Best Kept Secret 2025

Amenra staat letterlijk ook op Paaspop he (met alle respect voor die band). Voor mij waren juist inderdaad de namen die je noemt: Spirtualized, Guided By Voices, Slowdive (en dan moet je eigenlijk de eerste keer zien), Dinosaur Jr., The Notwist, Ariel Pink, The Jesus & Mary Chain, Low, Destroyer, Mogwai, John Maus etc.

Viagra Boys (en Djo waarschijnlijk ook) zijn volgend jaar wel te zien op Lowlands, DTRH of zelfs Pinkpop (daar zie ik Viagra Boys inmiddels ook wel in de tent staan).. En ik ben gewoon enorm bang dat we de namen uit bovenstaande lijst niet meer snel te zien gaan krijgen op Nederlands outdoor festivals. En dat was voor mij juist wat BKS BKS maakte.
Ik snap je punt helemaal, al zie ik het minder zwart-wit dan jij.

Want het zou natuurlijk ook kunnen dat BKS heel goed weet wie hun publiek is, hoe ze 25.000+ kaartjes kunnen verkopen en dat het festival dat daarvoor nodig is minder goed past bij wat jij graag ziet.

Dinosaur Jr., Jesus & Mary Chain, Low bijvoorbeeld. Zonder cynisch te willen zijn over hun kwaliteit, ik zou niet weten waarom je die nu nog op een festival als BKS zou zetten, in ieder geval niet allemaal. En ja, dan vind ik wat nu populair is onder de doelgroep ook veel te poppy en ook niet heel erg goed: Djo, L'Imperatice, The Dare. Maar ik vind het vanwege hun populariteit wel uitstekend passen op BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en pongolesi
Terwijl ie er juist vanaf de eerste editie staat.
Niet zo prominent als nu natuurlijk, de eerste edities was het veel meer op de achtergrond en acht niet de mainhub van het festival. Toen had je nog die mooie sahara tent bij the Three, en die spannende 5 in het bos. En toen hadden we nog geen blije kleurtjes, good old days.
 
Ik snap je punt helemaal, al zie ik het minder zwart-wit dan jij.

Want het zou natuurlijk ook kunnen dat BKS heel goed weet wie hun publiek is, hoe ze 25.000+ kaartjes kunnen verkopen en dat het festival dat daarvoor nodig is minder goed past bij wat jij graag ziet.

Dinosaur Jr., Jesus & Mary Chain, Low bijvoorbeeld. Zonder cynisch te willen zijn over hun kwaliteit, ik zou niet weten waarom je die nu nog op een festival als BKS zou zetten, in ieder geval niet allemaal. En ja, dan vind ik wat nu populair is onder de doelgroep ook veel te poppy en ook niet heel erg goed: Djo, L'Imperatice, The Dare. Maar ik vind het vanwege hun populariteit wel uitstekend passen op BKS.
Organisatietechnisch allemaal wel te begrijpen, maar bij BKS leek toch echt dat festival te zijn die meer idealistisch was dan dat het ging om het geld verdienen, en daar wringt voor mij de schoen wat meer. Misschien moeten we toch Festileaks maar eens vragen om de portemonnee te laten trekken en voor ons een goed alternatief festival te organizeren ;), geld zat daar.
 

Users who are viewing this thread