precies duurt dus laten wij ze een podium afsluiten, dan hebben ze in ieder geval alle ruimte.

Pat Thomas & Kwashibu Area Band is een van de grote invloeden uit de Afrikaanse Highlife scene uit de jaren 70 en 80 maar still going strong met een heupwiegende, bootyshakende liveshow waar je op en top gelukkig van wegloopt.

Met Bixiga 70 gaan we transatlantisch, want deze "Brazilian instrumental dance band" mixt invloeden van jazz, latin, afrobeat met hun Braziliaanse roots tot een enorm dansbare cocktail.

@JK79 > @Yannick
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
816
1.719
Ik zag FIEP laatst in-store optreden tijdens RSD en maakte en sterke indruk! Ze eindigden met een cover van R&B van English Teacher (ook te zien op ons festival) en dat was heel vet.

Daarnaast komt ook Elephant Gym langs, een Taiwanese band die vermakelijke math pop maakt.

En tot slot komt Squirrel Flower, het pseudoniem van de Amerikaanse singer-songwriter Ella Williams, introspectieve indie folk/rock brengen.


@theblackmadness (@warriorandweirdo wanneer het schikt)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.493
4.918
Ik heb FIEP nog als voorprogramma in de EKKO gezien. Leuk, sympathiek bandje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken