Zeer sterke eerste worp. Veel interessanter dan vorig jaar iig.
Wat zou jij graag zien dan op een festival als DTRH?Verbaast mij niet dat het Festileaks publiek dit een goed affiche vind. Ik vind het echter he-le-maal niks, wat een armoede zeg. Wéér een Patti Smith en Iggy Pop uit de mottenballen halen, wanneer leert deze organisatie nou eens dat het publiek hier totaal niet op zit te wachten? (e.g. zie publiek voor The National vorig jaar) Dit is voor mij echt een stap terug als festival, in plaats van een stap vooruit. Er zitten best een paar aardige namen bij, maar overall is dit gewoon ontzettend armoedig; zeker als je ziet wat voor namen er touren rond dit festival. Ik ga zelf al jaren naar Down The Rabbit Hole, en de namen spelen voor mij niet eens de grootste rol meer, maar dit is wel zo ontzettend slecht dat ik deze editie over ga slaan. Merk om mij heen ook dat deze line-up echt totaal niet aanslaat. Het zal best uitverkopen hoor, maar doe dit nog 3 jaar op rij en je bent gezien als festival. Dat je hier 300€ voor durft te vragen is wat mij betreft een gotspe.
Wel benieuwd welke namen voor jou het festival wel vooruit hadden gebracht?Verbaast mij niet dat het Festileaks publiek dit een goed affiche vind. Ik vind het echter he-le-maal niks, wat een armoede zeg. Wéér een Patti Smith en Iggy Pop uit de mottenballen halen, wanneer leert deze organisatie nou eens dat het publiek hier totaal niet op zit te wachten? (e.g. zie publiek voor The National vorig jaar) Dit is voor mij echt een stap terug als festival, in plaats van een stap vooruit. Er zitten best een paar aardige namen bij, maar overall is dit gewoon ontzettend armoedig; zeker als je ziet wat voor namen er touren rond dit festival. Ik ga zelf al jaren naar Down The Rabbit Hole, en de namen spelen voor mij niet eens de grootste rol meer, maar dit is wel zo ontzettend slecht dat ik deze editie over ga slaan. Merk om mij heen ook dat deze line-up echt totaal niet aanslaat. Het zal best uitverkopen hoor, maar doe dit nog 3 jaar op rij en je bent gezien als festival. Dat je hier 300€ voor durft te vragen is wat mij betreft een gotspe.
Interessant, en smaken verschillen natuurlijk. Maar wat had jij graag gezien?Verbaast mij niet dat het Festileaks publiek dit een goed affiche vind. Ik vind het echter he-le-maal niks, wat een armoede zeg. Wéér een Patti Smith en Iggy Pop uit de mottenballen halen, wanneer leert deze organisatie nou eens dat het publiek hier totaal niet op zit te wachten? (e.g. zie publiek voor The National vorig jaar) Dit is voor mij echt een stap terug als festival, in plaats van een stap vooruit. Er zitten best een paar aardige namen bij, maar overall is dit gewoon ontzettend armoedig; zeker als je ziet wat voor namen er touren rond dit festival. Ik ga zelf al jaren naar Down The Rabbit Hole, en de namen spelen voor mij niet eens de grootste rol meer, maar dit is wel zo ontzettend slecht dat ik deze editie over ga slaan. Merk om mij heen ook dat deze line-up echt totaal niet aanslaat. Het zal best uitverkopen hoor, maar doe dit nog 3 jaar op rij en je bent gezien als festival. Dat je hier 300€ voor durft te vragen is wat mij betreft een gotspe.
Precies dit, ik ga al jaren naar DTRH en koop altijd blind mijn kaartje voor het volgende jaar. Echter sloot de LIneup vorig jaar al niet heel erg aan bij mij. Dit jaar denk ik dat ik verder ga kijken.Verbaast mij niet dat het Festileaks publiek dit een goed affiche vind. Ik vind het echter he-le-maal niks, wat een armoede zeg. Wéér een Patti Smith en Iggy Pop uit de mottenballen halen, wanneer leert deze organisatie nou eens dat het publiek hier totaal niet op zit te wachten? (e.g. zie publiek voor The National vorig jaar) Dit is voor mij echt een stap terug als festival, in plaats van een stap vooruit. Er zitten best een paar aardige namen bij, maar overall is dit gewoon ontzettend armoedig; zeker als je ziet wat voor namen er touren rond dit festival. Ik ga zelf al jaren naar Down The Rabbit Hole, en de namen spelen voor mij niet eens de grootste rol meer, maar dit is wel zo ontzettend slecht dat ik deze editie over ga slaan. Merk om mij heen ook dat deze line-up echt totaal niet aanslaat. Het zal best uitverkopen hoor, maar doe dit nog 3 jaar op rij en je bent gezien als festival. Dat je hier 300€ voor durft te vragen is wat mij betreft een gotspe.
