Bospop 2018

Is Robert Plant een optie?
Deep Purple zou ik helemaal geweldig vinden, maar heb m’n twijfels of die er zullen staan…

Robert Plant behoort zeker tot de mogelijkheden. Staan optredens gepland vanaf 1 week na Bospop en dat zijn er nog niet al te veel. Daar gaan er zeker nog bijkomen..

Streep door Lenny Kravitz, staat in juni in de Ziggo Dome. Opvallend misschien wel, ook in Belgie in het sportpaleis, dus vermoedelijk geen enkel festival voor hem in zowel Nederland als Belgie komende zomer...
Blijven nog over als opties: Simple Minds, Deep Purple, Robert Plant, KISS, James Blunt en the Scorpions al staan die laatste wel al in de Ziggo Dome in april. Iemand nog aanvullingen voor mogelijke headliners??

Hoor ik Bart Arends op Radio2 zojuist zeggen dat Lenny Kravitz naast ZiggoDome nog naar Bospop en North Sea Jazz komt...

Geen idee, vind er verder niets van.
Wel opvallend dat 14 en 15 juli (data Bospop en North Sea Jazz) vrij is...

Hoor ik Bart Arends op Radio2 zojuist zeggen dat Lenny Kravitz naast ZiggoDome nog naar Bospop en North Sea Jazz komt…

Geen idee, vind er verder niets van.
Wel opvallend dat 14 en 15 juli (data Bospop en North Sea Jazz) vrij is…

dit wordt zojuist live op radio gerecht gezet door Bart Arends...
Hij zegt dat hij een 'verkeerde' pagina open had staan waar dit stond.
Vooralsnog blijft het dus voor Lenny Kravitz bij ZiggoDome... vals alarm

Zal wel iets van kloppen toch ? Dat gaat die Arens niet uit zijn duim zuigen... alleen had hij dit nog niet mogen zeggen zolang het niet officieel is.. dan komen ze dus diplomatiek met de mededeling dat er een "verkeerde pagina" open stond... waarom staat dit op die pagina dan ?
Ik houd er in ieder geval rekening mee dat dit doorgaat.. Nu Deep Purple nog!

Zal wel iets van kloppen toch ? Dat gaat die Arens niet uit zijn duim zuigen… alleen had hij dit nog niet mogen zeggen zolang het niet officieel is.. dan komen ze dus diplomatiek met de mededeling dat er een “verkeerde pagina” open stond… waarom staat dit op die pagina dan ?

Wie weet...
Ik weet het ook niet, misschien een nieuwspagina van 2012, dat jaar stond Kravitz 'ook' op beide festivals....

We zullen donderdag zien. Ik vind het in ieder geval bij zowel Lenny Kravitz als Deep Purple het verdacht dat het Bospop weekend nog compleet vrij is tussen andere geplande datums in. Zou toch iets moeten betekenen, zou je zeggen. En dat daar nu zo'n "foutje" van een radioman bovenop komt, maakt het alleen maar verdachter

We zullen donderdag zien. Ik vind het in ieder geval bij zowel Lenny Kravitz als Deep Purple het verdacht dat het Bospop weekend nog compleet vrij is tussen andere geplande datums in. Zou toch iets moeten betekenen, zou je zeggen. En dat daar nu zo’n “foutje” van een radioman bovenop komt, maakt het alleen maar verdachter
vind de vrij data 15/16 juni en 14 juli van Simple Minds persoonlijk ook wel erg opvallend.
Nog geen Benelux data tussen die festivals die periode meen ik.
Bospop, Pinkpop en TW kunnen passen nog denk ik.

Kravitz lijkt me nou anno 2018 ook geen act die 2 festivals + een zaalshow draagt tbh. Dan denk ik eerder aan een act van formaat U2, Pearl Jam, Foo's, Metallica, die met zoiets wegkomt.

Een naam die ik, volgens mij, nog niet voorbij heb zien komen: Depeche Mode. Tussen 12 en 19 juli staan nog geen shows gepland, terwijl ze de rest van de tour om de 2/3 dagen spelen.

Kan me niet voorstellen dat Lenny op zowel NSY als Bospop staat, dan speelt die 6 dgn achter elkaar...
Maar van mij mag ie komen, net als Deep Purple, Robert Plant en Depeche Mode... ?

Kan me niet voorstellen dat Kravitz op Bospop staat. Zowel de verkoop van Bospop als zijn concert in de Ziggo gaan dan bijna tegelijk van start. Dat is toch wel vreemd. Aan de andere kant is de opmerking van Bart Arends ook heel eigenaardig... :-o
Ik hoop in ieder geval op Simple Minds.

Fireball wrote:
Zal wel iets van kloppen toch ? Dat gaat die Arens niet uit zijn duim zuigen… alleen had hij dit nog niet mogen zeggen zolang het niet officieel is.. dan komen ze dus diplomatiek met de mededeling dat er een “verkeerde pagina” open stond… waarom staat dit op die pagina dan ?

Wie weet…
Ik weet het ook niet, misschien een nieuwspagina van 2012, dat jaar stond Kravitz ‘ook’ op beide festivals….

Heb t nog even terug geluisterd op de site van radio2. Lijkt er toch echt veel op dat hij gewoon zijn mond voorbij praat. Bovendien zijn die dj's echt wel op de hoogte welke concerten er komen. Aan de andere kant speelt hij dan wel 4 concerten achter elkaar. We gaan het zien.
Als laatste optie will ik Jamiroquai nog toevoegen. Hebben al enkele festival optredens staan in Europa en het Bospopweekend is nog vrij....

Volgens mij heeft Alice in Chains 15 juli nog vrij in het tourschema...
Begin te twijfelen aan mijn hoop op Pinkpop voor deze band. Gezien de tourdata.
Nog altijd geen Europese data vóór 4de weekend juni, al is de eerste datum nog 4 a 5 dagen van Pinkpop vandaan.
Nu met de aankondiging in Spanje, de 15e juli nog vrij...

Glenn Hughes (speelt Deep Purple) toegevoegd aan Sweden Rock, ook al een datum eind juli in UK.
Misschien kan Bospop er tussen?

In VS al veel data en festivals voor Cheryl Crow, lijkt me wel nog naar Europa te kunnen komen. Lijkt mij geen gekke act voor Bospop.

Data voor NL voor Simple Minds lijken mij niet lang wachten meer...

via DeLimburger : Bospop krijgt dit jaar grotere rocktent
Bospop krijgt dit jaar een grotere rocktent. Belangrijkste reden hiervoor is de drukte bij het optreden van Roger Hodgson vorig jaar waardoor veel mensen amper iets zagen.

Het Bospopterrein aan de Eindhovenseweg in Weert blijft met een capaciteit van maximaal 25.000 bezoekers even groot, maar de tent wordt ruim een derde groter. In plaats van 40 meter breed en 85 meter lang zal die dit jaar even lang maar 60 meter breed zijn, zo heeft de organisatie gisteren besloten.

Rock am Ring
"In Nederland is dit exemplaar niet te krijgen dus we laten de tent dit jaar uit Duitsland komen", vertelt Johan van de Moosdijk die samen met Niek Houben over de opbouw en indeling van het Bospopterrein gaat. De Duitse tent wordt onder meer opgebouwd tijdens het grootste rockfestival van Duitsland Rock am Ring.

Voordelen
De grote tent uit Duitsland heeft veel voordelen. Van de Moosdijk somt op: "De zijkanten zijn 6 in plaats van 4 meter hoog waardoor het zicht vanaf de zijkanten op het podium een stuk beter is. Er past een breder podium in de tent en de mastafstand is 25 in plaats van 15 meter waardoor ook in de tent het zicht beter is."

Toestanden als vorig jaar waarbij door de drukte veel bezoekers amper iets konden zien van het optreden van Roger Hodgson in de tent zijn hiermee verleden tijd. Dat een grotere tent nodig is, heeft ook met de groei van het festival te maken: 18.500 bezoekers in 2016, 24.000 vorig jaar.

Foodtrucks
Veel zaken blijven hetzelfde zoals de foodtrucks met het eten en het skydeck voor de vips. Wel zal de fietsenstalling worden verplaatst richting het festivalterrein en een ruimere entree krijgen, het kampeerterrein wordt iets ruimer en ook zal de chillplek Crossroads mogelijk wat groter worden. Op de gratis vrijdagavond komen bovendien extra bars bij de tent te staan omdat het vorig jaar nogal dringen was.

Nieuwe namen van artiesten worden donderdag bekendgemaakt, de kaartverkoop start zaterdag.

ze zijn goed bezig, pluim voor de BP organisatie!!

hopelijk wel beter geregeld met de plaats toewijzing op de caravancamping dit keer.. vorig jaar werden we bij aankomst op vrijdagochtend 10.30 naar veld 2 verwezen terwijl op veld 1 nog voldoende plaats was.. mijlen ver weg van de toiletten en dergelijke.. wij als 60+ wilden graag wat dichter bij deze faciliteiten staan, begrijpelijk toch ? Na veel heen en weer gebel en gesteggel met de organisatie konden we na 11.00 met 5 caravans en een camper weer in pakken en verkassen naar veld 1. Een hoop gedoe zo... dit jaar dus even een mailtje doen van te voren lijkt me..

UB40 featuring Ali Campbell, Gary Clark Jr., The Mavericks, Paul Carrack, Bruce Hornsby & The Noisemakers, Racoon, Steve Earle & the Dukes, Lukas Nelson & the Promise of the Real, Particle Kid en Nona

Zijn dus de nieuwe namen...

Users who are viewing this thread