Bij welke live opname was je aanwezig die achteraf een professionele release kreeg?

slyke

Sunset slot
9 jan 2018
2.081
1.302
Bij welke live opname was je aanwezig die achteraf een release kreeg als live album (vinyl, CD, ...) of als audiovisuele live footage release (DVD, blu-ray, streaming, ...)?

Gewone tv-opnames zou ik misschien hier niet vermelden (want dan krijgen we misschien te veel Night of the Proms, Clouseau, Top 2000, Pinkpop, Rock Werchter en andere toestanden).

Enkel releases waarbij je effectief aanwezig was bij de opnames.
Stel dat je Muse gezien hebt in Werchter en achteraf werd een concert uit Wembley van dezelfde tour uitgebracht, dan telt dit uiteraard niet.
In dit geval is enkel Wembley relevant.

----

Mijn lijstje is helaas vrij beperkt en helaas geen grote releases:

• DVD Novastar - Almost Banger (Lotto Arena)
1742482609520.png

• DVD Monza - Grand Slam (bevat twee concerten - enkel het concert opgenomen in de Arenberg)
1742482682680.png
  • DVD Iggy & The Stooges - Live At Lokerse Feesten 2005
1742482766618.png
  • CD Will Tura - Live in de AB
1742482929269.png

Verder ook aanwezig op twee (op zich staande) live tracks (officiële releases):
  • Elbow - Lippy Kids, Live At Rock Werchter 2011
  • Lianne La Havas - Say A Little Prayer, Live At Rock Werchter 2016

Laatst bewerkt:
550x489.jpg

hier was ik bij en ergens in beeld te zien maar dan moet ik die eens terug bovenhalen
alsook ik denk in 2011 mee met channel zero op het podium tijdens de laatste song op crammerock

voorts ook aanwezig bij de opname van Noel gallaghers high flying birds in club 69

en bij queens of the stone age in wommelgem

maar in beide niet in beeld

SlipknotDVD.jpg

Slipknot - 10th Anniversary edition met DVD van het Dynamo Open Air concert uit 2000.
Ik heb me zelf 2-3 keer in het publiek gespot.

Geen fysieke releases, maar wel officieel uitgebracht. Ik zet deze concerten zo nu en dan weer op.

Goffert.jpgLandgraaf.jpgmalieveld.jpg

Laatst bewerkt:
Bij Faithless op Pinkpop wat gebruikt is in de clip van God is a DJ. 3.03 zie je een Japanse vlag en die was van ons.

Simple Minds - Live in the City of Diamonds
Opgenomen tijdens het concert in de Ziggo Dome op 6 april 2024. Komt op 25 april uit.
IMG_0441.jpeg

Roger Waters - Us + Them
Opgenomen in de Ziggo Dome in juni 2018, alleen is het niet bekend welke van de vier concerten is opgenomen of dat het een combinatie is.
IMG_0440.jpeg

Ik ook! Toch een beetje muziekgeschiedenis mee geschreven zo.

Was wel zowat m’n minste National show denk ik.
Voor mij wel een speciale show, eerste keer dat ik ze echt aanschouwde. Op RW & PKP de jaren voordien geskipt omdat het me op plaat niets zei, maar hier meegesleurd via een goedkoop swapje door een kameraad die groot fan was & sindsdien wel elke passage in België meegepikt. Daarbij was de laatste passage op Live is Live mijn minst favoriete (misschien was ik ze op dat moment gewoon ook iets te beu gehoord).

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread