De albums van 2017

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Weinig dingen die er voor mij ECHT uitspringen in 2017
Check Planetarium, Process en A Crow Looked At Me. Dat zijn 3 favoriete platen tot nu toe.

Future Islands snap ik wel maar werden ook hard opgehypet. Hetzelfde kan gezegd worden van Gorillaz eigenlijk. Dat je Humanz niet kan vergelijken met hun s/t, Demon Days of misschien zelfs Fake Plastic Beach snap ik. Dat Albarn eigenlijk maar een bijrol aan zichzelf schenkt in het project tsja, zal z'n eigen keuze zijn geweest zeker? Ik vind het vooral een heel fijn en weer lekker divers album waar constant met klanken en kleuren wordt gespeeld. Ieder z'n mening natuurlijk..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Yannick wrote:
Fake Plastic Beach


Was dat die samenwerking met Radiohead?
1f61c.svg
Ja, Thom verzorgde de titel track! ? Foutje dus, zonder de "fake" haha
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Hoogtepuntjes dit jaar:

WHITE - One Night Stand Forever
Thomas Azier - Rouge
Mount Eerie - A Crow Looked at Me
Thundercat - Drunk
Mister and Mississippi - Mirage
Omar Souleyman - To Syria, With Love
The XX - I See You
Tom Rosenthal - Fenn

Ik gooi RTJ3 er ook maar gewoon in, die kwam praktisch gezien dit jaar uit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Eindelijk dus eens de kans gekregen om Lorde te beluisteren. Zeer sterk begin tot en met Liability daarna valt het een klein beetje ineen. Ik snap wel dat het niet constant up-tempo pop nummers moeten zijn maar 4 ballads na elkaar is misschien een beetje te veel van het goede? Fav tracks zijn Sober, The Louvre, Liability, Perfect Places en natuurlijk Green Light. 7 krijgt ze van me..

Next up Fleet Foxes en Phoenix :p
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Ik snap wel dat het niet constant up-tempo pop nummers moeten zijn maar 4 ballads na elkaar is misschien een beetje te veel van het goede?
Dit viel mij ook op. Vind toch juist de up-tempo nummers van haar goed (Green Light, Perfect Places, Supercut en toch ook wel Sober). Ik zou de plaat in geheel dan ook maar een 6 geven, maar bij vlagen toch wel heel fijn weer!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
Kan iemand mij uitleggen waarom het album van Alt-J zulke goede recensies krijgt? Ik was zeer enthousiast over de eerste twee platen, maar ik vind Relaxer simpelweg oersaai...
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Kan iemand mij uitleggen waarom het album van Alt-J zulke goede recensies krijgt? Ik was zeer enthousiast over de eerste twee platen, maar ik vind Relaxer simpelweg oersaai…

Zo veel goeie reviews heb ik nog niet gelezen? De meeste die ik zag waren rond de 3/5, wat mij nog een redelijke score lijkt. Verder ben ik het helemaal met je eens. Een paar goeie songs maar als plaat vind ik het heel teleurstellend.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Kan iemand mij uitleggen waarom het album van Alt-J zulke goede recensies krijgt? Ik was zeer enthousiast over de eerste twee platen, maar ik vind Relaxer simpelweg oersaai…

mee eens, ik heb hem met pijn en moeite 2x afgedraaid, maar ben bang dat een 3e x me niet gaat lukken ;-)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mijn jaarlijstje is best wel verschoven de laatste tijd.
https://rateyourmusic.com/list/WesselJoosten/top-albums-2017/

Top 10 zijn zeker aanraders!!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Migos zo hoog?

Misschien staat ie wel erg hoog. Maar dat is wel gewoon de hip-hop plaat die ik het meeste draai. Zoveel singles die helemaal geweldig zijn, en dan ook nog eens zo divers!
Hij zal ongetwijfeld nog een stuk terugzakken maar voor mij persoonlijk echt een verassing omdat ik nou ook weer niet de grootste trap-fanaat ben. De albums van Joey en Kendrick zullen ongetwijfeld beter zijn maar die van Migos is veel leuker!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Maar welk album MOET ik nou echt nog beluisteren?
Roger Waters, Sinjin Hawke, Talaboman, Millionaire, Father John Misty, Goldfrapp, Mac DeMarco, Jacle Bow, Kasabian, FKJ, Romeo Elvis, Soulwax, Thomas Azier, Tom Rosenthal, WHITE, Perfume Genius, Girlpool, Royal Blood, Phoenix, SZA en Planetarium
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Roger Waters, Sinjin Hawke, Talaboman, Millionaire, Father John Misty, Goldfrapp, Mac DeMarco, Jacle Bow, Kasabian, FKJ, Romeo Elvis, Soulwax, Thomas Azier, Tom Rosenthal, WHITE, Perfume Genius, Girlpool, Royal Blood, Phoenix, SZA en Planetarium

Hahah, je mag er ook wat minder aanranden!

Talaboman was best lekker maar helaas niet heel opvallend.
Kasabian durf ik eigenlijk niet meer aan te beginnen.
Thomas Azier is top! Maar die staat (nog) niet op die site??
WHITE, is niet echt mn ding.
Royal Blood is echt een bandje wat voor mij al lang zijn toppunt voorbij is. Jaren geleden gezien in de Paradiso, wat een teeering vette show. Maar live en op plaat zijn het gewoon de nieuwe grote rockband. Niet echt heel spannend....

Planetarium en Perfume Genius staan op het lijstje als het weer wat koeler wordt :)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
De nieuwe King Gizzard is echt een geflipt album geworden jongens, wederom een fantastische plaat!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Een tijdje terug kwam ik deze al tegen bij The Needledrop en ik dacht dat Yannick hem ook nog een gepost had hiero.

Maar BROCKHAMPTON - SATURATION is echt geweldig.
Een groot hiphop collectief uit Amerika waar ik nog nooit eerder van gehoord heb. Doordat die groep uit zoveel volk bestaat is dit album ontzettend divers. Echt een aanrader voor de hip hop fans hiero. Ik heb 'm nu pas 2 keer aangehad maar dit deze gaat zeker de competitie aan voor beste hiphop album van het jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken