Down The Rabbit Hole 2023

James13

Playlistbediener
9 mei 2023
18
39
Even een vraagje vanuit mijn eigen interesse. Wat is het precies aan openbaar drugsgebruik dat sommigen van jullie zo tegenstaat? Ik ben uiteraard niet blind voor de sleutels, pillen en zakjes die er voorbijkomen, maar ik heb nog nooit het idee gehad dat ik daar last van heb gehad. Zeker niet méér dan ik last heb van mensen met een biertje of salmari te veel achter de kiezen. Ik heb persoonlijk niks met alle middelen die mijn neus in zouden moeten, maar rook de nodige joints op het terrein en drink op festivals meer dan een gezelligheidsbiertje. Ieder zijn eigen vices wat mij betreft.

Wat zijn de redenen dat jullie je zo ergeren hieraan? Naar mijn idee zijn we (in ieder geval grotendeels) allemaal onder invloed van het een of het ander tijdens dit soort festivals en levert dat vooral veel extra gezelligheid op. Dat er hier en daar iemand een pilletje/biertje/lijntje/jointje/paddestoel te veel neemt zie ik natuurlijk wel, maar ik vind last hebben nogal sterk verwoord.

Nogmaals niet om iemand aan te vallen, maar gewoon interesse wat het hieraan is dat het zo'n noemenswaardig punt wordt voor een aantal.
Ik moet zeggen dat het mij dit jaar ook voor het eerst opviel dat het zo en plein public gebeurde, maar aan de andere kant; waar maken mensen zich inderdaad druk om. Het zal mij echt een rotzorg zijn hoe anderen hun festival beleven, zolang mensen die gebruiken anderen er maar niet mee lastig vallen.
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
83
208
Je hebt wel wat los gemaakt op dit forum met deze vraag haha.
Ik had van te voren ook niet bedacht dat dit zou uitmonden in een politieke discussie over de (il)legaliteit van drugs haha!
Wel leuk om te zien dat het enthousiasme van afgelopen weekend gewoon doorgezet wordt bij de naborrel.

Overigens ben ik eindelijk volledig hersteld van het festival en heb ik inmiddels wel weer zin in de volgende.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Beter laat dan nooit, ook nog mijn verslag van het festival.

Donderdagmiddag rond een uur of 12 op de parkeerplaats aangekomen. Rij was aardig lang, maar links aangesloten en zo konden we vrij snel door de poorten. Op camping geel een mooi plekje gevonden met de gehele groep, dus dat was fijn. Ik vond het overigens heel jammer om te zien dat die groepsplekken zo'n groot gedeelte innamen en ook nog is op een hele gunstige plek. Had die dan lekker naar achter gegooid. Maar goed. Donderdag erg leuk met vrienden en biertjes op de camping. Ook hele lieve buren, dus een mooi begin.

Vrijdag begon mijn dag op de Bossa Nova bij Roufaida. Kende haar nog niet, maar de sfeer zat er goed in. Het was ook erg druk haha. Leuk optreden, mooie muziek, op de mooiste stage van allemaal. Een beter begin kon eigenlijk niet. Vervolgens wilde ik graag Froukje zien, maar in een van de laatste aankondigingen was daar Katie Gregson-Macleod. En spoiler; dit stond op een gedeelde eerste plaats voor mijn favoriete optreden van het weekend. Wat een prachtige muziek, nogmaals op de Bossa Nova (ik ben heel erg fan van die stage). Lopen janken op meerdere nummers, om hoe ongelofelijk mooi het was. Heel tof. Vervolgens toch nog even drie nummertjes van Froukje mee kunnen pakken. Klonk heel goed, en druk dat het was zeg. Tof om te zien. Vervolgens even langsgelopen bij The Murder Capital, maar dat vond ik eerlijk gezegd echt verschrikkelijk. Ze leken er totaal geen zin in te hebben en de muziek ging nergens heen. Jammer. Daarna ging ik naar Benny Sings. Erg goed, erg leuk en echt genoten van de heerlijke chille vibes. Hele goede zangeres had hij mee ook. Vervolgens even gaan chillen op de camping om terug te komen bij Joey Bada$$. Ik vond het eigenlijk heel jammer dat ik wat op tijd weg moest om een beetje oke te staan bij Fred, want Joey gaf echt een heeeeerlijk optreden. Maar toen was het toch tijd om naar Fred Again.. te gaan. En laat ik het maar zeggen; het stelde toch wat teleur. Van te voren een van de acts waar ik het meest naar uitkeek, en Fred deed het ook wel enorm goed, maar och wat heb ik me geërgerd aan het publiek. Banger op banger en iedereen stond alleen maar stil, zo gek. Op een gegeven moment ook achter ons iemand; "Dit is muziek voor verdrietige wijven". Ik dacht echt bij mezelf; WAAROM STA JE HIER DAN???. Maar goed. Onze groep heeft vet goed genoten, keihard gesprongen en alles meegezongen. Het had het hoogtepunt kunnen worden, maar het was toch een beetje bitterzoet. Vervolgens TSHA en Romy. Vond het allebei niet heel bijzonder, maar wel goed vermaakt en lekker gedanst.

