Eerste beschouwing na de drop van gisteren en de eerste clashfinders waarop ik mijn schema heb ingevuld (uiteraard onder voorbehoud van definitieve timetable):
Donderdag
Municipal Waste
The Raven Age
Landmvrks
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Orbit Culture
Perturbator
Iron Maiden
Lagwagon
Clashes:
Paradise Lost => Al 3 keer gezien de afgelopen jaren, dus die laat ik schieten voor Alestorm en Dream Theater
Epica => Anderhalf jaar geleden gezien bij Rock Circus, goede show maar heb Orbit Culture en Purturbator nog nooit gezien en ben ik heel benieuwd naar
Hatebreed => Paar jaar geleden gezien op main stage, goede show! Maar valt precies tussen/tijdens Iron Maiden en Lagwagon, dus laat ik waarschijnlijk schieten
Vrijdag
Spectral Wound
Static Dress
Villagers of Ioannina City
House of Protection
Unprocessed
Employed to Serve
Knocked Loose
Northlane
The Ghost Inside
Smash Into Pieces
Falling in Reverse
Dethklok
Opeth
Slipknot
Clashes:
Eagles of Death Metal => Al een keer gezien in de Marquee, pak mogelijk een deel mee maar niet helemaal denk ik
Blood Incantation => Laat ik waarschijnlijk schieten voor FiR, maar je weet het nooit met Ronnie dus hou hem achter de hand!
Dethklok => Afhankelijk van aansluiting met Opeth, probeer zoveel mogelijk mee te pikken en misschien eerder weg bij FiR, maar wel op tijd bij Opeth
Sowieso in de middag tussen Spectral Wound en Knocked Loose ben ik flexibel, dit wordt gewoon een ontdekkingsmiddag!
Zaterdag
Kittie
Last Train / Oomph!
Whitechapel
Skindred
Sylosis
Poppy
Soulfly
Lorna Shore
Brutus
Bullet For My Valentine
Dragonforce
Korn
NiN
Clashes:
Eisbrecher en Unto Others => Eisbrecher al gezien, Unto Others nog nooit maar geldt ook voor Sylosis
Cattle Decapitation => een hele lastige! Lorna Shora anderhalf jaar geleden gezien op Rock Circus, dus zou misschien nog kunnen wisselen met Cattle Decapitation
Imminence => vorig jaar naar Melkweg geweest, dit jaar wil ik ze nog zien in 013. Hele goeie band maar ga toch voor Brutus en BFMV denk ik
Starset => Al keer gezien in Metal Dome, laat het schieten en kies voor BFMV
Spiritbox en The Hu => Net als Dragonforce nog niet gezien, dus dit is nog open voor mij
Apocalyptica => Nog niet gezien, mogelijk aansluitend op Dragonforce en voor Korn kan ik nog een stukje meepikken
Amenra => Nog niet gezien, mogelijk laat ik Korn schieten waarmee de Apocalyptica clash ook weg is
Zondag waarschijnlijk weer huiswaarts, mogelijk nog een paar bands vroeg op de dag. Geen must sees die dag, zou alleen King Diamond best willen zien maar dat is te laat op de dag.