Frok&roll & SdonnieDat wordt sowieso een dj-set met Frok! <3
Wat voor namen trokken jou al die jaren dan aan die je nu niet terug kan vinden op de line-up? Ik zie juist qua soort namen meer gelijkenissen met de jaren 2015-2019 dan in 2022/2023.Precies dit, ik ga al jaren naar DTRH en koop altijd blind mijn kaartje voor het volgende jaar. Echter sloot de LIneup vorig jaar al niet heel erg aan bij mij. Dit jaar denk ik dat ik verder ga kijken.
Verbaast mij niet dat het Festileaks publiek dit een goed affiche vind. Ik vind het echter he-le-maal niks, wat een armoede zeg. Wéér een Patti Smith en Iggy Pop uit de mottenballen halen, wanneer leert deze organisatie nou eens dat het publiek hier totaal niet op zit te wachten? (e.g. zie publiek voor The National vorig jaar) Dit is voor mij echt een stap terug als festival, in plaats van een stap vooruit. Er zitten best een paar aardige namen bij, maar overall is dit gewoon ontzettend armoedig; zeker als je ziet wat voor namen er touren rond dit festival. Ik ga zelf al jaren naar Down The Rabbit Hole, en de namen spelen voor mij niet eens de grootste rol meer, maar dit is wel zo ontzettend slecht dat ik deze editie over ga slaan. Merk om mij heen ook dat deze line-up echt totaal niet aanslaat. Het zal best uitverkopen hoor, maar doe dit nog 3 jaar op rij en je bent gezien als festival. Dat je hier 300€ voor durft te vragen is wat mij betreft een gotspe.
Ik geloof er eigenlijk niks van wat je allemaal zegt. Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar dit is toch precies wat DTRH laat zien zolang het bestaat?Verbaast mij niet dat het Festileaks publiek dit een goed affiche vind. Ik vind het echter he-le-maal niks, wat een armoede zeg. Wéér een Patti Smith en Iggy Pop uit de mottenballen halen, wanneer leert deze organisatie nou eens dat het publiek hier totaal niet op zit te wachten? (e.g. zie publiek voor The National vorig jaar) Dit is voor mij echt een stap terug als festival, in plaats van een stap vooruit. Er zitten best een paar aardige namen bij, maar overall is dit gewoon ontzettend armoedig; zeker als je ziet wat voor namen er touren rond dit festival. Ik ga zelf al jaren naar Down The Rabbit Hole, en de namen spelen voor mij niet eens de grootste rol meer, maar dit is wel zo ontzettend slecht dat ik deze editie over ga slaan. Merk om mij heen ook dat deze line-up echt totaal niet aanslaat. Het zal best uitverkopen hoor, maar doe dit nog 3 jaar op rij en je bent gezien als festival. Dat je hier 300€ voor durft te vragen is wat mij betreft een gotspe.
Deze discussie is al veel vaker gevoerd op dit forum, en het is geen waardeoordeel richting de muzieksmaak van de mensen die hier actief zijn hoor. Echter, er zit een enorm verschil in wat mensen op dit forum leuk vinden (vaak mensen met een rijke culturele en muzikale kennis en smaak) en de gemiddelde festivalbezoeker van een festival als DTRH (i.e. de gemiddelde Nijmeegse student). Nou kan je er voor pleiten dat het festival er juist is voor 'de mensen op dit forum', maar als je ziet welke kant het festival de afgelopen jaren op is gegaan, sta ik gewoon voor mijn standpunt dat deze worp een enorme stap terug is. Of je het nou leuk vindt of niet; de populaire acts zijn op dit festival NIET The National, Phoenix & Janelle Monae - maar wel Fred Again, Jungle & TLM Airlines. Voor die laatste groep zit hier echt niks bij hoor, al zal een Interplanetary Criminal nog het best in de smaak vallen. Ik zit zelf een beetje in beiden werelden, met vriendengroepen die graag naar zowel Lowlands ('voor het feestje') als BKS ('voor de verrassingen') gaan, maar zelfs voor de meeste BKS-gangers in mijn vriendengroep valt dit vies tegen, omdat het weer tig namen zijn die al 100x voorbij zijn gekomen op de Nederlandse festivals.Wat zou jij graag zien dan op een festival als DTRH?