Na een vrij late avond begon de zaterdag bij Sticks. Erg sterk optreden; goede flows, lekkere beats, publiek ging er wel lekker op. Niet spectaculair, maar erg degelijk. Goed begin van de zaterdag. Vervolgens spotte een van mijn maten opeens S10 in het blokkenschema. Snel daar naartoe gerend om vooraan te staan, en ik vond het een heerlijke vervanging voor iets waar ik niet naar toe zou gegaan zijn. Had sowieso een beetje een gat in m'n dag daar, dus dat kwam goed uit. Erg leuk en spontaan optreden. Vervolgens door naar Jacob Collier. Wat een muzikaal talent heeft die gast, het is bizar. En z'n band ook. Echt wel een enorm hoogtepunt van dit weekend. Daarna kwam mijn grootste clash van het weekend; Death Grips of 070 shake. Ik had al twee keer kaartjes gekocht voor 070 shake, maar was een keer ziek geworden en de andere keer kwam er iets tussen. Dus ik wilde het toch wel heel graag een keer zien. Na een wat timide begin, ging het uiteindelijk best wel los. Lekker optreden. Vlak voor het einde van 070 shake door naar de Teddy, want ik wilde toch een stukje Death Grips meepakken, maar ik was net te laat, helaas. Toen maar vooraan gaan zitten en wachten op The Blaze. Wat een optreden was dit zeg. De visuals in combinatie met de prachtige beats en overtuiging in de zang, zorgde bij mij echt voor tranen van extase. Dit optreden was voor mij heel gaaf. Vervolgens naar OVERMONO, waar het flink druk was. Vanaf buiten te tent lekker staan dansen. Klonk lekker. De avond afgesloten in de Teddy en een feestje op het camping terrein. Het werd nog heel erg laat die nacht...

Zondag heerlijk brak wakker, maar vrienden van ons mochten een feestje geven in de Porto Parties. Het was tijd om met een flinke kater te staan bij Paul & Lucas' Grote Kahoed Show. Heerlijk ongegeneerd staan dansen op de meest verschrikkelijke muziek en af en toe een Kahootje tussendoor. Was heel grappig om te zien hoe erg dit aansloeg haha. Daarna naar de camping om onze spullen alvast in de auto te leggen, omdat we 's avonds na Paolo zouden gaan rijden. Eenmaal klaar was het tijd om terug te gaan voor Ben Howard. Echt heeeeeel mooi. Vrij veel oude nummers ook, had ik helemaal niet verwacht. Echt genoten. Daarna te moe om naar King Princess te gaan, dus maar gelijk voor gaan staan bij Phoenix. Wat een vet optreden was dat ook weer zeg. De gasten leken er goed zin in te hebben, elk nummer is gewoon echt de perfecte Phoenix formule, waar ik heel erg van hou. Echt heel tof. Om vervolgens te wachten voor de afsluiter van het weekend; Paolo Nutini. Ook weer een heel sterk optreden en een publiek wat er heel veel zin in leek te hebben. Ik vond het ook een stuk drukker dan ik van te voren had verwacht. En Iron Sky was toch echt wel weer een kippenvel momentje. Heel wat anders dan het optreden wat ik van hem zag in Tivoli de Helling afgelopen jaar.

Al met al echt weer een fantastisch weekend gehad op Down the Rabbit hole. Met mijn top 5 als volgt:
1. Katie Gregson-Macleod
1. The Blaze
3. Phoenix
4. Jacob Collier
5. Paolo Nutini

Met Ben Howard, Benny Sings, Joey Bada$$ en Fred again.. als honorable mentions.

Tot volgend jaar iedereen :')
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
110
105
Afgelopen weekend was ik in de Groene Heuvels te vinden. Hoewel ik van te voren niet kapot was van de line up is het uiteindelijk mijn favoriete editie gebleken! Twijfels of ik volgend jaar wel zou gaan zijn weggenomen. Sterker nog, kan niet wachten tot volgend jaar!

Dit jaar juist ook omdat er soms gaten zaten in wat ik wilde zien het gevoel gehad de volledige DTRH-experience te hebben gehad, waarbij ik het randprogramma veel meer heb aangedaan dan andere jaren.

Vrijdag
Vrijdag begonnen bij Avalanche Kaito, die ik grappig genoeg toevallig zag bij Le Guess Who in november in Theater Kikker. Toen stond hij daar helemaal in zijn eentje en speelde hij op zijn gekke instrumenten uit Burkina Faso. Dat werd na een half uur enigszins eentonig toen. Nu had hij een drummer en gitarist mee en swingde het de pan uit. Beste begin van de dag dat je je kon wensen. Deed erg denken aan Kokoko! zo.

Vervolgens naar Froukje geweest, want veel vrienden in de groep die dat smaakt. En heb mezelf toch ook zeer vermaakt met Froukje. Ze heeft een gun-factor en heeft een hele fijne stage-presence. En de liedjes vind ik bij vlagen ook erg leuk. Vooral Zonder Gezicht vind ik een heel tof nummer.

Murder Capital viel vervolgens enigszins tegen. Het ging mijn part een tandje te langzaam soms, terwijl ik juist die nieuwe plaat wel kan smaken. Warhaus zittend vervolgens was super goed! Op die nieuwe plaat Ha Ha Heartbreak staan een paar diamanten van nummers. Vervolgens even pauze genomen en naar de camping, om jammer genoeg Tramhaus te missen, maar soms is dat niet anders. Potje toepen winnen is ook belangrijk.

Uiteindelijk maakten zowel Whites Boy Alive en Joey Bada$$ het missen van Tramhaus meer dan goed. Whites Boy Alive was de goede band op het goede moment, met de sunset slot. Deed me een beetje denken aan toen Vampire Weekend daar stond. Eerste hoogtepuntje van het weekend. Vervolgens brak Joey de Teddy Widder compleet af met een heerlijke set en een fantastische climax met Devastated. Ook blij dat wat oude klassiekers de revue passeerden. Moest wel 10 minuten bijkomen van de moshpit.

Gelukkig kon dat ook, want Fred Again... had ik al een keer gezien en blijkt voor mij de houdbaarheid te hebben van een pak melk in de volle zon. Vond het destijds tof, zeker omdat ik die melancholieke sample sound van hem erg boeiend vind. Maar het komt steeds meer over als een trucje nu, bovendien voel ik dat melancholieke corona/post-corona gevoel niet meer. Achteraf ook veel spijt dat ik niet naar Heartworms ben gegaan, maar die kom ik vast ergens anders nog tegen. En tenslotte, er zijn in het genre toch echt wel betere te vinden als het gaat om melancholieke lo-fi house, lees een DJ Boring, DJ Windows XP en DJ Seinfeld.

Vervolgens nog even de nacht ingedoken, maar lerend van onze fouten op BKS een paar weken eerder niet te hard gegaan en netjes op tijd naar bed.

Zaterdag
Dat kwam goed uit op de zaterdag. Want Bumble B. Boy wilden we na ze niet te kunnen zien in de Casbah toch erg graag zien. Zeer tof optreden, met zowel erg fijne punkmuziek die er doorheen wordt geragd, als een erg leuke show, met een heuse danceathon geleid door twee imkers. Ik verloor nog een 'odds on' van mij vrienden dus ik heb zelf ook nog een poging gewaagd de 500 euro te winnen met een dansje op het podium. Niet geslaagd uiteraard.

Daarna meteen door naar Sticks. Lekker vooraan en wat een fantastische optreden. Er is ook eigenlijk niet echt discussie nodig over wie de beste Nederlandse rapper is: dat is Sticks. Geen man die zoveel classic lines en tracks heeft voortgebracht als deze man. Vond het leuk dat het publiek het zo kon waarderen en dat maakte zelf ook zichtbaar indruk op hem. Hij is dan ook echt een goede showman, die ook tussendoor leuke grapjes maakt. De set was ook zeer nice, met nadruk op het nieuwe album, maar ook een mooie dwarsdoorsnede uit zijn discografie. Tijgers en Draken, Broodje Aap, Spaanse Vlieg, Gekke Gerrit, Dealtje met de Toekomst, Grijnzen. Hele fijne setlist. En... Kubus!! Wat een ongekende held.

Altin Gün vervolgens op de main stage was ook puur genieten in de regen. Het in poncho's gehesen publiek ontving de Turkse psychedelica superenthousiast en de regen gaf ook een soort saamhorigheidsgevoel en plezierige encounters. Vond ze stukken overtuigender dan tijdens een concert in Brussel.

Spoon gaf daarna een dijk van een optreden weg. Ken eigenlijk bar weinig van ze, maar live zijn ze zeker overtuigend. Lekker in het gehoor liggende nummers, maar wel altijd met een rauw randje, waardoor het niet gezapig wordt. Dat ze al 30 jaar spelen is zeker te merken in de kwaliteit van hun optredens.

Vervolgens even niet zoveel gedaan en besloten geen zin te hebben in Ethel Cain. Wel een stukje Selah Sue meegepakt, die door omstanders omgeschreven werd als heerlijke Vlaamse tijger. Kan me wel vinden in die beschrijving. Superstem en fijn om mijn favoriete nummer van haar (This World) te kunnen horen.

Daarna Death Grips is de Teddy Widder. Volledig omvergeblazen tijdens de 40 minuten die ik zag van het optreden. Geweldige energie, een publiek dat helemaal wild was, en mooie visuals (oranje vierkant en de rest van de groep als zwarte silhouetten ervoor). Een van de hoogtepunten van het weekend.
Tijdens het gehele weekend niet zoveel energie gehad als bij Death Grips en achtereenvolgens Idles. Die speelden een uur lang de hele Hotot plat. Fantastische optreden met ongekend veel moshpits, maar ook gewoon hele straffe nummers. Had niet verwacht dat het zó goed zou zijn.

Daarna Burna Boy geskipt en de nacht verkent met een erg leuke groep. Wel jammer dat het op de zaterdagnacht op sommige plekken echt wel iets te druk was. Als ik dan toch verbeterpunten moet noemen. Gelukkig zijn er aan de andere kant nog genoeg andere leuke plekjes te vinden.

Zondag

Zondag heb ik bijzonder weinig gezien, en toch was het een van mijn leukste DTRH-dagen. Het hielp gelukkig dat ik Gyedu-Ambolley al in onvergetelijke setting in het gemeenschapscentrum van Molenbeek zag en Nu Genea ook al zonovergoten zag tijdens Core Festival, zodat ik deze zonder al te veel FOMO kon skippen. Persoonlijk hoogtepunt was wel op de foto gaan met Massimo van Nu Genea, wat een vriendelijke man!💕

Tsja, wat ik heb dan wel gedaan. Een fanfare bandbus gezien, gezwommen, de discobus, op zoek naar de wormhole, beetje Sleaford Mods dat altijd leuk is maar nooit tot hoogtepunten behoord. Chillen op het idillisch veldje en vast nog meer dingen die ik ben vergeten.

