Graspop Metal Meeting 2025

Als op Donderdag , Vrijdag en Zondag de North afsluit,.... heb ik zo een gevoel dat dat op de donderdag ook zo zal zijn....

Aldus KORN afsluiter
Ik denk dat je zaterdag bedoelt? Los daarvan wordt de vrijdag door Slipknot afgesloten op de south stage en niet north. En was er dan echt al duidelijkheid over de zondag, dat kan toch nog net zo goed Judas Priest als dagafsluiter zijn?

Ik ga enkel zaterdag.
Soulfly is nog wel lachen (DIS IS DA PROPHECYYYY)
Brutus ben ik niks mee, ben de enige Vlaming die niks heeft met Brutus denk ik.
Met Spiritbox als sub ben ik wel content eigenlijk.
BFMV ben ik ook weinig mee.

Voor de rest: Behemoth verdient eigenlijk wel dat plaatsje imo.
Hun show in het donker op de main gaat goed werken.
Ik heb nu toch wel een beetje spijt dat ik geen combi ga.

Over het algemeen een goede en diverse line-up.

Nee, ik zit ook bij uw clubke. Zal ze nie skippen als er niks anders speelt op een festival, maar daar houdt het ook op.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Judas priest is toch gewoon aangekondigd als afsluiter?

"Met meer dan 50 jaar aan heavymetalgeschiedenis en talloze klassiekers zorgt het kwintet onder leiding van Rob Halford voor een passend einde van een weekend vol metalgeweld!."
Goed punt! Ik vraag me wel af hoe dat strijkt met op die dag 6 acts op de north en 5 acts op de south.
Dan zou je toch verwachten dat de North afsluit... tenzij ik iets over het hoofd zie (sluit ik nooit uit)

Mijn spoorboekje voor de zaterdag. Moeten nog wel wat keuzes gemaakt worden als het tijdschema bekend is.

Amenra wordt op Werchter in de herkansing.

Spiritbox vs the Hu vind ik nog een lastige.

Denk dat het Korn wordt boven Airbourne, maar zal ook van het moment afhangen.

image0.jpeg

Nee, ik zit ook bij uw clubke. Zal ze nie skippen als er niks anders speelt op een festival, maar daar houdt het ook op.
Weet ook niet....Brutus ga ik altijd kijken op een festival maar op één of andere manier heb ik het ook gehad na een half optreden...zou het leuk vinden als er eens een extra vocale bijdrage toegevoegd wordt...blijf het een topband vinden en luister regelmatig wat songs at home maar daar ook geen behoefte om het gehele album te streamen...kan ook zijn dat het genre me iets minder ligt...zoals ik zeg k'geraak er niet aan uit...

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Mijn spoorboekje voor de zaterdag. Moeten nog wel wat keuzes gemaakt worden als het tijdschema bekend is.

Bekijk bijlage 13387
Neen e'....Lorna en Cattle vallen deze ook sameno_O

Weet niet hoe het met jullie zit maar met dit prachtige lenteweer beginnen de festivalkriebels toch wel te komen, kan niet wachten tot juni.
Over exact 3 maanden sta ik bij de maintage voor Oomph! (waar ik dan voor 5 optredens achter elkaar bij de mainstages sta gok ik) zin in!
Merk ook dat ik wat minder ongeduldig ben voor de timetable dit jaar, omdat je veel van de clashes vantevoren toch ook wel aan kan zien komen. In andere jaren was dit vrijwel niet mogelijk. Zo heb ik bands als Dethklok, Airbourne en Hatebreed al in een vroeg stadium afgeschreven. Scheelt weer inluisteren :)

Laatst bewerkt:

Bekijk bijlage 13387
Die clash BFMV , Imminence & Startset is echt om te huilen :'( - zal stukje imminence met erna BFMV worden gok ik

Oh wauw, nog nooit mee gemaakt dat ik beide headliners op een dag echt niet wil zien (sinds de introductie van 2 headliners per dag). Ik vind death metal eigenlijk ook ergens een te "niche" genre als headliner. Maar goed, in het slechtste geval moet ik donderdag nog naar huis om vrijdagvoormiddag te werken. Kan ik na Falling in Reverse gewoon het verlies van slaap die nacht inhalen.

Beetje teleurgesteld. Had ook wel nog op een aantal andere namen gehoopt die op andere affiches staan. Maar al bij al heb ik meer dan genoeg leuks om het weekend door te komen.
Ik vind Behemoth eerlijk gezegd meer 'metal' en minder 'niche' dan FIR, maar goed, smaken en meningen enzo.. 💁‍♂️

FiR lijkt me juist één van de meest commerciële/mainstream bands van de hele line up. Al ben ik het er wel mee eens dat Behemoth meer metal is, blijft blackened death metal toch wel een vrij niche subgenre binnen de metal toch?
Als je het vanuit de gemiddelde metalhead beredeneert dan is Falling in Reverse met hun duidelijke invloeden uit de rap en de electronica wel degelijk een kandidaat voor de minst aansprekende band van het affiche. Al met al geen gekke uitspraak om hen dan 'niche' te noemen op Graspop Metal Meeting. Op Rock Werchter of Pukkelpop zou het andersom zijn.

Als je het vanuit de gemiddelde metalhead beredeneert dan is Falling in Reverse met hun duidelijke invloeden uit de rap en de electronica wel degelijk een kandidaat voor de minst aansprekende band van het affiche. Al met al geen gekke uitspraak om hen dan 'niche' te noemen op Graspop Metal Meeting. Op Rock Werchter of Pukkelpop zou het andersom zijn.
Eens. Misschien is 'niche' niet de beste term in deze context, maar naar mijn beleving staat Behemoth ook dichter bij de sound van een gemiddelde Graspop band dan Falling in Reverse.

Als dit klopt ga ik al beter niet zaterdag.

Bfmv en Starset als must see.. is die verdeling zeker? 😶
Nog niet zeker, maar heeft er alle schijn van.

Een escape voor deze clash zou zijn dat Korn zaterdag afsluit op North. In dat geval zou Spiritbox waarschijnlijk clashen met Starset. Dit zal ook weer andere clashes opleveren trouwens. Het is gewoon afwachten op de definitieve timetable.

Users who are viewing this thread