Is dit het burneraccount van kikixgoldbandgroupie?Verbaast mij niet dat het Festileaks publiek dit een goed affiche vind. Ik vind het echter he-le-maal niks, wat een armoede zeg. Wéér een Patti Smith en Iggy Pop uit de mottenballen halen, wanneer leert deze organisatie nou eens dat het publiek hier totaal niet op zit te wachten? (e.g. zie publiek voor The National vorig jaar) Dit is voor mij echt een stap terug als festival, in plaats van een stap vooruit. Er zitten best een paar aardige namen bij, maar overall is dit gewoon ontzettend armoedig; zeker als je ziet wat voor namen er touren rond dit festival. Ik ga zelf al jaren naar Down The Rabbit Hole, en de namen spelen voor mij niet eens de grootste rol meer, maar dit is wel zo ontzettend slecht dat ik deze editie over ga slaan. Merk om mij heen ook dat deze line-up echt totaal niet aanslaat. Het zal best uitverkopen hoor, maar doe dit nog 3 jaar op rij en je bent gezien als festival. Dat je hier 300€ voor durft te vragen is wat mij betreft een gotspe.
Ik denk dat die flashmobs tijdens About Today eerder een wakeup call was voor de organisatie, dan een signaal om die verlowlandsing nog verder door te voeren...Heel specifiek wat voorbeelden waar je om vraagt: had nou maar wel al vast Benwal geprogrammeerd (de meest aangevinkte artiest in de Lowlands app vorig jaar), BC,NR & Fontaines DC i.p.v. Iggy Pop, Clairo i.p.v. Patti Smith & Barry Can't Swim of Rufus du Sol i.p.v. Massive Attack, maar nee hoor we gaan weer voor de gebaande weg waarvan we al een aantal edities op rij hebben gezien dat de gemiddelde bezoeker (zie dus als voorbeeld het verschil in publiek bij Jungle vs. The National) er niet echt op zit te wachten.
Dus je bent pissig, omdat op een van origine indie-festival indie/alternative acts geboekt worden?Deze discussie is al veel vaker gevoerd op dit forum, en het is geen waardeoordeel richting de muzieksmaak van de mensen die hier actief zijn hoor. Echter, er zit een enorm verschil in wat mensen op dit forum leuk vinden (vaak mensen met een rijke culturele en muzikale kennis en smaak) en de gemiddelde festivalbezoeker van een festival als DTRH (i.e. de gemiddelde Nijmeegse student). Nou kan je er voor pleiten dat het festival er juist is voor 'de mensen op dit forum', maar als je ziet welke kant het festival de afgelopen jaren op is gegaan, sta ik gewoon voor mijn standpunt dat deze worp een enorme stap terug is. Of je het nou leuk vindt of niet; de populaire acts zijn op dit festival NIET The National, Phoenix & Janelle Monae - maar wel Fred Again, Jungle & TLM Airlines. Voor die laatste groep zit hier echt niks bij hoor, al zal een Interplanetary Criminal nog het best in de smaak vallen. Ik zit zelf een beetje in beiden werelden, met vriendengroepen die graag naar zowel Lowlands ('voor het feestje') als BKS ('voor de verrassingen') gaan, maar zelfs voor de meeste BKS-gangers in mijn vriendengroep valt dit vies tegen, omdat het weer tig namen zijn die al 100x voorbij zijn gekomen op de Nederlandse festivals.
Heel specifiek wat voorbeelden waar je om vraagt: had nou maar wel al vast Benwal geprogrammeerd (de meest aangevinkte artiest in de Lowlands app vorig jaar), BC,NR & Fontaines DC i.p.v. Iggy Pop, Clairo i.p.v. Patti Smith & Barry Can't Swim of Rufus du Sol i.p.v. Massive Attack, maar nee hoor we gaan weer voor de gebaande weg waarvan we al een aantal edities op rij hebben gezien dat de gemiddelde bezoeker (zie dus als voorbeeld het verschil in publiek bij Jungle vs. The National) er niet echt op zit te wachten.
Bedoel je die flashmob terwijl er nog twee man en een paardenkop stonden te kijken en de rest bij Folamour stond?Ik denk dat die flashmobs tijdens About Today eerder een wakeup call was voor de organisatie, dan een signaal om die verlowlandsing nog verder door te voeren...
Denk een bewuste keuze en we gaan zien over een aantal dagen (/weken?) of ze gelijk hebben qua kaartverkoop. We leven tegenwoordig allemaal in bubbels. Ik ben het met je eens dat deze aankondiging minder op socials doet dan ik had verwacht. Maar in mijn bubbel (en die bestaat juist niet uit forumgangers/muziekjunkies) was wel al een aantal jaar een irritatie over het feestpubliek en de platte acts.Deze discussie is al veel vaker gevoerd op dit forum, en het is geen waardeoordeel richting de muzieksmaak van de mensen die hier actief zijn hoor. Echter, er zit een enorm verschil in wat mensen op dit forum leuk vinden (vaak mensen met een rijke culturele en muzikale kennis en smaak) en de gemiddelde festivalbezoeker van een festival als DTRH (i.e. de gemiddelde Nijmeegse student). Nou kan je er voor pleiten dat het festival er juist is voor 'de mensen op dit forum', maar als je ziet welke kant het festival de afgelopen jaren op is gegaan, sta ik gewoon voor mijn standpunt dat deze worp een enorme stap terug is. Of je het nou leuk vindt of niet; de populaire acts zijn op dit festival NIET The National, Phoenix & Janelle Monae - maar wel Fred Again, Jungle & TLM Airlines. Voor die laatste groep zit hier echt niks bij hoor, al zal een Interplanetary Criminal nog het best in de smaak vallen. Ik zit zelf een beetje in beiden werelden, met vriendengroepen die graag naar zowel Lowlands ('voor het feestje') als BKS ('voor de verrassingen') gaan, maar zelfs voor de meeste BKS-gangers in mijn vriendengroep valt dit vies tegen, omdat het weer tig namen zijn die al 100x voorbij zijn gekomen op de Nederlandse festivals.
Heel specifiek wat voorbeelden waar je om vraagt: had nou maar wel al vast Benwal geprogrammeerd (de meest aangevinkte artiest in de Lowlands app vorig jaar), BC,NR & Fontaines DC i.p.v. Iggy Pop, Clairo i.p.v. Patti Smith & Barry Can't Swim of Rufus du Sol i.p.v. Massive Attack, maar nee hoor we gaan weer voor de gebaande weg waarvan we al een aantal edities op rij hebben gezien dat de gemiddelde bezoeker (zie dus als voorbeeld het verschil in publiek bij Jungle vs. The National) er niet echt op zit te wachten.
Maar dat zie je dus verkeerd. De organisatie probeert juist met deze line-up wat verder af te stappen van een deel van het publiek dat de afgelopen jaren aanwezig was. Dat dat jou niet ligt is dan wellicht precies de bedoeling. Ze willen niet dat DTRH klein Lowlands is, maar een eigen identiteit hebben. Wat met deze line-up heel erg goed lijkt te lukken.Deze discussie is al veel vaker gevoerd op dit forum, en het is geen waardeoordeel richting de muzieksmaak van de mensen die hier actief zijn hoor. Echter, er zit een enorm verschil in wat mensen op dit forum leuk vinden (vaak mensen met een rijke culturele en muzikale kennis en smaak) en de gemiddelde festivalbezoeker van een festival als DTRH (i.e. de gemiddelde Nijmeegse student). Nou kan je er voor pleiten dat het festival er juist is voor 'de mensen op dit forum', maar als je ziet welke kant het festival de afgelopen jaren op is gegaan, sta ik gewoon voor mijn standpunt dat deze worp een enorme stap terug is. Of je het nou leuk vindt of niet; de populaire acts zijn op dit festival NIET The National, Phoenix & Janelle Monae - maar wel Fred Again, Jungle & TLM Airlines. Voor die laatste groep zit hier echt niks bij hoor, al zal een Interplanetary Criminal nog het best in de smaak vallen. Ik zit zelf een beetje in beiden werelden, met vriendengroepen die graag naar zowel Lowlands ('voor het feestje') als BKS ('voor de verrassingen') gaan, maar zelfs voor de meeste BKS-gangers in mijn vriendengroep valt dit vies tegen, omdat het weer tig namen zijn die al 100x voorbij zijn gekomen op de Nederlandse festivals.
Heel specifiek wat voorbeelden waar je om vraagt: had nou maar wel al vast Benwal geprogrammeerd (de meest aangevinkte artiest in de Lowlands app vorig jaar), BC,NR & Fontaines DC i.p.v. Iggy Pop, Clairo i.p.v. Patti Smith & Barry Can't Swim of Rufus du Sol i.p.v. Massive Attack, maar nee hoor we gaan weer voor de gebaande weg waarvan we al een aantal edities op rij hebben gezien dat de gemiddelde bezoeker (zie dus als voorbeeld het verschil in publiek bij Jungle vs. The National) er niet echt op zit te wachten.
Ja nee. Net andersom.Bedoel je die flashmob terwijl er nog twee man en een paardenkop stonden te kijken en de rest bij Folamour stond?
Bevestigt exact mijn punt.
En eindig je in de vergetelheid zoals We Are Electric.Ja nee. Bevestigt net het punt dat DTRH misschien niet die richting uit wil. Binnen de kortste keren ben je een festival dat alléén maar dansbare namen kan boeken.