Het stukje Phoenix dat ik meekreeg was zeer fijn. Achteraf jammer dat ik te laat was. Maar de laatste nummers waren heel goed en zeer charismatische frontman.
La Femme maakten daarna het feit dat ik zo weinig zag die dag helemaal goed. Wat een meesterlijk optreden. De psychedelische muziek, visuals en rariteiten die het publiek in de lucht hield pasten perfect bij mijn psychedelische toestand. Ze speelden een fantastische setlist met veel nummers van mijn favoriete album Psycho Tropical Berlin. En hoewel we achterin de tent stonden was er ruimte voor zowel een gigantische circle pit als een fantastisch moshpit tijdens prijsnummer Sur La Planche. Dat blijft wel een van de leukste nummers die er is van de afgelopen twintig jaar. Slowthai was ook vest geweest, maar als die zo nodig een vrouw moest verkrachten dan vond ik dit de best mogelijke vervanger.

Paolo Nutini daarna heel fijn. Onder de indruk van de visuals en zijn geweldenaarsstem. Ik moet zijn muziek eigenlijk wat meer gaan checken want veel nummers kende ik niet. Het nummer New Shoes is dan weer zo'n voorbeeld waarom DTRH zo'n geweldig festival is. Alle schoenen omhoog en Paolo Nutini die zichtbaar onder de indruk is van de publieksparticipatie ('That was amazing'). Volgens mij komt dat oprecht niet vaak voor.

Helaas met pijn in mijn hart Iron Sky moeten missen want wilde heel graag Cavolo Nero op de kar horen bij het idyllisch veldje. Band uit Nijmegen van een bekende van mij. Ze maken zeer groovende afrobeat en hoop dat ze snel gaan doorbreken. Geweldige band die over een paar jaar zeker een grotere spot verdient op dit festival. Al is het maar omdat ze een fantastische ode hebben gemaakt aan de Dutch Seaweed burger die ik jullie niet wil onthouden: Seaweed.

Tenslotte nog naar Stephanie Louwrier geweest op de Bossa Nova (onthoud die naam!). Begon als een bizarre show en eindigde in een groot dansfeest. Deed me qua sfeertje denken aan een crossover tussen Mulholland Drive en Moulin Rouge of iets dergelijks. Laatste stops waren Paramida en Sedef Adasi in de Rex die zo heerlijk draaiden dat ik het slapen gaan nog even moest uitstellen.

Al met al een topweekend, waar ik ook wel zo'n 20 a 30 bekenden uit het heden & verleden onverwachts ben tegengekomen en ook met een erg leuke groep/groepen was. Qua sfeer dus onovertroffen en een ware speeltuin voor volwassenen. Hoop dat DTRH wel niet verder naar Lowlands doorgroeit en haar eigen karakter blijft behouden. Dus minder The Blaze, Fred Again... en Sofi Tukker, en ietsje meer bands weer volgend jaar. Je hebt bij Idles of Death Grips gezien dat DTRH-publiek niet vies is van een moshpit.
Betekent overigens niet dat ze voor mij een Black Country New Road hoeven te boeken (BKS-publiek had er al moeite mee stil te zijn), maar een Squid of Fontaines D.C. zie ik volgend jaar graag komen.
Wat mijn part ook mag doorgezet worden is de variëteit aan stijlen en afkomsten van de artiesten. Vond de nadruk op Afrika heel gaaf dit jaar, en ook was er reggae te vinden en een aantal toffe hiphop artiesten.

Top 15:
1. La Femme
2. Death Grips
3. Idles
4. Sticks
5. Joey Bada$$
6. Whitest Boy Alive
7. Bumble B. Boy
8. Altin Gün
9. Spoon
10. Paolo Nutini
11. Cavolo Nero
12. Warhaus
13. Avalanche Kaito
14. Stephanie Louwrier
15. Selah Sue
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Oeh @snoeperd als ik jouw lijstje zie heb je met Bob Vylan echt een potentiële hoogvlieger voor jouw muzieksmaak gemist. Ik raad je zeker aan Bob Vylan op te zoeken in een van hun aankomende optredens in NL.

