Down the Rabbit Hole 2025

Uiteindelijk ook geen enkele van die voorspelde headliners. 😅

Op zijn minst een verrassende lineup hoor. Ik maakte me al klaar voor Jamie XX, London Grammar en zo. Dan is dit op zijn minst een pak spannender.
Spannender wel, maar volgens mij ook nog niet op maat voor het publiek dat tegenwoordig afkomt op DTRH.

Ik ben geen DTRH volger maar wat is eigenlijk de reden dat ze deze namen niet delen op hun socials? Sowieso amper activiteit op bijvoorbeeld een IG. Zojuist alleen een korte story met een verwijzing naar hun site...

Ik ben geen DTRH volger maar wat is eigenlijk de reden dat ze deze namen niet delen op hun socials? Sowieso amper activiteit op bijvoorbeeld een IG. Zojuist alleen een korte story met een verwijzing naar hun site...
Staan er wel op toch? Staat gewoon een korte reel met de namen

Staan er wel op toch? Staat gewoon een korte reel met de namen

Ok wow, je hebt gelijk. Je moet inderdaad eerst door een halve minuut trippende visuals voordat je in de laatste 10 seconden het lijstje met namen ziet. Een groot deel heeft die reel op dat moment al weggeklikt, lijkt me.

Het valt me op dat ze je zo laten zoeken, ook in de bijgevoegde tekst worden geen namen genoemd.

1732706154846.png

• Leuk
Waarderingen: Mojo jojo
Namen die niet op maat zijn voor je publiek? Huh
Ja in de zin dat ze misschien een net wat ander publiek aan willen trekken. Met deze line up en ook die van vorig jaar lijken ze wel op wat ander publiek te mikken dan met de line ups van een aantal jaren daarvoor en weer meer bewegen richting 2014-2018

• Leuk
Waarderingen: Seventheen Seconds
Ja in de zin dat ze misschien een net wat ander publiek aan willen trekken. Met deze line up en ook die van vorig jaar lijken ze wel op wat ander publiek te mikken dan met de line ups van een aantal jaren daarvoor en weer meer bewegen richting 2014-2018
Vraag me wel af in hoeverre dat rijmt met het aanhouden van tenten als de Rex en Bizarre. Ga er tenminste even vanuit dat die blijven.

Tjah, als je alleen maar bezoekers trekt die voor het nachtprogramma komen (lees: pilletje...) dan heb je wel een veel lagere baromzet. Dat kan best een probleem worden voor een festival als DTRH

En dat terwijl je met die presale juist wel je meest recente publiek aan spreekt. De namen zijn iig meer richting BKS dan richting Lowlands.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Spannender wel, maar volgens mij ook nog niet op maat voor het publiek dat tegenwoordig afkomt op DTRH.
Nee, hier zit echt wel een bewuste keuze in. Want die namen (Rufus, Justice, Barry, Goldband, Overmono) touren wel. Ze willen duidelijk geen mini LL worden.

Ik vind het als liefhebber voor dit soort namen geweldig, maar ben benieuwd wat dit doet qua type bezoekers.

Nee, hier zit echt wel een bewuste keuze in. Want die namen (Rufus, Justice, Barry, Goldband, Overmono) touren wel. Ze willen duidelijk geen mini LL worden.

Ik vind het als liefhebber voor dit soort namen geweldig, maar ben benieuwd wat dit doet qua type bezoekers.
Ik gok wel meer richting het "liefhebbers" publiek wat BKS nog iets te veel leftfield vindt maar Pinkpop te generiek (hier reken ik mezelf en mijn vriendengroep ook toe in dit geval). Ik denk echter dat dat met een paar jaar komt als ze deze trend door zetten, want het "feestjes" publiek wat er bijv vorig jaar ook veel was zal dat niet met 1 jaar door hebben.

(Ik generaliseer hier natuurlijk ontzettend maar brengt mn punt wat makkelijker)

• Leuk
Waarderingen: mattman
Voor Joey Valence & Brae alleen al zou ik bijna een kaart kopen, maar ik gok dat die ook wel ergens anders te zien zijn rond die tijd.

En dat terwijl je met die presale juist wel je meest recente publiek aan spreekt. De namen zijn iig meer richting BKS dan richting Lowlands
Ja dat is ook weer zo. Vraag me wel af of het publiek wat dus inderdaad voor het feestje en het nachtprogramma komt op een gegeven moment afhaakt als de grote namen onvoldoende aansluiten en dan maar naar wildeburg oid gaat

Heel blij met deze worp! Het voelt weer echt als een line up zoals ik 'm ken uit de beginjaren. Een act als Patti of Iggy miste ik vorig jaar ook.

• Leuk
Waarderingen: Onibaba
Verbaast mij niet dat het Festileaks publiek dit een goed affiche vind. Ik vind het echter he-le-maal niks, wat een armoede zeg. Wéér een Patti Smith en Iggy Pop uit de mottenballen halen, wanneer leert deze organisatie nou eens dat het publiek hier totaal niet op zit te wachten? (e.g. zie publiek voor The National vorig jaar) Dit is voor mij echt een stap terug als festival, in plaats van een stap vooruit. Er zitten best een paar aardige namen bij, maar overall is dit gewoon ontzettend armoedig; zeker als je ziet wat voor namen er touren rond dit festival. Ik ga zelf al jaren naar Down The Rabbit Hole, en de namen spelen voor mij niet eens de grootste rol meer, maar dit is wel zo ontzettend slecht dat ik deze editie over ga slaan. Merk om mij heen ook dat deze line-up echt totaal niet aanslaat. Het zal best uitverkopen hoor, maar doe dit nog 3 jaar op rij en je bent gezien als festival. Dat je hier 300€ voor durft te vragen is wat mij betreft een gotspe.

Users who are viewing this thread