Deze discussie is al veel vaker gevoerd op dit forum, en het is geen waardeoordeel richting de muzieksmaak van de mensen die hier actief zijn hoor. Echter, er zit een enorm verschil in wat mensen op dit forum leuk vinden (vaak mensen met een rijke culturele en muzikale kennis en smaak) en de gemiddelde festivalbezoeker van een festival als DTRH (i.e. de gemiddelde Nijmeegse student). Nou kan je er voor pleiten dat het festival er juist is voor 'de mensen op dit forum', maar als je ziet welke kant het festival de afgelopen jaren op is gegaan, sta ik gewoon voor mijn standpunt dat deze worp een enorme stap terug is. Of je het nou leuk vindt of niet; de populaire acts zijn op dit festival NIET The National, Phoenix & Janelle Monae - maar wel Fred Again, Jungle & TLM Airlines. Voor die laatste groep zit hier echt niks bij hoor, al zal een Interplanetary Criminal nog het best in de smaak vallen. Ik zit zelf een beetje in beiden werelden, met vriendengroepen die graag naar zowel Lowlands ('voor het feestje') als BKS ('voor de verrassingen') gaan, maar zelfs voor de meeste BKS-gangers in mijn vriendengroep valt dit vies tegen, omdat het weer tig namen zijn die al 100x voorbij zijn gekomen op de Nederlandse festivals.
Heel specifiek wat voorbeelden waar je om vraagt: had nou maar wel al vast Benwal geprogrammeerd (de meest aangevinkte artiest in de Lowlands app vorig jaar), BC,NR & Fontaines DC i.p.v. Iggy Pop, Clairo i.p.v. Patti Smith & Barry Can't Swim of Rufus du Sol i.p.v. Massive Attack, maar nee hoor we gaan weer voor de gebaande weg waarvan we al een aantal edities op rij hebben gezien dat de gemiddelde bezoeker (zie dus als voorbeeld het verschil in publiek bij Jungle vs. The National) er niet echt op zit te wachten.