Best Kept Secret 2025

Ik heb maar 2 namen op vrijdag die ik niet wil missen: Daniela Pes (de ontdekking van dit weekend) & Nia Archives.

Maar daarachter moet ik echt zoeken naar iets dat me enthousiast maakt. En niets dat ik erg zou vinden als ik het mis.
- Snapped Ankles en Glass Beams vond ik oké op album, maar denk dat dat eerder live acts zijn (dus wil ze wel een kans gunnen).
- Eefje doet me niet zoveel, maar misschien moet ik toch maar eens gaan zien waarom er zoveel lof is voor haar shows.

De rest zou ik op 1 van de 2 andere dagen waarschijnlijk nooit gaan kijken, maar zijn wel een paar dingen die ik misschien wel een kans wil geven als het moment en de timing goed zit (en nadat ik ze nog eens herluister in de komende maanden): Droom Dit, Divorce, Cassandra Jenkins, Sailor Honeymoon.

Gelukkig zijn er op zaterdag en zondag wel genoeg fijne acts om mijn combi te verantwoorden.

Ik kom aan 11 namen die ik wil zien op vrijdag (must sees en indien mogelijk) : (in volgorde van op de affiche: Eefje De Visser, Glass Beams, Nilüfer Yanya, Cassandra Jenkins, Droom Dit, Frost Children, Horsegirl, Kabeaushé, Long Fling, Snapped Ankles en Daniela Pes. Nog zo slecht niet, maar er mag wel nog wat bijkomen.
Altijd al blij als ik vier of vijf acts op een dag zie... 😳

Ik heb maar 2 namen op vrijdag die ik niet wil missen: Daniela Pes (de ontdekking van dit weekend) & Nia Archives.

Maar daarachter moet ik echt zoeken naar iets dat me enthousiast maakt. En niets dat ik erg zou vinden als ik het mis.
- Snapped Ankles en Glass Beams vond ik oké op album, maar denk dat dat eerder live acts zijn (dus wil ze wel een kans gunnen).
- Eefje doet me niet zoveel, maar misschien moet ik toch maar eens gaan zien waarom er zoveel lof is voor haar shows.

De rest zou ik op 1 van de 2 andere dagen waarschijnlijk nooit gaan kijken, maar zijn wel een paar dingen die ik misschien wel een kans wil geven als het moment en de timing goed zit (en nadat ik ze nog eens herluister in de komende maanden): Droom Dit, Divorce, Cassandra Jenkins, Sailor Honeymoon.

Gelukkig zijn er op zaterdag en zondag wel genoeg fijne acts om mijn combi te verantwoorden.
Snapped Ankles al een keer gezien op Fuzz Club in Eindhoven, zeer zeker een live ervaring!
Verder is de vrijdag ook voor mij de zwakste dag met Eefje, Snapped Ankles als enige must sees en verder eigenlijk allen benieuwd naar Sailor Honeymoon. Moet nog wel even goed inluisteren..

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Wat ik (erg graag) wil zien per dag:
  • Vrijdag: Barry Can't Swim, Eefje de Visser, Cassandra Jenkins, Daniela Pes, Divorce, Droom Dit, Nia Archives, Nilufer Yanya
  • Zaterdag: Soulwax, TV On The Radio, Caribou, Jacob Alon, Jasmine.4.T, Kae Tempest, Khana Bierbood, King Hannah, Kneecap, Lucy Dacus, Pigs x7, The Pill, The Streets, Ugly
  • Zondag: Deftones, Michael Kiwanuka, Wilco, Elephant, Waxahatchee, Youth Lagoon
Op basis hiervan is zaterdag voor mij makkelijk de sterkste dag en zondag de zwakste. Dat gezegd hebbende zijn er op zondag erg veel namen waar ik nog onbekend mee ben, dus daar kan na verder inluisteren nog best wat bijkomen. Al met al belooft het toch wel weer een mooi editie te worden, ondanks dat er dit jaar (voor mij) een stuk minder namen staan waar ik ECHT wild van word.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Snapped Ankles al een keer gezien op Fuzz Club in Eindhoven, zeer zeker een live ervaring!
Verder is de vrijdag ook voor mij de zwakste dag met Eefje, Snapped Ankles als enige must sees en verder eigenlijk allen benieuwd naar Sailor Honeymoon. Moet nog wel even goed inluisteren..
Voor mij die dag ook Snapped Ankles en Daniela Pes als must sees die dag. Kort daar achter voldoende boeiende namen als Cassendra Jenkins, Horsegirl, Nilüfer Yanya, Glass Beams, Droom Dit, Divorce.

Vooral de bovenkant van de affiche is die dag wel erg licht, met Eefje, Barry als grote namen en L'Imperatice als enige grotere (en eigenlijk niet heel bijzondere) midcard-naam.

Ik heb me dit weekend eens in de vrijdag verdiept, aangezien er dan amper iets speelde dat ik wou zien.
En dat is niet veel verandert, voor mij persoonlijk misschien wel de slechtste
Hier ook het minst enthousiast over de vrijdag. Maar ik zie dat dan maar als kans om wat buiten m’n kader te kijken; muziek die ik niet zo snel zou gaan beluisteren en bekijken als er iets tegenover staat wat meer bij mijn voorkeur past.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Voor mij is vrijdag ook wel zeer zwak. En zaterdag matig. Maar het is gewoon omdat zondag bijna alles heeft dat ik wou zien.
De verdeling is echt bijna 5% op vrijdag, 10% op zaterdag an 85% op zondag.

Had bijvoorbeeld Magdalena Bay en Yin Yin op vrijdag en This Is Lorelei en Waxahatchee op zaterdag gestaan zouden alle dagen wat mooier zijn voor mij.

Ben zelf wel erg benieuwd naar vrijdag:
- Eefje de Visser. Al live gezien in TIvoliVredenburg, maar een fantastische ervaring om nog eens te beleven.
- Cassandra Jenkins.
- Droom dit. Nog nooit gezien, veel over gehoord, daarom juist benieuwd.
- Glass Beams. Ook een prachtige liveact om in op te gaan in de muziek.
- Horsegirl. Zegt me nu nog niks, maar gezien de redelijk wat enthousiaste reacties hier wil ik die wel zien.
- Snapped Ankles. Nooit gezien, toffe muziek wel.
- The Dare. Uit nieuwsgierigheid, omdat hij met zijn vingers aan veel hedendaagse muziek zit. Zijn eigen muziek vind ik gek genoeg wat minder.

En voor de nacht, want ik hou van de nacht:
- Antal
- Nia Archives, vette drum 'n bass verwacht ik.

En als er niks te doen is, ben ik altijd bij St. Paul te vinden. Voor sommige van zijn gasten maak ik zelfs ruimte in mijn schema. De meningen zijn hier verdeeld, volgens mij, maar ik kijk altijd uit naar de echte dj's die hij uitnodigt. St. Paul voelt goed aan welke dj's voor een nieuwe stijl of stroming staat. Perfecte manier om die te leren kennen. Ik zei al dat ik van de nacht houd. Amapiano hoorde ik ook voor het eerst daar (al bleek het ook niet mijn ding te zijn).

Kortom, prima dagje. Ik denk dat ik veel moois ga zien.

Wat ik (erg graag) wil zien per dag:
  • Vrijdag: Barry Can't Swim, Eefje de Visser, Cassandra Jenkins, Daniela Pes, Divorce, Droom Dit, Nia Archives, Nilufer Yanya
  • Zaterdag: Soulwax, TV On The Radio, Caribou, Jacob Alon, Jasmine.4.T, Kae Tempest, Khana Bierbood, King Hannah, Kneecap, Lucy Dacus, Pigs x7, The Pill, The Streets, Ugly
  • Zondag: Deftones, Michael Kiwanuka, Wilco, Elephant, Waxahatchee, Youth Lagoon
Op basis hiervan is zaterdag voor mij makkelijk de sterkste dag en zondag de zwakste. Dat gezegd hebbende zijn er op zondag erg veel namen waar ik nog onbekend mee ben, dus daar kan na verder inluisteren nog best wat bijkomen. Al met al belooft het toch wel weer een mooi editie te worden, ondanks dat er dit jaar (voor mij) een stuk minder namen staan waar ik ECHT wild van word.
Wij zouden elkaar op de zaterdag zomaar erg vaak kunnen tegen komen.

• Leuk
Waarderingen: timbo
Voor mij is de vrijdag nu ook wel de wat mindere dag van de drie, maar met alsnog een stuk of 10 acts die ik zou willen zien komt dat helemaal goed. En ik heb ook liever dat de vrijdag de mindere dag is, dan de zaterdag of zondag. Op vrijdag is het toch nog wat meer inkomen, ik zelf maar vaak ook het publiek (de vrijdagmiddagborrel die rustigere acts kan verpesten).

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Ik denk dat je Pukkelpop 2023 bedoelt i.p.v. Werchter? Nia Archives dit jaar voor het eerst op Werchter als afsluiter Klub C.
Nee bedoelde wel Werchter maar had ff niet door dat ze daar in KlubC stond, stond zelf op DTRH en daar speelde ze om 19u in de Teddy

Users who are viewing this thread