Cavolo Nero is een heerlijke band inderdaad. Heb ze op de popronde gezien en meteen dat EPtje gehaald! Ik ben het met je eens dat zij de potentie hebben om door te breken.
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
110
105
Ja, ik weet het! Die stond ook zeker op mijn lijstje. Goed dat je me er op wijst, heb meteen een ticket gekocht voor hun concert 17 oktober in Brussel. Iedereen die mee wil van harte welkom ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Daar komt die dan. Ik was van te voren niet zo heel tevreden met de line up maar heb eigenlijk alleen maar goede optredens gezien en heb 1 van mn beste festival weekenden beleefd. Het was weer top.

21) Sofi Tukker - Genoeg woorden over vuil gemaakt.

20 )Joesef - Beetje half mee gekregen, speelde prima, maar weet er niet uit te springen.

19) Jacob Collier - Muzikaal een sterke gast maar zn nummers zijn toch wel een beetje inkakken zo later op de middag.

18) Palace - Ze speelden goed maar hoewel ik fan ben van hun muziek was dit iets te saai voor het moment.

17) Death Grips - Knap wat ze daar staan te doen, en een flinke bak energie, maar niet echt mijn ding en wilde snel weer door naar Idles

16) Larkin Poe - Klonk prima maar ook maar een beetje half ervaren.

15)Overmono - Toch een beetje spijt niet bij Burna Boy te zijn geweest na het goeie ontvangst , maar in principe is beide niet echt wat voor mij.

14) Sticky Fingers - Stond erg ver dus kwam niet echt binnen maar toch wel een gezellige vibe.

13) Gyedu Blay Ambolley - Zulke acts werken altijd goed op festivals en dat werd maar weer eens bewezen. Lekker begin.

12) Mulatu Astatke - Leuke boeking van een levende legende, jammer dat de geluidsman in de Teddy over het hele weekend wel erg vaak teleurstelde.

11) Froukje - Al zo vaak gezien maar leuk hoe ze elke keer weer iets beter wordt.

10)Fred Again - Sterk maar vond hem in de kleinere tent op Lowlands toch beter uit de verf komen.

9) Joey Badass - Charismatische gast die goed rapt en er een mooie echte show van maakt.

8) Altin Gun - Weer een hoop nieuw werk zorgt dat ze inmiddels een behoorlijk sterke setlist hebben. Heerlijk.

7) Bob Vylan - Wederom beuken geblazen met de boze maar toch ook charismatische Bob & Bob.

6) Lander & Adriaan - Wat kan die gast drummen en wat een feest leverde dat op in de Bossa Nova. Had ik niet willen missen.

5) Phoenix - Feest van herkenning en zelfs een beetje nostalgisch alweer. Maar verre van vergane glorie. Helemaal top.

4) Confidence Man - Ging er skeptisch in maar kwam terug als fan. Werkte als een trein door de knipoog die een Sofi Tukker miste.

3) Tramhaus - Wat een feest en ook gewoon sterk gespeeld met toffe frontman.

2) Nu Genea - Nog een keertje feesten met het beste publiek van het weekend. Bedankt!
1) Idles - Wat een chaos en wat een feest.

Lekker weekend weer.

Ps: Ben vaak bij de vrouwen wcs geweest en hoewel die rijen er misschien intimiderend uitzagen viel het meestal echt wel mee omdat het razend snel ging.

Wel opvallend ook hoe snel de campings vol stonden.

Hopelijk blijft de capaciteit voorlopig hangen op 45k.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Is het met de drugskwestie op festivals en het "conservatisme" eromheen op dit forum ook niet gewoon het geval dat als je het zelf niet doet op het moment, het storend kan zijn als mensen om je heen het wel openlijk doen?

Zelf ga ik elk jaar naar lowlands en dan ben ik een van de weinigen in de vriendengroep die niet aan drugs doet. Op de avond(en) dat zij aan de drugs zitten heb ik vaak een prima avond met hen, al merk ik wel dat we dan op een andere golflengte zitten. Het zijn mn vrienden dus daarvan kan ik het dan prima hebben, maar als ik dan snachts in de armadillow sta en zie om me heen alleen maar kaken op en neer gaan voel ik me er niet altijd thuis terwijl ik gewoon een biertje zit te drinken. Dat mensen het dan openlijk gebruiken maakt het contrast alleen maar zichtbaarder.

