Graspop Metal Meeting 2025

Mooie drop.
Behemoth als onverwachte headliner, hoewel hier enkele keren geopperd. Mooi om ze eindelijk in het donker te zien op een open podium. (Op Alcatraz '22 koos ik voor Watain, oeps!)
BFMV was zeker te verwachten. Brutus ook op zaterdag ... Heb momenteel op die zaterdag 14 bands die ik zéér graag wil zien, allemaal op de avond. Dàt wordt keuzestress.
Ik ben erg tevreden over de huidige affiche en ik weet sowieso dat er een schitterend weekend klaarstaat. Heb er nu al zin in!

Behemoth onverwacht? Niet echt toch? Sowieso Behemoth >>> Amon Amarth. Aardige worp verder. Die laatste zit nog wel ergens in de molen, maar niet voor Graspop. Alleen verder geen idee hoe het ermee staat.

• Thinking
Waarderingen: El_Leipo
Ook al ziet die zaterdag er inderdaad onhaalbaar uit in de avond, dacht ik op het eerste zicht dat vooral zondag moeilijk wordt... vanuit Megaland?
Of is dat plan intussen gewijzigd?
Dat plan is inderdaad gewijzigd ja. Vind het toch wel praktischer om gewoon lekker op Graspop te blijven. En het komt vooral omdat ik erachter ben gekomen dat ik Till Lindemann heel erg veel beter vind dan Rammstein qua muziek. Dus voor mij een absolute topheadliner.

Laatst bewerkt:
Behemoth onverwacht? Niet echt toch? Sowieso Behemoth >>> Amon Amarth. Aardige worp verder. Die laatste zit nog wel ergens in de molen, maar niet voor Graspop. Alleen verder geen idee hoe het ermee staat.
Spannend, als het een festival is ben ik wel benieuwd waar. Op de lokerse feesten bij gojira lijkt nogal overkill. En zie aa ook niet meteen op Werchter of pukkelpop staan. En Alcatraz is al volledig.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Dat plan is inderdaad gewijzigd ja. Vind het toch wel praktischer om gewoon lekker op Graspop te blijven. En het komt vooral doordat ik erachter ben gekomen dat ik Till Lindemann heel erg veel beter vind dan Rammstein qua muziek. Dus voor mij een absolute topheadliner.
Vanaf het begin snapte ik de commotie rondom Till als headliner al niet. Speelt grote zalen en maakt écht leuke muziek, het wordt een fantastische zondag en een fantastische editie! Al doen de KoRn - Airbourne en Behemoth - Opeth clashes wel pijn, hoe werkt die Koekdoos-methode dan ook alweer?

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Opeth staat al jaren als headliner van de Marquee en dit zie ik ook niet anders worden in de nabije toekomst: sterker nog, elke andere positie op de line-up zou ik als fan minder prettig vinden. Behemoth daarentegen voor het eerst deze prachtige spot als headliner en het is onbekend of dat vaker zal gebeuren. Behemoth wint deze clash dus als je van allebei groot fan bent.

Korn - Airbourne is een lastige. Korn is altijd maar de vraag hoe vaak ze nog langskomen en Airbourne staat er om de drie jaar wel. Maar nog nooit als headliner van de Jupiler Stage, een prachtige plek!
We hebben Koekdoos zelf nodig om zijn methode verder uit te werken bij deze clash.

• Leuk
Of ik van allebei even grote fan ben weet ik dus zelf ook niet. Is in het geval van Opeth bijvoorbeeld heel erg afhankelijk van de setlist; met het eerdere werk heb ik gewoon niks, terwijl de laatste paar albums (inclusief The Last Will and Testament) me echt heel goed liggen. Met de KoRn albums tot 2005 heb ik ook niet zo veel (uitzondering is Falling Away From Me), terwijl Airbourne alleen maar goede muziek heeft omdat ze telkens hetzelfde doen... Maarja KoRn nog nooit gezien en Airbourne wel. Gelukkig heb ik nog 3 maandjes om erover na te denken

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Vanaf het begin snapte ik de commotie rondom Till als headliner al niet. Speelt grote zalen en maakt écht leuke muziek, het wordt een fantastische zondag en een fantastische editie! Al doen de KoRn - Airbourne en Behemoth - Opeth clashes wel pijn, hoe werkt die Koekdoos-methode dan ook alweer?
De beste manier om dit te tackelen is gewoon beide missen en een frietje met boulet gaan eten of eens over Metal town wandelen of in’t reuzerad kruipen of de 3 gecombineerd.

