Graspop Metal Meeting 2025

Merk erg veel nu qua clashes,... maar de keuze Powerwolf Hatebreed is lastig maar ook weer niet, heb de wolven vorig jaar bij Rock Circus gezien
dus word het heerlijk afsluiten bij HATEBREEEEEED

Als je de koekdoos methode gebruikt zou ik niet naar Eisbrecher gaan, want die staan vaker wel dan niet op graspop. (Al ben ik zelf wel van plan naar Eisbrecher te gaan want het is altijd een feestje)

Ik vind Eisbrecher geweldig en de eerste keer dat ik ze zie, baalde enorm dat ze vorig jaar niet konden dus zal de ijsmannen worden denk ik wel
maar ik hoop dat ze bij de organisatie even goed gaan puzzelen.... Vind de start met Crossfaith op de main echt jammer die jongens geven tering veel energie en gun ze echt wel wat hoger op de lijst

• Leuk
Waarderingen: wiseguy en charlottekos
Ik huil zelf denk ik toch het hardst om de clash Behemoth/Opeth/Jinjer. Ik wil ze eigenlijk alledrie zien? En ik dacht direct na de aankondiging 'oh ik kies waarschijnlijk toch voor Opeth' maar toen ik iets langer nadacht (en Behemoth nog een keer opzette) bedacht ik toch dat ik een headline set in het donker van Behemoth ook wel echt gaaf vind. Maar van die drie is Jinjer degene die ik nog nooit eerder heb gezien... gelukkig hebben we nog 3 maanden om erover na te denken

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day en El_Leipo
Behemoth onverwacht? Niet echt toch? Sowieso Behemoth >>> Amon Amarth. Aardige worp verder. Die laatste zit nog wel ergens in de molen, maar niet voor Graspop. Alleen verder geen idee hoe het ermee staat.
In zoverre onverwacht dat het geen typische HL muziekstijl is. Had het zelf niet verwacht in ieder geval omdat ik Behemoth nogal niche vind. Dat gezegd hebbende, ze horen in het donker te spelen, dus het past wel. Vind het een heel gedurfde keuze in positieve zin, GMM heeft wel ballen om dit te doen!

Flogging Molly geen echte vervanging voor? Of zie ik het verkeerd?
Niet 1-op-1 nee. STYG en Lagwagon zijn een plek opgeschoven, Yellowcard is erbij gekomen op de oorspronkelijke plek van STYG. Lagwagon sluit de Jupiler dus af, Yellowcard is een vervangende band die dag.

Ik zou in iedere clash voor Korn gaan, aangezien die band de laatste jaren echt in topvorm is.
Ze zullen vast nog vaak terug komen ja, maar hoe lang ze deze vorm vast houden valt niet te zeggen
Als Jonathan Davis zo in vorm is als in 2022 kan het zomaar gewoon weer eens de show van het weekend worden
Airbourne is een leuke live band,maar heeft wat mij betreft niet die potentie. Je weet wat je van ze kan verwachten en het is altijd goed, maar meer dan dat ook niet.

• On fire
Waarderingen: Piebe71
Die zaterdag is eigenlijk wel naar zeg, als de clashfinder klopt. Heel vroeg naar het terrein om Dodheimsgard te zien (dé mustsee van zaterdag) en daarna uren niets interessants, om vervolgens clashes tussen Sylosis en Unto Others, Lorna Shore en Cattle Decap, Brutus en Imminence en een threeway clash tussen Spiritbox, The Hu en Apocalyptica voorgeschoteld te krijgen.

Ik huil zelf denk ik toch het hardst om de clash Behemoth/Opeth/Jinjer. Ik wil ze eigenlijk alledrie zien? En ik dacht direct na de aankondiging 'oh ik kies waarschijnlijk toch voor Opeth' maar toen ik iets langer nadacht (en Behemoth nog een keer opzette) bedacht ik toch dat ik een headline set in het donker van Behemoth ook wel echt gaaf vind. Maar van die drie is Jinjer degene die ik nog nooit eerder heb gezien... gelukkig hebben we nog 3 maanden om erover na te denken

en te wachten op de echte tijden !!!!

Ik zou in iedere clash voor Korn gaan, aangezien die band de laatste jaren echt in topvorm is.
Ze zullen vast nog vaak terug komen ja, maar hoe lang ze deze vorm vast houden valt niet te zeggen
Als Jonathan Davis zo in vorm is als in 2022 kan het zomaar gewoon weer eens de show van het weekend worden
Airbourne is een leuke live band,maar heeft wat mij betreft niet die potentie. Je weet wat je van ze kan verwachten en het is altijd goed, maar meer dan dat ook niet.
Je vergeet te noemen dat Amenra op dat tijdstip de Marquee in collectieve trance gaat brengen. Hoef er niet eens over na te denken of die het winnen van Korn, laat staan Airbourne.

Overigens wel prima geregeld zo, want dan hebben de irritante dronkenlappen twee heel logische alternatieven en staan er in de Marquee hopelijk alleen echte liefhebbers, die het op kunnen brengen om even een uurtje hun mond te houden.

• Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal
Eerste beschouwing na de drop van gisteren en de eerste clashfinders waarop ik mijn schema heb ingevuld (uiteraard onder voorbehoud van definitieve timetable):

Donderdag

Municipal Waste
The Raven Age
Landmvrks
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Orbit Culture
Perturbator
Iron Maiden
Lagwagon

Clashes:

Paradise Lost => Al 3 keer gezien de afgelopen jaren, dus die laat ik schieten voor Alestorm en Dream Theater
Epica => Anderhalf jaar geleden gezien bij Rock Circus, goede show maar heb Orbit Culture en Purturbator nog nooit gezien en ben ik heel benieuwd naar
Hatebreed => Paar jaar geleden gezien op main stage, goede show! Maar valt precies tussen/tijdens Iron Maiden en Lagwagon, dus laat ik waarschijnlijk schieten

Vrijdag

Spectral Wound
Static Dress
Villagers of Ioannina City
House of Protection
Unprocessed
Employed to Serve
Knocked Loose
Northlane
The Ghost Inside
Smash Into Pieces
Falling in Reverse
Dethklok
Opeth
Slipknot

Clashes:

Eagles of Death Metal => Al een keer gezien in de Marquee, pak mogelijk een deel mee maar niet helemaal denk ik
Blood Incantation => Laat ik waarschijnlijk schieten voor FiR, maar je weet het nooit met Ronnie dus hou hem achter de hand!
Dethklok => Afhankelijk van aansluiting met Opeth, probeer zoveel mogelijk mee te pikken en misschien eerder weg bij FiR, maar wel op tijd bij Opeth

Sowieso in de middag tussen Spectral Wound en Knocked Loose ben ik flexibel, dit wordt gewoon een ontdekkingsmiddag!

Zaterdag

Kittie
Last Train / Oomph!
Whitechapel
Skindred
Sylosis
Poppy
Soulfly
Lorna Shore
Brutus
Bullet For My Valentine
Dragonforce
Korn
NiN

Clashes:

Eisbrecher en Unto Others => Eisbrecher al gezien, Unto Others nog nooit maar geldt ook voor Sylosis
Cattle Decapitation => een hele lastige! Lorna Shora anderhalf jaar geleden gezien op Rock Circus, dus zou misschien nog kunnen wisselen met Cattle Decapitation
Imminence => vorig jaar naar Melkweg geweest, dit jaar wil ik ze nog zien in 013. Hele goeie band maar ga toch voor Brutus en BFMV denk ik
Starset => Al keer gezien in Metal Dome, laat het schieten en kies voor BFMV
Spiritbox en The Hu => Net als Dragonforce nog niet gezien, dus dit is nog open voor mij
Apocalyptica => Nog niet gezien, mogelijk aansluitend op Dragonforce en voor Korn kan ik nog een stukje meepikken
Amenra => Nog niet gezien, mogelijk laat ik Korn schieten waarmee de Apocalyptica clash ook weg is

Zondag waarschijnlijk weer huiswaarts, mogelijk nog een paar bands vroeg op de dag. Geen must sees die dag, zou alleen King Diamond best willen zien maar dat is te laat op de dag.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Loek123
The only name in the poster that I am not happy with is Till. Not because I don't like it, there are many names that I don't like and many that I do in the poster, it's just that it takes something away from the festival when you don't like the closing act. Oh well, if I'm lucky enough they will put King Diamond at the same time as Till (and after Judas Priest) and it will be a super closer after all. If not, it is what it is, we will have a blast this year as well, I'm sure.

• Leuk
Waarderingen: talos654
Hoewel het nog niet 100% zeker is of ik erbij ben dit jaar, maakt deze line-up me het verdomd lastig.
Heb nog geen clashfinders bekeken, maar hieronder toch even een overzicht van de bands die ik zou gaan bekijken (A-Z volgorde). Vetgedrukt de mustsees:

DONDERDAG
Alestorm
Beast In Black
Epica
Iron Maiden
Lagwagon
Powerwolf
Warkings

VRIJDAG
Dethklok
Gloryhammer
Myles Kennedy
Peyton Parrish

Skillet
Slipknot
Smash Into Pieces

ZATERDAG
Airbourne
Apocalyptica
Dirty Honey
Korn

Skindred
The Dead Daisies
The Hu
Vandenberg
(wellicht een zeer pijnlijke clash tussen Airbourne en Korn)

ZONDAG
Beyond The Black
Hardy
Judas Priest
Ugly Kid Joe

Die zondag is dus (zeer) karig. Indien iemand - op basis van m'n (voorlopig) spoorboekje enkele aanbevelingen heeft, let me know!

BTW: Dirty Honey staat op de site als "first time", maar die stonden er wel al in 2022 :p

• Leuk
Waarderingen: mvl1980
Behemoth toch echt wel de moeite?

Wel cool dat ze ook aan zulke bands de kans geven te headlinen op een main stage. Voor mij is dat dan ook de reden waarop die twee main stages in het leven zijn geroepen. Ja, je kan weer Scorpions programmeren, maar Behemoth opwaarderen is toch ook cool. Net zoals Powerwolf bv.

Enfin ja, Opeth kon je daar ook neerzetten imo, dus het lijkt wel een laatste ingreep (Prodigy afgevallen?).

Voor de rest toch weer puike affiche. Ik kan enkel de vrijdag en zaterdag komen, maar met Slipknot, Knocked Loose, Behemoth/Opeth, Jerry Cantrell, NIN(!!), Korn, Spiritbox, Soulfly genoeg vet op de affiche.

Hoe komt het eigenlijk dat iedereen ervan uit gaat dat NIN afsluit? Ben hier toch niet zo zeker van. NIN lijkt me geen band die persee de dag wilt afsluiten, op Hellfest laatste keer sloten ze ook niet af. Korn was laatste keer als north stage headliner echter wel de dagafsluiter.

Hoe komt het eigenlijk dat iedereen ervan uit gaat dat NIN afsluit? Ben hier toch niet zo zeker van. NIN lijkt me geen band die persee de dag wilt afsluiten, op Hellfest laatste keer sloten ze ook niet af. Korn was laatste keer als north stage headliner echter wel de dagafsluiter.
trent zijn ego vooral

Users who are viewing this thread