Dit contrast kan naar mijn idee ertoe leiden dat het als storend kan worden ervaren, omdat je niet op dezelfde golflengte zit. Zelfde als dat je in de kamer zit met iemand die een filmpje op zn mobiel zit te kijken met het geluid op vol volume, dat je zelf niet aan het kijken bent. Of als iemand dronken over straat loopt terwijl je zelf brood nuchter bent. Allemaal dingen waar je zelf niet om gevraagd heb.

Verder niks tegen mensen die drugs doen op een festival, men moet t lekker voor zichzelf weten maar het contrast zoals ik hierboven beschrijf komt wel extra tot uiting als mensen met uitpuilende ogen een pit starten bij een rustige act.
 

fear_the_leaker

Playlistbediener
10 jul 2023
9
8
Even voor de liefhebbers van statistieken....

Jaar Prijs Bezoekers Headliners
2014 €99,-* 7500 Black keys, MGMT, Foals, Damon Albarn
2015 €99,-* 15000 Damien Rice, War on Drugs, Iggy Pop
2016 €99,-* 20000** PJ Harvey, The National, Anohni
2017 €108,-* 25500 Fleetfoxes, Moderat, Nicolas Jaar, Oscar and the Wolf
2018 €119,-* 35000*** Queen of the stone age, Nick Cave, David Byrne, Fink
2019 €149,-* 35000*** Editors, Thom Yorke, Underworld, Janelle Monaé
2020 €169,-ging niet door ivm Corona
2022 €22,- 41000*** Goldband, Gorillaz, the war on drugs
2023 €255,-45000*** Burna Boy, Ben Howard, Paulo Nutini, Fred Again

* rapid rabbit ticket. Hiermee werd in 2018 gestopt en kwamen de groepstickets voor terug.
** camping later open ivm slecht weer
*** Uitverkocht

En ze hebben toestemming om door te groeien naar 60000.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi en ZiggyStardust93

fear_the_leaker

Playlistbediener
10 jul 2023
9
8
Bizarre cijfers qua bezoekersaantallen. Terrein is tov 2015 toch niet zoveel groter geworden?
Hotot is met veranderen naar een open podium verder naar achter geschoven. Gebied van de Rex is erbij gekomen en vuige veld (nu swamp) is iets verder de hoek in. Verder is de bossa Novahoek erbij gekomen en was het bos toen de plek van de mojitobar. Dus zijn wel constant aan het kijken waar de rek zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.844
Ik vond het in 2018 niet meer aangenaam qua drukte. Daarvoor vanaf 2015 ieder jaar enorm genoten van dit festival. Zelfs de moeraseditie in 2016.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.563
2.044
Ik vond het in 2018 niet meer aangenaam qua drukte. Daarvoor vanaf 2015 ieder jaar enorm genoten van dit festival. Zelfs de moeraseditie in 2016.
Ik heb misschien het geluk dat ik de eerste edities niet heb meegemaakt. Maar ondanks dat veel mensen het vaak hebben over een rustigere variant van Lowlands, kan ik me daar echt niet in vinden. Kan me bovendien echt niet voorstellen dat er nog eens 15.000 mensen bij moeten.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.844
Ik heb misschien het geluk dat ik de eerste edities niet heb meegemaakt. Maar ondanks dat veel mensen het vaak hebben over een rustigere variant van Lowlands, kan ik me daar echt niet in vinden. Kan me bovendien echt niet voorstellen dat er nog eens 15.000 mensen bij moeten.
2015 was echt heerlijk rustig, maar wel gezellig. Was voor mij toen het perfecte festival. Net als Lowlands anno 1996 en Sziget anno 2005.
Daarom dit jaar weer 3 dagen Misty Fields.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

fear_the_leaker

Playlistbediener
10 jul 2023
9
8
Het begon ooit als het kleine zusje van Lowlands... maar kleine zusjes worden groot.
Verder is er met de omliggende gemeentes, leisurelndd (eigenaar terrein) en mojo een convenant getekend met ruimte voor nog een festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken