[DE|CH|AT] Rock im Revier / Rockavaria / Rock in Vienna 2015

Topictitel aangepast.

Om precies te zijn:

Der Ring – Grüne Hölle Rock.

Ja, je hebt gelijk Land Graaf, ik kan het niet zelf aanpassen.
Moeten we even op iemand van de Moderator's wachten, anders stuur ik @WeckoJ wel ff een berichtje...
Het leuke is, nog 2 dagen en 4 uur tot er nieuws komt, ik ben heel erg nieuwsgierig waar Der Ring - Grüne Hölle Rock mee gaat komen...

Ach, wat maakt die topictitel nu? Vanaf 2015 heet dat toch gewoon Der Ring, nu proberen ze enkel naamsverwarring te voorkomen.

Ach, wat maakt die topictitel nu? Vanaf 2015 heet dat toch gewoon Der Ring, nu proberen ze enkel naamsverwarring te voorkomen.
Dat voorkomen van verwarring van ze is inmiddels al heel goed mislukt, het staat inmiddels al 2:0 voor RaR/RiP :lol:

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Dat voorkomen van verwarring van ze is inmiddels al heel goed mislukt, het staat inmiddels al 2:0 voor RaR/RiP
icon_lol.gif

Ook alles behalve verstandig om de naam zo dicht bij die van de concurrent te leggen, haha. Ik zie het steeds meer als een verhaal dat half gaat mislukken wegens verkeerde doelstellingen, genre DTRH. Als ze overmorgen niet met namen om U tegen te zeggen komen, dan zitten ze er al helemaal mee.

Ik ben ook benieuwd wat de impact gaat zijn op Hurricane/Southside. Nu heeft dezelfde boeker twee grote evenementen (laten we H/S als een geheel beschouwen) op een maand tijd + de concurrentie van RaR, dat gaat de lineups niet ten goede komen.

Yes, klopt die impact op H/S is zeker interessant.
Wat mij persoonlijk meest interesseert is de impact (zowel voordelig als nadelig) voor Pinkpop in deze concurrentie machtsstrijd tussen Grüne Hölle en RaR/RiP, ivm data / boekingen / locatie.
Voorlopig lijkt het me dat Pinkpop geen last gaat hebben van de locatieverandering van RaR, het feit dat "vlak" over de grens deze festivals gehouden worden zorgt er wel voor dat er meer acts in de buurt gaan zijn, waardoor waarschijnlijk het aanbod gaat verhogen. Dat in die periode ook FortaRock gehouden gaat worden gaat (vind ik) ook positief uitwerken op de boekingen voor dat festival. Vorig jaar deelden Pinkpop en FortaRock ook al headliners en acts met Rock-am-Ring, nu kan Grüne Hölle daar nog bij.
Mijn vraag daarbij is, hoe gaat MOJO hier mee om????

Dubbelfestival Rockavaria en Der Ring - Grune Holle Rock, wie kan het nog volgen????
In Olympiapark München en op Nurnburgring.
http://www.sueddeutsche.de/muenchen/olympiapark-muenchen-drei-tage-rock-auf-drei-buehnen-1.2202798

Das "Rockavaria"-Festival will im Mai 2015 den Olympiapark bespielen. Ausgelegt für Zehntausende von Musikfans soll es "Rock am Ring" und "Rock im Park" Konkurrenz machen. Das letzte Wort hat allerdings die Polizei.

Von Andreas Glas
Nach fast zwei Jahrzehnten bekommt München wieder ein großes Rockfestival. Wie der Veranstalter Deutsche Entertainment AG (DEAG) am Montag offiziell verkündete, wird die Massenveranstaltung vom 29. bis zum 31. Mai 2015 im Olympiapark stattfinden und den Namen "Rockavaria" tragen.

Das Festival soll den etablierten Veranstaltungen "Rock am Ring" und "Rock im Park" Konkurrenz machen - und ist deshalb auf Zehntausende von Musik-Fans ausgerichtet. Welche Musiker und Bands auftreten werden, will der Veranstalter am Mittwoch bei einer Pressekonferenz bekanntgeben.

Mit Details zum Festivalkonzept halten sich zwar sowohl die DEAG als auch die Olympiapark München GmbH bislang zurück. Nach SZ-Informationen gilt aber als sicher, dass die Rockbands drei Tage lang drei Bühnen parallel bespielen werden: das Olympiastadion, die Olympiahalle und das Theatron, das direkt am Olympiasee liegt.

Kein klassiches Camping-Festival
ANZEIGE

Obwohl die Dimensionen enorm sind, wird das "Rockavaria" kein klassisches Camping-Festival sein, wie Wilfried Blume-Beyerle sagt, der Chef des Kreisverwaltungsreferats (KVR): "Im Olympiapark wird nicht gecampt, das wollen wir nicht." Darüber sei man sich mit dem Veranstalter einig. Auch in Sachen Lärmschutz sieht der KVR-Chef offenbar keinerlei Probleme, sodass er davon ausgeht, "dass da eine Genehmigung rauspringen wird".

Während der Veranstalter meldet, dass das Festival in trockenen Tüchern ist, will die Stadt das "Rockavaria" also noch nicht endgültig bestätigen. Zwar hält Blume-Beyerle "das Risiko für relativ gering", dass die Großveranstaltung kurzfristig noch platzen könnte, doch liege die endgültige Entscheidung bei der Polizei.

Der Grund: Eine Woche nach dem "Rockavaria" wird auf Schloss Elmau bei Garmisch-Partenkirchen der G-7-Wirtschaftsgipfel stattfinden. Es stelle sich eben die Frage, ob die Polizei zwei so große Herausforderungen innerhalb von nur einer Woche stemmen könne, sagt Blume-Beyerle. Eine endgültige Entscheidung könne erst kurz vor dem G-7-Gipfel getroffen werden, wenn die Sicherheitslage einschätzbar ist. "Es bleibt ein Restrisiko, das können wir dem Veranstalter einfach nicht abnehmen", sagt der KVR-Chef, der "ein Open-Air-Rockfestival an sich eine tolle Sache" findet.

Konkurrenz zu "Rock im Park"
Das "Rockavaria" ist eines von zwei Rock-Festivals, mit denen der Berliner Konzertveranstalter DEAG in den Wettbewerb mit den Zwillings-Großveranstaltungen "Rock am Ring" und "Rock im Park" treten möchte. Um den Konkurrenzdruck zu erhöhen, will die DEAG am letzten Maiwochenende des kommenden Jahres parallel zu "Rockavaria" das Festival "Grüne Hölle" am Nürburgring veranstalten. Eine Woche später finden dann "Rock im Park" in Nürnberg und "Rock am Ring" in Mendig bei Mönchengladbach statt. Was die Musik betrifft, wollen sich "Rockavaria" und "Grüne Hölle" aber offenbar härter und rocklastiger präsentieren als die etablierte Konkurrenz. Man setze ausschließlich auf Rock und Metal, sagt der Veranstalter.

Ein Festival in der Größenordnung des "Rockavaria" gab es in München zuletzt im Jahr 1996. Von 1994 bis 1996 war die Stadt Austragungsort für "Rock im Park" - also jener Marke, der München vom kommenden Jahr an Konkurrenz machen will. 1994 hieß das Festival noch "Rock in Riem" und lockte mit Bands wie Aerosmith, Radiohead und den Smashing Pumpkins Zehntausende auf das alte Flughafengelände. In den Jahren 1995 und 1996 fand "Rock im Park" bereits im Olympiastadion statt - unter anderem mit den Headlinern Bon Jovi, Alanis Morissette und den Toten Hosen. Damals campierten jeweils um die 10 000 Besucher auf dem Olympiapark-Gelände. Darüber gab es jedoch einige Debatten in der Stadtpolitik. Im Jahr 1997 zog das Festival schließlich nach Nürnberg um.

Ik vind het hele Ring gebeuren (en nu dus ook Rockavaria) heel veel weg hebben van een ordinaire concurrentiestrijd
waarbij Der Ring erg zijn best doet zich beter te doen lijken dan RaR.
Men slaat ook volledig de plank mis met de naam "Der Ring". Ik ervaar dat toch als een middelvinger naar RaR.

De invloed op Pinkpop hiervan zie ik nog niet.
FortaRock heeft zijn datum een week opgeschoven in vergelijk met vorige jaren en valt nu samen met RaR. Dat zal geen toeval zijn.

Metallica, Kiss en Muse?

http://www.rollingstone.de/news/meldungen/article654434/gruene-hoelle-heisst-jetzt-der-ring-gruene-hoelle-rock-metallica-kiss-und-muse-als-headliner-dabei.html

Als dat waar is zou het wel een enorm straffe stunt zijn. RaR is immers het favoriete festival van Metallica..

De stap naar een dubbelfestival is echter wel logisch, en niet per se om RaR te kopieren. Duitsland is gewoon te groot om mensen van over heel het land te lokken, en dat kan dan zuur zijn voor pakweg de Musefans uit het zuiden. Bovendien kan je meer interessante deals krijgen bij het boeken indien je meteen twee optredens aanbiedt. Werchter heeft om dezelfde reden ook een samenwerking met Main Square Festival.

Ho ho, wacht eens er staat in het artikeltje "Metallica, Kiss und Muse könnten dabei sein."
Het is gebaseerd op geruchten dus, laten we heel even wachten met concusies.
Buiten het feit dat dat te gekke namen zouden zijn btw ;)

Ho ho, wacht eens er staat in het artikeltje “Metallica, Kiss und Muse könnten dabei sein.”
Het is gebaseerd op geruchten dus, laten we heel even wachten met concusies.
Buiten het feit dat dat te gekke namen zouden zijn btw
icon_wink.gif

Inderdaad geruchten maar toch iets serieuzer dan die poster imo.

Ze zouden morgen overigens maar 1 headliner bekendmaken, samen met enkele andere namen.

Mogelijk wordt het een triple (?) festival met http://www.rockinvienna.com/
Zelfde promotor (DEAG), en morgen 13u persco.

Oh en de naampjes;

Metallica
Kiss
Muse
Judas Priest
Limp Bizkit
Incubus
Faith No More

Oh en de naampjes;

Metallica
Kiss
Muse
Judas Priest
Limp Bizkit
Incubus
Faith No More

Bron? Want volgens de Duitse pers komt Grune Holle maar met 1 headliner morgen. En dat is overigens wel een hele lijst met headlinerwaardige namen, zou ik toch sowieso vraagtekens bij zetten..

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>

Oh en de naampjes;

Metallica
Kiss
Muse
Judas Priest
Limp Bizkit
Incubus
Faith No More

Bron? Want volgens de Duitse pers komt Grune Holle maar met 1 headliner morgen. En dat is overigens wel een hele lijst met headlinerwaardige namen, zou ik toch sowieso vraagtekens bij zetten..

Bild, en nog een hele lading andere Duitse pers en fora die het ondertussen hebben overgenomen.

Hmm ja, Bild is nu ook niet de meest betrouwbare, haha. Maar als dit klopt wordt RaR wel zwaar de kop ingeslagen.

Bild is volgens mij mediapartner van Grune Holle / Rockavaria. We gaan het zien morgen, ik heb er wel vertrouwen in. Het zijn niet hele spannende namen (op wellicht Muse / Faith No More na), maar voor een nieuw festival toch een hele degelijke line-up. En Rock am Ring is ook alles behalve spannend vooralsnog.

http://www.express.de/promi-show/rock-am-ring-vs--gruene-hoelle-geheimnis-gelueftet--diese-bands-spielen-auf-dem-festival--gruene-hoelle-,2186,28949328.html

Ook deze gasten zijn er behoorlijk van overtuigd.

Staan ook mooie bands tussen voor FortaRock! Testament en Accept bv staan nog op mijn 'to watch' lijst.

Users who are viewing this thread