Rock Werchter 2025

Nou ja. Zijn net aangekondigd als support bij de Volbeat tour..
Dit staat in hun eigen statement:

“We know so many people were counting on us, including Spiritbox, Volbeat, our good friends in Anxious – we are so sorry that we have to end it this way and we truly hope for the best for all of you.“.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Die irritante toetsenist van Sam Fender denkt in ieder geval bij elk optreden dat die voor 60.000 man speelt.

Maar ik zie het echt nog gebeuren dat er nog iets dansbaars als uitsmijter na hem gezet zal worden. Geloof ook niet dat die er echt moeilijk over zou doen?
Het is toch al duidelijk dat op de meeste dagen de dansbare afsluiters in de tenten staan. Op zaterdag Maribou State (in de Barn) en daarna Barry Can't Swim (in Klub C).

De bandleden van Gel zaten in een hoekje gedreven. De gitarist alleen die toegang had tot hun bankrekening om die vervolgens te gebruiken voor al zijn persoonlijke uitgaven, lees onlyfans… Ook nog eens verspreiden van naaktfotos van een bandlid op Reddit… degoutant ventje.
De andere leden zitten zo gevangen, kunnen niet weg omdat hij de bankrekening heeft en waarschijnlijk ook nog de rechten op de bandnaam etc… Dan maar stoppen. Jammer, maar begrijpelijk in hun situatie.

• Wow
Waarderingen: Joslittel
De bandleden van Gel zaten in een hoekje gedreven. De gitarist alleen die toegang had tot hun bankrekening om die vervolgens te gebruiken voor al zijn persoonlijke uitgaven, lees onlyfans… Ook nog eens verspreiden van naaktfotos van een bandlid op Reddit… degoutant ventje.
De andere leden zitten zo gevangen, kunnen niet weg omdat hij de bankrekening heeft en waarschijnlijk ook nog de rechten op de bandnaam etc… Dan maar stoppen. Jammer, maar begrijpelijk in hun situatie.
Heftig

https://www.stereogum.com/2301107/gel-break-up-over-former-guitarists-heinous-acts/news/

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: Joslittel en swissepfan
Ze touren al maanden zonder hem. Dat ze er nu plots toch de stekker uittrekken, middenin een drukke tourperiode, doet inderdaad vermoeden dat hij nog ergens invloed uitoefent over de band...

Heftig verhaal. jammer voor ons, ik had ze graag willen zien

Sam Fender bewees gisteren in Vorst de perfecte Werchter-headliner te zijn. Zeer sterke en grote liveband, frontman die veel interageert met het publiek, minstens twee echte festivalanthems met HM en SGU, een nieuwe plaat vol topnummers... Het ontbreekt 'm alleen nog wat aan bekendheid bij het grote publiek in ons land, maar zijn status in de UK lijkt mij gewoon een voorbode. Helemaal anders dan pakweg Editors, die buiten ons land nergens een headlinerstatus verworven hebben.

De setlist moet (en zal) inderdaad wel anders zijn tegen de festivalzomer. Mij lijkt dat als hij Tyrants, HADQ en TV Dinner bv. wisselt met Play God, Dead Boys en Saturday, je gewoon een perfecte afsluiterset hebt. Tegen de zomer zal Little Bit Closer ook een dikke Afrekeninghit geweest zijn.

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Sam Fender bewees gisteren in Vorst de perfecte Werchter-headliner te zijn. Zeer sterke en grote liveband, frontman die veel interageert met het publiek, minstens twee echte festivalanthems met HM en SGU, een nieuwe plaat vol topnummers... Het ontbreekt 'm alleen nog wat aan bekendheid bij het grote publiek in ons land, maar zijn status in de UK lijkt mij gewoon een voorbode. Helemaal anders dan pakweg Editors, die buiten ons land nergens een headlinerstatus verworven hebben.

De setlist moet (en zal) inderdaad wel anders zijn tegen de festivalzomer. Mij lijkt dat als hij Tyrants, HADQ en TV Dinner bv. wisselt met Play God, Dead Boys en Saturday, je gewoon een perfecte afsluiterset hebt. Tegen de zomer zal Little Bit Closer ook een dikke Afrekeninghit geweest zijn.
Klinkt goed, ben nu eigenijk ook wel echt benieuwd. Die gaat gewoon de wei platspelen als ik dit zo lees.

Hoop wel dat TV Dinner in die setlist blijft zitten. Samen met Wild Long Lie het enige nummer op die nieuwe plaat die ik wel te pruimen vind.

Users who are viewing this thread