Hoe dom denken ze dat we zijn? Ik denk dat als je een nul van die 70.000 afhaalt je ongeveer het ware bezoekersaantal hebt.
ja, idd... belachelijk.
met 4000 op de camping en een capasiteit van het stadion dat half gevult was met circa 43500 bezoekers per dag.
Misschien bedoelen ze 70.000 bezoekers voor Rock im Revier en Rockavaria tezamen?
Geef dan toch gewoon toe, met een excuus als dat niet iedereen Rock im Revier nog kon vinden of zo.
Dat ze zelf vonden dat het een geslaagd feestje was, oké dat is organisaties eigen. Maar als festival organisator moet je ook die zelfspot hebben om ongenoegen te uiten over slechte opkomst. Zelf kan ik me heel wat uitspraken van Jan Smeets herinneren, die bijvoorbeeld aangaf na editie 2005 dat hij had overwogen af te blazen ivm slechte verkoop.
Ik blijf er bij, met dit affiche met Metallica, Muse en Kiss bovenaan is dit niet verkeerd ingezet door de organisatie. Ik durf nu achteraf, zelfs te beweren dat indien Metallica, Muse en Kiss op RaR/RiP hadden gestaan en Foo Fighters, Slipknot en Toten Hosen op Rock im Revier en Rockavaria de voorverkoop van deze 4 festivals net zo was gegaan.
Of het te wijten is aan alle strubbelingen rondom Der Ring / Grune Holle Rock ofwel Rock im Revier denk ik dan weer niet, want daar had Rockavaria geen last van. Dus dat zal daar de voorverkoop niet beinvloed hebben.
Dit ligt imo echt aan de populariteit van RaR/RiP, er zijn door de bezoekers knopen doorgehakt "daar gaan we heen, en niet nog een kaartje 2 weken eerder/later".