Lowlands 2025

Word ik nou gek? Of lees ik binnen een paar pagina's dat Chappell Roan niet op Lowlands hoort, want: kindermuziek. Maar wordt er nu wel een heel betoog gehouden voor Roxy Dekker die kindermuziek maakt..
Niks tegen Roxy Dekker, maar wat mij betreft samen met de Bankzitters lekker naar Pinkpop laten gaan. Laat Lowlands maar artiesten boeken met een (soms minimaal, maar soit) alternatief randje.

Word ik nou gek? Of lees ik binnen een paar pagina's dat Chappell Roan niet op Lowlands hoort, want: kindermuziek. Maar wordt er nu wel een heel betoog gehouden voor Roxy Dekker die kindermuziek maakt..
Niks tegen Roxy Dekker, maar wat mij betreft samen met de Bankzitters lekker naar Pinkpop laten gaan. Laat Lowlands maar artiesten boeken met een (soms minimaal, maar soit) alternatief randje.
Wel verschillende mensen die dit betogen hé. Ik snap dat Chappell op Lowlands staat, en vind de titel kindermuziek voor haar ook een beetje laag. Roxy is een stuk infantieler, maar is wat mij betreft gewoon een logische boeking voor Lowlands gezien het publiek, ondanks dat het van mij eigenlijk niet hoeft.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Onjuiste constatering toch? Je hebt mij nergens zien typen dat ik Chappell Roan kindermuziek vind (dat was iemand anders). En ik zag een post van Roxy Dekker voorbij komen ergens anders, en toen kwam er bij mij een besef moment dat ze eigenlijk niet op de grote NL festivals nog stond, en dat ik vind (los van mijn eigen smaak) vind dat Lowlands er ook niet echt om heen kan kwa hits bij de jongeren generatie.

Meer stukje realiteitszin dan een eigen wens hoor. Ik bedoel zo kunnen we ook zeggen dat Billie Eilish en Joost ook kindermuziek maken.

Precies, helemaal eens met bovenstaande. Ook voor toegankelijke popmuziek is op lowlands altijd plek geweest. En dat is toch ook het mooie: er staat zoveel, vind je het niets dan ga je ergens anders kijken. Ik denk dat zij enorm gaat aanslaan, gewoon harstikke vrolijke muziek.

Zelf ga ik niet kijken, want dan zou mijn dochter van 9 te jaloers worden (die kan letterlik iedere tekst van begin tot einde meezingen) ;-)

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Ik vind het heerlijk aan Lowlands dat het mogelijk is om je dag te beginnen bij Roxy Dekker, 's middags even op bezoek gaat bij een band als Idles en vervolgens bij de Bravo kan afsluiten bij The Smile. Laten we niet doen alsof we in het verleden niet gekkere boekingen dan Roxy Dekker hebben gehad.

Wel verschillende mensen die dit betogen hé. Ik snap dat Chappell op Lowlands staat, en vind de titel kindermuziek voor haar ook een beetje laag. Roxy is een stuk infantieler, maar is wat mij betreft gewoon een logische boeking voor Lowlands gezien het publiek, ondanks dat het van mij eigenlijk niet hoeft.
Lowlands hoeft niet alles te boeken wat in het straatje past van "de doelgroep". Laat Lowlands maar eens "de doelgroep" inspireren in plaats van ze telkens maar te pleasen.

Lowlands hoeft niet alles te boeken wat in het straatje past van "de doelgroep". Laat Lowlands maar eens "de doelgroep" inspireren in plaats van ze telkens maar te pleasen.
Eens, of artiesten inspireren/belonen als ze meer LL-waardig worden. Zoals met Maan dit jaar met haar nieuwe album.

Misschien is het dan juist beter om haar niet te boeken, zodat we het gemiddelde publiek ook weer wat meer de alternatieve kant ombuigen? Want ik zie liever een line up die daar op mikt, dan andersom. Dan maar een krulsnor draaiende elitist, maar de kermisartiesten ben ik liever kwijt dan rijk.

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden
Ik vind het heerlijk aan Lowlands dat het mogelijk is om je dag te beginnen bij Roxy Dekker, 's middags even op bezoek gaat bij een band als Idles en vervolgens bij de Bravo kan afsluiten bij The Smile. Laten we niet doen alsof we in het verleden niet gekkere boekingen dan Roxy Dekker hebben gehad.
Nu ben ik wel benieuwd naar die gekkere boekingen

Tja als het alleen om inspiratie zou gaan, kun je meteen heel veel wegstrepen natuurlijk. Is QOTSA na meer dan 20 jaar nog steeds insprirerend voor het Lowlands publiek? Lijkt me niet. Waarmee ik niet bedoel dat ik QOTSA (als voorbeeld) geen goede boeking vind, voor de goede orde. Waarschijnlijk ga ik er niet heen, maar dat is vooral omdat ik ze al best vaak heb gezien. En daarom voor mij niet insprirerend ;-)

Uiteindelijk kom je toch altijd uit bij een mix: gevestigde namen in alle genres, ontdekkingen en beloften in alle genres en publiekspleasers in sommige genres, golden oldies in alle generes.

Die mix mag je onder de streep beoordelene, We hebben hier wel een beetje de neiging om er altijd een paar acts uit te tillen en daar veel aan op te hangen. Roxy Dekker? Zou belachelijk zijn! En dat gaat dan over 1 naam. Net zoals op DTRH: veel te oude namen allemaal. Terwijl het uiteindelijk misschien over een paar namen van de line up gaat, toevallig nu wat meer in de bovenkant van het affiche..

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ik snap de tegenbeweging tegen Roxy Dekker best, maar vind het wel frappant dat sommige dan weer wel hopen op Marlon Hofstadt (die zou ik ook best in de categorie kindertechno willen plaatsen als we op die tour bezig zijn). Soms zijn we hier op Festileaks niet altijd erg consistent in dat soort dingen.
Nou ja, ik ben ook geen groots Marlon Hofdstadt fan. Maar ik heb wel eens een live set van hem gezien op awakenings en stond daar gezellig tussen de leeftijd 20-40 mensen in.

Bij Roxy Dekker zit je al snel tussen de 7 - 18 jaar. Daar zit natuurlijk wel een verschil in.

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Verschrikkelijk. Gelukkig was het heerlijk rustig bij Spiritbox ;)
Te rustig eigenlijk voor zo'n goede band, maar kon daardoor wel vooraan staan. En ben erna nog even de Adonis in geweest waar ook geen rij stond, wilde daar toch een keer naar binnen.

Ik snap de tegenbeweging tegen Roxy Dekker best, maar vind het wel frappant dat sommige dan weer wel hopen op Marlon Hofstadt (die zou ik ook best in de categorie kindertechno willen plaatsen als we op die tour bezig zijn). Soms zijn we hier op Festileaks niet altijd erg consistent in dat soort dingen.
Het zijn natuurlijk ook niet dezelfde mensen die deze dingen roepen.

Users who are viewing this thread