[DE|CH|AT] Rock im Revier / Rockavaria / Rock in Vienna 2015

Dit is best triest. Aan de line-up licht het imo niet, daar blijf ik bij. Lijkt wel of de Duitse festivalgangers trouw zijn gebleven aan hun 'eigen' festivals, met Rock am Ring voorop. Anders kan ik niet echt mijn vinger op de zere plek leggen.
Ben benieuwd of ze volgend jaar een comeback maken. Als de samenwerkende festivals 1 exclusieve hoofdact kunnen boeken, zouden ze daarmee de concurrentie kunnen aftroeven.
Maar wat is exclusief genoeg, U2? Pearl Jam? AC/DC? Wie weet...

Ik hoorde dat het er ook tijdens Faith No More historisch sfeerloos was... Nochtans nog steeds één van de beste live acts die er is.

En voor Muse is het toch ook redelijk triest om hun tour te beginnen op BBC's Big Weekend voor een hoop ongeïnteresseerde hitjesmensen en daarna dit... De Nederlanders en Belgen gaan dit goed maken. :wink:

Dit is best triest. Aan de line-up licht het imo niet, daar blijf ik bij. Lijkt wel of de Duitse festivalgangers trouw zijn gebleven aan hun ‘eigen’ festivals, met Rock am Ring voorop. Anders kan ik niet echt mijn vinger op de zere plek leggen.
Ben benieuwd of ze volgend jaar een comeback maken. Als de samenwerkende festivals 1 exclusieve hoofdact kunnen boeken, zouden ze daarmee de concurrentie kunnen aftroeven.
Maar wat is exclusief genoeg, U2? Pearl Jam? AC/DC? Wie weet…

Als Muse en Metallica al zo weinig volk naar RIR lokken betwijfel ik het, dat zijn ook geen misselijke namen. Daarnaast zullen ze het volgend jaar heel moeilijk gaan krijgen, dit jaar zullen ze erg veel verlies lijden, en na zo'n rampeditie zullen bands eerder aan andere festivals de voorkeur geven.

Ben ik even blij dat ik naar Rock am Ring ga trouwens, met het publiek zal het daar in elk geval goedkomen en de nieuwe locatie ziet er ook erg vet uit.

Die gaan toch echt niet volgend jaar weer een festival organiseren?
Ik zie het niet gebeuren hoor, dit festival komt niet meer terug. Zeker niet op de manier van dure exclusieve headliner met 3 fesitvals.

Als ik de verhalen zo lees was het op Rockavaria niet veel beter: druk bij Muse en Metallica, bij de rest een akelig lege weide. Reken maar dat er geen tweede editie komt: miljoenen aan verlies voor DAEG en een vreselijke word-of-mouth (blijkbaar geen frisdrank op Rock Im Revier, en bij elke podiumwissel opnieuw gefouilleerd worden waardoor je makkelijk 20 minuten doet tussen de twee...) ondanks een op papier sterke affiche.

Hoe dom denken ze dat we zijn? Ik denk dat als je een nul van die 70.000 afhaalt je ongeveer het ware bezoekersaantal hebt.

Hoe dom denken ze dat we zijn? Ik denk dat als je een nul van die 70.000 afhaalt je ongeveer het ware bezoekersaantal hebt.
ja, idd... belachelijk.
met 4000 op de camping en een capasiteit van het stadion dat half gevult was met circa 43500 bezoekers per dag.
Misschien bedoelen ze 70.000 bezoekers voor Rock im Revier en Rockavaria tezamen?
Geef dan toch gewoon toe, met een excuus als dat niet iedereen Rock im Revier nog kon vinden of zo.
Dat ze zelf vonden dat het een geslaagd feestje was, oké dat is organisaties eigen. Maar als festival organisator moet je ook die zelfspot hebben om ongenoegen te uiten over slechte opkomst. Zelf kan ik me heel wat uitspraken van Jan Smeets herinneren, die bijvoorbeeld aangaf na editie 2005 dat hij had overwogen af te blazen ivm slechte verkoop.
Ik blijf er bij, met dit affiche met Metallica, Muse en Kiss bovenaan is dit niet verkeerd ingezet door de organisatie. Ik durf nu achteraf, zelfs te beweren dat indien Metallica, Muse en Kiss op RaR/RiP hadden gestaan en Foo Fighters, Slipknot en Toten Hosen op Rock im Revier en Rockavaria de voorverkoop van deze 4 festivals net zo was gegaan.
Of het te wijten is aan alle strubbelingen rondom Der Ring / Grune Holle Rock ofwel Rock im Revier denk ik dan weer niet, want daar had Rockavaria geen last van. Dus dat zal daar de voorverkoop niet beinvloed hebben.
Dit ligt imo echt aan de populariteit van RaR/RiP, er zijn door de bezoekers knopen doorgehakt "daar gaan we heen, en niet nog een kaartje 2 weken eerder/later".

Het zal mij verbazen als dit een tweede editie krijgt. Denk inderdaad ook niet dat het aan de lineup lag maar qua organisatie was het echt waardeloos.
Het is ons een paar keer gelukt om in het sta gedeelte in de arena binnen te komen wat al een stuk beter was, want op de tribune vond ik de beleving echt 0,0... dit lukte echter niet altijd waardoor je toch naar je tribuneplekje moest. Beetje jammer dat je dan van bovenaf op een grotendeels lege zaal kijkt :cry:

We hebben ons op zich prima geamuseerd maar denk niet dat dit voor herhaling vatbaar is.
Achja, het was een leuke opwarmer voor Rock am Ring over een paar dagen :)

Op hun site zeggen ze dat er volgend jaar een nieuwe editie komt.
Ja...
2016 more to come!
Die hebben nu al 1 a 2 headliners vast liggen lijkt mij dan, anders kunnen ze dat niet zo stellig aangeven.
Zouden ze U2 of Pearl Jam dan echt hebben, of iets anders uit de hoge hoed?
Het moet wel een headliner zijn waar ze RaR/RiP een goeie steek mee kunnen geven, anders gaat dit fiasco nooit goed komen, ben ik bang.
Zeker dat verhaal met die andere podia en dat telkens weer fouilleren is wel 1 punt. Je moet toch zo van optreden naar optreden kunnen, de afstand is tot daar aan toe.

Op basis van headliners gaan ze het nooit kunnen doen, of toch niet binnen hun hardrock/metal visie. De enige naam uit het genre dat groter is dan de huidige headliners is AC/DC, en die zie ik geen festivals doen. En als je pakweg U2 of Springsteen boekt clasht het weer met de rest van de affiche, daar waren Muse-fans al over aan het klagen...

Gloeilamp wrote:
Op hun site zeggen ze dat er volgend jaar een nieuwe editie komt.
Ja…

2016 more to come!

Jezus, wel leuk dat ze het weer een jaar proberen. Zorgt in ieder geval voor wat extra vermaakt.

Users who are viewing this thread