Opeth staat al jaren als headliner van de Marquee en dit zie ik ook niet anders worden in de nabije toekomst: sterker nog, elke andere positie op de line-up zou ik als fan minder prettig vinden. Behemoth daarentegen voor het eerst deze prachtige spot als headliner en het is onbekend of dat vaker zal gebeuren. Behemoth wint deze clash dus als je van allebei groot fan bent.

Korn - Airbourne is een lastige. Korn is altijd maar de vraag hoe vaak ze nog langskomen en Airbourne staat er om de drie jaar wel. Maar nog nooit als headliner van de Jupiler Stage, een prachtige plek!
We hebben Koekdoos zelf nodig om zijn methode verder uit te werken bij deze clash.

Belangrijk om als eerste af te vragen welke act je het meeste zin in hebt. Als jij nu al weet dat je een van twee namen toch wel gewoon wil zien en dat het pijnlijk is voor de ander, dan ben je er natuurlijk ook al.

Behemoth wint inderdaad wel, en ik zou zeggen momenteel ook Airbourne.

Korn en Airbourne staan beide om de zoveel tijd op Graspop (2022-2017-2015 vs 2023-2017-2015 laatste drie keer). En dan is Airbourne voor het eerst in het donker als afsluiter in plaats van overdag in de zon. Korn zie ik sowieso nog wel eens terugkeren als absolute dagafsluiter in de komende jaren, en dan is dat hét moment om ze te gaan zien.

• Leuk
Belangrijk om als eerste af te vragen welke act je het meeste zin in hebt. Als jij nu al weet dat je een van twee namen toch wel gewoon wil zien en dat het pijnlijk is voor de ander, dan ben je er natuurlijk ook al.

Behemoth wint inderdaad wel, en ik zou zeggen momenteel ook Airbourne.

Korn en Airbourne staan beide om de zoveel tijd op Graspop (2022-2017-2015 vs 2023-2017-2015 laatste drie keer). En dan is Airbourne voor het eerst in het donker als afsluiter in plaats van overdag in de zon. Korn zie ik sowieso nog wel eens terugkeren als absolute dagafsluiter in de komende jaren, en dan is dat hét moment om ze te gaan zien.
Deze keer ben ik het niet met je methode eens. Korn was in 2022 de absolute topper van het weekend. Als ze ook maar half zoveel energie brengen dit jaar dan wordt dat weer een machtig optreden.
Ben echt fan van Airbourne, maar die geven overdag net zoveel energie als savonds. Ik zou dus absoluut voor Korn kiezen. Maar mijn grootste hoop is dan NiN eerst speelt. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren

Ik ben toch zeker niet de enige hier die op GMM was in de periode 1998-2008? Of hebben de andere oudjes GMM pas in de afgelopen 10 jaar ontdekt?

Nee, ik denk dat 2003 zo ongeveer mijn eerste keer geweest moet zijn - durf het niet meer met zekerheid zeggen. In een andere post refereer je aan Macabre in de tent. 100% zeker dat ik daar ook bij was (en idd tot op vandaag een van de meest memorabele optredens!).

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Deze keer ben ik het niet met je methode eens. Korn was in 2022 de absolute topper van het weekend. Als ze ook maar half zoveel energie brengen dit jaar dan wordt dat weer een machtig optreden.
Ben echt fan van Airbourne, maar die geven overdag net zoveel energie als savonds. Ik zou dus absoluut voor Korn kiezen. Maar mijn grootste hoop is dan NiN eerst speelt. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren

In die zin ook wel meer kans op teleurstelling bij Korn, maar qua uniekheid van spelen is Airbourne op basis van het verleden wel specialer. Vraag is dan of ze vanaf nu altijd zo’n spot gaan krijgen of niet? Bij Korn weet je dat ze toch wel altijd die headliner spot gaan zijn.

Maar uiteindelijk ben je het gewoon met me eens, want bij de eerste stap is het voor jou al duidelijk dat je gewoon Korn wil zien 😁

Ben heeeel blij met de laatste namen en ik zie dat crossfaith een plaatsje is gezakt wat de clash met SiM uit de boeken zal halen
( ze hebben ooit een nummertje samen gedaan,...wellicht ) "versus"

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread